PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yağ değişiminde mazotla temizlik doğrumudur ?



Sayfa : [1] 2

Benli
19 Kasım 2012, 21:53
Bazı arkadaşımız , motor yağının , çabuk kirlenmesinden dolayı , yağ değişiminde kirli yağı boşaltıp , tapayı kapattıktan sonra motorun içine mazot koyup , sehpada çalıştırarak 1-2-3-4-5 , vites değiştirip 15-20 saniye sonra stop edip , daha sonra kirlenen mazotu başaltarak motorun içindeki pisliğin mazotla temizlendiğini söylüyorlar bu işlem doğrumudur motora zarar verir mi ?

kartalizma07
19 Kasım 2012, 22:06
bence zarar verir, çalışma esnasında mazotun sürtünmeyi azlatma gibi özelliği yoktur, motor temizliğide neymiş arkadaş, ben tamamen boşaltırım sağa sola yatırarak pis yağ kalmaz içinde

osmanba
19 Kasım 2012, 22:07
Motora zararı olmaması için gaz vermeden rolantide çalıştırmak gerek. Mazot çok ince olduğundan gaz vererek çalıştırılması durumunda piston ve krank yatakları çizilerek zarar görür ve yağ yakmayan motor bundan sonra yağ yakmaya ve eksiltmeye başlar. Zaten günümüzde üretilen motor yağlarının içinde bir miktar deterjan katkısı bulunduğu için motorların içerisinde tortu ve kurumu kolayca çözer.. Netice olarak bu işlemi (Mazotlu yıkama) yapmanı önermiyorum.

Raphae1
19 Kasım 2012, 22:22
honda da bi ustada bana bunu uygulamayı benzinle yapıyorum demişti. Şahsen riske giremedim. Bence en sağlıklısı bu uygulamayı ucuz bir yağ ile yapmak ve ardından esas oğlan olan yagımızı koymaktır.

satoyama
19 Kasım 2012, 22:24
hadi çizmedi diyelim ya sonra ?

tam manası ile hiç bir zaman motorun içinden mazotu boşaltamayız! hele yağ filtreli motorsa zaten bu işlemden sonra filtreyi değiştirmek lazım gelir! mazotun uçma özelliği yoktur ama benzinin vardır bu işlemin benzinle yapılması daha mantıklıdır mümküse çalıştımadan

kartalizma07
19 Kasım 2012, 22:27
bencede ucuz yağ ile az km yapıp iyi yağ ile değiştirmek

ozgurakman
19 Kasım 2012, 22:29
honda da bi ustada bana bunu uygulamayı benzinle yapıyorum demişti. Şahsen riske giremedim. Bence en sağlıklısı bu uygulamayı ucuz bir yağ ile yapmak ve ardından esas oğlan olan yagımızı koymaktır.

ucuz yağ ile sonradan konulan yağ da karışacağından sonradan konulan yağın niteliği değişecektir.
böyle birşeye gerek olsaydı üreticiler motorun içinde hiç yağ kalmadan boşalacak şekilde tasarlardı. bana sineğin yağını hesaplamaktan farksız geliyor çünkü günümüz yağları zaten deterjan katkılı.

mazot konulup çalıştırılan motordan bence hayır gelmez.

adem80
19 Kasım 2012, 22:30
yok artık. :santa: ne gerek var? Tuzruhu koysunlarda kireçlenme varsa alır. :)

ygk
19 Kasım 2012, 22:34
bildiğiniz gibi yeni yağın içine 1 damla da olsa kirli yağ bulaşırsa yağın özelliği bozuluyor.
-ek bilgi motor ilk çalıştırıldığında yağ pompası supaplara yağ taşıyana kadar motor yağsız çalışır.-
mazotunda yağı çözme özelliği vardır ( elinize yağ bulaşırsa mazotla hafif citileyin yağı çözer mesala ) bu yüzden mazotu motorun içine koyup ( abartmadan, 250 ml yetecektir ) 5 6 saniye sephada çalıştırıp daha sonradan hafif devirlendirip söndürmek motorun içinde kalan yanık yağı çözüp atar ve boşaltırken mazot daha akışkan olduğu için yağ ile birlikte süzülür.
yeni yağ konulduğunda motor tertemiz yağ içinde çalışır.

bu açıdan, sağlıklı ve doğru bir işlemdir ama öyle 1 2 dakika değil. 20 25 saniye toplamda çalıştırmak yeter. ve nispeten motor soğukken yapılsa daha iyi olur.

Slayerrr
19 Kasım 2012, 22:37
bildiğiniz gibi yeni yağın içine 1 damla da olsa kirli yağ bulaşırsa yağın özelliği bozuluyor.

O zaman biz hep boşuna yağ değiştiriyoruz, ne de olsa motor tamamen sökülmeden içinde bir damla bile yağ kalmadan yağ değişimi yapmak imkansız.

adem80
19 Kasım 2012, 22:40
bu böyle olsaydı kullanma klavuzunda yazardı. Kaynak gösterin inanalım. Nokta.

