PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : düşen motoru kaldırdıktan sonra zor çalışması



tahsins
03 Ocak 2013, 12:58
malum acemiyim
motor 2600 km de. bugüne kadar her marş basmamda tık diye çalıştı.
1 kez düştüm. 1 kez sehpadan indirirken düşürdüm.

motoru düşürdükten sonra kaldırınca çok geç çalışıyor. en az 3-4 dakika marşa basmam gerekiyor.
marş yada akü zarar görebilir.

bu durumda nasıl motoru hızlıca çalıştırabilirim.?

motorum yan sanayi ybr motorlu salcano wolf.

htmetin
03 Ocak 2013, 13:03
Karbüratör şamadırası yerinden oynamış rolanti ayarı kaçmış olabilir.

Tsubasa
03 Ocak 2013, 13:11
malum acemiyim
motor 2600 km de. bugüne kadar her marş basmamda tık diye çalıştı.
1 kez düştüm. 1 kez sehpadan indirirken düşürdüm.

motoru düşürdükten sonra kaldırınca çok geç çalışıyor. en az 3-4 dakika marşa basmam gerekiyor.
marş yada akü zarar görebilir.

bu durumda nasıl motoru hızlıca çalıştırabilirim.?

motorum yan sanayi ybr motorlu salcano wolf.
öncelikle motorun yan sanayi değil bunu bi acıklık getireyim...
karbüratörde bi anormaliik olabilir.. marş dinamosunda olabilir..
jikleyi cektiğinde anında çalışıyorsa karbüratörde vardır bi durum...
calışmıyorsa marş dinamosunda elektrik aksamında bişi vardır..
görsem bi motoru hemen halederiz diyicektim

astorojna
03 Ocak 2013, 13:38
bence hiç bi sorun yok gayet normal gerek kendi motorumdan gerekse başka motorlardan biliyorum geçen hafta yanımda kuryenin biri düştü motordan baktım el marşına basıyoda basıyo dedim dur kardeş ver motoru bana ilk başta 1-2 dakika kontak açık beklet motoru sonra ayak marşı işe bas çalışmazsa gel yanıma motor devrildiğinde tahminimce deponun içinden benzin alamıyor ve kısa bi hava yapıyor boşuna karbüratarle rolantiyle jikleyle oynama

tahsins
03 Ocak 2013, 13:43
benim motoru açtığımızda gördük tsubasa. krank piston orjinal ybr değil dedi usta. teknoloji birebir aynı olsada kullanılan malzeme yansanayi.
ki ybr 4600tl ye satılırken wolfun 2500 tlye satılmasının sebebide bu.
zaten ybr ve wolf yanyana durduğunda anlaşılıyor durum.
ha tabiki ybr motorunun fasonu bile pek çok çinliden katkat üstün.

bide bu çalışmama durumu sadece düştükten sonra motoru kaldırdığımda 3-4 dakikalık olan bi durum.

kalıcı değil. sadece düşünce ilk marş çok uzun.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:39 ----------


bence hiç bi sorun yok gayet normal gerek kendi motorumdan gerekse başka motorlardan biliyorum geçen hafta yanımda kuryenin biri düştü motordan baktım el marşına basıyoda basıyo dedim dur kardeş ver motoru bana ilk başta 1-2 dakika kontak açık beklet motoru sonra ayak marşı işe bas çalışmazsa gel yanıma motor devrildiğinde tahminimce deponun içinden benzin alamıyor ve kısa bi hava yapıyor boşuna karbüratarle rolantiyle jikleyle oynama

aynen benim sıkıntımda bu. demek hava yapıyor. yormadan kısa aralıklı marş basmaktan başka çare yok anlaşılan.

