PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosiklete lpg takmak



Sayfa : [1] 2

varol28
20 Kasım 2012, 02:04
Arkadaslar ben mondial 125 mg motoruma lpg takmak istiyorum. bu konuda sizlerden yardmlarinizi bekliyorum kendim takabilir miyim? yada bu isi yapanlar varsa lutfen yardm . (bu arada her zaman giremiyorum)

Ufuk İnkaya
20 Kasım 2012, 02:12
ya bırak bu türk işi muhabbetlerini dostum boş işler ya :D bence çok saçma ama kendin bilirsin sonuçta karar senin. hem kaza anında tehlike. ve de tüpü koyman için arkaya sepet lazım. ee artık sepetleride ruhsata işletiyorsun bir de sepet girdi verginin içine. astarı yüzünden pahalı olur kanımca :D

gv650i
20 Kasım 2012, 02:15
Arkadaslar ben mondial 125 mg motoruma lpg takmak istiyorum. bu konuda sizlerden yardmlarinizi bekliyorum kendim takabilir miyim? yada bu isi yapanlar varsa lutfen yardm . (bu arada her zaman giremiyorum)
sen nerdesin bu makinalara ugraşmaya degmiyor su sogutmalı olmayınca zor randıman vermeyebilir

varol28
20 Kasım 2012, 02:20
Ben giresundaym egzozdan falan ısıtma yapılamaz mı. nette bazı yapanları gördüm de bana teknik bilgi ue malzeme lazim

Mengu16
20 Kasım 2012, 02:21
Bence motoruna LPG takma taktırma. Hem kanunen yasak hem de cidden güvenli değil. Onun yerine motorunu 200cc yaptır LPG'ye vereceğin paraya, yakıtı çok artmaz sakin kullanırsan ama hiç değilse benzine giden paraya için acımaz artan performansından dolayı.

Ufuk İnkaya
20 Kasım 2012, 02:21
adam yapıcam diyor beyler :D teknik bilgisi olan versin ya valla kasmış yapcam diye

varol28
20 Kasım 2012, 02:22
bu arada kusura bakmayin mobilden giriyrm da telefon yazilari kariÅŸtiriyor

Mengu16
20 Kasım 2012, 02:23
Bu mondial'in 125'lik motorları benzinle bile düzgün çalışmıyo motor ısınana kadar sürekli tekliyo stop ediyo. LPG'li halini düşünemiyorum olacak iş değil :cherry:


bu arada kusura bakmayin mobilden giriyrm da telefon yazilari kariÅŸtiriyor
Sen de türkçe karakterleri yazmayıver kardeşim. Onu okuması daha rahat bu halinden.

gv650i
20 Kasım 2012, 02:23
bende malzemeleri var istersen şema cizerekte göndereyim montajını yap dene

berk_cglr
20 Kasım 2012, 02:26
özel mesaj attım ben pek bilgili değilim vede oldum olası araba vede motorda lpg karşıtıyımdır :D benzin candır ne kadarda giren şemsiye artık plaj şemsiyesi boyutlarına gelse olsun :P

varol28
20 Kasım 2012, 02:31
BildiÄŸim kadaryla lpg tamamen boÅŸalmadan patlamyor. kaza aninda zaten motor bir yana sen bir yana allah korusn

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:27 ----------

Bi zahmet gönderirseniz sevinirim. baska arkadaslarda deneyckler sayglar

gv650i
20 Kasım 2012, 02:36
BildiÄŸim kadaryla lpg tamamen boÅŸalmadan patlamyor. kaza aninda zaten motor bir yana sen bir yana allah korusn

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:27 ----------

Bi zahmet gönderirseniz sevinirim. baska arkadaslarda deneyckler sayglar

özelden yazışalım yarın konuşalım

varol28
20 Kasım 2012, 02:41
gonderirseniz sevinirim sayglar

search16
20 Kasım 2012, 02:54
LPG konusunda uzmanlaşan yamyamaha arkadaşımız ile irtibata geç. Ben 3 ay kadar oldu kullanmaya başlayalı. Bilmeyen yazmasın kafa bulandırmasın. İki zamanlıya ve dizel motorlara bile LPG takılırken motosiklete takılması kadar normal bişey yok. Bırakın güvenli değil laflarını. Nekadar bilginiz varda hemen işkembeden sallıyorsunuz güvenli değil diye. Sen kendin yapma sakın. İşi bilene, bu işte uzman olan bir LPG dönüşüm merkezine yaptır. Ben yaptırdığımdan buyana sorun yaşamadım. % 60 tasarruf. Şimdi bu yazdıklarıma istinaden dünyanın taşı gelir. Linkteki benim motor. İncele azçok bilgi verir. Havalar fazla soğumadı ama şu ana kadar donma falan olmadı. Sadece çok soğukta performans düşüyor. Ondada benzinde kullanırsın olur biter.
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/83740-kuba-fastwind-200r-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-9.html#post2852286

maxi97
20 Kasım 2012, 05:01
@search: sistem iyi ama 2 eksik var.