Raphae1
19 Kasım 2012, 22:40
ucuz yağ ile sonradan konulan yağ da karışacağından sonradan konulan yağın niteliği değişecektir.
böyle birşeye gerek olsaydı üreticiler motorun içinde hiç yağ kalmadan boşalacak şekilde tasarlardı. bana sineğin yağını hesaplamaktan farksız geliyor çünkü günümüz yağları zaten deterjan katkılı.

mazot konulup çalıştırılan motordan bence hayır gelmez.ona bakarsak ygk nında dediği gibi eski yağdan karıştığında da niteliği bozulur. Niteliği bozulmadan ancak aynı kalite yağdan kullanarak uygulanabilir. Tabi cebiniz bunun için müsaitse.


bildiğiniz gibi yeni yağın içine 1 damla da olsa kirli yağ bulaşırsa yağın özelliği bozuluyor.
-ek bilgi motor ilk çalıştırıldığında yağ pompası supaplara yağ taşıyana kadar motor yağsız çalışır.-
mazotunda yağı çözme özelliği vardır ( elinize yağ bulaşırsa mazotla hafif citileyin yağı çözer mesala ) bu yüzden mazotu motorun içine koyup ( abartmadan, 250 ml yetecektir ) 5 6 saniye sephada çalıştırıp daha sonradan hafif devirlendirip söndürmek motorun içinde kalan yanık yağı çözüp atar ve boşaltırken mazot daha akışkan olduğu için yağ ile birlikte süzülür.
yeni yağ konulduğunda motor tertemiz yağ içinde çalışır.

bu açıdan, sağlıklı ve doğru bir işlemdir ama öyle 1 2 dakika değil. 20 25 saniye toplamda çalıştırmak yeter. ve nispeten motor soğukken yapılsa daha iyi olur.Mazot kanımca sübaplara zarar verebilir. İlla kullanacaksam benzin kullanırım yada gaz yağı . :) gaz yağı mazota göre daha zararsız ve oda yağı mükemmel temizliyor. Tabi bunu asla yapmam ayrı mesele.

Benli
19 Kasım 2012, 22:41
bildiğiniz gibi yeni yağın içine 1 damla da olsa kirli yağ bulaşırsa yağın özelliği bozuluyor.
-ek bilgi motor ilk çalıştırıldığında yağ pompası supaplara yağ taşıyana kadar motor yağsız çalışır.-
mazotunda yağı çözme özelliği vardır ( elinize yağ bulaşırsa mazotla hafif citileyin yağı çözer mesala ) bu yüzden mazotu motorun içine koyup ( abartmadan, 250 ml yetecektir ) 5 6 saniye sephada çalıştırıp daha sonradan hafif devirlendirip söndürmek motorun içinde kalan yanık yağı çözüp atar ve boşaltırken mazot daha akışkan olduğu için yağ ile birlikte süzülür.
yeni yağ konulduğunda motor tertemiz yağ içinde çalışır.

bu açıdan, sağlıklı ve doğru bir işlemdir ama öyle 1 2 dakika değil. 20 25 saniye toplamda çalıştırmak yeter. ve nispeten motor soğukken yapılsa daha iyi olur.
Gökmen arkadaş siz denedinizmi veya deneyene şahit oldunuz mu ? böyle bir uygulamaya , yanlış anlaşılmasın yorumlarınızı devamlı ve dikkatle okuyup , değer veriyorum.

ygk
19 Kasım 2012, 22:44
O zaman biz hep boşuna yağ değiştiriyoruz, ne de olsa motor tamamen sökülmeden içinde bir damla bile yağ kalmadan yağ değişimi yapmak imkansız.

yapılması illa gerekiyor diye birşey yok. yapmak iyidir ustalar uygular bende onlardan gördüm aktardım burada


Gökmen arkadaş siz denedinizmi veya deneyene şahit oldunuz mu ? böyle bir uygulamaya , yanlış anlaşılmasın yorumlarınızı devamlı ve dikkatle okuyup , değer veriyorum.

evet her yağ değişiminde uygularım.

kartalizma07
19 Kasım 2012, 22:44
ben pis kirli piston görmedim, parlak ve gıcır gıcır olur genelde

ferdinandd
19 Kasım 2012, 22:49
Zincir yağlarında yağ işlevini tamamlayınca kerosen ile zincirden arındırınız yazar. Hangi motor yağında yazıyor mazot veya başka bişeyle arındırmak ?

Benli
19 Kasım 2012, 22:50
ben pis kirli piston görmedim, parlak ve gıcır gıcır olur genelde yok gerçekten karterin içi çamur gibi oluyor bazen ben gördüm böyle şeyler

ygk
19 Kasım 2012, 23:06
yağ değişimi motor soğukken yapılmaz, sıcakken yapılır. ama. yağın akışkankenki halinde boşaltmaktır. ancak yağ sıcakken daha tam olarak süzülmemiştir ve süzülen yağın bir kısmı kanalda bir kısmı kartelde kalır. şimdi sizden şöyle bir örnek yağmanızı istiyorum; yağınızı değiştirdikten sonra motordan çıkan yağı bir kabın kenarrına boydan boya temas edecek şekilde boşaltın. daha sonradan kabı koyun. isterseniz 1 saat isterseniz 1 ay bekletin o yağ lekesi kabın kenarına kalacaktır. ancak yağ henüz sıcakken yağın üzerinde 3 4 defa mazot dökerek geçerseniz yağ lekesi neredeyse tamamen silinir.

