PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motosikleti yeni almama rağmen hata yapınca soğuyor insan



barodi
19 Mart 2013, 01:25
bugün 5 saatlik uyku ile işe gittim yorgun şekilde 12 saat çalışarak eve geldim yemek yedim hiç dinlemeden motosikletle test sürüşü yapmak için boş yollara tenha yollara doğru vites büyültme küçültme yapmaya başladım.
elim ayağım birbirine dolanıyor arkadaş hata yapınca acemilikten olsa gerek yoksa normalde çok soğuk kanlıyımdır
.trafik tecrübesini iyiki scooterle edinmişim. arabaların neler yapabilceğini az çok kestirebildiğim için allaha çok şükür şimdiye kadar sıkıntı olmadı.
motosikleti geçen cuma almıştım 13 martta yani. şuan 18 mart 14 martta pratiklere başladım. yani tam 5nci günüm vitesli bir cbr ile test sürüşlerimin 5nci günü bitti. ama biraz kötü bitti. ilk defa hiç zevk alamadım motosiklete bu akşam bindiğimde baya bi hata yaptım vites büyültme küçültme boşa alma arada hafif zigzag çizme.
acaba çok yorgun uykusuzdum. bu etkenlerin hata yapmama etkisi yüzde kaçtır?
acemilik uykusuzluk yorgunlukta birleşince sanırım hata yapmak normal.
ilk 5 günlük sürüş deneyimim şu şekilde oluştu.
1.gün-- boş alanda kavrama yokuşda durma gitme 2nci vitese geçiş tekrar 1. vitese dönme işlemlerinin pratiğini yaptım
2.gün--yine 1nci viteste kavrama 2nci vitese geçiş ani fren nokta fren panik fren denemeleri
3.gün-- slalom
4.gün-- debriyaj kavrama yokuşta sürme 2.vites sonra 3e geçiş 3ten 2.vitese sonrasında 1. vitese geçip nokta duruşları
5.gün-- yani bugün vites büyültme ve küçültme 1.2.3.4 ve başarısız oldum.
neden başarısız olduğuma gelince:
1.vitesle başladık 19 km 20 km hıza gelince sanki motosiklette zıngır zıngır bir titreme boğulma oluyor motosikletin camı mı titriyo ne oluyor çözemedim.
biraz gazı açınca belki titreme gider diyorum bu seferde motosiklet bağırıyor boğuluyor hemen 2nci vitese takıyorum
2 nci viteste ilerlerken 5000 devir 35 km hız sonunda 3ncü vitese geçiyorum.
sonra derken 4.vitese geçiyorum. şimdi 1. vitese geri dönmek içn yavaşlamam gerekicek.
yavaşlıyorum ancak bişey unutuyorum.
ilk defa ön arka fren yerine sadece arka frene çok acemice basıyorum. ön freni unutmuşum resmen.
4. vitesten 3ncü vitese belli bir miktar yavaşladıktan sonra geçmek istiyorum debriyajı sonuna kadar sıkıp 3ncü vitese geçiyorum.işte burda film kopuyor.hafif ara gazı vererek debriyajı yavaşça bırakıyorumki motosiklet beni öne atmasın.
arkadaşların dediğine göre vites düşürmek için 3000 devir dolaylarında olması lazım göstergenin. ben 2.5 3000 devire kadar düşürüyorum deviri. hafif ara gazı verin diyolar bende aynen ara gazı veriyorum debriyajı bırakırken bu seferde motosiklet deviri bir anda 6000 6500 e kadar çıkıp bağırıyor motosiklet ve gene mecburen vites büyütmek zorunda kalıyorum.
ben bu kadar gerizakalımıyım neyi anlamıyorum çözemedim.hondanın g 1 i bitirdim orda vites geçiş 3 ve 4 gösterilmedi sadece çoğunluk slalom viraj yaptık.
vallahi moralim aşırı derecede çok bozuldu.
düne kadar hiç bişeyim yoktu . ama bu hataları yapmaya devam ettikçe motosikletten motosiklet kullanmaktan soğuma aşamasına gelmek üzereyim.
arada vites yükseltim diyorum vitesi 3ncü viteste giderken 4e atim diyorum vitesi boşa alıyor. makina boğuluyor hemen.
allaha şükürler olsunki işten eve evden işe 2nci vitesle gidip rahatlıkla gelebiliyorum 3km vele iş arası ve çokta rahat kullanıyorum motosiklete frenlere hakimim.
ancaakkk vites 3 .4. e yükseltip ondan sonrası vites düşürme işlemini doğru düzgün başaramıyorum.denilenleri yapıyorum olmuyor ne yapacam yardım edin...teşekkürler..bu arada motosikletim honda cbr 250 r