1. keşke arkaya da ön koruma demiri gibi bi parça yaptırsan. motor yere düştüğünde o demir üstünde sürünlense.

2. bakır boruyla lpg ısıtmak tehlikeli. yamyamaha nickli arkadaşımız küçük lpg beyni takmıştı. bir de sulu sistem vardı.

3. keşke arkaya dediğim demiri yaptıktan sonra kenarlarına otomobillerde bulunan "darbe anında yakıt kesen parça" taksan.

yamyamaha
20 Kasım 2012, 05:06
olur olur bal gibi olur. ama malzemenin kalitelisine ulaşman lazım. memleket nire. havalar soğuyor.

neocasarea
20 Kasım 2012, 08:09
bende gecen gun gordum transalpe takmislardi.

serdar1547
20 Kasım 2012, 13:25
lpg sanıldığının aksine benzinden daha güvenli.arkaya bir çanta koyup lpg kazanını oraya koyabilirsin ama çantayı da kazanı da iyi sabitlemen lazım.o kazanlar o kadar sağlam ve güvenli ki öyle düşmeyle hatta arkadan vurmayla felan patlamaz en ufak bir gaz kaçağında da kesiciler devreye girer ve gazı keser.neyse güvenliği geçelim motorun hava soğutmalı olduğu için lpg beynini belli bir sıcaklıkta tutman lazım yoksa randıman alamazsın,bu sıcaklığıda nasıl yaparsın onu bilmiyorum ama yapanlar var,su ısıtmalı bir motosiklet olsaydı sorun olmazdı...eğer yapabilirsen banada haber ver bende taktırayım lpg...sonuçta ne kadar az yakarsa o kadar çok gezeriz

ilkerabi
20 Kasım 2012, 13:40
LPG yapmak uyanıklıksa bu benzini bize satanlar ve üstüne kalem kalem vergiyi sokuşturanlar şeytandır... 1litre benzin 1 litre gazla aynı işi görmüyor, bu bir... Zaten aradaki fiyat farkı yaptığı işe göre eşitlenmiş bu iki... Harcadığın masrafa mı yanarsın motorunu bozduğuna mı üç...
Bedava yaşamak ve benzine, telefona, ev kirasına vs vs para vermemek için bir dahaki seçimlerde milletvekili adayı olun, ne harcarsanız millete ödetin!
Haaa illa takacam ben dersen takarsın elbet ama... yanına bir tane de ızgara koy, piknikte falan balık kızartırsın.

search16
20 Kasım 2012, 14:09
@search: sistem iyi ama 2 eksik var.

1. keşke arkaya da ön koruma demiri gibi bi parça yaptırsan. motor yere düştüğünde o demir üstünde sürünlense.
Çanta arka kuyruğa üç saplama ile bağlı. Tankında halatları çanta tablasına kadar delinerek sabitlendi. Arka kuyruk ise şaseye dört yerden kelepçeler ve kaynak ile desteklendi.
2. bakır boruyla lpg ısıtmak tehlikeli. yamyamaha nickli arkadaşımız küçük lpg beyni takmıştı. bir de sulu sistem vardı.
6 yıldır aynı yöntemle honda africa twin kullanıyor 50000 km dir.
3. keşke arkaya dediğim demiri yaptıktan sonra kenarlarına otomobillerde bulunan "darbe anında yakıt kesen parça" taksan.
Aynı sisten bundada var zaten. Darbe anında yakıt + elektrik kesiliyor.

---------- Post added at 13:56 ---------- Previous post was at 13:53 ----------

[QUOTE=ilkerabi;2866024]LPG yapmak uyanıklıksa bu benzini bize satanlar ve üstüne kalem kalem vergiyi sokuşturanlar şeytandır... 1litre benzin 1 litre gazla aynı işi görmüyor, bu bir... Zaten aradaki fiyat farkı yaptığı işe göre eşitlenmiş bu iki... Harcadığın masrafa mı yanarsın motorunu bozduğuna mı üç...
Bedava yaşamak ve benzine, telefona, ev kirasına vs vs para vermemek için bir dahaki seçimlerde milletvekili adayı olun, ne harcarsanız millete ödetin!
Haaa illa takacam ben dersen takarsın elbet ama... yanına bir tane de ızgara koy, piknikte falan balık kızartırsın.
Ekranlarda seni hiç görmedik stendapçımısın sen. İlahi yarıldım gülmekten

