PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sabah Sabah Motorla Başıma Gelenler...



crayz_metin
07 Ocak 2013, 20:02
Dün forumda yazdığım üzere motorumun ilk bakımını yaptırmıştım 500 km bakımını. Bakımda sonrası başıma gelenleri ve servis durumunu bu konular altında paylaşmıştım.
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/111317-su-koca-istanbulda-adam-akilli-bir-mondial-servisi-yok-mu.html
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/111294-ilk-bakim-sonrasi-motordaki-tuhaflik.html

Gel gelelik bugünkü meseleye. Sorunlarımıza bir yenisidaha eklendi...
Normalde motoru çalıştırmadan önce jikleyi en üst konumuna kaldırırım marşa basmamla gaza hafiften dokunmam ile motorun çalışırdı. Sonra jikleyi orta konuma getirip motoru 1-2 dakika ısıttıktan sonra jiklemi kapatıp yoluma sorunsuzca devam ederdim.. Takii ilk bakımını yaptırana kadar...

Sabah motoru çalıştırmak üzere motorun yanına gittim. Yine jiklemi en üst konuma getirdim marşa bastım ve çalışmadı. Bu benim için hayret verici bir durumdu. Noluyo dedim ayaklığımı açık unuttum benzin musluğumu kapalı dedim tekrar kontrol ettim ama bir aksilik yoktu. Tekrar bastım marşa bu sefer biraz uzun bastım (Benim uzundan kastım 3-4 saniye). Motor yine çalışmadı.. Motorum 1 hafta yattığı zamanlarda 1 kerede marşa basmamla birlikte hemen çalışan motor, daha 1 gün öncesi çalışmasına rağmena radan 1 gün geçmesine rağmen çalışmıyor deli oldum.. 1-2 defa daha denedim sinirlerim tepeme geldi aradım ikiler mondial motoru... Durumu izah ettim servis bölümüne yönlendirdiler.. Adama durumu anlattım böyle böyle dedim. Nasıl çalıştırıyorsun dedi böyle böyle yapıyorum dedim (sanki daha önce hiç motor çalıştırmadık). Adam marşa bas bırakma marşı. O elini gazdan çekme bas marşa diyor. Motorun canı çıkana kadar o marşa bas diyor.. Siz ne diyorsunuz 5 saniyeden uzun süre marşa basmak marş motoruna zarar verir bu kendi kitakçığında yazıyor diyorum. Adam yok öyle birşey başka türlü çalıştıramazsın sen onu ben o motorun doktoruyum sen beni dinliyeceksin o motoun garantisi var diyor... Konuşma tarzı zaten beni deli ediyor. Sana bunu kim öğretti sen eğitimini nerede aldım sorusuna ise Çin'de yanıtını aldım. Orda öğretmişler. Herneyse marşa uzun süre basıp motora gaz verip çalıştırmayı bende biliyorum ama burada bariz belli bir sorun var daha önceden böyle olmayan sorun şimdi bakımdan sonra oluyor ve benim sinirlendiğim nokta ortada bir yanlış var ve adamlar bu yaptığı yanlışı kabul etmiyorlar... Herneyse marşa bastım gazı pompaladım felan motor zar zor öksüre öksüre çalıştı felan. Bide adam telefondan bana heeehh nolduu bak çalıştımııı nasıl çalıştırılıyormuş gördünmüüü diyor.. Sinir krizleri geçirmek üzereyim... Sen bunu normal olarakmı görüyorsun bu motor normalde böylemi çalıştırılmalı bu yaşadığım olay normal birşeymi dediğimde ise bu motor daha sıfır motor yavaş yavaş yerine oturacaakk.. Hem bu motor Honda değilki dokunduğunda çalışsın dedi.. Kapattım telefonu tekrar aradım bu sefer ikiler mondial'in sahibi heralde tam bilmiyorum yetkili kişi Metin bey'e tekrar durumu anlattım. Bana telefon konuşmalarını dinlediğini sabah serviste bir problem yaşandığını bu sebepten ortamın gergin olduğunu söyledi. Ama ben aynı gerginliği dünde yaşamıştım bakımımı yaptırırken. Üstte linkini verdim bakım esnasında yaşadığım sorunları. Herneyse o zaman motorunuzu bir süre bekletin tekrar çalıştırın sorun devam ederse gelin burada yardımcı olalım dedi. Neyse yarın sabah çalıştırırım dedim denerim dedim kapattım telefonu.. Daha sonra yine sinirlerimin yatışmasını bekledim olmadı. Sağa sola saldırıyorum.