Tsubasa
03 Ocak 2013, 13:55
arkadaşın borası acıldı pistonda yatakta eşek gibi jianshe yazıyordu..
öyle olmasın sakın?

ozgurakman
03 Ocak 2013, 13:56
öncelikle motorun yan sanayi değil bunu bi acıklık getireyim...
karbüratörde bi anormaliik olabilir.. marş dinamosunda olabilir..
jikleyi cektiğinde anında çalışıyorsa karbüratörde vardır bi durum...
calışmıyorsa marş dinamosunda elektrik aksamında bişi vardır..
görsem bi motoru hemen halederiz diyicektim

eğri oturalım, doğru konuşalım. kimseyi kandırmaya gerek yok, bir wolf ile ybr aynı kalite olsaydı arada o kadar fiyat farkı olmazdı. hadi onu da geçtim, kuryeler gider cbf ve ybr değil wolf alırdı. bir çok çinliden iyi olabilir (sonuçta yamaha dizaynı) ancak wolf ybr ile aşık atamaz...

sorununa gelecek olursak, ya karbüratördendir ya da olmadık bir yerden kablolar oksit yapmıştır

Tsubasa
03 Ocak 2013, 14:01
eğri oturalım, doğru konuşalım. kimseyi kandırmaya gerek yok, bir wolf ile ybr aynı kalite olsaydı arada o kadar fiyat farkı olmazdı. hadi onu da geçtim, kuryeler gider cbf ve ybr değil wolf alırdı. bir çok çinliden iyi olabilir (sonuçta yamaha dizaynı) ancak wolf ybr ile aşık atamaz...

sorununa gelecek olursak, ya karbüratördendir ya da olmadık bir yerden kablolar oksit yapmıştır
hacı bu sen bir başka altına yazdıgın ben sana orada güzel bir dille anlattım ...
bir daha söylüyorum...
yamaha ybr yi YAMAHA ÜRETMİYOR
jianshe üretiyor... çinde üretiliyor hepsi diye.. linkli siteli anlattım
ben bunu yazdım dün rks konu başlıgı altında
barkın bayoğlu girdi yoruma yorum yazdı..
hayır ben mi anlatamıyorum aradakileri farkı sizler mi anlamıyorsunuz?

MotorKafa
03 Ocak 2013, 14:15
Diğer yorumları tam anlamıyla okumadım, ancak bence motoru düşürüp kaldırdıktan sonra zor çalışmasının sebebi benzin akışıyla alakalı olsa gerek.
Motor yan yattığı için benzin akışı birden kesiliyor ve buda motorun boğulmasına sebep oluyor.
Boğulmuş motorda da marşa basarsan iyice boğuyorsun ve çalışma süresi daha da uzamış oluyor.

Ahmanamra
03 Ocak 2013, 14:19
Hiç bişiyle oynatma motorunun hemen hemen bir çok karbüratörlü motor yapıyormuş bunu. Karbüratörün benzin alamama gibi yahut içinekinin dökülmesi sonucu falan oluyormuş. benimde her düşüşte benzini alana kadar yapıyor öle 2-3 kere . Ama durduk yerde normal hava şartlarında yapıyorsa bilemem .

chozen
03 Ocak 2013, 14:24
yapacagın tek şey karburatorun hava yapmıs altta kucuk bır cıvata vardır onu gevsetip bıraz benzını akıt duzelır

MotoGT
03 Ocak 2013, 14:28
hacı bu sen bir başka altına yazdıgın ben sana orada güzel bir dille anlattım ...
bir daha söylüyorum...
yamaha ybr yi YAMAHA ÜRETMİYOR
jianshe üretiyor... çinde üretiliyor hepsi diye.. linkli siteli anlattım
ben bunu yazdım dün rks konu başlıgı altında
barkın bayoğlu girdi yoruma yorum yazdı..
hayır ben mi anlatamıyorum aradakileri farkı sizler mi anlamıyorsunuz?