---------- Post added at 14:09 ---------- Previous post was at 13:56 ----------


lpg sanıldığının aksine benzinden daha güvenli.arkaya bir çanta koyup lpg kazanını oraya koyabilirsin ama çantayı da kazanı da iyi sabitlemen lazım.o kazanlar o kadar sağlam ve güvenli ki öyle düşmeyle hatta arkadan vurmayla felan patlamaz en ufak bir gaz kaçağında da kesiciler devreye girer ve gazı keser.neyse güvenliği geçelim motorun hava soğutmalı olduğu için lpg beynini belli bir sıcaklıkta tutman lazım yoksa randıman alamazsın,bu sıcaklığıda nasıl yaparsın onu bilmiyorum ama yapanlar var,su ısıtmalı bir motosiklet olsaydı sorun olmazdı...eğer yapabilirsen banada haber ver bende taktırayım lpg...sonuçta ne kadar az yakarsa o kadar çok gezeriz
LPG beyni çok soğuk havalarda donma yapar denildi montajda. Onada çözüm geldi arkasından. Motor ısısının bir kısmı beyine geliyor. Motorun hava kanallarının arkasına ısıya dayanıklı plastikten kapak yapıldı. Hareket halinde ısınan motorun yediği rüzgar ısınarak kapağın içine oradanda beyne geliyor. Beyini ılık tutuyor. Beyinde rüzgardan etkilenmeyecek bir yere montajlandı. Akşam gece 1 de işten geldiğimde beyin ılıktı. Sıcaklıkta 5 derece gösteriyordu. Birde egsoza sarılan bakır boruda ısınan gaz motora sıcak olarak girdiğinden daha verimli oluyor. Bakır boru kırmızılaşsada ısınırken içindeki gaza birşey olmuyor. Yerinde gösterdiler.

varol28
20 Kasım 2012, 14:31
Bilgileriniz icin tesekkürler arkadaslar...

Sadık1453
20 Kasım 2012, 14:54
Bu işi yapmak istemenin sebebi bunu yapıp yapamayacağını görmek için kendini denemek mi?
Çünkü diğer şekli ile yakıt sarfiyatı düşünüyorsan peşin harcayacağın para zaten senin motoru kullanacağın zamanı değerlendirirsek çok daha fazla olacaktır.
Çok istiyorsan kendini tartmak için yap ama çok akıllıca bir şey olmayuacaktır bu bilesin.


"KAZASIZ SÜRÜŞLER"

Khutuck
20 Kasım 2012, 16:56
LPG konusunda uzmanlaşan yamyamaha arkadaşımız ile irtibata geç. Ben 3 ay kadar oldu kullanmaya başlayalı. Bilmeyen yazmasın kafa bulandırmasın. İki zamanlıya ve dizel motorlara bile LPG takılırken motosiklete takılması kadar normal bişey yok. Bırakın güvenli değil laflarını. Nekadar bilginiz varda hemen işkembeden sallıyorsunuz güvenli değil diye. Sen kendin yapma sakın. İşi bilene, bu işte uzman olan bir LPG dönüşüm merkezine yaptır. Ben yaptırdığımdan buyana sorun yaşamadım. % 60 tasarruf. Şimdi bu yazdıklarıma istinaden dünyanın taşı gelir. Linkteki benim motor. İncele azçok bilgi verir. Havalar fazla soğumadı ama şu ana kadar donma falan olmadı. Sadece çok soğukta performans düşüyor. Ondada benzinde kullanırsın olur biter.
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/83740-kuba-fastwind-200r-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-9.html#post2852286

Dizele LPG???

Link verebilir misin? Nasıl bir tekniği var çok merak ettim.

Tolga Can
20 Kasım 2012, 16:57
Motorda en sevmediğim iş gördüğüm yerde ihbar ederim. Bu motor yürüyen bomba diye :cat:

maxi97
20 Kasım 2012, 17:59
Bu işi yapmak istemenin sebebi bunu yapıp yapamayacağını görmek için kendini denemek mi?
Çünkü diğer şekli ile yakıt sarfiyatı düşünüyorsan peşin harcayacağın para zaten senin motoru kullanacağın zamanı değerlendirirsek çok daha fazla olacaktır.
Çok istiyorsan kendini tartmak için yap ama çok akıllıca bir şey olmayuacaktır bu bilesin.


"KAZASIZ SÜRÜŞLER"

kawasaki er5 gibi bi motor alırsam lpg takarım. hem karbüratörlü hem yeterince güçlü. lpg yüzündne gücü düşse bile 40 beygir bana hayli hayli yeter. 5 litre lpg yaksa ybr ile aynı yakar.

Mengu16
20 Kasım 2012, 18:58
Motorda en sevmediğim iş gördüğüm yerde ihbar ederim. Bu motor yürüyen bomba diye :cat:
Aynen çok doğru yaparsın tolga abi, hem yaptığı yasal değil bide bizi suçluyor işkembeden sallıyorsun diye. Önce bi gitsin Tüv'den onay alsın ruhsata işletsin sonra bize laf etsin güvenli değil dediniz diye.

haojin2005
20 Kasım 2012, 19:48
Kuba fastwindli arkadaşın ya motoru çok yakıyor ya da lpg ekonomik değil.200 km de 16 tl yakmış benim ybr zaten benzinde 200 km de max 20 tl yakıyor.

ozgurakman
20 Kasım 2012, 20:25
kawasaki er5 gibi bi motor alırsam lpg takarım. hem karbüratörlü hem yeterince güçlü. lpg yüzündne gücü düşse bile 40 beygir bana hayli hayli yeter. 5 litre lpg yaksa ybr ile aynı yakar.