En sonunda 444 80 85 mondial müşteri hizmetlerini arıyarak olayı bildirdim. İlk önce bir bayan şikayetimi kaydetti daha sonra beni Osman bey'e yönlendirdi. sağolsun çok yardımcı oldu sorularıma cevap verdi. Serviste yağı değiştirirken servisin motorun içine varilden geçerek koydukları yağın onlara ait olmadığını onlar yetkili servislere varil ile yağ göndermediklerini gönderdikleri yağın 1 litrelik şişelerde ve petrol ofisinin üretmiş oldukları yağı kullandıklarını söyledi. Ve buji olayına gelince bosh marka buji kullanmadıklarını bujinin üzerinde mondial yazdığını o bujinin kendilerine ait olmadığını ve servis hakkında gerekenin yapılacağını ve bu konuyla ilgili benim tekrar bilgilendirileceğimi söylediler. Önerdiğiniz bir servis varmı diye sorduğumda ikitellideki Mondi Motor servisini önerdi. Orada Ömer Bey var benim yönlendirdiğimi söyleyin size yardımcı olunacaktır ilgilenecektir dediler. Şu sıralar yoğun kar yağışı nedeniyle motoru çıkaramıyorum ama çıkarır çıkarmaz ilk işim ikitellideki servise gitmek olacaktır. Artık birdahaki sefere motoru nasıl çalıştırırız Allah bilir....

Mengu16
07 Ocak 2013, 20:12
Sakin ol genç, hem çok heyecanlısın hem de acemisin, motorun fıstık gibi muhtemelen motoru boğmuşsundur buji ıslanmıştır çalışmamıştır uzunca bi süre.

Halil Karamanoğlu
07 Ocak 2013, 20:23
Dün forumda yazdığım üzere motorumun ilk bakımını yaptırmıştım 500 km bakımını. Bakımda sonrası başıma gelenleri ve servis durumunu bu konular altında paylaşmıştım.
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/111317-su-koca-istanbulda-adam-akilli-bir-mondial-servisi-yok-mu.html
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/111294-ilk-bakim-sonrasi-motordaki-tuhaflik.html

Gel gelelik bugünkü meseleye. Sorunlarımıza bir yenisidaha eklendi...
Normalde motoru çalıştırmadan önce jikleyi en üst konumuna kaldırırım marşa basmamla gaza hafiften dokunmam ile motorun çalışırdı. Sonra jikleyi orta konuma getirip motoru 1-2 dakika ısıttıktan sonra jiklemi kapatıp yoluma sorunsuzca devam ederdim.. Takii ilk bakımını yaptırana kadar...

Sabah motoru çalıştırmak üzere motorun yanına gittim. Yine jiklemi en üst konuma getirdim marşa bastım ve çalışmadı. Bu benim için hayret verici bir durumdu. Noluyo dedim ayaklığımı açık unuttum benzin musluğumu kapalı dedim tekrar kontrol ettim ama bir aksilik yoktu. Tekrar bastım marşa bu sefer biraz uzun bastım (Benim uzundan kastım 3-4 saniye). Motor yine çalışmadı.. Motorum 1 hafta yattığı zamanlarda 1 kerede marşa basmamla birlikte hemen çalışan motor, daha 1 gün öncesi çalışmasına rağmena radan 1 gün geçmesine rağmen çalışmıyor deli oldum.. 1-2 defa daha denedim sinirlerim tepeme geldi aradım ikiler mondial motoru... Durumu izah ettim servis bölümüne yönlendirdiler.. Adama durumu anlattım böyle böyle dedim. Nasıl çalıştırıyorsun dedi böyle böyle yapıyorum dedim (sanki daha önce hiç motor çalıştırmadık). Adam marşa bas bırakma marşı. O elini gazdan çekme bas marşa diyor. Motorun canı çıkana kadar o marşa bas diyor.. Siz ne diyorsunuz 5 saniyeden uzun süre marşa basmak marş motoruna zarar verir bu kendi kitakçığında yazıyor diyorum. Adam yok öyle birşey başka türlü çalıştıramazsın sen onu ben o motorun doktoruyum sen beni dinliyeceksin o motoun garantisi var diyor... Konuşma tarzı zaten beni deli ediyor. Sana bunu kim öğretti sen eğitimini nerede aldım sorusuna ise Çin'de yanıtını aldım. Orda öğretmişler. Herneyse marşa uzun süre basıp motora gaz verip çalıştırmayı bende biliyorum ama burada bariz belli bir sorun var daha önceden böyle olmayan sorun şimdi bakımdan sonra oluyor ve benim sinirlendiğim nokta ortada bir yanlış var ve adamlar bu yaptığı yanlışı kabul etmiyorlar... Herneyse marşa bastım gazı pompaladım felan motor zar zor öksüre öksüre çalıştı felan. Bide adam telefondan bana heeehh nolduu bak çalıştımııı nasıl çalıştırılıyormuş gördünmüüü diyor.. Sinir krizleri geçirmek üzereyim... Sen bunu normal olarakmı görüyorsun bu motor normalde böylemi çalıştırılmalı bu yaşadığım olay normal birşeymi dediğimde ise bu motor daha sıfır motor yavaş yavaş yerine oturacaakk.. Hem bu motor Honda değilki dokunduğunda çalışsın dedi.. Kapattım telefonu tekrar aradım bu sefer ikiler mondial'in sahibi heralde tam bilmiyorum yetkili kişi Metin bey'e tekrar durumu anlattım. Bana telefon konuşmalarını dinlediğini sabah serviste bir problem yaşandığını bu sebepten ortamın gergin olduğunu söyledi. Ama ben aynı gerginliği dünde yaşamıştım bakımımı yaptırırken. Üstte linkini verdim bakım esnasında yaşadığım sorunları. Herneyse o zaman motorunuzu bir süre bekletin tekrar çalıştırın sorun devam ederse gelin burada yardımcı olalım dedi. Neyse yarın sabah çalıştırırım dedim denerim dedim kapattım telefonu.. Daha sonra yine sinirlerimin yatışmasını bekledim olmadı. Sağa sola saldırıyorum.