ogzcngdk
19 Mart 2013, 01:43
uykusuzluk insana çok hata yaptırır muhtemelen o yüzden siz bir gün sakin kafayla yapın bunları o zaman olur vites düşürerek motor freni yapmaya çalışmayın ya gazı bırakın yada debriyajı sıkıp fren yapın

emrb
19 Mart 2013, 01:46
cıbırla kendi kendinize değilde hondanın eğitim sürüşünü falan alsaydınız daha iyi olurdu

ormankebabi
19 Mart 2013, 01:56
İyi akşamlar,

Okuduklarımdan anladığım kadarıyla, trafikte kendinizi güvensiz hissediyorsunuz ve motosiklete bir an önce alışıp trafiğe tam donanımlı olarak çıkmak istiyorsunuz. Öncelikle size şunu tavsiye edebilirim. Öğrendiğiniz herşeyi unutun!!! Eğer rahatlamanıza yardımcı olacaksa bunu yapın. Motosikletin üzerinde iken asla gergin ve plansız olmayın. Hangi devirdeyim??? Vitesi büyütmeli miyim??? Motor tekliyor ne yapmalıyım???? Bunlar size faydadan çok zarar getirecek sorulardır? 10.000 devir çevirebilen bir makine kullanıyorsunuz. 5000 değil de 6000de 7000de ya da 4000de vites değiştirin. Ama sakın devir saatine ya da hız göstergesine bakmayın. Vitesi doğru zamanda değiştirmekten çok trafiğe dikkat edin. Virajlara girmeden önce vitesinizi küçültün ve gaz açın. Viraja biraz gürültülü girin. Azcık fazla benzin yakarsınız ama torkunuz daha yüksek olur. Frenlemeye gelince vites küçültmekle vakit harcamayın. Motor rölanti devrine gelene kadar frene basabilirsiniz. Yeterince yavaşladıktan sonra, debriajı sıkıp ard arda vites küçültebilirsiniz. Fren yapmanın bir tek doğrusu yoktur! Nasıl olsa zamanla beyniniz hızınızla senkronize olarak doğru vites tercihini yapacaktır. Motosikletimiz yol alırken bizimle sürekli konuşmaktadır. Yaptığı vibrasyon, çıkardığı ses, yüzümüze vurduğu rüzgar, öne yığılma, geriye yatma, çukurdan geçerken yaptığı sarsıntı... Bunlar bize karşı karşıya olduğumuz durum hakkında göstergelerin sağlayacağından daha fazla bilgi verir. Lütfen acele etmeyin, kendinizi kasıp moralinizi bozmayın. Bir de depoyu iyi kavrayın, özellikle virajlarda, kollara yük binince ister istemez insan kasılıyor...:)

barodi
19 Mart 2013, 02:02
cıbırla kendi kendinize değilde hondanın eğitim sürüşünü falan alsaydınız daha iyi olurdu
g1e katıldım zaten vites 3.4.5 geçi,ş ve vites küçültme görmedik. sadece slalom frenlemeler viraj tekniği vs..

rs_guven
19 Mart 2013, 02:12
Bende aralık ayında ilk debriyajlı motosikletimi alırken eve zor getirdim.
Ilk bir hafta; 'ben bunu kullanmayı ögrenemem, en iyisi satayım' dedim.
Sonrasında alıştım ve iyi ki almışım dedim.
Eminim sizde bir hafta sonra alışacaksınız. Hiç acele etmeyin.