mazot yapısı itibariyel bir yağdır. bu yüzden benzin yerine mazot ile yapıyoruz bu işlemi. mazot ayçiçek yağı zeytinyağı motor yağı 10 numara şanzuman yağı pratikte hepsi aynı yapıdadır, hepsinde ortak elementler bulunur. gazyağı hakkında bir fikrim yok ama duymadim kullanıldığını. bu yüzden mazot ile çalışan motorlar ( turbosuz olanlar ) çıkma yanık yağları ayçiçek yağlarını mutfakta kullanılan yağları yakabiliyorlar çünkü yapılarında ortak elementler var.

ayrıca motor hiçbir zaman motor sıcakken açılmaz, soğuması beklenir ve üst kapak öyle açılır. dolayısıyla ortaya çıkan piston soğuk olduğu zaman yağı süzülmüş olacaktır. ancak bu arada yağ değişimi yapılırsa yağın akışkanlığı minimum olduğundan pistonda olmasa bile yağ kanalında ve kartelde biraz yağ kalır.
burada mazotun görevi motor içinde kalan yağı minimum a indirmektir.

tabiki uygulanması şart değil, zorunlu değil. ben burada kimsenin kafasına vura vura anlatmıyorum bu bilgileri. genel bilgilerdir, ustalarınıza çevrenizdekilere sorarsınız. uygulayıp uygulamamak size kalmış. ben uyguluyorum yararını görüyorum. belki yararını göreceğine inandığım için öyle hissediyorum. belki ahmet uygular motoru kitler mehmet uygular motoru daha uzun ömürlü yapar. zaten internet ortamı için genellikle söylenen şeyler okuduğunuz verileri direk olarak uygulamamanız önce bir araştırmanız yönündedir. bir çok eski motor ustalarına sorarsanız ( sadece motosiklet değil araba motoru tamircileri dahil ) yararlı olduğu yanıtını alacaksınız. uygulayıp uygulamamak size kalmış.

sakinseytan
19 Kasım 2012, 23:10
seki model bi motorda uygulanabilir aslında tıkalı kanalları vs. acabilir ama kafama takılan mazotu motorun içinden tam anlamıyla nasıl boşaltcaz?
birkeresinde scuterda uygulamıştım sonrasında yagı koyunca beyaz duman ata ata mahallede dolaşmıştım seneler önce gene öle olmasın mazot ucmuyo cünkü
:) alternatifide yok benzin vs dökerek motor çalıştırılmaz ve çalıştırmadıgın zamanda bişi dökmenin bi anlamı yok devir daim lazım yarın motoruma mazot dökücem galiba :)

ygk
19 Kasım 2012, 23:19
seki model bi motorda uygulanabilir aslında tıkalı kanalları vs. acabilir ama kafama takılan mazotu motorun içinden tam anlamıyla nasıl boşaltcaz?
birkeresinde scuterda uygulamıştım sonrasında yagı koyunca beyaz duman ata ata mahallede dolaşmıştım seneler önce gene öle olmasın mazot ucmuyo cünkü
:) alternatifide yok benzin vs dökerek motor çalıştırılmaz ve çalıştırmadıgın zamanda bişi dökmenin bi anlamı yok devir daim lazım yarın motoruma mazot dökücem galiba :)

mazot yağın aksine son derece akışkandır. bu yzüden motor içinde iyice çalkalandıktan sonra alt yağ tapası açılıp motor sağa sola sallanırsa büyük oranda boşalacaktır.motor yan ayaklıkta, mümküse dahada yağ tutularak 10 dk beklendikten sonra yağ tapası takılıp mazot konulur bir miktar, motor çalıştırılır devirdaimdan sonra tekrar yan ayaklığa alınıp 10 dakika beklenir ve mazotta süzülmüş olur.
ve bildiğiniz aksine mazotta uçucudur, ancak benzin kadar hızlı değildir uçma hızı.mesala mazot su tutmaz, suya karışmaz. motorun bir kısmını mazot ile silin ( plastik kısım olmasın ) daha sonra oraya su tutun göreceksiniz ki su orada tutunamaz. aynı bölgeye belirli bir süre sonra ( koyduğunuz mazota göre ) tekrar su tutarsanız göreceksiniz ki su orada tutunuyor, peki mazot uçucu değilse oradaki mazot nereye gitti ? :)

Okan Sinan Ocan
19 Kasım 2012, 23:26
Sevgili Arkadaşlar,

Motorunuz tam soğumadan yağ akışkanlığını korurken tapayı açar , filtreyi söker ve yeterince beklerseniz motorun içerisinde kayda değer bir miktarda yağ kalmayacak tamamına yakını boşalacaktır. Eski yağın yenisini bozması şehir efsanesidir , unutulmamalıdırki siz o eski yağı boşaltmadan önce motor tamamen eski yağ ile çalışıyordu. Değişim zamanı geldiğinde motor içerisinden çıkan eski yağ en az yenisi kadar motoru yağlama özelliğine sahiptir ancak ömrünün sonuna yaklaşmıştır. Zamanında boşaltıldıktan sonra eski yağın azının yada çoğunun yeni yağa karışmasının hiç bir sakıncası yoktur.