Dacia (Reanult üretmektedir.) ile Renault aynı kalite mi? Yamaha Ybr ile Wolf aynı kalitede mi olacak, ne kadar ekmek o kadar köfte hesabı..

tahsins
03 Ocak 2013, 15:03
yapacagın tek şey karburatorun hava yapmıs altta kucuk bır cıvata vardır onu gevsetip bıraz benzını akıt duzelır

işte bu aradığım cevap. buldum civatayı. çevirince benzin tahliyesi yapıyor.
inşallah düşürmem. ama düşürürsem deneyeceğim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:52 ----------

arkadaşlar lütfen konuyu ybr-wolf savaşına çevirmeyelim.
ben wolf kullanıcısı olarak ybr ile wolf motorunun birebir aynısı olduğunu gördüm. ama fark marşa bastığın anda anlaşılır.
genede ybr sergen yalçın gibi motor. ölüsü bile para eder. bu yüzden aldım wolfu. gayet iş görüyor. titreşimsiz, ucuz , parça sıkıntısı yok. wolf 2500 tl ye olabileceğin en iyisidir.
ama ybr nin 4600tl olmasının sebebide sadece marka değil kalite farkıdır. 2. eldeki değeride bu yüzden yüksek. bizim wolf motorların 2. elde şansı çok düşük.

Syanur
03 Ocak 2013, 15:25
bide bu çalışmama durumu sadece düştükten sonra motoru kaldırdığımda 3-4 dakikalık olan bi durum.

kalıcı değil. sadece düşünce ilk marş çok uzun.

Ozaman bir sorun yok, arkadaşın dediği gibi acelen varsa benzini tahliye edersin. Yoksa kendi kendine de kısa bir sürede düzelir zaten.

adem80
03 Ocak 2013, 16:12
tahsin hondadan yamahaya tüm motorlar düştükten sonra zor çalışır bi problem yok yani.

35emre35
03 Ocak 2013, 19:33
markası ne olursa olsun karburatörlü her motor yattığında aynı sorun ile karşılaşılır.
aynen motorkafa'nın dediği gibi, 1-2dk beklemeniz yeterli

Mengu16
03 Ocak 2013, 19:53
Bence öncelikle düşen motorun gönlünü alman gerek.

tahsins
03 Ocak 2013, 20:03
devamlı 30kg yüklü.
toplamda 150 kg, tutamıyorum motoru :)

rezil olduğunamı yan , 5 dakka motorun çalışmadığınamı :)

F54
03 Ocak 2013, 23:32
tahsin hondadan yamahaya tüm motorlar düştükten sonra zor çalışır bi problem yok yani.

ya adem saçmalama abisi honda yı 5 kattan atıyorlar bırak zor çalışmayı motor stop etmiyor bile sen ne anlatıyon o hurda motorunu çok övme alırım anahtarını:queen:

ugrgnr
04 Ocak 2013, 00:00
düşürmesi çalışmaması osu busu degıl de. abi en az 3-4 dakika marş nedir ya ? yav ben motorumun 80-90 model oldugunu bılsem bıle 3-4dakika mars basmam arkadas. en fazla 30sanıye basarım calısmıyosa beklerım bıraz sonra yıne basarım yıne mı calısmıyo, gotururum derım ustaya bu calısmıyo. 3-4 dakıka nedır ya ? ınsallah abartı olarak yazmıssındır yoksa vay halına o motorun. bi de Salcano Wolf. aah ah.

TATLIHIZ
04 Ocak 2013, 00:12
Herkez birsey demiş :)


esasında tartısılacak bir tarafı yok salcano soran adama ybr tavsiye etmiceksiniz..

tabikide ybr ile salcano nun kalitesi bir deyil fakat yan sanayi derler ya bire bir müdailidir.. aynen öyle..

Ybr ye bütcesi yetmeyen salcano alsın tabikide.. zevkler ve renkler ne uzatmaya gerek var nede kavgaya..

tahsins
04 Ocak 2013, 00:40
düşürmesi çalışmaması osu busu degıl de. abi en az 3-4 dakika marş nedir ya ? yav ben motorumun 80-90 model oldugunu bılsem bıle 3-4dakika mars basmam arkadas. en fazla 30sanıye basarım calısmıyosa beklerım bıraz sonra yıne basarım yıne mı calısmıyo, gotururum derım ustaya bu calısmıyo. 3-4 dakıka nedır ya ? ınsallah abartı olarak yazmıssındır yoksa vay halına o motorun. bi de Salcano Wolf. aah ah.

yanlış başlığa cevap yazmışsın. yazdıklarınla ile bizim konumuzun alakası yok.
ya çok yorgunsun yada kafan güzel :)
konuyu düzgün oku sayın arkadaşım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:30 ----------


ya adem saçmalama abisi honda yı 5 kattan atıyorlar bırak zor çalışmayı motor stop etmiyor bile sen ne anlatıyon o hurda motorunu çok övme alırım anahtarını:queen:

adem haklı
yukarıda yazılara bakarsan bir kuryede düşünce aynı sorunu yaşamış. kuryede ya ybr ya cbf kullanır.
o 5. kattan düşen japon honda cup lar efsane oldu.
şimdi yamaha oldu jianshe , honda oldu sundiro :)

adem80
04 Ocak 2013, 00:56
ya adem saçmalama abisi honda yı 5 kattan atıyorlar bırak zor çalışmayı motor stop etmiyor bile sen ne anlatıyon o hurda motorunu çok övme alırım anahtarını:queen:

getir senin yamaha ybr yi atalım bakalım 5 ci kattan çalışıyomu çalışmıyomu :santa:

Mengu16
04 Ocak 2013, 01:03
getir senin yamaha ybr yi atalım bakalım 5 ci kattan çalışıyomu çalışmıyomu :santa:
Adem abi onu bunu bırak ta şu titandaki karizmaya bak
4V1inHvAj_U

F54
04 Ocak 2013, 01:11
getir senin yamaha ybr yi atalım bakalım 5 ci kattan çalışıyomu çalışmıyomu :santa:

abisi 5 kat az gelir 10. kattan atalım istersen

Tsubasa
04 Ocak 2013, 01:11
Herkez birsey demiş :)


esasında tartısılacak bir tarafı yok salcano soran adama ybr tavsiye etmiceksiniz..

tabikide ybr ile salcano nun kalitesi bir deyil fakat yan sanayi derler ya bire bir müdailidir.. aynen öyle..

Ybr ye bütcesi yetmeyen salcano alsın tabikide.. zevkler ve renkler ne uzatmaya gerek var nede kavgaya..

izzet bırak .. rks titanic başlıgında 3 gün önce mi bu tartışmayı cıkardılar gene
barkın bayoglu girdi yorum yazdı.. benim yazıya yorum yazmış..
bunlar hala yan sanayi diyor..
yan sanayisi ne anlamıyorum..
YBR ilk cıktıgında da jianshe idi.. hala jianshe ..
bunu ben uydurmuyorum anladınız mı otuz tane link attım
zahmet edipte tıklayıp bakmadılar ne yazıyor diye hala yan sanayi diyorlar..
kalite farkı kontrol kısmında var biliyorum başıma geldi
yamaha da sıfır hata varsa bizde 3-5 hata var yalan yok..
ama her tarafı JİANSHE ..
neyse siz tartışa durun bunu yan sanayi imiş yok çinde yapılıyormuş..
evet çinli 1887 den beri Jianshe çinde motosiklet üretiyor..
daha da bişi demiyorum

TATLIHIZ
04 Ocak 2013, 01:19
Kanuni. türkiyede toplanıyor .. ona laf atıyorlar.. cinliye laf atıyorlar japon a atmıyorlar :D alayı cekik gözlü :)

Abi size dicegim sey sadece su..

cok dediler japon cin simdi anladım :)

Sen hem 2700 vercen hem ybr kalitesi arıcan olmaz öyle iş.. motorun masrafı ne kadar olucak..

Kimseye kanıtlamayın abi birsey bırakın ..

ugrgnr
04 Ocak 2013, 01:26
yanlış başlığa cevap yazmışsın. yazdıklarınla ile bizim konumuzun alakası yok.
ya çok yorgunsun yada kafan güzel :)
konuyu düzgün oku sayın arkadaşım.

konuyla alakası mı yok ? 3-4dakika marş basıyorum demıssın onun ıcın dedım.

ersin90
04 Ocak 2013, 01:29
Arkadaş her başlıkta konu aynıyeremi gider ,neymiş efendim ÇİN işi JAPON işi

madcenter
04 Ocak 2013, 07:19
En az 100 defa karburatör söktüm içinde ki şamandıranın yukarı ve aşağı hareketi vardır atına biriken benzin ile yukardaki benzin deliğini tıkar motor yan devrilince hali ile şamandıra saçma sapan bir hareket yapacak ve yukardan gelen benzini engeleyemiyecek şamandıranın altında biriken benzin benzin memesi ile gaz kelebegine karburatör bogazına iletilir fazla benzin boğazdan silindire dogru yol alır fazla benzini motor yakamaz hava ve benzin karışımı yeterli olmayacağı için... yanma karışımı 1 benzin 3 hava oranın da gerçekleşir sizin motor devrilince boguluyor

Marşa Basmadan evvel varsa benzin muslugunu kapatın
gaz kolunu yarım yada tam acıp marsa basın
calıstıktan sonra benzin muslugunu acarsınız

tahsins
04 Ocak 2013, 09:55
En az 100 defa karburatör söktüm içinde ki şamandıranın yukarı ve aşağı hareketi vardır atına biriken benzin ile yukardaki benzin deliğini tıkar motor yan devrilince hali ile şamandıra saçma sapan bir hareket yapacak ve yukardan gelen benzini engeleyemiyecek şamandıranın altında biriken benzin benzin memesi ile gaz kelebegine karburatör bogazına iletilir fazla benzin boğazdan silindire dogru yol alır fazla benzini motor yakamaz hava ve benzin karışımı yeterli olmayacağı için... yanma karışımı 1 benzin 3 hava oranın da gerçekleşir sizin motor devrilince boguluyor

Marşa Basmadan evvel varsa benzin muslugunu kapatın
gaz kolunu yarım yada tam acıp marsa basın
calıstıktan sonra benzin muslugunu acarsınız

teşekkürler. inşallah hiçbirimiz düşmeyiz. ama düşersem yada motoru düşürsem bunuda deneyeceğim.

şimdiye kadar marş basma sürem en soğuklarda bile 2-3 saniyeyi geçmedi.
sadece 2 kez dengeyi kaybedip motoru düşürünce 3-4 dakika boyunca marşa basmak zorunda kaldım.
kırk yılın başındada olsa, marş motoruna yada aküye zarar verebilir diye düşünerek bu başlığı açtım.
konu çözülmüştür.
cevap yazanlara teşekkürler.

puser
04 Ocak 2013, 14:22
malum acemiyim
motor 2600 km de. bugüne kadar her marş basmamda tık diye çalıştı.
1 kez düştüm. 1 kez sehpadan indirirken düşürdüm.

motoru düşürdükten sonra kaldırınca çok geç çalışıyor. en az 3-4 dakika marşa basmam gerekiyor.
marş yada akü zarar görebilir.

bu durumda nasıl motoru hızlıca çalıştırabilirim.?

motorum yan sanayi ybr motorlu salcano wolf.

burada anlatılandan benim anladığım, motoru yan sehpadan indirirken düşürmüş, sonra da çalıştırmakta zorlanmışsınız. hatta marşa baya bir uzun uzun basmışsın ondan sonra anca çalışmış veya çalışmamış. topiğin sonlarına doğruda motorun düşürülmeğini bilgi edinilmek için sorulduğunu çıkartıyorum. başı farklı sonu farklı olmuş biraz.