cousinecruis
19 Mart 2013, 02:14
http://www.gisakademi.com/ ücretsiz teori eğitimleri var genellikle 2 haftada bir oluyor

izmirian
19 Mart 2013, 03:12
bugün 5 saatlik uyku ile işe gittim yorgun şekilde 12 saat çalışarak eve geldim yemek yedim hiç dinlemeden motosikletle test sürüşü yapmak için boş yollara tenha yollara doğru vites büyültme küçültme yapmaya başladım.
elim ayağım birbirine dolanıyor arkadaş hata yapınca acemilikten olsa gerek yoksa normalde çok soğuk kanlıyımdır
.trafik tecrübesini iyiki scooterle edinmişim. arabaların neler yapabilceğini az çok kestirebildiğim için allaha çok şükür şimdiye kadar sıkıntı olmadı.
motosikleti geçen cuma almıştım 13 martta yani. şuan 18 mart 14 martta pratiklere başladım. yani tam 5nci günüm vitesli bir cbr ile test sürüşlerimin 5nci günü bitti. ama biraz kötü bitti. ilk defa hiç zevk alamadım motosiklete bu akşam bindiğimde baya bi hata yaptım vites büyültme küçültme boşa alma arada hafif zigzag çizme.
acaba çok yorgun uykusuzdum. bu etkenlerin hata yapmama etkisi yüzde kaçtır?
acemilik uykusuzluk yorgunlukta birleşince sanırım hata yapmak normal.
ilk 5 günlük sürüş deneyimim şu şekilde oluştu.
1.gün-- boş alanda kavrama yokuşda durma gitme 2nci vitese geçiş tekrar 1. vitese dönme işlemlerinin pratiğini yaptım
2.gün--yine 1nci viteste kavrama 2nci vitese geçiş ani fren nokta fren panik fren denemeleri
3.gün-- slalom
4.gün-- debriyaj kavrama yokuşta sürme 2.vites sonra 3e geçiş 3ten 2.vitese sonrasında 1. vitese geçip nokta duruşları
5.gün-- yani bugün vites büyültme ve küçültme 1.2.3.4 ve başarısız oldum.
neden başarısız olduğuma gelince:
1.vitesle başladık 19 km 20 km hıza gelince sanki motosiklette zıngır zıngır bir titreme boğulma oluyor motosikletin camı mı titriyo ne oluyor çözemedim.
biraz gazı açınca belki titreme gider diyorum bu seferde motosiklet bağırıyor boğuluyor hemen 2nci vitese takıyorum
2 nci viteste ilerlerken 5000 devir 35 km hız sonunda 3ncü vitese geçiyorum.
sonra derken 4.vitese geçiyorum. şimdi 1. vitese geri dönmek içn yavaşlamam gerekicek.
yavaşlıyorum ancak bişey unutuyorum.
ilk defa ön arka fren yerine sadece arka frene çok acemice basıyorum. ön freni unutmuşum resmen.
4. vitesten 3ncü vitese belli bir miktar yavaşladıktan sonra geçmek istiyorum debriyajı sonuna kadar sıkıp 3ncü vitese geçiyorum.işte burda film kopuyor.hafif ara gazı vererek debriyajı yavaşça bırakıyorumki motosiklet beni öne atmasın.
arkadaşların dediğine göre vites düşürmek için 3000 devir dolaylarında olması lazım göstergenin. ben 2.5 3000 devire kadar düşürüyorum deviri. hafif ara gazı verin diyolar bende aynen ara gazı veriyorum debriyajı bırakırken bu seferde motosiklet deviri bir anda 6000 6500 e kadar çıkıp bağırıyor motosiklet ve gene mecburen vites büyütmek zorunda kalıyorum.
ben bu kadar gerizakalımıyım neyi anlamıyorum çözemedim.hondanın g 1 i bitirdim orda vites geçiş 3 ve 4 gösterilmedi sadece çoğunluk slalom viraj yaptık.
vallahi moralim aşırı derecede çok bozuldu.
düne kadar hiç bişeyim yoktu . ama bu hataları yapmaya devam ettikçe motosikletten motosiklet kullanmaktan soğuma aşamasına gelmek üzereyim.
arada vites yükseltim diyorum vitesi 3ncü viteste giderken 4e atim diyorum vitesi boşa alıyor. makina boğuluyor hemen.
allaha şükürler olsunki işten eve evden işe 2nci vitesle gidip rahatlıkla gelebiliyorum 3km vele iş arası ve çokta rahat kullanıyorum motosiklete frenlere hakimim.
ancaakkk vites 3 .4. e yükseltip ondan sonrası vites düşürme işlemini doğru düzgün başaramıyorum.denilenleri yapıyorum olmuyor ne yapacam yardım edin...teşekkürler..bu arada motosikletim honda cbr 250 r