En sonunda 444 80 85 mondial müşteri hizmetlerini arıyarak olayı bildirdim. İlk önce bir bayan şikayetimi kaydetti daha sonra beni Osman bey'e yönlendirdi. sağolsun çok yardımcı oldu sorularıma cevap verdi. Serviste yağı değiştirirken servisin motorun içine varilden geçerek koydukları yağın onlara ait olmadığını onlar yetkili servislere varil ile yağ göndermediklerini gönderdikleri yağın 1 litrelik şişelerde ve petrol ofisinin üretmiş oldukları yağı kullandıklarını söyledi. Ve buji olayına gelince bosh marka buji kullanmadıklarını bujinin üzerinde mondial yazdığını o bujinin kendilerine ait olmadığını ve servis hakkında gerekenin yapılacağını ve bu konuyla ilgili benim tekrar bilgilendirileceğimi söylediler. Önerdiğiniz bir servis varmı diye sorduğumda ikitellideki Mondi Motor servisini önerdi. Orada Ömer Bey var benim yönlendirdiğimi söyleyin size yardımcı olunacaktır ilgilenecektir dediler. Şu sıralar yoğun kar yağışı nedeniyle motoru çıkaramıyorum ama çıkarır çıkarmaz ilk işim ikitellideki servise gitmek olacaktır. Artık birdahaki sefere motoru nasıl çalıştırırız Allah bilir....

biraz sakin ol dostum :) arabalarda motorlarda böyle sıkıntılar olabilir, sıfır da olsa olabilir, mekanik aksam sonuçta. bi ayarı oynamıştır usta, rolantiyi ya da hava ayarını ne bileyim şikayetini söylersin çözerler. kötü niyetle de yapmamıştır ayrıca. servisteki adamların müşteri ile nasıl konuşacaklarını bilmemeleri seni fazlasıyla germiş. sabah yaşadığını söylediğin sorunları da okudum tamamen iletişim sorunu yaşamış gibi görünüyorsun bana göre. o yağ işini filan takma kafana. ayçiçek yağı dökmedi ya motoruna ya da karton buji takmazlar :) ama sen titizsen kendi tercihin olan ürünleri al öyle git servise orada seninle konuşan adama da kibarca çenesini kapatıp işini yapmasını söyle. servislerin çoğunda var bu, yağdan ya da yedek parçadan biraz daha fazla kazanma çabası. günümüzde işletmeler zor para kazanıyor şartlar belli. (ben de servis işletmecisi gibi konuştum :) )

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:16 ----------

bi de servisteki adamlara sorununu onların suçuymuş gibi değilde motorun genel problemi varmış gibi söyleyeceksin :) varsın o bozmuş olsun ayarı sen belli etme o anlar zaten meseleyi daha çabuk çözülür sorunun :) insanlarla geçinmeyi bilmek sanattır. senin yaptığın gibi yüzlerine direk suçlarını söylersen mercedes servisi olsa işin uzar. onlar herşeyi bilirler gibi takılacaksın o zaman işini görürler :)

crayz_metin
07 Ocak 2013, 20:35
Sakin ol genç, hem çok heyecanlısın hem de acemisin, motorun fıstık gibi muhtemelen motoru boğmuşsundur buji ıslanmıştır çalışmamıştır uzunca bi süre.