onu ben de düşündüm. ancak depoyu pre konumuna alıp, stop edip bekletince silindire benzin doluyor er5lerde. o kadar çok benzin akıyor ki, yağa bile karışıyor hatta benzini. şimdi düşüncem şu, (bu konuda teknik bilgi araştırması yapmadım) eğer bu iş karbüratördeki iğnelerden ise ve gazdayken takılı kalırsa?? gerçi kontağı kapatınca depo kesecektir gazı, ama ya kesmezse?

search16
20 Kasım 2012, 21:48
Kuba fastwindli arkadaşın ya motoru çok yakıyor ya da lpg ekonomik değil.200 km de 16 tl yakmış benim ybr zaten benzinde 200 km de max 20 tl yakıyor.
125cc ile 200 cc nin yakıtını denk düşünüyorsan, sana ne anlatsak boş. Bisiklete biniyorsunuz okadar yakıyor. Motora binmemişsiniz ki.

---------- Post added at 21:40 ---------- Previous post was at 21:38 ----------


Motorda en sevmediğim iş gördüğüm yerde ihbar ederim. Bu motor yürüyen bomba diye :cat:
Özelden yazda plakayı vereyim. Şimdi bişey yazıcamda. Seviye sabit kalsın.

---------- Post added at 21:48 ---------- Previous post was at 21:40 ----------


Aynen çok doğru yaparsın tolga abi, hem yaptığı yasal değil bide bizi suçluyor işkembeden sallıyorsun diye. Önce bi gitsin Tüv'den onay alsın ruhsata işletsin sonra bize laf etsin güvenli değil dediniz diye.
Aman kardeşim bizimki böyle illegal olsun, siz bildiğiniz gibi yapın. Her fırsatta Avrupa Türkiyeden önde diyenler... Almanya yıllardır BMV motorda LPG kullanıyor. Onlarda yasal. Bizde neden yasal olmadığınıda biliyorsunuzda, zihninize ters düşen herşeye, aklınız, olumlu olsada olumsuz basıyor.

maxi97
20 Kasım 2012, 21:48
onu ben de düşündüm. ancak depoyu pre konumuna alıp, stop edip bekletince silindire benzin doluyor er5lerde. o kadar çok benzin akıyor ki, yağa bile karışıyor hatta benzini. şimdi düşüncem şu, (bu konuda teknik bilgi araştırması yapmadım) eğer bu iş karbüratördeki iğnelerden ise ve gazdayken takılı kalırsa?? gerçi kontağı kapatınca depo kesecektir gazı, ama ya kesmezse?

keser ama kesmeme durumuna karşın kontağı kapatmadan benzine alırız ;)

İHTİYAR
20 Kasım 2012, 21:59
Dizele LPG???

Link verebilir misin? Nasıl bir tekniği var çok merak ettim.

Dizel motorlarda, özellikle jenaratör vb sabit motorlarda doğalgaz ile beslemek mümkün.

search16
20 Kasım 2012, 22:07
Size bir güvenlik filmi linki vereyim.http://www.sarigaz.com/film1.html

---------- Post added at 22:03 ---------- Previous post was at 22:00 ----------

LPG nin EN Güvenli yakıt olduğunun yazısıhttp://www.candanotogaz.com/haber_oku.asp?id=366#En Güvenli Yakıt LPG

---------- Post added at 22:07 ---------- Previous post was at 22:03 ----------

Buda bir uzmanın vermiş olduğu cevap.
-UZMAN GÖRÜŞÜ- Makine Mühendisleri Odası Sorumlu Mühendisi Cemal Gedikoğlu ise motosiklete LPG tüpü takılmasının yasal bir sınırlaması olmadığını belirterek, ``Ama her araca LPG tüpü takmanın uluslararası standardı var. O standarda uyduğu sürece kimse `motosiklete niye LPG tüpü takıyorsunuz?` deme lüksüne sahip değil`` dedi.Linkhttp://www.candanotogaz.com/haber_oku.asp?id=292#MOTORSİKLETE OTOGAZ TAKTILAR

haojin2005
20 Kasım 2012, 22:07
125cc ile 200 cc nin yakıtını denk düşünüyorsan, sana ne anlatsak boş. Bisiklete biniyorsunuz okadar yakıyor. Motora binmemişsiniz ki.

---------- Post added at 21:40 ---------- Previous post was at 21:38 ----------


Özelden yazda plakayı vereyim. Şimdi bişey yazıcamda. Seviye sabit kalsın.

