PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Uzun Süre Kullanılmamış Motosiklet Satın Almak hk.



K o r @ y
31 Aralık 2012, 23:08
Merhabalar ,iyi geceler ,mutlu seneler arkadaşlar.
Uzun zamandır motosiklet arıyorum. Yada Suzuki söz verdiği tarihte bana motosikletimi vermediği için süre uzadı. (inazuma aralık 15)
Bugün arayışımla ilgili bir ışık doğdu ve siz değerli MT doslarımla paylaşmak istedim.
Konu şu; 2007 yılında CBF500 motorum vardı. Bu motordan aldığım zevki sonraki dönemlerde yakalayamadığım için içimde ukde kaldı.
Özellikle son dönemlerde CBF500 arayışına girdim. Derken , Honda'nın fabrikasında açık arttırmayla satılan (hondanın Amiri almış) motor denk geldi.
Gelelim can alıcı sorulara :) ; motor 2006 model olmakla birlikte, 3000 km ye bile gelmemiştir. Uzun süreli yatmış motor ne gibi sorunlar çıkarır ,yada alınır mı?
Aramızda uzun süre yatmış motor alan var mı? Nelerle karşılaştı? Şimdiden cevaplar için herkese çok teşekkür ediyorum. Saygılar ,sevgiler...

TATLIHIZ
31 Aralık 2012, 23:09
Koleksiyonluk derler ya.. alınır ne gibi sorunu olsun ki..

K o r @ y
31 Aralık 2012, 23:12
Koleksiyonluk derler ya.. alınır ne gibi sorunu olsun ki..

İzzet benim mt ye sorduğumu sende bana sordun galiba.. :thumleft:

TATLIHIZ
31 Aralık 2012, 23:18
İzzet benim mt ye sorduğumu sende bana sordun galiba.. :thumleft:


Hahaha bu aralar böyleyim :D

Alınır abi bence :) sorun olmaz.. zaten ne gibi bi durum olucakki yagmurda camurda kalmadıysa ne kadar alıcan ki ?

Halil Karamanoğlu
31 Aralık 2012, 23:36
bu konuyla ilgili tecrübem arabalarla sınırlı. yine de aktarayım. uzun bir süre yatmış arabanın belli aksamında, direksiyon, frenler, amortisörler gibi, oksitlenme ya da yağsız kalma, hareketsizlikten kaynaklanan parçaların körelmesi diyelim ya da, belirli sorunlar oluşuyo ama bi süre bakım süreci yaşanıyor ve sorunlar atlatılıyor. yani afedersin kullana kullana b..unu çıkardıkları araçlara benzemiyor. bence tercih edilebilir orjinal her zaman iyidir diye düşünenlerdenim.

GONYALI1
31 Aralık 2012, 23:44
Abi benim aldığım motorların hepsi yatmış motorlardı (küçük cc hepsi) buji değişimi ve karbüratör temizliğinden sonra hemen çalıştı sorun olmadı ama büyük cc nasıldır bilmiyorum

K o r @ y
31 Aralık 2012, 23:45
bu konuyla ilgili tecrübem arabalarla sınırlı. yine de aktarayım. uzun bir süre yatmış arabanın belli aksamında, direksiyon, frenler, amortisörler gibi, oksitlenme ya da yağsız kalma, hareketsizlikten kaynaklanan parçaların körelmesi diyelim ya da, belirli sorunlar oluşuyo ama bi süre bakım süreci yaşanıyor ve sorunlar atlatılıyor. yani afedersin kullana kullana b..unu çıkardıkları araçlara benzemiyor. bence tercih edilebilir orjinal her zaman iyidir diye düşünenlerdenim.

Aktarımlarınız için teşekkürler , bende sizin gibi düşünüyorum :)

adem80
31 Aralık 2012, 23:51
okadar yatmayla motora bişey olmaz koray. Bi bakım, yağlama yıkama tamamdır. Biraz binince motor ve süspansiyonlar kendine gelir.

amaninmb
31 Aralık 2012, 23:51
bu konuyla ilgili tecrübem arabalarla sınırlı. yine de aktarayım. uzun bir süre yatmış arabanın belli aksamında, direksiyon, frenler, amortisörler gibi, oksitlenme ya da yağsız kalma, hareketsizlikten kaynaklanan parçaların körelmesi diyelim ya da, belirli sorunlar oluşuyo ama bi süre bakım süreci yaşanıyor ve sorunlar atlatılıyor. yani afedersin kullana kullana b..unu çıkardıkları araçlara benzemiyor. bence tercih edilebilir orjinal her zaman iyidir diye düşünenlerdenim.



Benimde bilgim arabalarda az buçuk yıllanmış motor almadım kullanmadım ama şahsen 93 favo var. Skoda.
aldığımızda (2007 de ) 50 bindeydi rahmetli bi dede almış. 5 yıl yatmış çocukları paylaşamamış birine haciz gelmiş bizde bankadan aldıydık. yani bizim galerici almış biz ondan aldık.
Şimdi 80binde ve tüpde 165 i görüyor. ve el freni tepkimeleri - yan verme tepkimeleri - hızla giderken viraja girme olsun slalom olsun oldukça güzel. tabi alınca yağını bujilerini körüklerini filtrelerini ve gider aksamını kontrol ettirmiştik ve yag - buji- antifiriz - filtre değiştirmiştik.

Blackeagletr
31 Aralık 2012, 23:54
Zincirin değiştirilmesi gerekebilir, millerin yağlanması gerekebilir. Bir de motor yağının yağ filtresinin ve hava filtresinin değiştirilmesi kesin gereklidir :). Karbüratör iyice temizlenip benzin hortumları değiştirilmesi antifirizin ve suyun yenilenmesi motorun sağlığı açısından iyi olur, ki benzin hortumları çatlamış vaziyettedir büyük ihtimalle. Yani ilerde baş ağrıtacak sorunların çıkması için bir neden yok, ben Cbf 500 alacak olsam ve arasaydım fiyatı uygunsa o motoru kaçırmazdım :)

K o r @ y
31 Aralık 2012, 23:57
okadar yatmayla motora bişey olmaz koray. Bi bakım, yağlama yıkama tamamdır. Biraz binince motor ve süspansiyonlar kendine gelir.




Benimde bilgim arabalarda az buçuk yıllanmış motor almadım kullanmadım ama şahsen 93 favo var. Skoda.
aldığımızda (2007 de ) 50 bindeydi rahmetli bi dede almış. 5 yıl yatmış çocukları paylaşamamış birine haciz gelmiş bizde bankadan aldıydık. yani bizim galerici almış biz ondan aldık.
Şimdi 80binde ve tüpde 165 i görüyor. ve el freni tepkimeleri - yan verme tepkimeleri - hızla giderken viraja girme olsun slalom olsun oldukça güzel. tabi alınca yağını bujilerini körüklerini filtrelerini ve gider aksamını kontrol ettirmiştik ve yag - buji- antifiriz - filtre değiştirmiştik.


O zaman biraz bakımla ,bayiden çekmişiz gibi olacaktır .Teşekkürler arkadaşlar

---------- Post added at 21:57 ---------- Previous post was at 21:54 ----------


Zincirin değiştirilmesi gerekebilir, millerin yağlanması gerekebilir. Bir de motor yağının yağ filtresinin ve hava filtresinin değiştirilmesi kesin gereklidir :). Karbüratör iyice temizlenip benzin hortumları değiştirilmesi antifirizin ve suyun yenilenmesi motorun sağlığı açısından iyi olur, ki benzin hortumları çatlamış vaziyettedir büyük ihtimalle. Yani ilerde baş ağrıtacak sorunların çıkması için bir neden yok, ben Cbf 500 alacak olsam ve arasaydım fiyatı uygunsa o motoru kaçırmazdım :)



Aslında korktuğum nokta, silindrlerde karıncalanma ve şasede korozyon. Sizde iyi bilirsiniz ki bu durum insan vucudundaki kanser gibidir..

amaninmb
31 Aralık 2012, 23:58
O zaman biraz bakımla ,bayiden çekmişiz gibi olacaktır .Teşekkürler arkadaşlar


İnşallah ama kaza bela ve moturun yatak sarma vs. olmadığına dikkat et. sahibindende falan birsürü ilan var. devrik değil komple boyalı - bel altının içine ettik sadece bel altı boyalı - aracın ilk kazasıdır sadece alttan darbe yedi ama motor istiyo veya hiç yatması düşmesi yok sol grenaj boyalı :) gibisinden Allah muhafaza...

K o r @ y
01 Ocak 2013, 00:44
bu hondada mudur olan kişi bu motoru stoklarda kalandan mı almıs yani cbf 500 ün satısı durduktan sonra? biraz açık yazarsanız daha anlasılır olur... Eğer öyleyse hiçbir problem olmaz bence ama cok içinde bi sıkıntı kalırsa motorun tum sıvılarını değiştirirsin bakımını da yaparsın detaylı olarak hiçbirsey olmaz o zaman... Kilometresinden eminsen al ama biliyosun ki kilometre düşürme ülkemizde sık karsılasılan bir olay malesef

sanıyorum eğitimlerde kısa süre kullanılmış sonra depoda saklanmış bir motor

adem80
01 Ocak 2013, 00:45
O zaman biraz bakımla ,bayiden çekmişiz gibi olacaktır .Teşekkürler arkadaşlar

---------- Post added at 21:57 ---------- Previous post was at 21:54 ----------





Aslında korktuğum nokta, silindrlerde karıncalanma ve şasede korozyon. Sizde iyi bilirsiniz ki bu durum insan vucudundaki kanser gibidir..

şimdi motor kaç silindir bilmiyorum. Diyelim 4 silindir. Motor stop etmiş, bikaç sene çalışmamış diyelim.pistonların 2 si aşada 2 si yukarda kalmış. Yukarda kalanın alt kısmına hava teması olmadığından karıncalanma yoktur. İkisi aşada kalmıs. Buji kapalı, ordan hava akışı olmaz, sübaplar açık kalmış diyelim, hafif bi karıncalanma olmuş. Şimdi bak koray arkadaşım, bujileri söküyosun, şırıngaya yağ çekiyosun, pistonun üstünü ve segmanları yağlıyacak kadar. Yani normal iğne vurulduğumuz şırınganın yarısı kadar. Bu yağı daha hiç çalıştırmadan sökük bujilerden içeri sık. Bujileri takmadan 20 ser saniye bi ilk hareketi ver, 3-4 kere. Çünkü yağ en altta. Karıncalanma varsa yağ pistonlara ulaşana kadar baya bi zarar verir, çizer. Ama dediğimi yaparsan minimum zararla atlatırsın. Yeni bujileri tak, tekerler sertleşmistir, onları yenile, zincıri kontrol et, çok küflüyse değistir, yağını kesinlikle değiştir, karburatörü temizlet, bas marşa yola devam. Kolay gelsin.

K o r @ y
01 Ocak 2013, 00:56
şimdi motor kaç silindir bilmiyorum. Diyelim 4 silindir. Motor stop etmiş, bikaç sene çalışmamış diyelim.pistonların 2 si aşada 2 si yukarda kalmış. Yukarda kalanın alt kısmına hava teması olmadığından karıncalanma yoktur. İkisi aşada kalmıs. Buji kapalı, ordan hava akışı olmaz, sübaplar açık kalmış diyelim, hafif bi karıncalanma olmuş. Şimdi bak koray arkadaşım, bujileri söküyosun, şırıngaya yağ çekiyosun, pistonun üstünü ve segmanları yağlıyacak kadar. Yani normal iğne vurulduğumuz şırınganın yarısı kadar. Bu yağı daha hiç çalıştırmadan sökük bujilerden içeri sık. Bujileri takmadan 20 ser saniye bi ilk hareketi ver, 3-4 kere. Çünkü yağ en altta. Karıncalanma varsa yağ pistonlara ulaşana kadar baya bi zarar verir, çizer. Ama dediğimi yaparsan minimum zararla atlatırsın. Yeni bujileri tak, tekerler sertleşmistir, onları yenile, zincıri kontrol et, çok küflüyse değistir, yağını kesinlikle değiştir, karburatörü temizlet, bas marşa yola devam. Kolay gelsin.

adem motorun tüm bakımları honda fabrikasında yapılmış.. Bu işte ticaret var adamım.. honda fabrika açık arttırmayla 4,000-5,000 tl ye satmış, eleman bize 9,500 yalvar yakar bırakıyo... yani bu iş tamamen duygusal adamım.. bilmiyorum ne yapacağım :(

---------- Post added at 22:56 ---------- Previous post was at 22:51 ----------


abi eyer kapalı garajda yatmışsa ve ellenmemiişse al büyük sıkıntı olmaz ama parçaları sökülmüş deyiştirilmiş yıpranmışsa sorun çıkarır


bakalım bi ön bilgi alalım dedim... eyvallah :cat:

alp_tunay
01 Ocak 2013, 01:00
Almayacaksan alalım ;) 2006 model motor yatsa ne olur ki...
Ben de 90 modele biniyorum...
yıllarca yatmış...
Hala orjinal...
Ve hala da biniyorum işte :)

Ramazan Can
01 Ocak 2013, 01:14
al korkma ufak tefek bakım ile işlem tamamdır...

K o r @ y
01 Ocak 2013, 01:19
Almayacaksan alalım ;) 2006 model motor yatsa ne olur ki...
Ben de 90 modele biniyorum...
yıllarca yatmış...
Hala orjinal...
Ve hala da biniyorum işte :)

alınırsa alırız üstadım onuda bize bırak yav.. . :P
cevabın için sağol alp abi.. eyvallah :)


al korkma ufak tefek bakım ile işlem tamamdır...

sağol ramo istediğim ustra cevapları evelallah.. :)