Yukarıda anlattığım gibi motor 1 hafta yattığında bile jikleyi çektiğimde tek marşta hemen çalışıyordu. Ama daha dün motorun çalışmasına rağmen bugün çalıştırdığımda bu olay geldi başıma.


biraz sakin ol dostum :) arabalarda motorlarda böyle sıkıntılar olabilir, sıfır da olsa olabilir, mekanik aksam sonuçta. bi ayarı oynamıştır usta, rolantiyi ya da hava ayarını ne bileyim şikayetini söylersin çözerler. kötü niyetle de yapmamıştır ayrıca. servisteki adamların müşteri ile nasıl konuşacaklarını bilmemeleri seni fazlasıyla germiş. sabah yaşadığını söylediğin sorunları da okudum tamamen iletişim sorunu yaşamış gibi görünüyorsun bana göre. o yağ işini filan takma kafana. ayçiçek yağı dökmedi ya motoruna ya da karton buji takmazlar :) ama sen titizsen kendi tercihin olan ürünleri al öyle git servise orada seninle konuşan adama da kibarca çenesini kapatıp işini yapmasını söyle. servislerin çoğunda var bu, yağdan ya da yedek parçadan biraz daha fazla kazanma çabası. günümüzde işletmeler zor para kazanıyor şartlar belli. (ben de servis işletmecisi gibi konuştum :) )

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:16 ----------

bi de servisteki adamlara sorununu onların suçuymuş gibi değilde motorun genel problemi varmış gibi söyleyeceksin :) varsın o bozmuş olsun ayarı sen belli etme o anlar zaten meseleyi daha çabuk çözülür sorunun :) insanlarla geçinmeyi bilmek sanattır. senin yaptığın gibi yüzlerine direk suçlarını söylersen mercedes servisi olsa işin uzar. onlar herşeyi bilirler gibi takılacaksın o zaman işini görürler :)

Hayır ben adama üzerine basa basa söyledim servis sırasında kitapçığında karbüratör ayarı kontrol edilip ayarlanmalı hava ayarı debriyaj ayarı kontrol edilip ayarlanmalı dedim. Adam bakmaya tenezzül bile etmedi. Hava filtresi temizlenmeyecek dediğimde ne hava filtresimi oho onu biz 3000-5000 km de anca değiştiriyoruz diyor... Benzin parasını sanki cebinden ödüyor..
Şimdi bakalım ikitellideki servisi deniyicem olmazsa mondialden toplu olarak parça siparişi veririm oradan temin ederim artık yağını bujisini filtrelerini felan.

kdiner
07 Ocak 2013, 21:13
benim motosikletimde jikleyi en üst konuma getirince yani ok işareti yönüne doğru hareket ettirdiğim en üst kısımda motorum çalışmakta zorlanıyor, çalışıyor 3-4 saniye sonra stop ediyor an alt konumda çalışmasında sorun oluyor o sorunuda hafif gaz vererek çalıştırıyorum sorun yok, orta kısımda zaten bir sorunum yok çalışyor birde orta ve alt kademeyi dene, kısa süreli bakım için motorunu serviste bırakma bugün git yarın gel misali yapma. bunlar için sinirlerini germene gerek yok inşallah hayırlısı olur.

Arda_Karaca
07 Ocak 2013, 21:40
Metin hocam sizden 2. el motosiklet alınır. Çok titiz adamsınız.

crayz_metin
07 Ocak 2013, 22:30
benim motosikletimde jikleyi en üst konuma getirince yani ok işareti yönüne doğru hareket ettirdiğim en üst kısımda motorum çalışmakta zorlanıyor, çalışıyor 3-4 saniye sonra stop ediyor an alt konumda çalışmasında sorun oluyor o sorunuda hafif gaz vererek çalıştırıyorum sorun yok, orta kısımda zaten bir sorunum yok çalışyor birde orta ve alt kademeyi dene, kısa süreli bakım için motorunu serviste bırakma bugün git yarın gel misali yapma. bunlar için sinirlerini germene gerek yok inşallah hayırlısı olur.