---------- Post added at 21:48 ---------- Previous post was at 21:40 ----------


Aman kardeşim bizimki böyle illegal olsun, siz bildiğiniz gibi yapın. Her fırsatta Avrupa Türkiyeden önde diyenler... Almanya yıllardır BMV motorda LPG kullanıyor. Onlarda yasal. Bizde neden yasal olmadığınıda biliyorsunuzda, zihninize ters düşen herşeye, aklınız, olumlu olsada olumsuz basıyor.
250 cc 26 bg cbr 3 lt civarı yakar 100 km de senin 14,5 bg lik motorun da 3 lt yakıyor

Mengu16
20 Kasım 2012, 22:08
Size bir güvenlik filmi linki vereyim.http://www.sarigaz.com/film1.html

---------- Post added at 22:03 ---------- Previous post was at 22:00 ----------

LPG nin EN Güvenli yakıt olduğunun yazısıhttp://www.candanotogaz.com/haber_oku.asp?id=366#En Güvenli Yakıt LPG

---------- Post added at 22:07 ---------- Previous post was at 22:03 ----------

Buda bir uzmanın vermiş olduğu cevap.
-UZMAN GÖRÜŞÜ- Makine Mühendisleri Odası Sorumlu Mühendisi Cemal Gedikoğlu ise motosiklete LPG tüpü takılmasının yasal bir sınırlaması olmadığını belirterek, ``Ama her araca LPG tüpü takmanın uluslararası standardı var. O standarda uyduğu sürece kimse `motosiklete niye LPG tüpü takıyorsunuz?` deme lüksüne sahip değil`` dedi.
Linkhttp://www.candanotogaz.com/haber_oku.asp?id=292#MOTORSİKLETE OTOGAZ TAKTILAR
http://www.ahaber.com.tr/webtv/videoizle/benzin-istasyonunda-dehset-anlari

search16
20 Kasım 2012, 22:13
250 cc 26 bg cbr 3 lt civarı yakar 100 km de senin 14,5 bg lik motorun da 3 lt yakıyor
CBR da kullanılan teknoloji ile bizdeki arasında dağ kadar fark var her yönden. Fakat 14,5 hp lik motor CBR ın kuyruğundan gidiyor orjinal hali ile. Kullanıcı sayfasında son hızın videosu var. Aradaki fark teknolojisi gelişmiş kaliteli olan zorlamadan bizimki sıkıştırarak çıkıyor. Hal böyle olunca ne ka elmek oka köfte oluyor.

ThE_Unforgiven
20 Kasım 2012, 22:15
Takılır. Gaz regulatörünü sıvı soğutma olmayan motorlarda ise eksoz gazı sıcaklığıyla halledilebilir tıpkı vosvoslarda olduğu gibi. Güvenlik olarakta lpg tüpleri benzin depolarından daha güvenlidir. Bu konuda bi çok soruya yanıt verebilecek düzeyde teknik bilgiyede sahibim işkembeden sallamadığımı belirtmek istedim :D

search16
20 Kasım 2012, 22:18
http://www.ahaber.com.tr/webtv/videoizle/benzin-istasyonunda-dehset-anlari
Bu olaydaki tamamen ihmalden kaynaklı. Yerel bir televizyonda aracın hasarlı ve dönüşümünüde kendi yaptığını söylüyordu.

---------- Post added at 22:18 ---------- Previous post was at 22:16 ----------


Takılır. Gaz regulatörünü sıvı soğutma olmayan motorlarda ise eksoz gazı sıcaklığıyla halledilebilir tıpkı vosvoslarda olduğu gibi. Güvenlik olarakta lpg tüpleri benzin depolarından daha güvenlidir. Bu konuda bi çok soruya yanıt verebilecek düzeyde teknik bilgiyede sahibim işkembeden sallamadığımı belirtmek istedim :D
Derdimizden anlayan, aynı kafadan biri çıktı hele. Dostum millette at gözlüğü var.

ilkerabi
20 Kasım 2012, 22:34
Takılır. Gaz regulatörünü sıvı soğutma olmayan motorlarda ise eksoz gazı sıcaklığıyla halledilebilir tıpkı vosvoslarda olduğu gibi. Güvenlik olarakta lpg tüpleri benzin depolarından daha güvenlidir. Bu konuda bi çok soruya yanıt verebilecek düzeyde teknik bilgiyede sahibim işkembeden sallamadığımı belirtmek istedim :D

İlk çalıştırmada egsoz da soğuk... Nassı olcak?
LPG dönüşümünden sonra
1. Motor gücü +/- değişimi ne olacak?
2. 100 Km tüketimi ne olacak?
3. Motor ömrü ne kadar azalacak?
4. Bu değişim motorun ağırlığını ne kadar arttıracak?
5. Güvenlik onayını nerden, kimden almayı düşünüyorsunuz?
6. Bir depo GAZ ile motorun gidebileceği mesafe kaç km olacaktır?
......

ThE_Unforgiven
20 Kasım 2012, 22:44
İlk çalıştırmada egsoz da soğuk... Nassı olcak?
LPG dönüşümünden sonra
1. Motor gücü +/- değişimi ne olacak?
2. 100 Km tüketimi ne olacak?
3. Motor ömrü ne kadar azalacak?
4. Bu değişim motorun ağırlığını ne kadar arttıracak?
5. Güvenlik onayını nerden, kimden almayı düşünüyorsunuz?
6. Bir depo GAZ ile motorun gidebileceği mesafe kaç km olacaktır?
......