Sevgilerimle

adem80
19 Kasım 2012, 23:29
benzin koyup çalıştırın benziiinnn :sunny:

Benli
19 Kasım 2012, 23:37
Pekiyi bu işlemi , gerçek ''10 numara motor yağı ile yapsak nasıl olur ? o zarar vermez herhalde 15-20 saniye içinde !.

sakinseytan
19 Kasım 2012, 23:37
mazot yağın aksine son derece akışkandır. bu yzüden motor içinde iyice çalkalandıktan sonra alt yağ tapası açılıp motor sağa sola sallanırsa büyük oranda boşalacaktır.motor yan ayaklıkta, mümküse dahada yağ tutularak 10 dk beklendikten sonra yağ tapası takılıp mazot konulur bir miktar, motor çalıştırılır devirdaimdan sonra tekrar yan ayaklığa alınıp 10 dakika beklenir ve mazotta süzülmüş olur.
ve bildiğiniz aksine mazotta uçucudur, ancak benzin kadar hızlı değildir uçma hızı.mesala mazot su tutmaz, suya karışmaz. motorun bir kısmını mazot ile silin ( plastik kısım olmasın ) daha sonra oraya su tutun göreceksiniz ki su orada tutunamaz. aynı bölgeye belirli bir süre sonra ( koyduğunuz mazota göre ) tekrar su tutarsanız göreceksiniz ki su orada tutunuyor, peki mazot uçucu değilse oradaki mazot nereye gitti ? :)
vala benim kobayda deniyebilirim mazotu motorun içine döküp bir tek nedenle çalıştırırım içerdeki capağı sıvı contayı kurumu vs.yi temizlesin diye zaten metal yorgunlugu var ve 30 küsür kez motorun üst kapak ve silindiri söktüm 3.yag filtresi yağ pompasının altında en azından onu temizler mazot ama korkum mazotuda yakması ve içerde biraz kalıp sıfır yagımın özelligini bozması :=)

gokhanbeyaz
20 Kasım 2012, 00:02
okadar ince düşünmeyin yaa :) normal yağınızı değiştirin bişey olmaz :)

ygk
20 Kasım 2012, 00:20
Pekiyi bu işlemi , gerçek ''10 numara motor yağı ile yapsak nasıl olur ? o zarar vermez herhalde 15-20 saniye içinde !.

hayır vermez, 15 20 saniye içinde yağsız bile çalışabilir. ancak 10 numara yağ kanalını tıkayacaktır ve sonradan yağlama tam gerçekleşmeyecektir.
bak tekrar söylüyorum, ben bu bilgileri birileri zorla uygulasın diye yazmadım. uygulayıp uygulamamak sana kalmış biri forumda konuyu merak etti bende aydınlattım. bunu alay konusu haline getirmenin anlamı yok. ve kesinlikle yapılmaması sakıncalıdır felanda demedim.
Okan abi geldi açıklama yaptı, tecrübeside bir hayli fazla. Defalarca yatmış araçlarıda çalıştırdığını göz önünde tutarsak ( yağ konusu için belirttim ) benden daha tecrübeli olduğu aşikar. Bu durumda onun söylediği doğrudur.
Tekrar söylüyorum, yapılması tehlikeli ya da yanlış birşey değil. Belki gerekli belki gereksiz, ama zarar vermez.

Keşke sende Okan abi gibi bildiğinle forumu aydınlatsan, bilmediğine karışmasan. Keşke forumda bazı üyeler bilmediği her konuya atlamasa. sizin yüzünüzden insanalr bu forumdan keyif almıyor. okuyacağınızı okudunuz anlayacağınızı anladınız kendi doğrunuzu oluşturdunuz çıkın gidin işte, polemik yaratmayın ama olmaz illa birilerin lafı sokması gerek size!

sakinseytan
20 Kasım 2012, 00:33
hayır vermez, 15 20 saniye içinde yağsız bile çalışabilir. ancak 10 numara yağ kanalını tıkayacaktır ve sonradan yağlama tam gerçekleşmeyecektir.
bak tekrar söylüyorum, ben bu bilgileri birileri zorla uygulasın diye yazmadım. uygulayıp uygulamamak sana kalmış biri forumda konuyu merak etti bende aydınlattım. bunu alay konusu haline getirmenin anlamı yok. ve kesinlikle yapılmaması sakıncalıdır felanda demedim.
Okan abi geldi açıklama yaptı, tecrübeside bir hayli fazla. Defalarca yatmış araçlarıda çalıştırdığını göz önünde tutarsak ( yağ konusu için belirttim ) benden daha tecrübeli olduğu aşikar. Bu durumda onun söylediği doğrudur.
Tekrar söylüyorum, yapılması tehlikeli ya da yanlış birşey değil. Belki gerekli belki gereksiz, ama zarar vermez.

Keşke sende Okan abi gibi bildiğinle forumu aydınlatsan, bilmediğine karışmasan. Keşke forumda bazı üyeler bilmediği her konuya atlamasa. sizin yüzünüzden insanalr bu forumdan keyif almıyor. okuyacağınızı okudunuz anlayacağınızı anladınız kendi doğrunuzu oluşturdunuz çıkın gidin işte, polemik yaratmayın ama olmaz illa birilerin lafı sokması gerek size!

galiba arkadaş on numara yağ ile yapsak bişi olurmu derken dalga gecmek istememiş merak etmiş sormuş:)
şimdi şöle bişi var adam yağını bile serviste değiştirtiyorsa bunu okuyunca adamların işi güçü yok neylerle uğraşıyor der haliyle:)
o yüzden sana bana merak uyandıran birşey onlara hava kadar anlamsız gelir haliyle toaf yorumlar ignelemeler görmek mümkün
ben konu acarken 5 kere düşünüyorum tecrübelerimi paylaşırlar en azından falan diyorum ama o kapasitede bir elin parmakları kadar kişi denk gelicek diye basit konular dışına çıkamıyorum.

motorunuz bi kac kez söküldüyse işlem gördüyse, km si 50-60 binlerdeyse, baya bi süre yatmışsa bi sefer 1 litre mazotla karteri ve yağ kanallarını temizlemenin kime ne zararı olur?

acayüp
20 Kasım 2012, 00:59
Defalarca yazdım bir kere daha yazabilirim. Kesinlikle böyle birşey çok tehlikelidir !