Motosiklette jikle en üst konumda iken motor çok rahat çalışır. Ama gazı bıraktığınız anda hemen stop eder. Motoru jikle en üst konumda çalıştırdıktan sonra orta kademeye veya alt kademeye getirmek gerekir. O zaman normal devirinde çalışacaktır. Jikle en üst konumda iken motor çalıştığında gazı bırakırsan stop eder. Gazı bırakmadan önce jikleyi indireceksin. Benim motorda bu şeklildeydi. Ama serviste netür birşey yaptılarsa motoru çalıştırmak için resmen canını cıkartıyorsun içim gidiyor. Bakım için herzaman serviste motorun başında dururum. Yağ değiştirme esnasında serviste buji olmadığı için bir üst kata çıkıp buji almaya gittiğimde kaşla göz arasında varilden yağ doldurmuşlar motora. Servise tekrar geri döndüğümde motorun yağ seviyesine bakıyordu biraz eksil kalmış varilden tamamlıyordu. Eee tabi hortumla koyunca motorun içerisine koyulduğu yağ miktarıda belli olmuyor tabi..



Metin hocam sizden 2. el motosiklet alınır. Çok titiz adamsınız.

Bu konularda titizimdir. Bir işi kitabına göre uygulayacaksın. Motorun ömrünü uzatmak için yağ ve kullanış biçimi önemli. Ben daha motorda 5000 deviri geçmezken serviste adam motoru 9000 devire getiriyor motoru.. Neymiş motoru dinliyecekmiş. Neyse eski konuları yine açtırmayın bana. Bizde biliyoruz motorun bakımını 1000 km'de yaptırmayı. Motorun ömrünü uzatmak için 500 km de yağını değiştirmeye gidiyoruz. Adamlar varilin içinde ne olduğu belirsiz yağı koyuyorlar motorun içine. Birde bu varili bize mondial gönderdi bunu kullanıyoruz diyoruz. Halbuki yokmuş öyle birşey bunu mondial müşteri hizmetlerini aradığımda öğreniyorum.. Motorun yağını insanın vucudundaki kan kadar önemli olduğunu düşünüyorum. İnsanda kan ne kadar önemliyse motordada yağ o kadar önemlidir. Bu arada yağı değiştirkten sonra vites geçişlerinde biraz zorlanma oldu. Benim motor için normalde kullanılan yağ 10/40 idi. Serviste daha kalın yağ koyduklarındandır diye tahmin ediyorum vites geçişlerinde zorluk oluyor.. Bazen 1. ve 2. viteslerde kitleniyor. Çok sert basman gerekiyor vitese adeta tekmelecercesine..

Mengu16
07 Ocak 2013, 22:36
vites geçişlerinde zorluk oluyor.. Bazen 1. ve 2. viteslerde kitleniyor. Çok sert basman gerekiyor vitese adeta tekmelecercesine..
Aragaz verin vitesler rahat geçer, motosikletlerde senkromeç yoktur arabalar kadar kolay geçmesini beklemeyin viteslerin.

amaninmb
08 Ocak 2013, 01:13
Bir işi kitabına göre uygulayacaksın.

Bilgisayar malzemesi satıyorum. adam daha dükkandan çıkarken kitapcık cd vs vs çöpe atıp gidiyor. sonra "eeee bu bilgisayar bunu görmedi" soruyorum cdsini kurdunuzmu? "kutuda tak çalıştır diyo" adam. Abi kitapcığı okudunuzmu? sizin bilgisayar Win 7 mi diyorum yok XP diyor. e onlar XP de driver kurulmadan çalışmaz diyor. Ne biliyim ben attım onu diyo bilgisayarcı sensin yap diyip gidiyor.

Yani sayılı kitapcık okuyanlardansınız sanırım :) şahsen ben bile lastik basıncı - yağ değişimi - filtre değişimi - 3-5 detay vs dışındakileri okumam. ama tutupda atmam.
ya sonuçta kul yapımı arada illaki sıkıntılar çıkarabilir. ve kalite farkı biraz nasip gözüyle bakılmalı. sonuçta BMW 1 serisi var 56bin tlye BMW 1 serisi var 120 bin tl'ye...
Ne kadar ekmek o kadar köfte. veya ucuz etin suyu kara olur. yada ekmek yoksa pasta yesinler. (sonuncu mantık dışı oldu)

yani arada olur. böyle böyle iyiyi - kötüyü (servis olarak)
, nasıl tamir edilebileceğini , ne yapmak gerektiğini öğrenirsiniz.
uygulamalı öğrenim can yaksada ilerde "ana len eskiden bendede şu olduydu şöyle yapmak gerekir" diyebilirsiniz.