Ufak aksakliklar sizi yildirmasin

Motosiklete asla ;
Yorgun
Uykusuz
Alkollu
Sinirli
Binmeyin
Yasadiginiz sikintida elbette yorgunlugunuzun da payi buyuk. Spor motorlarda oturus pozisyonu da onemli bir konudur teknigin zayifligini kas kucu ile telafi etmeye calisir genelde surucu. Zaman icerisinde tekniginiz gelisecek buna supheniz olmasin. Motorunuz oldukca kullanici dostu bir motor iciniz rahat olsun o da size zamanla alisacak. Ancak ne kadar kolay da olsa spor tip motorlar elbetteki ybr cbf gibi motorlara gore biraz daha teknik ve caba gerektirir .

Size tavsiyem :
Lastikler eger orjinal lastigiyse mutlaka degistirin farki goreceksiniz 500 tl ye alinan lastik bile cok daha iyi yol tutus, kisa fren mesafesi ve en muhimi islak yolda guvenlik saglar

Teknik calismalari adeta bir antreman havasinda yapmaya devam ediniz cok kisa surede meyvesini alacaksiniz

Eger imkaniniz varsa honda guvenli surus siddetle oneriyorum.

Lutfen yorgun, sinirli ya da fiziksel olarak uygun olnayan bir konumda motora binmeyin tum uznanlar bu konularda hemfikirdir

Guzel surusler dilerim

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:10 ----------

Su an pistlerde izledigimiz insanlar da bir zamanlar boyleydi bence dogru yoldasiniz tekrar soyluyorum ufak aksilikler caninizi sikmasin

yürekçe
19 Mart 2013, 04:15
senin yaşadıklarını yaşamayan tek bir adam yoktur şu motosiklet aleminde.
öncelikle motosikletin aynasına mutlaka ama mutlaka bir bak ama bakarken gülümse ve öyle bin. bunu adet edin :)
özelden size ulaşacağım...

DALGIC_800
19 Mart 2013, 04:42
katiliyorum özellikle uykusuzken mutlaka gülün bu sizin gevmenize yardimci olacaktir ..

barodi
19 Mart 2013, 08:17
moral ve cesaret verdiğiniz için teşekkürler uygulayacağım

zealous
19 Mart 2013, 10:27
ben ilk motorumu sıfır deneyim ile aldım. ilk hafta kendime ettiğim kufurlerin haddi hesabı yoktu. '' salak herif senin ne işin var gidip motor alırsın, sen haytında motora bindinmiki motor aldın, gittin 2,500 tl yi ailenin parasını sokağa saçtın'' daha neler neler dedim ama birazdaha pratikle çözdüm.

motosiklete küsme hemen birkere sürmeyi çözünce bisiklet gibi oluyo:)

Shrieker
19 Mart 2013, 11:08
acaba çok yorgun uykusuzdum. bu etkenlerin hata yapmama etkisi yüzde kaçtır?


%100 :)

Ayrıca anlattıklarından bana 3 ve 4. viteslere çok düşük devirde geçiyormuşsun gibi geldi. Bu durumda motorun yığılması normal. Vites düşerken tam zamanında biraz gaz vermek vites kutusuna güç sağlamak için. Bu, gaz koluna iyi bir hakimiyet gerektirir, o da sabırla, tecrübeyle olacak birşey.

serdar1547
19 Mart 2013, 11:18
motoru mümkün olduğunca otomatik pilotun sürsün sen sürersen hata yaparsın motoru otomatik pilotuna sürdürmek içinde uykun olmayacak,kafan dalgın olmayacak,sinirli olmayacaksın ve dalgın olmayacaksın...tıpkı zabıt katiplerinin klavyeyi kullandığı gibi kullanacaksın motorunu... mesela katipler ne yazdıklarını anlarlar ne de yazılanları ama elleri hata yapmadan yazar