Hiçbir araçta (benzin-lpgli) motor soğukken ilk çalıştırma lpg ile yapılmaz. Yapanlar vardır (karb. sistemlerde ) ama doğru değildir. zaten enj. sistemde gaz düğmesine basılı tutup çalıştırmadığınız taktirde motor ısısı yeterli ısıya gelene kadar araçbenzinde çalışır. Bunu lpg ecu su ayarlar.
1. Motor gücünde ortalam 100 de 5-15 arası güç kaybı olabilir . Yani 100 hp bir araç lpg de iken dyno ya çıkarıtrsanız krankta 85-90 hp arasında güç alırsınız.
2. Lpg sistemleri aracın enj. ve karb. olşuna göre ve ayar değerlerine göre tasarruf değişir. Ortalama bir lpgli araç benzine göre yüzde 35 -40 arası tasarruf sağlar. LPG ve benzin fiyatlarına yapılan değişken zamlar olduğu için net birşey söylenemez.
3. Aracın lpg takıldığındaki km ve motor performansına göre değişir. Motor ömrü tam ölçülebilecek bir değer olmadığından kişi ve kullanıma göre değişir. Ama sübap ömürlerini yarı ömrüne kadar kısaltır. Arasıra karb. den bir kaşık yağ ilave ederek subapların ömrü uzatılabilir.
4. Lpg kitine göre değişir.
5. Her gün yönetmelikler değiştiği için geçen sene lpg taktıran bir aracın deposunun altında strafor olmadığından bu seneki muayeneden çakabiliyor. Ama motosikletlerin tadilat projesi limitlerini yetkili mühendislerin onayından sonra cevaplanabilir.
6. Bu göreceli ve aracın 100 km yakıt sarfiyatı ve lpg tankının ölçüsüne göre değişir. 125 lik ile 600 lük makine anı oranda yakıt yakmaz.

ilkerabi
21 Kasım 2012, 00:33
Burada bahsedilen sokak fiyatı azami 1500 lira civarı olan 125cc 8kW lık motordur. Buna göre konuşalım..

ThE_Unforgiven
21 Kasım 2012, 00:36
Buna göre konuşalım ama amacınız üzüm yemek mi bağcıyı dövmek mi ? Bunu bilelimde buna göre konuşalım.

ilkerabi
21 Kasım 2012, 01:19
Yok bilakis bilgilerinizden istifade edelim..

search16
21 Kasım 2012, 01:36
Yok bilakis bilgilerinizden istifade edelim..
LPG yi motosiklette uyanıklık diye nitelendiren sen değilmiydin ilk sayfada.

ilkerabi
21 Kasım 2012, 01:53
Konu akışı 125 cc den 100 beygiri dinamometreye bağlamaya geldi.. Şimdi burda bilgiden nasip almamak olmaz.

yamyamaha
21 Kasım 2012, 04:08
kışa giriyoruz ya forum hareketlensin diye lpg konusu açılmış. hareket berekettir. hararet yapmadan bol bol ısının. LPG nin yasal olup olmadıgını ayrı başlıkta tartışa biliriz. motora LPG uygulana bilirliğini ayrı tartışa biliriz. 100 lük veya 75 lik ve hatta 50cc lik motora LPG takılmasının mantıklı olup olmayacagını ayrı bir başlıkta tartışa biliriz. ama dayanamıyoruz, mutlaka elma armut şeftali kayısı ha bire karıştırıyoruz.
şimdi bakalım arkadaşa ne sormuş.

Arkadaslar ben mondial 125 mg motoruma lpg takmak istiyorum. bu konuda sizlerden yardmlarinizi bekliyorum kendim takabilir miyim? yada bu isi yapanlar varsa lutfen yardm . (bu arada her zaman giremiyorum)