Anlatayım :)
Karaman'dan Konya'ya geliyordum. 93 Skoda Favo var. babama bir yıldır söylerim sağ rotdan ses geliyo ses geliyo... Neyse Karamandan çıktım daha 20-25 km gittim çaaaat... sağ rot kitlemesiyle kendimi şarampolde bulmam bir oldu. neyseki sarampol yüksek değildi. sağolsun bi kamyoncuya otostop çektim durdu. attık kasaya ite ite bizim favoyu getirdik konya sanayine. Bak bir daha babama derim. önceden yaptırsa 40 Tl ile çıkardık. şimdi 300 Tl ile çıktı işin içinden. babam birdaha ses seda duyunca gider sorarız tamircimize. Sağolsun yapar eder.

sizede tecrübe olmuş o uyuz servisiniz. ve neler yapmanız gerektiğiiz. geçmiş olsun.

h2rx
08 Ocak 2013, 16:05
Önerdiğiniz bir servis varmı diye sorduğumda ikitellideki Mondi Motor servisini önerdi. Orada Ömer Bey var benim yönlendirdiğimi söyleyin size yardımcı olunacaktır ilgilenecektir dediler. Şu sıralar yoğun kar yağışı nedeniyle motoru çıkaramıyorum ama çıkarır çıkarmaz ilk işim ikitellideki servise gitmek olacaktır.

benim motorunda ilk ve son bakımını ikitelli deki serviste yaptırmıştım ancak orada da varilden bidona oradan motora koyuyorlardı ne yazıkki ...

Mikuni
08 Ocak 2013, 16:14
ayak marşıyla çalıştırman gerekiyordu. dandik yağ koymuşlar, bosch (boş) buji pek kaliteli değil, ngk buji al, yağ olarak opet 10/40 tavsiye ederim. sahte buji piyasada çok var. buna da dikkat et. çinlilerin servis olayına güvenme.

Mengu16
08 Ocak 2013, 16:18
Benim 2 haftadır garajda duran mx grumble motorum bugün 8-10 saniye marşla çalıştı o kadar da olsun karbüratör benzin emecek. sonra dışarı çıktım gezdim de kaldırımlarda kar var dışarsı 0 derece. Hiç servise gitmemiş bir motor bu :)

yakamoz7795
08 Ocak 2013, 16:32
Kardeşim senin motora yanlış buji takmışlar o yüzden yapıyor bunu motosiklet tam devrine cıkacak iken gitmesi gerekirken tam tersine ileri geri kerkinmeye sebeb oluyor buda motosikletin iyi ateşleme yapamamasına neden oluyor. bujiyi değiştirdiğin zaman sorun düzelicektir.Yağ olarakta Castrol 10w-40 kullan Castrol dan şaşma.

kdiner
08 Ocak 2013, 16:47
Motosiklette jikle en üst konumda iken motor çok rahat çalışır. Ama gazı bıraktığınız anda hemen stop eder. Motoru jikle en üst konumda çalıştırdıktan sonra orta kademeye veya alt kademeye getirmek gerekir. O zaman normal devirinde çalışacaktır. Jikle en üst konumda iken motor çalıştığında gazı bırakırsan stop eder. Gazı bırakmadan önce jikleyi indireceksin. Benim motorda bu şeklildeydi. Ama serviste netür birşey yaptılarsa motoru çalıştırmak için resmen canını cıkartıyorsun içim gidiyor. Bakım için herzaman serviste motorun başında dururum. Yağ değiştirme esnasında serviste buji olmadığı için bir üst kata çıkıp buji almaya gittiğimde kaşla göz arasında varilden yağ doldurmuşlar motora. Servise tekrar geri döndüğümde motorun yağ seviyesine bakıyordu biraz eksil kalmış varilden tamamlıyordu. Eee tabi hortumla koyunca motorun içerisine koyulduğu yağ miktarıda belli olmuyor tabi..