Benim motoruma 3 lt yağ konulur. eğer yağ filtresi değişecekse 3.2 lt yağ konulur. Eğer motor açılmış kapanmış bir şekilde içi tamamen yağdan arındırılmışsa 3.4 lt yağ konulur (bunu kendi kullanma klavuzu diyor)
Demekki motor hiç yağsızken ile yağı tapadan alınmış hali arasında 200cc fark var. Ve bu vark motorun içinde kalan senin tapadan alamayacağın yağdır. Yani mazotla yada herhangi birşeyle içini doldurursan ne yaparsan yap 200 cc si içeride kalıcak. Buda içerisine koyacağın yağı çok kıza zamanda bozacaktır. en iyi ihtimalle motorun kilitlenir. Bloğun çatlar. Kol çıkarır vs vs.

Uzun lafın kısası element uydurmanın manası yok.

Benli
20 Kasım 2012, 01:06
Keşke sende Okan abi gibi bildiğinle forumu aydınlatsan, bilmediğine karışmasan. Keşke forumda bazı üyeler bilmediği her konuya atlamasa. sizin yüzünüzden insanalr bu forumdan keyif almıyor. okuyacağınızı okudunuz anlayacağınızı anladınız kendi doğrunuzu oluşturdunuz çıkın gidin işte, polemik yaratmayın ama olmaz illa birilerin lafı sokması gerek size!
Gökmen bey mesajınız beni üzdü açıkçası , yorumlarınızı ilgi ile okuduğumu yazmıştım oysa ! yinede okumaya devam edeceğim ! . Keşke bazı kanılara varmadan önce , daha önceki mesajlarımı bir inceleseydiniz , dalga geçilen bir hava varmı diye ?
Konumuza dönersek , bu konu açılalı kısa bir süre oldu ve 200 kişi konuyu izledi ve 26 paylaşım yapıldı , 5 kişiden de beğeni aldı !!! Bu konuyu açmamdaki sebep , 50 yaşındayım 30 kusur senelik A2 ehliyet sahibiyim , elimden bir yığın vasıta geçti , bu Çin malı motor , yağı koyduğun gibi zifte çeviriyor , 4 silindirli araba motorlarında bile hemen böyle olmuyor , bu temizleme işini bende bir arkadaştan duymuştum fakat yapmaya cesaret edemedim ve konusunu açtım , bilgi edineyim / edinilsin diye !! Buralarda yani internet forumlarında bilgi paylaşımı için bulunduğumu düşünüyorum fakat bu paylaşımı yapanlar sanalız malum , yani kimin usta kimin çırak olduğunu ben buradan bilemem , sadece yazılan bilgiye bakarım , işime geleni alıp kulanırım ve paylaşımı yapana teşekkür eder , ''Allah razı olsun'' derim .
Ha !!, ben bu paylaşımı yaparken , bir aykırılık varsa , moderasyonun müdehale edeceğini biliyorum !!! paylaşım esnasında userler birbirine zıt fikirlerde yazabilirler ,hatta kızabilirlerde forum kuralları dahilinde olduktan sonra sorun yok ,varsada zaten moderasyon müdehale eder ,bu sebeple ben kimseyi forumdan soğuttuğumu zannetmiyorum , sizde ne gibi , neden /nasıl bir rahatsızlık oluştu anlayamadım , şayet alınganlık gibi bir durumunuz varsa paylaşım yapmazsınız olur biter , zaten zorunda da değiliz bunun . saygılarımla.

gorkemuls
20 Kasım 2012, 01:15
Aycicek yagi daha iyi olur diyorlar.. Zeytin yagida olurda, ama zippo benzini en guzeli diye duydum. Yaaww adam sizle maytap geciyor, siz burda tartisiyosunuz.. Gotunuzden element uydurmayin.!:cherry:

adem80
20 Kasım 2012, 01:23
Defalarca yazdım bir kere daha yazabilirim. Kesinlikle böyle birşey çok tehlikelidir !

Benim motoruma 3 lt yağ konulur. eğer yağ filtresi değişecekse 3.2 lt yağ konulur. Eğer motor açılmış kapanmış bir şekilde içi tamamen yağdan arındırılmışsa 3.4 lt yağ konulur (bunu kendi kullanma klavuzu diyor)
Demekki motor hiç yağsızken ile yağı tapadan alınmış hali arasında 200cc fark var. Ve bu vark motorun içinde kalan senin tapadan alamayacağın yağdır. Yani mazotla yada herhangi birşeyle içini doldurursan ne yaparsan yap 200 cc si içeride kalıcak. Buda içerisine koyacağın yağı çok kıza zamanda bozacaktır. en iyi ihtimalle motorun kilitlenir. Bloğun çatlar. Kol çıkarır vs vs.

Uzun lafın kısası element uydurmanın manası yok.
Acayüp doğru söylemişsin arkadaşım. :cat:

Okan Sinan Ocan
20 Kasım 2012, 02:07
Gökmen bey mesajınız beni üzdü açıkçası , yorumlarınızı ilgi ile okuduğumu yazmıştım oysa ! yinede okumaya devam edeceğim ! . Keşke bazı kanılara varmadan önce , daha önceki mesajlarımı bir inceleseydiniz , dalga geçilen bir hava varmı diye ?
Konumuza dönersek , bu konu açılalı kısa bir süre oldu ve 200 kişi konuyu izledi ve 26 paylaşım yapıldı , 5 kişiden de beğeni aldı !!! Bu konuyu açmamdaki sebep , 50 yaşındayım 30 kusur senelik A2 ehliyet sahibiyim , elimden bir yığın vasıta geçti , bu Çin malı motor , yağı koyduğun gibi zifte çeviriyor , 4 silindirli araba motorlarında bile hemen böyle olmuyor , bu temizleme işini bende bir arkadaştan duymuştum fakat yapmaya cesaret edemedim ve konusunu açtım , bilgi edineyim / edinilsin diye !! Buralarda yani internet forumlarında bilgi paylaşımı için bulunduğumu düşünüyorum fakat bu paylaşımı yapanlar sanalız malum , yani kimin usta kimin çırak olduğunu ben buradan bilemem , sadece yazılan bilgiye bakarım , işime geleni alıp kulanırım ve paylaşımı yapana teşekkür eder , ''Allah razı olsun'' derim .
Ha !!, ben bu paylaşımı yaparken , bir aykırılık varsa , moderasyonun müdehale edeceğini biliyorum !!! paylaşım esnasında userler birbirine zıt fikirlerde yazabilirler ,hatta kızabilirlerde forum kuralları dahilinde olduktan sonra sorun yok ,varsada zaten moderasyon müdehale eder ,bu sebeple ben kimseyi forumdan soğuttuğumu zannetmiyorum , sizde ne gibi , neden /nasıl bir rahatsızlık oluştu anlayamadım , şayet alınganlık gibi bir durumunuz varsa paylaşım yapmazsınız olur biter , zaten zorunda da değiliz bunun . saygılarımla.

Sevgili Dostum,

Moderasyon bilginin doğru olup olmadığına bakabilecek yetkinlikte değil ve şikayet olmazsa yazdıklarınızdan haberleri bile olmaz MT de sistem böyle bu yüzden müdehaleyei moderasyondan beklemeyin.
Çinli motorunuzda yağın zifte döndüğünü ama otomobilde bunun olmadığını yazmışsınız. Yağın rengine göre karar veriyorsunuz ,yağın renginin değişmesi özelliğini yitirdiği anlamına gelmez . Çinli motorunuzda yağ filtresi değil sadece çapak tutucu tel örgü vardır , otomobillerde ise partikül süzebilen yağ filtresi kullanıldığı için yağın renginin değişmesi biraz daha geç gerçekleşmektedir. Motoru temiz tutmanın tek yolu yağ değişimini zamanında yapmaktır diğer yöntemler sadece şehir efsanesidir boşuna yorulmayın faydası olmadığı gibi zararı büyük olabilir.

Sevgilerimle

ozgurakman
20 Kasım 2012, 02:12
Keşke sende Okan abi gibi bildiğinle forumu aydınlatsan, bilmediğine karışmasan. Keşke forumda bazı üyeler bilmediği her konuya atlamasa. sizin yüzünüzden insanalr bu forumdan keyif almıyor. okuyacağınızı okudunuz anlayacağınızı anladınız kendi doğrunuzu oluşturdunuz çıkın gidin işte, polemik yaratmayın ama olmaz illa birilerin lafı sokması gerek size!


yağ değişimi motor soğukken yapılmaz, sıcakken yapılır. ama. yağın akışkankenki halinde boşaltmaktır. ancak yağ sıcakken daha tam olarak süzülmemiştir ve süzülen yağın bir kısmı kanalda bir kısmı kartelde kalır. şimdi sizden şöyle bir örnek yağmanızı istiyorum; yağınızı değiştirdikten sonra motordan çıkan yağı bir kabın kenarrına boydan boya temas edecek şekilde boşaltın. daha sonradan kabı koyun. isterseniz 1 saat isterseniz 1 ay bekletin o yağ lekesi kabın kenarına kalacaktır. ancak yağ henüz sıcakken yağın üzerinde 3 4 defa mazot dökerek geçerseniz yağ lekesi neredeyse tamamen silinir.

mazot yapısı itibariyel bir yağdır. bu yüzden benzin yerine mazot ile yapıyoruz bu işlemi. mazot ayçiçek yağı zeytinyağı motor yağı 10 numara şanzuman yağı pratikte hepsi aynı yapıdadır, hepsinde ortak elementler bulunur. gazyağı hakkında bir fikrim yok ama duymadim kullanıldığını. bu yüzden mazot ile çalışan motorlar ( turbosuz olanlar ) çıkma yanık yağları ayçiçek yağlarını mutfakta kullanılan yağları yakabiliyorlar çünkü yapılarında ortak elementler var.

ayrıca motor hiçbir zaman motor sıcakken açılmaz, soğuması beklenir ve üst kapak öyle açılır. dolayısıyla ortaya çıkan piston soğuk olduğu zaman yağı süzülmüş olacaktır. ancak bu arada yağ değişimi yapılırsa yağın akışkanlığı minimum olduğundan pistonda olmasa bile yağ kanalında ve kartelde biraz yağ kalır.
burada mazotun görevi motor içinde kalan yağı minimum a indirmektir.

tabiki uygulanması şart değil, zorunlu değil. ben burada kimsenin kafasına vura vura anlatmıyorum bu bilgileri. genel bilgilerdir, ustalarınıza çevrenizdekilere sorarsınız. uygulayıp uygulamamak size kalmış. ben uyguluyorum yararını görüyorum. belki yararını göreceğine inandığım için öyle hissediyorum. belki ahmet uygular motoru kitler mehmet uygular motoru daha uzun ömürlü yapar. zaten internet ortamı için genellikle söylenen şeyler okuduğunuz verileri direk olarak uygulamamanız önce bir araştırmanız yönündedir. bir çok eski motor ustalarına sorarsanız ( sadece motosiklet değil araba motoru tamircileri dahil ) yararlı olduğu yanıtını alacaksınız. uygulayıp uygulamamak size kalmış.

acayüp yazmış benim yazacağımı, element uydurmanın manası yok. sen şimdi diyorsun ki ayçiçek yağıyla mazotun içinde ortak elementler var... hımm bi düşünelim. H2SO4+ H2O ile(suyla seyreltilmiş asit), CH2OOH+SO2+H2O nun aynı şey olduğunu söylüyorsun bana öyle mi...
bir de bilmediğin şey hakkında yorum yapma diyorsun.
şimdi sana aynı yağı sobada da yakabileceğini söylesem odunla yağ aynı elementleri taşıyor dersin :queen:

neyse. bişeyler daha yazacaktım hızımı alamıyorum çünkü bu yazdıkların karşısında, ama forumdan uzaklaştırılmak istemem.

Olcay Avşar
20 Kasım 2012, 10:55
Yağını zamanında ve mümkünse hep aynı marka ile değiştirin. Gerisini boşverin.

cesur509
20 Kasım 2012, 11:27
Siz , motor içinde kalan birazcık pis yağ motora zarar verir diye karteri mazotla yıkamanın doğru olduğunu mu düşünüyorsunuz :silent:

Birincisi mazot güçlü bir yağ çözücü olduğu için , karterden mazotu boşaltsak da bir miktar içerde kalacaktır. Buda motora koyduğumuz yeni yağı bozacaktır ve yağın özelliğini kaybetmesine neden olacaktır.Ben kullanma klavuzunda yazmayan şeyi uygulamam , kaş yapayım derken göz çıkarmak istemem.

ikinci olarak motorun yağını değiştirirken ucuz bir yağ ile karteri temizleyip boşaltalım diyen arkadaşlar var , yalnız her marka yağın içindeki katıkları bileşenleri farklı olduğu için biz devamlı böyle yaptığımızda yağdan istediğimiz performansı alamayız. Bunu castrol Türkiye'yi arayıp sormuştum ve cevapları buydu.

Kullanma klavuzundan şaşmayalım arkadaşlar .Belki kısa vadede bir sıkıntı olmaz ama uzun vadede mutlaka kendini belli edecektir diye düşünüyorum , maceraya gerek yok. Saygılar:rendeer:

namk
20 Kasım 2012, 12:16
Dikkat çeken bir başlık,zararı var yararı yok.Yağı boşaltın isterseniz bir iki yatırın motoru o kadar. Ep aynı be yaaaaaa.

puser
20 Kasım 2012, 12:54
bence bu işlemi illa yapacaksanız "motul engine clean" ile yapın. ürünü şahsen denemediğimden kesin birşey söyleyemem ama motul'un motora zarar verecek bir ürünü satacağını sanmıyorum.

http://www.youtube.com/watch?v=aOln8-zeLQkhttp://www.youtube.com/watch?v=aOln8-zeLQk

iptaluyelik02
20 Kasım 2012, 13:01
Motorun yağını boşalt,gazyağı/mazotla çalıştır,sonra yeni yağı koy.
Bana göre değil bu işler.
ben motorun yağını sık sık kontrol ederim,zamanında değiştiririm.geri kalan zamanı da diğer kontrollere ve temizliğe ayırırım.
ister 200 Tl.lık,ister 100.000 Tl.lık motor olsun yapacağım yine budur.
hem merak ediyorum;
motora bu kadar özen gösterenler kendi bedenlerine nasıl özen gösteriyor? :)

blt_59
20 Kasım 2012, 13:02
gereksiz macera:cherry:

Benli
20 Kasım 2012, 16:20
bence bu işlemi illa yapacaksanız "motul engine clean" ile yapın. ürünü şahsen denemediğimden kesin birşey söyleyemem ama motul'un motora zarar verecek bir ürünü satacağını sanmıyorum.

http://www.youtube.com/watch?v=aOln8-zeLQkhttp://www.youtube.com/watch?v=aOln8-zeLQk

Paylaşımınız için teşekkür ederim .

Syanur
20 Kasım 2012, 18:36
bildiğiniz gibi yeni yağın içine 1 damla da olsa kirli yağ bulaşırsa yağın özelliği bozuluyor.
-ek bilgi motor ilk çalıştırıldığında yağ pompası supaplara yağ taşıyana kadar motor yağsız çalışır.-
mazotunda yağı çözme özelliği vardır ( elinize yağ bulaşırsa mazotla hafif citileyin yağı çözer mesala ) bu yüzden mazotu motorun içine koyup ( abartmadan, 250 ml yetecektir ) 5 6 saniye sephada çalıştırıp daha sonradan hafif devirlendirip söndürmek motorun içinde kalan yanık yağı çözüp atar ve boşaltırken mazot daha akışkan olduğu için yağ ile birlikte süzülür.
yeni yağ konulduğunda motor tertemiz yağ içinde çalışır.

bu açıdan, sağlıklı ve doğru bir işlemdir ama öyle 1 2 dakika değil. 20 25 saniye toplamda çalıştırmak yeter. ve nispeten motor soğukken yapılsa daha iyi olur.

Hımmmm...

Aklıma takılan şeyler var. 1.si başkalarına "işkembeden yazmayın" havasında sesleniyorsun da, öncelikle 1 damla kirli yağın yeni yağın özelliğini bozduğunu belirten kaynağı gösterebilir misin?

2.si 1 damla bile kirli yağ yeni koyacağımız yağı bozuyorsa, çok sıkı bir yağ çözücü olan mazotun 1 damlasının yeni yağı nasıl bozmayacağını düşünüyorsun? Yoksa motorun içinde 1 damla bile mazot kalmayacağını mı iddia ediyoruz?

Ayçiçek yağı ile mazotu aynı kefeye koymandan, 10w yağın kanalları tıkayabileceğini söylemenden hiç bahsetmiyorum. Sadece şu 2 sorunun cevabını yazarsan konu netliğie kavuşacak. Niyetim sana laf ötelemek değil, anlattıklarındaki çelişkiyi halledersek herkes rahat bir nefes alacak zaten. Açıklama olarak da "evet motoru sallayınca içinde neredeyse hiç mazot kalmayacak..." gibi bişeyler yazmaman dileklerimle...

Mengu16
20 Kasım 2012, 19:16
Motorun içi temizlensin diye motora mazot koymak saçmalık bi kere. Eğer motorda neredeyse hiç eski yağ kalmasın istiyorsanız yağ değişiminde yağı boşaltabildiğiniz kadar boşalttıktan sonra debriyajın olduğu motor sağ kapağını sökün motoru sağa yatırınca motordan en az 100ml daha yağ akacaktır. Normal yağ değişiminde bu kadar yağ kalıyorsa unutmayınki motora mazot koyduğunuzda da ne kadar uğraşsanız da motoru komple sökmedikçe baya bi mazot motorun içinde kalacaktır.

luciphere
20 Kasım 2012, 20:56
ben utandım kendimden eşimle iki çocuğuma bu kadar ilgi göstersem varya kral olurdum :)

babaduru
21 Kasım 2012, 00:07
Dikkat çekmek istediğim bi konu var siyah yağ hiçbir zaman kalitesi bozulmuş yağ değildir sürekli ateş olan bi yeri yağladığı için kararır yağ kararınca değiştirenler sadece kendi cebini zarara sokar yağın kalitesi ancak 1 yıllık bir yağ ise yada çok uzun süre kullanıldığında yağın kalitesine göre 10.000 km bile giden yağlar bile mevcut bunlar aşılırsa motora zarar verir.

acayüp
21 Kasım 2012, 00:15
Yağ gerçekten çok erken kararıyorsa Sibop ayarlarında sıkıntı olabilir. Hararetten yağı karartabilir. Yanlış siboplar ayarı ısınmaya ve hararete neden olurlar. , Sorunlu sibop yatağı lastiği kayıtları vs Yağın yanmasına neden olur.

spyarts
21 Kasım 2012, 01:02
ben gaz yağı ile kendim yapıyorum 10 numara oluyor bu güne kadar hiç bir problemle karsılasmadım... aksine tam anlamıyla memnununm ve boşaltma işleminden sonra ucuz bir yap ile tekrar silkilasyon yapıyorum sonra asıl yağı koyuorum WD40 bu iş için kullanılabilir daha iyi temizliyor...

bursagsli
17 Mayıs 2014, 14:22
Bende duydum mazotun motor yağı yerine koyulup 1-2 dakika çalıştırıldığında motorun içini tertemiz yaptığını ne derece doğru zararı var mı yok mu

Karachali
17 Mayıs 2014, 14:33
Bende duydum mazotun motor yağı yerine koyulup 1-2 dakika çalıştırıldığında motorun içini tertemiz yaptığını ne derece doğru zararı var mı yok mu

Piston Krank yataklarını cizebilirmiş öyle yazmışlar okuyaydın keşke.

cenkito
17 Mayıs 2014, 16:11
Piston Krank yataklarını cizebilirmiş öyle yazmışlar okuyaydın keşke.

balatalar mazotu emer ve bırakmaz. değişmesi gerekebilir.

sekmanlarda asırı sürtünmeden silindir duvarını çizer.

ve içeri koyulan mazotta öle bir iki yag değişimiylede tam olarak temizlenmez.

hiç saglıklı bir uygulama değil

Karachali
17 Mayıs 2014, 16:32
balatalar mazotu emer ve bırakmaz. değişmesi gerekebilir.

sekmanlarda asırı sürtünmeden silindir duvarını çizer.

ve içeri koyulan mazotta öle bir iki yag değişimiylede tam olarak temizlenmez.


hiç saglıklı bir uygulama değil

Sonra parçaları değiştir, tekrar rodajla uğraş dur.