yani arkadaş takmayı düşünüyor zaten. artık 16 yaşında veya 40 yaşında bilmiyorum ama karşıdaki okuma yazma bilen, iki tekerlekli bir vasıtayı Türkiye'deki trafikte kullana bilen bir kişi. yani burada bir kişilik var. insanın kişiliğine saygı gösterelim.
açık ve net yazmış istiyorum demiş ve devam etmiş kendim yapa bilir miyim diye soruyor.
yüklenin abalıya, hucum hazır LPG konusu bulmuşlar tüm nefret ve kinlerini kusacaklar. buyurun kap hazır.
LPG konusunda bizim forumda bir sürü sayfa var. en az 10 tane. konu açan tüm arkadaşlar gibi önce aratmıştır. muhalif arkadaşların yazdıklarını zaten formun diğer sayfalarında okumuştur. buna benzer birsürü başka başka forumlarda da lpg konuları olduğuna göre oralardan buralardan edindiği bilgilerle kendi akıl süzgeçinden geçirmiştir. takmak istiyor belki ekonomik tarafını düşünüyor, benki doğayı korumak istiyor, balkide macera istiyor. rahat bırakın insanları.
kanunen yasak diyen bir çok arkadaş var.
LPG'yi takan ve seven bizlerde, LPG hakkında hiç bir fikri olmayan kimselerde, LPG ye şiddetli muhalefet yapan arkadaşlarda biliyoruzki onaysız bütün tadilatlar ve ekler yasal değil. ama bu bir süre sonra değişerek,
bu konuda brc Türkiye için motosiklet regülatorleri getireceklerini. bu konuda TSE ilede görüşmelere başlayacaklarını ve ruhsata işlenmesi konusunda kapıları zorlıyacaklarını bizzat 2a BRC nin Yön.Krl.Bş söyledi. yani bir farkındalık var. artık piyasada LPG li motosikletlerin olduğunu biliyorlar. bu bir süreç meselesidir, arabalarda oldugu gibi önce takan takacak sonra hop dur bakalım şu şu yolları takip et şuraya bunu yatır sonra buraya gel al ruhsatını diyecekler.
çakarı, arka çantası, yan çantası, sis lambası,..... vs. vs bütün bu uygulamalar da yasal değil. yani bunun lamı çimi yok. ben ihbar ederim falan filan bunları da anlıyorum konunun gazı ile coşuyorsunuz. her türlü şikayet ve ihbar mekanizmaları işliyor bunda da bir sorun yok.
sizin motorunuzun eminim kornası bile değiştirilmemiş değiştirildiyse de servisinde fabrika onaylı takılmışdır. yan çantayı bırakın arka çanta veya koruma demiri bile takılmamıştır. yani sizden yana benimde bir sorunum yok. ama siz arkadaşları merak ediyorum, ihbar konusunda aynı hassasiyeti tozu dumana katmış yağ yakan bir kamyonda da gösteriyor musunuz. kamyon sadece bir örnektir.
tehlike meseleside bunun gibi.
lpg en az benzin kadar tehlikelidir. canım ülkemde dizel birçok otobüsün, ve yağ yakan bir sürü kamyonun cayır cayır yandıgını da seyrettik haberlerde. yani hidrokarbon esaslı tüm akarlar tehlikelidir. ama önemli faktör kaliteli malzeme ve bilgili işcilik.
az yakmak istiyorsan cup al yok benim ybr zaten tüp kadar yakıyor gibi konular zaten ayrı bir başlık halinde değerlendirilmeli.
cup da kullandım scoter kullandım kros kullandım bu kısım zevk meselesi. 100 lükte kullandım, 150 likte kullandım, 200 lukte kullandım şimdi imkanım oldu 500 luk makineye biniyorum bu kısım ise imkan meselesi. yamaha da kullandım hondada kullandım çinlide kullandım bak bu kısımda imkan meselesi. ne kadar para o kadar köfte. adamın parası vardı da ybr almadı gitti çinli aldı. 2001 den bu yana yaptıgım tasarufla 100 cc den 500 cc ye geçtim. hiç motor kullanmasaydım çok daha tasaruf yapardım o ayrı konu.
ayda bin kilometre yapamazsam o ay motora binmemiş sayarım. bir gün içinde bin kilometre yapmışlıgımda çoktur gecen ay sadece iki ayrı günde bin artı bin ikibin kilometre artı birde rutin gezmelerle 2800 kilometre yaptım. seni bilmemde ben bukadar kilometreye 150-180 litere benzinle gitsem ay sonuna kalmazdım evin yolunu unuturdum. neyse konu uzar gider ben yatacam gayri.

maxi97
21 Kasım 2012, 04:48
ybr 125 ortalama 14 kuruş yakıyor. yüzde 35-40 tasarruf etsek kilometre başı 5 kuruş yapar.

lpg sistemi en düşük 600 tl tutar.

100 kmde 5 lira tasarruf ettik desek.

12 000 kmde sistem kendini anca amorti ediyor.

bu benim için 1 sene demek.

az kilometre yapanlar için tasarruf olayı kalmıyor.

bu konunun destekçisiyim; en baştan beri. ama eğri oturup doğru konuşmak gerekirse commuterler için biraz saçma geliyor kusura bakmayın.

en mantıklısı kawasaki er5 gibi, transalp gibi çok benzin yakan 500 cc+ hacimlerde eski karbüratörlü su soğutmalı motorlar alıp lpg sistemi takmak.

ilkerabi
21 Kasım 2012, 05:02
Yarın sabah uyandığımızda bütün motosikletlerin, arabaların... LPG ile çalıştığını bir an için hayal edelim.. Hükümetin lpgye ekstra vergi koyduğunu duymamız öğleyi bulmaz. Akşam ikisinin de litre fiyatı kafa kafaya gelir. Sonuçta elin arabından alıyorsun, senin ülkenden çıkan da az ve çıkaran da memlekete kuruş vergi vermeden çıkarıp satıyor.. Sonuçta gittiğin istasyonda pompalar yan yana duruyor ve fiyatını da elinde beyzbol sopasıyla telefonda konuşan adam belirliyor. Diyeceğim odur ki hepsi petrolden mamul ürünler arasında geçişler çıkış yolu olmayacak.

maxi97
21 Kasım 2012, 05:27
Yarın sabah uyandığımızda bütün motosikletlerin, arabaların... LPG ile çalıştığını bir an için hayal edelim.. Hükümetin lpgye ekstra vergi koyduğunu duymamız öğleyi bulmaz. Akşam ikisinin de litre fiyatı kafa kafaya gelir. Sonuçta elin arabından alıyorsun, senin ülkenden çıkan da az ve çıkaran da memlekete kuruş vergi vermeden çıkarıp satıyor.. Sonuçta gittiğin istasyonda pompalar yan yana duruyor ve fiyatını da elinde beyzbol sopasıyla telefonda konuşan adam belirliyor. Diyeceğim odur ki hepsi petrolden mamul ürünler arasında geçişler çıkış yolu olmayacak.

Türkiye'de üretim yok.

hiç bir manada üretim yok. bi kimya sektörü çalışıyor, o da dışarıdan aldığı malzemeyi yarı mamül yapıp dışarı satıyor. bezi bile yurtdışından alıp tişört yapıp satıyoruz. anca bezle uğraşalım.

geleceğin enerji kaynağı ya hidrojen olacak, ya elektrik.

enerjinin depolanması sıkıntı. 2 çözüm var. ya hidrojenle çalışan araçlara bineceğiz, basit olarak depoya borla hidrojenin bileşiğini doldurup gezeceğiz, ya da elektriği depolamanın yolunu bulup elektrik motoru üreteceğiz. bak amerikaya; dünyanın en büyük "lityum" yatağı olan Afganstan'a nasıl kondu!

Türkiye'de dc motor üretimi yok biliyor musun?

eğer 2 bin lira gibi bi para havadan bana gelirse ilk hybrid ybr benim olacak.

eğer 5 kwlık 10 nm torklu bi elektrik motorunu ybrye entegre edebilirsem benzinli motorla da entegre edebilirsem 12.5 beygir 15 nm torklu bi ybrm olacak. motor kontrol devresini yaptım diyelim, yalnız aküde sıkıntı var. çok pahalı...

bunu yapmak için önce okulu bitirmem gerekiyor tabi. 1 sene uğraşıp sonunda bir "hiç" de elde edebilirim.

özet olarak: yeni teknolojiler gelişinceye kadar en ucuz ulaşım lpg ile. halen daha sağlam bi f650 alıp lpg takmayı düşünüyorum.

şimdilik en iyi

ilkerabi
21 Kasım 2012, 14:01
Türkiye'de üretim yok.

hiç bir manada üretim yok.
geleceğin enerji kaynağı ya hidrojen olacak, ya elektrik.
Türkiye'de dc motor üretimi yok biliyor musun?
eğer 5 kwlık 10 nm torklu bi elektrik motorunu ybrye entegre edebilirsem benzinli motorla da entegre edebilirsem 12.5 beygir 15 nm torklu

Cacığın sarımsağı, ineğin samanı bile ithal ediliyor. BİTMİŞ olduğumuzun farkındayım. Bütün dünyada petrolden kaçış ve alternatif enerjilere yönelim var. Araçları elektrik motoru ile hareket ettirmek vites kutusu gibi ağır donanımları kaldırırken yüksek güç ve uzun menzil için akü bileşeninin büyük, ağır ve pahalı olması yakın gelecekte çözülecek sorunlardır. Petrol ve doğalgazda sıkıntı olması durumunda ise bizde hayat tamamen duracaktır! O zaman keşke patates veya şeker pancarıyla çalışan motor yapsaydık diye kafamızı taşlara vuracağız!
Alternatif enerji kaynakları arayışları sorunsuz depolanabilirlik, kolay temin edilebilirlik ve bunlarla elektrik üretimi konusunda yoğunlaşmıştır.
Yani adam beleş hidrojen buldum, depoladım; vereyim bunu benzin motoruna yakayım demiyor. Termoelektrik jeneratörün hacmi küçüldüğünde ya da güneş panellerinde randıman yükseldiğinde devasa büyüklükte akülere de gerek kalmayacak.
O bakımdan hibrid araçlar sadece bir geçiş aşamasıdır ama ardından gelecek devasa adımlar için de bir o kadar vazgeçilmezdir..

yamyamaha
24 Kasım 2012, 22:52
Yarın sabah uyandığımızda bütün motosikletlerin, arabaların... LPG ile çalıştığını bir an için hayal edelim.. Hükümetin lpgye ekstra vergi koyduğunu duymamız öğleyi bulmaz. Akşam ikisinin de litre fiyatı kafa kafaya gelir. Sonuçta elin arabından alıyorsun, senin ülkenden çıkan da az ve çıkaran da memlekete kuruş vergi vermeden çıkarıp satıyor.. Sonuçta gittiğin istasyonda pompalar yan yana duruyor ve fiyatını da elinde beyzbol sopasıyla telefonda konuşan adam belirliyor. Diyeceğim odur ki hepsi petrolden mamul ürünler arasında geçişler çıkış yolu olmayacak.
LPG den yeterince vergi alıyorlar. ama diyelim ki durumu eşitleyip verecekler zammı. önümüzde alternatifler çok. bunu doğal gazı var, karpiti var, dizeli var her türlü değişim itina ile yapılır.