Bu konularda titizimdir. Bir işi kitabına göre uygulayacaksın. Motorun ömrünü uzatmak için yağ ve kullanış biçimi önemli. Ben daha motorda 5000 deviri geçmezken serviste adam motoru 9000 devire getiriyor motoru.. Neymiş motoru dinliyecekmiş. Neyse eski konuları yine açtırmayın bana. Bizde biliyoruz motorun bakımını 1000 km'de yaptırmayı. Motorun ömrünü uzatmak için 500 km de yağını değiştirmeye gidiyoruz. Adamlar varilin içinde ne olduğu belirsiz yağı koyuyorlar motorun içine. Birde bu varili bize mondial gönderdi bunu kullanıyoruz diyoruz. Halbuki yokmuş öyle birşey bunu mondial müşteri hizmetlerini aradığımda öğreniyorum.. Motorun yağını insanın vucudundaki kan kadar önemli olduğunu düşünüyorum. İnsanda kan ne kadar önemliyse motordada yağ o kadar önemlidir. Bu arada yağı değiştirkten sonra vites geçişlerinde biraz zorlanma oldu. Benim motor için normalde kullanılan yağ 10/40 idi. Serviste daha kalın yağ koyduklarındandır diye tahmin ediyorum vites geçişlerinde zorluk oluyor.. Bazen 1. ve 2. viteslerde kitleniyor. Çok sert basman gerekiyor vitese adeta tekmelecercesine..

servis bakımı yapılmış nasıl olsa 1 litre motor yağı al ve motoru biraz kullandıktan sonra içindeki yağı boşalt motor sıcak olsun ki yağ daha iyi boşaltabilesin ve almış olduğun yağı doldur devam et sakıncalı bir şey değil zararın olmaz yani garantiden de çıkmaz istersen bujiyi de değiştirebilirsin garanti dışı olmaz.

crayz_metin
09 Ocak 2013, 01:23
benim motorunda ilk ve son bakımını ikitelli deki serviste yaptırmıştım ancak orada da varilden bidona oradan motora koyuyorlardı ne yazıkki ...

Müşteri hizmetlerinde telefonla konuştuğum kişi Osman Bey orjinal yedek parça kullandıklarını ve yağı kutu ile oradanda temin edebileceğimi söyledi. Artık ilk başta söylerim baştan sonuna kadar motorun başında durucam. Oradaki servis nasıl peki? Memnunmusunuz servisten ustalar işin ehlimi nasıl? İkitellideki mondi moto servisinden bahsediyorsunuz değil mi?


ayak marşıyla çalıştırman gerekiyordu. dandik yağ koymuşlar, bosch (boş) buji pek kaliteli değil, ngk buji al, yağ olarak opet 10/40 tavsiye ederim. sahte buji piyasada çok var. buna da dikkat et. çinlilerin servis olayına güvenme.

Ayak marşı marşın absmadığı durumlarda çalıştırılmıyormu yoksa ben mi yanlış biliyorum? Akünün bitmesinden vs kaynaklanan sorunlarda marşın çalışmadığı durumlarda ayak marşının kullanıldığını sanıyordum. Servise telefon açtığımdada öyle birşey demediler. Motor marş basıyordu ama çalışmıyordu. Benzini tam emmiyordu gibi.



Kardeşim senin motora yanlış buji takmışlar o yüzden yapıyor bunu motosiklet tam devrine cıkacak iken gitmesi gerekirken tam tersine ileri geri kerkinmeye sebeb oluyor buda motosikletin iyi ateşleme yapamamasına neden oluyor. bujiyi değiştirdiğin zaman sorun düzelicektir.Yağ olarakta Castrol 10w-40 kullan Castrol dan şaşma.

Servise gittiğimde bujiyi değiştiricem. Mondialin kendi bujisini taktırıcam.



servis bakımı yapılmış nasıl olsa 1 litre motor yağı al ve motoru biraz kullandıktan sonra içindeki yağı boşalt motor sıcak olsun ki yağ daha iyi boşaltabilesin ve almış olduğun yağı doldur devam et sakıncalı bir şey değil zararın olmaz yani garantiden de çıkmaz istersen bujiyi de değiştirebilirsin garanti dışı olmaz.

Havaların düzelmesi ile servise gittiğimde bujisini ve yağını değiştiricem.

crayz_metin
09 Ocak 2013, 21:03
Bugün baktım karlar hafiften erimeye başlamış atladım motora gittim ikitelli mondi motora. Ömer bey ve çalışan arkadaş ilgilendiler sağolsunlar. Yağını ve bujisini değiştirdik. Üzerindeki bosh marka bujiyi çıkarttık delta cpr6e marka mondielin tavsiye ettiği bujiyi taktık. Motordaki sabit hızda giderken ki kerkiklemenin neden oluştuğunu sordum. O zincir gerginliğinden kaynaklanır dedi. Zincir gergi ayarı yaptılar. Geç çalışma sorununu anlattım. Şuanda tüm ayarları normal görünüyor. Onun neden meydana geldiğini anlamak için motorun serviste kalması gerektiğini söylediler. Bende bujiyi değiştirttirdim bakalım tekrar yaparsa motor geç çalışırsa bu sefer götürüp bırakırım serviste. İyice bir baksınlar. Bu arada bosh marka bujinin kaliteli olduğunu söylediler alman malıymış. Ondan olucağını pek sanmıyoruz ama dediler yinede benim isteğim üzerine kendi orjinal bujisini taktılar. Bakalım yarın belli olacak motorun nasıl çalışacağı.

mete_han
09 Ocak 2013, 22:05
geçmiş olsun biraderim...motor keyfini kaçırmak istemem ama zararın neresinden dönersen kardır...sat gitsin kurtul şu mondiden...

crayz_metin
09 Ocak 2013, 22:30
geçmiş olsun biraderim...motor keyfini kaçırmak istemem ama zararın neresinden dönersen kardır...sat gitsin kurtul şu mondiden...

Yapmayın bunu sorunları çözmeye çalışıyoruz. Gerçi sıfır motorun sorunumu olur diyeceksiniz ama oluyor işte. Sabırla bekliyeceğiz. Artık şu saatten sonra motoru satıp yeni bir motor almam söz konusu olamaz.

crayz_metin
10 Ocak 2013, 18:19
Bujiyi değiştirdikten sonra sanki motor kendine geldi gibi. Mondialin üretmiş olduğu delta cpr6e marka buji takıldı. Sabah jikleyi en üst konuma aldım ve marşa bastım. Motor hemen çalıştı. Hafta sonu motor kullanmazsam bakalım aradan 2-3 gün geçmiş olacak. O zaman da tek marşta çalışması gerekiyor. Eskiden öyleydi. Haftasonu motora binmezsem onuda deneyip yazarım buradan.

Murat 48/30
10 Ocak 2013, 18:43
Soğuk havalar olur öyle arada, siz buji başının su almamasına dikkat edin.Bilemiyorum driftte yalıtım var mı buji başında ama ıslak iken ateşleme yapmıyor teknik olarak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:41 ----------

Yağ konusuna çin diye bakmayın bende ilk bakımda Honda'nın varilden koyduğu sözde Castrol yağı kullanmıştım ama arkadaşların paylaştığı bilgi ve tecrübeleri doğrultusunda 10-40 İphone yağ aldım, canlandı motosikletim.

Tolga Can
10 Ocak 2013, 18:45
Benimde max de bir boğulma var. Aldığım günden beri var. diğer arkadaşların max'e bindiğimde bu olay yok. Sanki bir yerlerde bir sorun var.
Servis harici iş yapmayalım diyoruz. Servise gidiyoruz. Ancak servisin yaptığı şey, vidalarla yalandan oynamak ve yağ değiştirmek bunun ücreti 70 TL ve kolay para.
Bu sorun bende hiç bitmedi. En son teker 8 çiziyordu. çok atlayıp zıplamaktan herhalde bilya dağıttı dedim. Servise böyle sorun var dedim. bıraktım. Adam arka göbek bilyasını değiştirdi.
ERtesi gün işe gidiyorum. 80 km geçtim. motor başladı tekrar 8 çizmeye hayırdır. inşallah dedim. iş yerinden arkadaşlarla arka tekeri kontrol ediyoruz. bilya değişti neden böyle yapıyor derken
tellerin gevşek olduğunu fark ettik. Adam telleri kontrol etmek yerine direk bilyayı değiştirmiş. vites değiştirirken sertlik var. debriyaj sert, debriyajda sıkıntı var galiba diyorum.
Sana dedikleri gibi daha yeni olur böyle diyor. 3 kere servis gördüm. her seferinde 70 TL verdim ama bi fayda göremedim. ilişkimiz kaşeden ileri gidemedi.

En sonunda başka bir servise gidip yerim garantisini dedim.
Debriyaj teli değişti. Debriyaj tası değişti. Karbüratör temizlendi. acort ayarı yapıldı. motor nasıl değişti anlatamam.
Boşu boşuna serviste vakit kaybetmişim. Adı üstünde servis ama usta yok. Motor asıl bunların elinde ölüyor. Bundan sonra yağı kendim değiştirir.
Bakımlarını da şimdi ki ustama yaptırırım. Bu mondial adam olmaz. Hyosung GT için bi servisle çok uğraşmıştım. Bir de mondial ile çok uğraştım.
Neyse deneme yanılma yolu ile öğrendik. Şimdiki ustamızdan şaşmayız. kaşe vurmasada olur. :cat: