PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 150 cc den 650cc ye



ualevent
18 Kasım 2012, 22:51
150cc lik motorum var artik bisiiklet gibi gelmeye basladi.eskisi gibi tad vermiyor hyosung 250 gtr lar gozume carpti ama almisken en iyisini aliyim diye dusundum nisanda 650 gtr alicam. Sizin dusunceleriniz nelerdir chopperdan ss ye gecis hakkinda yada bir anda 650cc ye gecince sorun yasarmiyim

adem80
18 Kasım 2012, 22:59
inşallah bi sorun yaşamazsın. Ben 125 cc, ruhum 1300 cc hayabusa sürüyorum. Nasılmı oluyor? Küçük bi çocuğun oyuncak arabasını gerçek sanıp vınnn vınn diye oynaması gibi. ::blusssh:

ualevent
18 Kasım 2012, 23:05
inşallah bi sorun yaşamazsın. Ben 125 cc, ruhum 1300 cc hayabusa sürüyorum. Nasılmı oluyor? Küçük bi çocuğun oyuncak arabasını gerçek sanıp vınnn vınn diye oynaması gibi. ::blusssh:
İyi bisey mi soyledin dalga mi gectin anlamadim acikcasi

Sel0
18 Kasım 2012, 23:06
150cc lik motorum var artik bisiiklet gibi gelmeye basladi.eskisi gibi tad vermiyor hyosung 250 gtr lar gozume carpti ama almisken en iyisini aliyim diye dusundum nisanda 650 gtr alicam. Sizin dusunceleriniz nelerdir chopperdan ss ye gecis hakkinda yada bir anda 650cc ye gecince sorun yasarmiyim
tabi sen bilirsin ama bence bir 250 gtr al biraz km yap sonra 650cc ye geçersin hem daha rahat edersin hem daha güvenli olur hemde ss tarzına alışmış olursun.

fairblack
18 Kasım 2012, 23:07
Valla burdan yorum atmakla sana fikir vereceğimizi sanmıyorum şimdi 150 cc kullanıyorum demişşin ama kullanmak var kullanmak var onu senin kendin karar vermen lazım özgüvenin varsa ve üstesinden gelebileceğine inanıyorsan sorun olmaz.

ualevent
18 Kasım 2012, 23:09
tabi sen bilirsin ama bence bir 250 gtr al biraz km yap sonra 650cc ye geçersin hem daha rahat edersin hem daha güvenli olur hemde ss tarzına alışmış olursun.

Aslinda 2 secenegim var ya sifir 250 gtr alicam yada 2. El 650 gtr alicam

Blackeagletr
18 Kasım 2012, 23:10
GT 650 R ı ikinci el almayı düşünüyorsan, temizini ve sağlamını bulmak çok zor, piyasa turşu GT 650 R dan geçilmiyor. Sıfır almayı düşünüyorsan sorun yok, ama ikinci el olarak bu motorun sıfır fiyatına daha makul seçenekler mevcut, tabi bu senin kullanım amacına da bağlı.
150 cc cruiserdan başka motor kullanmadıysan sorun yaşaman muhtemel, GT 650 R ın özellikle kalkışta diğer 600cc 4 silindirlerden pek bir farkı yok, V2 82hp.
Benim fikrim o kadar hızlı çıkmaya çalışma merdivenleri, zaten piyasası da durgun bu motorun, 250 olanını alman daha mantıklı her açıdan.

ualevent
18 Kasım 2012, 23:11
Valla burdan yorum atmakla sana fikir vereceğimizi sanmıyorum şimdi 150 cc kullanıyorum demişşin ama kullanmak var kullanmak var onu senin kendin karar vermen lazım özgüvenin varsa ve üstesinden gelebileceğine inanıyorsan sorun olmaz.

Koruma ekipmanim tam allahin izniyle bisey olmaz kendime guvenim tam sadece o surus pozisyonu kurcaliyor kafami bide sifir 250 gtr yada 2.el 650gtr karar veremiyorum

Sel0
18 Kasım 2012, 23:17
Koruma ekipmanim tam allahin izniyle bisey olmaz kendime guvenim tam sadece o surus pozisyonu kurcaliyor kafami bide sifir 250 gtr yada 2.el 650gtr karar veremiyorum
650cc lik makinayla motogp koruma ekipmanı kullanılsada kurtarmayabilir. bu sözünden sonra kesinlikle 250 gtr al ve bir süre bin derim. sonra 650cc ye geçtiğin daha rahat edersin ve daha güvende olursun diye düşünüyorum.

ualevent
18 Kasım 2012, 23:17
GT 650 R ı ikinci el almayı düşünüyorsan, temizini ve sağlamını bulmak çok zor, piyasa turşu GT 650 R dan geçilmiyor. Sıfır almayı düşünüyorsan sorun yok, ama ikinci el olarak bu motorun sıfır fiyatına daha makul seçenekler mevcut, tabi bu senin kullanım amacına da bağlı.
150 cc cruiserdan başka motor kullanmadıysan sorun yaşaman muhtemel, GT 650 R ın özellikle kalkışta diğer 600cc 4 silindirlerden pek bir farkı yok, V2 82hp.
Benim fikrim o kadar hızlı çıkmaya çalışma merdivenleri, zaten piyasası da durgun bu motorun, 250 olanını alman daha mantıklı her açıdan.

Oncelikle usenmeyip guzelce acikladigin icin tesekkur ediyorum. Sahibinden.comda 7 8 tane 650 gtr var zaten 3 tanesini kafadan eledim ama 250 gtr yetersiz kalir diye dusunmeden edemiyorum. Almisken en iyisini aliyim uzun sure biniyim diye dusunuyorum

eruyanik
18 Kasım 2012, 23:40
almışken en iyisini alayım sözü pek sevdiğim bir söz değildir.. en iyisini almak onu en iyi şekilde kullanacağın anlamına gelmez, en iyisini almış olursun o kadar.. en iyisini almak en iyi şekilde kullanacağın anlamına gelmez.. hatta en iyisini almak genellikle hatadır.. elinde mevcut olanda son noktaya geldiğini düşünüyorsan bir üst kademeye geçersin yada en üst kademeye geçersin.. bu farkındalıkla alakalı.. tabii burada "en iyisi" sözü doğru bir söz değil.. bunun yerine üst grup-en üst grup kullanmak daha doğru olacaktır, ben bu manada cevap yazdım..

selamlar..

teodor
19 Kasım 2012, 00:13
2 yıl yzf r125 kullandım(acemilik dönemi),şuan dl650 ile devam ediyorum...Bilinçli ve tedbirli kullanacaksanız benim sorum alına çıktı gittim aldım.

Ama şunu asla unutmayın o gaza dokununca makine gidiyor kısacası şahlanıyor hocam yalan yok.125 bunların yanında oyuncakmış böylece öğrendim.Allah kaza bela vermesin,hayırlı tercihler...

emir.
19 Kasım 2012, 00:25
bana kalırsa 2. el 250 al sonra satar cıncık gibi 0 600 lük alırsın. ss lerin oturuş pozisyonu çok sakat yeni geçenlere göre senin için biraz antreman olurdu 250lik

Emre_(acemi)
19 Kasım 2012, 00:28
Abi Maddi Durum Musaitse Ss ye Geçiş olduğu için Bi 250 likle Biraz yol yap ve Gidon Ve dönüş açısına falan.. Alış sonra 600 alırsın.

ualevent
19 Kasım 2012, 00:34
almışken en iyisini alayım sözü pek sevdiğim bir söz değildir.. en iyisini almak onu en iyi şekilde kullanacağın anlamına gelmez, en iyisini almış olursun o kadar.. en iyisini almak en iyi şekilde kullanacağın anlamına gelmez.. hatta en iyisini almak genellikle hatadır.. elinde mevcut olanda son noktaya geldiğini düşünüyorsan bir üst kademeye geçersin yada en üst kademeye geçersin.. bu farkındalıkla alakalı.. tabii burada "en iyisi" sözü doğru bir söz değil.. bunun yerine üst grup-en üst grup kullanmak daha doğru olacaktır, ben bu manada cevap yazdım..

selamlar..

O zaman 250 gtr diyip konuyu noktaliyoruz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:30 ----------

Sagda 650 lik solda 250 lilik seytan durtuyor. Altindan kalkarim diye dusunuyorum nisanda gorucez ne olacagini hakkimizda hayirlisi

ThE_Unforgiven
19 Kasım 2012, 00:34
almışken iyisini almak gtr 650 almak mı ? Neye göre en iyisini alıyorsunuz ?

ualevent
19 Kasım 2012, 00:54
almışken iyisini almak gtr 650 almak mı ? Neye göre en iyisini alıyorsunuz ?

Tabikide guc olarak

ThE_Unforgiven
19 Kasım 2012, 00:57
Ozaman almışken iyisini değil hyosungun mevcut olan daha güçlü modelini almak diyelim.
Çünkü almışken iyisini almak demek gt 250 dandik gt 650 iyisi gibi algılanır.

Khutuck
19 Kasım 2012, 01:00
2 sene CBF150'den sonra 2 sene Fazer sürdüm. Yeterince iyi bir motosiklet sürücüsü olmadığım için beklediğim kadar zevk alamadım.

Fırsatın varsa 80-90 HP'lik bir motoru 1-2 günlüğüne kirala, sür. Nasıl hissettirdiğini gör. Kendine karşı dürüst ol, çok korkutuyorsa 250cc'yle devam et. Kiralamaya vereceğin para 200 lirayı geçmez, daha sonra motor alım-satımına harcayacağın paraya sayarsın. Fazer beni hep korkuttu, benim sürüşümden daha iyi giden bir motordu, korkacağıma sattım. Şimdi motor alırsam 50HP civarında, KTM 390 Duke veya Honda CB500X gibi bir şeyler (tabii gelirlerse) bakacağım.

serdar1547
19 Kasım 2012, 01:01
yedi yıl boyuncu 100 lük motor(puf ve cup motor)kullandım ve ondan sonrada bir arkadaşım 1100 lük honda cbr xx almıştı beraber kullandık 2/3 ay.hiçbir sorun yaşamadım ben ama arkadaşım aile baskısından dolayı satmak zorunda kaldı.düzgün kullandıktan sonra sorun olmaz diye düşünüyorum biz öyle yaptık yeri geldi 260 bile bastık ama yerine göre kullandık tabi.sonuçta bu makinalar basınca gidiyor basmayınca sana inat edip ben yine de gideceğim demiyor sadece gazı çok hassas oluyor.kendine hakim olduktan sonra motora da hakim olursun

ualevent
19 Kasım 2012, 01:27
Ozaman almışken iyisini değil hyosungun mevcut olan daha güçlü modelini almak diyelim.
Çünkü almışken iyisini almak demek gt 250 dandik gt 650 iyisi gibi algılanır.

Dogru soyluyorsun ama az cok anlamissindir ne demek istedigimi o kadar ince detay dusunmedim

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:19 ----------


2 sene CBF150'den sonra 2 sene Fazer sürdüm. Yeterince iyi bir motosiklet sürücüsü olmadığım için beklediğim kadar zevk alamadım.

Fırsatın varsa 80-90 HP'lik bir motoru 1-2 günlüğüne kirala, sür. Nasıl hissettirdiğini gör. Kendine karşı dürüst ol, çok korkutuyorsa 250cc'yle devam et. Kiralamaya vereceğin para 200 lirayı geçmez, daha sonra motor alım-satımına harcayacağın paraya sayarsın. Fazer beni hep korkuttu, benim sürüşümden daha iyi giden bir motordu, korkacağıma sattım. Şimdi motor alırsam 50HP civarında, KTM 390 Duke veya Honda CB500X gibi bir şeyler (tabii gelirlerse) bakacağım.

3 ay scooter surmustum. O kadar tecrubeyle gittim 150cc vitesli motor aldim tecrubem hic yok denilcek kadar azdi ama ben bu motoru surucem dussemde kalksamda temkinli gittim hevesimde vardi 1 bucuk saatte vites atmayi kavradim obursu gun sagda solda gezmeye basladim 1 2 hafta sonrada 20 30 km lik yollara gittim 2 kere yana yatmam oldu oda kimsenin on tekerin cabuk kitlendigini soylememesinden dolayi bir musibet bin nasihattan daha iyidir derler hakkatten dogru tecrubeyle sabit ufak dususler her zaman iyidir bidaha ayni hatayi yapmamak icin demek istedigim insanin kendine guveni varsa ve kararliysa altindan kalkamicagi bisey yoktur diye dusunuyorum.
Saygilar

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:25 ----------


yedi yıl boyuncu 100 lük motor(puf ve cup motor)kullandım ve ondan sonrada bir arkadaşım 1100 lük honda cbr xx almıştı beraber kullandık 2/3 ay.hiçbir sorun yaşamadım ben ama arkadaşım aile baskısından dolayı satmak zorunda kaldı.düzgün kullandıktan sonra sorun olmaz diye düşünüyorum biz öyle yaptık yeri geldi 260 bile bastık ama yerine göre kullandık tabi.sonuçta bu makinalar basınca gidiyor basmayınca sana inat edip ben yine de gideceğim demiyor sadece gazı çok hassas oluyor.kendine hakim olduktan sonra motora da hakim olursun

Son cumlen herseyi ozetledi zaten dostum

Khutuck
19 Kasım 2012, 02:13
3 ay scooter surmustum. O kadar tecrubeyle gittim 150cc vitesli motor aldim tecrubem hic yok denilcek kadar azdi ama ben bu motoru surucem dussemde kalksamda temkinli gittim hevesimde vardi 1 bucuk saatte vites atmayi kavradim obursu gun sagda solda gezmeye basladim 1 2 hafta sonrada 20 30 km lik yollara gittim 2 kere yana yatmam oldu oda kimsenin on tekerin cabuk kitlendigini soylememesinden dolayi bir musibet bin nasihattan daha iyidir derler hakkatten dogru tecrubeyle sabit ufak dususler her zaman iyidir bidaha ayni hatayi yapmamak icin demek istedigim insanin kendine guveni varsa ve kararliysa altindan kalkamicagi bisey yoktur diye dusunuyorum.
Saygilar

Sorun burada işte :)

Fazer'ı ilk aldığım hafta 1. viteste 90'la gidiyordum, ki hepimiz 150cc motorda 1. viteste son devire çıkmışızdır. Kendime güvenim vardı, 2 senede CBF150'yle 25 bin km yol yapmışım, karda yağmurda çamurda arazide her yerde sürmüşüm, Antalya'ya kadar gidip gelmişim.

Neyse, yavaşlamam gerekti, gazı bıraktım.

Dikkat et, frene falan basmadım, sadece gazı bıraktım :santa:

Bıraktığım anda arka tekerlek kilitlendi! Bildiğin 90km/sa hızla arka tekerim kilitlenmiş halde gidiyorum!

Motorun arkası asfaltta sekmeye, sağa-sola gitmeye başladı! Çabuk düşündüm, debriyaja ve frene basınca teker düzeldi.

Sonradan öğrendim ki lastikler soğukken, motor da düşük vites yüksek devirdeyken böyle yapabiliyormuş.


Başka bir anım, Fazer'i alalı bir sene olmuş, sabah saat 05:00 civarı nöbetçi eczaneye gitmem gerekti. Hava yağmurlu, Caddebostan-Bostancı arasında sahil yolundayım. En sağ şeritte hafif bir viraja girdim. Kuru havada 120'yle falan dönülecek viraj, ben 2. viteste 60'la falan dönüyorum. Önümdeki araba frene bastı, arkamdan da hızlı bir araba geliyor. Sola sinyal verdim, çok hafif gaz açıp hızlanacağım. Gaza dokunduğum an arka teker patinaja düştü! Gazı hafif bıraktım, bu sefer arka teker aniden yolu tuttu, beni ters tarafa atıyordu. Tekrar gaz verdim, bu sefer şansıma motor kendini toparladı, viraj çizgisine girdi. Çektim kenara, bir sigara yaktım. Sonra geri yürüdüm, kaydığım yere baktım. Yağmurdan yolun üzerinde incecik bir su tabakası oluşmuş, dibine gelmeden görmek imkansız.


İki olayı da CBF150'yle yaşamam mümkün değildi. CBF'te Fazer'ın onda biri kadar güç var, istesem de patinaj yapamıyor :) Kendime güvenle alakalı bir şey de değil bu. Fazer'la İstanbul-Babaeski arası 160 km yolu 45 dakikada gittiğim de oldu, son hız 244'e de çıktım, bol bol düz çizgide gazladım da. Ama bana göre bir motor değildi, CBF'in affedeceği basit hatalarımda beni öldürmeye çalışıyordu.

Bu sebeplerden dolayı sıradaki motorumu 50HP civarında, sakin karakterli tek veya iki silindirli bir motor olarak planlıyorum.

skyytr
19 Kasım 2012, 02:19
Bence git kendine sıfır bir 250 cc motor al. İlk marşına sen bas , 3-4 sene kullan 250 cc motorla gayet keyifli seyahat edersin. Garantisi geçerli olur. Yakıt tüketimi 650 göre az olur.
Hiç bir şey yeni motorun yerini tutamaz.

zongoku
19 Kasım 2012, 03:26
Bence çok düşünme 250 cc hyo al hem az yaksın hem de umduğundan çok kaçsın emin ol. uzun yolda da rahat edersin şehir içindede. benzinde çok yakmaz yokuşta rahat çıkarsın. Günümüz şartlarına en uygun cc 200 yada 250 cc dir. Fazlası zarar

Blackeagletr
19 Kasım 2012, 03:38
Sorun burada işte :)

Fazer'ı ilk aldığım hafta 1. viteste 90'la gidiyordum, ki hepimiz 150cc motorda 1. viteste son devire çıkmışızdır. Kendime güvenim vardı, 2 senede CBF150'yle 25 bin km yol yapmışım, karda yağmurda çamurda arazide her yerde sürmüşüm, Antalya'ya kadar gidip gelmişim.

Neyse, yavaşlamam gerekti, gazı bıraktım.

Dikkat et, frene falan basmadım, sadece gazı bıraktım :santa:

Bıraktığım anda arka tekerlek kilitlendi! Bildiğin 90km/sa hızla arka tekerim kilitlenmiş halde gidiyorum!

Motorun arkası asfaltta sekmeye, sağa-sola gitmeye başladı! Çabuk düşündüm, debriyaja ve frene basınca teker düzeldi.

Sonradan öğrendim ki lastikler soğukken, motor da düşük vites yüksek devirdeyken böyle yapabiliyormuş.


Başka bir anım, Fazer'i alalı bir sene olmuş, sabah saat 05:00 civarı nöbetçi eczaneye gitmem gerekti. Hava yağmurlu, Caddebostan-Bostancı arasında sahil yolundayım. En sağ şeritte hafif bir viraja girdim. Kuru havada 120'yle falan dönülecek viraj, ben 2. viteste 60'la falan dönüyorum. Önümdeki araba frene bastı, arkamdan da hızlı bir araba geliyor. Sola sinyal verdim, çok hafif gaz açıp hızlanacağım. Gaza dokunduğum an arka teker patinaja düştü! Gazı hafif bıraktım, bu sefer arka teker aniden yolu tuttu, beni ters tarafa atıyordu. Tekrar gaz verdim, bu sefer şansıma motor kendini toparladı, viraj çizgisine girdi. Çektim kenara, bir sigara yaktım. Sonra geri yürüdüm, kaydığım yere baktım. Yağmurdan yolun üzerinde incecik bir su tabakası oluşmuş, dibine gelmeden görmek imkansız.


İki olayı da CBF150'yle yaşamam mümkün değildi. CBF'te Fazer'ın onda biri kadar güç var, istesem de patinaj yapamıyor :) Kendime güvenle alakalı bir şey de değil bu. Fazer'la İstanbul-Babaeski arası 160 km yolu 45 dakikada gittiğim de oldu, son hız 244'e de çıktım, bol bol düz çizgide gazladım da. Ama bana göre bir motor değildi, CBF'in affedeceği basit hatalarımda beni öldürmeye çalışıyordu.

Bu sebeplerden dolayı sıradaki motorumu 50HP civarında, sakin karakterli tek veya iki silindirli bir motor olarak planlıyorum.
Çok açıklayıcı bir mesaj olmuş özellikle yaşanmış örneklerden konuyu açan arkadaş direk yüksek cc ye geçmenin ne kadar ince bir çizgi olduğunu anlamıştır.
İlla kaza mı yapacaksın, tabi ki hayır fakat büyük bir risk.

erro
28 Kasım 2012, 13:45
Sorun burada işte :)

Fazer'ı ilk aldığım hafta 1. viteste 90'la gidiyordum, ki hepimiz 150cc motorda 1. viteste son devire çıkmışızdır. Kendime güvenim vardı, 2 senede CBF150'yle 25 bin km yol yapmışım, karda yağmurda çamurda arazide her yerde sürmüşüm, Antalya'ya kadar gidip gelmişim.

Neyse, yavaşlamam gerekti, gazı bıraktım.

Dikkat et, frene falan basmadım, sadece gazı bıraktım :santa:

Bıraktığım anda arka tekerlek kilitlendi! Bildiğin 90km/sa hızla arka tekerim kilitlenmiş halde gidiyorum!

Motorun arkası asfaltta sekmeye, sağa-sola gitmeye başladı! Çabuk düşündüm, debriyaja ve frene basınca teker düzeldi.

Sonradan öğrendim ki lastikler soğukken, motor da düşük vites yüksek devirdeyken böyle yapabiliyormuş.


Başka bir anım, Fazer'i alalı bir sene olmuş, sabah saat 05:00 civarı nöbetçi eczaneye gitmem gerekti. Hava yağmurlu, Caddebostan-Bostancı arasında sahil yolundayım. En sağ şeritte hafif bir viraja girdim. Kuru havada 120'yle falan dönülecek viraj, ben 2. viteste 60'la falan dönüyorum. Önümdeki araba frene bastı, arkamdan da hızlı bir araba geliyor. Sola sinyal verdim, çok hafif gaz açıp hızlanacağım. Gaza dokunduğum an arka teker patinaja düştü! Gazı hafif bıraktım, bu sefer arka teker aniden yolu tuttu, beni ters tarafa atıyordu. Tekrar gaz verdim, bu sefer şansıma motor kendini toparladı, viraj çizgisine girdi. Çektim kenara, bir sigara yaktım. Sonra geri yürüdüm, kaydığım yere baktım. Yağmurdan yolun üzerinde incecik bir su tabakası oluşmuş, dibine gelmeden görmek imkansız.


İki olayı da CBF150'yle yaşamam mümkün değildi. CBF'te Fazer'ın onda biri kadar güç var, istesem de patinaj yapamıyor :) Kendime güvenle alakalı bir şey de değil bu. Fazer'la İstanbul-Babaeski arası 160 km yolu 45 dakikada gittiğim de oldu, son hız 244'e de çıktım, bol bol düz çizgide gazladım da. Ama bana göre bir motor değildi, CBF'in affedeceği basit hatalarımda beni öldürmeye çalışıyordu.

Bu sebeplerden dolayı sıradaki motorumu 50HP civarında, sakin karakterli tek veya iki silindirli bir motor olarak planlıyorum.

fazercı adayı olarak tırstım valla..bir sene de kullanmışsın gerçi alışamadın mı motor dinamiklerine...

ozgurakman
28 Kasım 2012, 14:06
fazercı adayı olarak tırstım valla..bir sene de kullanmışsın gerçi alışamadın mı motor dinamiklerine...

bunlar zaten fazer'ın ve bir çok 600ün bilinen negatifleri... ha gt650 de olmaz mı? olabilir elbette kullanana bağlı. ancak eminim ki fazer kadar ürkütücü boyutlarda teker kilitlemiyordur...

dreamkiller
28 Kasım 2012, 16:29
bunlar zaten fazer'ın ve bir çok 600ün bilinen negatifleri... ha gt650 de olmaz mı? olabilir elbette kullanana bağlı. ancak eminim ki fazer kadar ürkütücü boyutlarda teker kilitlemiyordur...

emin ol kendini bilmezsen kilitliyor dostum.. GT650 kullanıcısı olarak büyük cc makinanın ne demek olduğunu yeni yeni kavramaya çalışan bir kullanıcı olarak söylüyorum.. Ama o tork :) neyse..

Conservator
28 Kasım 2012, 17:15
250 cc diyorum ben de. Can söz konusu, uçmaya gerek yok.

zenon
28 Kasım 2012, 17:16
Sorun burada işte :)

Fazer'ı ilk aldığım hafta 1. viteste 90'la gidiyordum, ki hepimiz 150cc motorda 1. viteste son devire çıkmışızdır. Kendime güvenim vardı, 2 senede CBF150'yle 25 bin km yol yapmışım, karda yağmurda çamurda arazide her yerde sürmüşüm, Antalya'ya kadar gidip gelmişim.

Neyse, yavaşlamam gerekti, gazı bıraktım.

Dikkat et, frene falan basmadım, sadece gazı bıraktım :santa:

Bıraktığım anda arka tekerlek kilitlendi! Bildiğin 90km/sa hızla arka tekerim kilitlenmiş halde gidiyorum!

Motorun arkası asfaltta sekmeye, sağa-sola gitmeye başladı! Çabuk düşündüm, debriyaja ve frene basınca teker düzeldi.

Sonradan öğrendim ki lastikler soğukken, motor da düşük vites yüksek devirdeyken böyle yapabiliyormuş.


Başka bir anım, Fazer'i alalı bir sene olmuş, sabah saat 05:00 civarı nöbetçi eczaneye gitmem gerekti. Hava yağmurlu, Caddebostan-Bostancı arasında sahil yolundayım. En sağ şeritte hafif bir viraja girdim. Kuru havada 120'yle falan dönülecek viraj, ben 2. viteste 60'la falan dönüyorum. Önümdeki araba frene bastı, arkamdan da hızlı bir araba geliyor. Sola sinyal verdim, çok hafif gaz açıp hızlanacağım. Gaza dokunduğum an arka teker patinaja düştü! Gazı hafif bıraktım, bu sefer arka teker aniden yolu tuttu, beni ters tarafa atıyordu. Tekrar gaz verdim, bu sefer şansıma motor kendini toparladı, viraj çizgisine girdi. Çektim kenara, bir sigara yaktım. Sonra geri yürüdüm, kaydığım yere baktım. Yağmurdan yolun üzerinde incecik bir su tabakası oluşmuş, dibine gelmeden görmek imkansız.


İki olayı da CBF150'yle yaşamam mümkün değildi. CBF'te Fazer'ın onda biri kadar güç var, istesem de patinaj yapamıyor :) Kendime güvenle alakalı bir şey de değil bu. Fazer'la İstanbul-Babaeski arası 160 km yolu 45 dakikada gittiğim de oldu, son hız 244'e de çıktım, bol bol düz çizgide gazladım da. Ama bana göre bir motor değildi, CBF'in affedeceği basit hatalarımda beni öldürmeye çalışıyordu.

Bu sebeplerden dolayı sıradaki motorumu 50HP civarında, sakin karakterli tek veya iki silindirli bir motor olarak planlıyorum.

Sen tam benim kafamda sürüş tarzımda birisin anladım cbf 150 insanı boyle yapıyor sanırım :D

energy9991
28 Kasım 2012, 21:09
bence 650 gtr al....ama ilk 1 ay yani alışana kadar 100-120 kmh yi geçme...
Yazdıklarından anladığım kadarıyla kısa süre sonra 250 cc de kesmez seni......onuda satmakla uğraşacağına 650 gtr al...
Bu arada hyosung un 650 gtr gibi güzel motorlarıda var mıymış yaa...hyosung ilerletmiş işi

rammsteinn
29 Kasım 2012, 00:29
hyosung alırsan bence satarken sıkıntı yasarsın kawasaki nınja 250 r veya honda cbr 250 gibi bşy al yada er-5 cbf 500 gibi

ferad
29 Kasım 2012, 00:56
forumda 150 cc den 600 cc ye gecip de hakkin rahmetine kavusan insanlar var aman diyim lutfen iyi dusunup tasinalim

xanka
29 Kasım 2012, 01:41
sana başka bir alternatif sunayım bence ikinci el honda cbr250 yada kawa al bir sene bin tarj değiştiriyorsun alışmış olursun satarkende pek zarar etmezsin rahat elden cıkartırsın 1 sene sonra gonlünden geçen motoru alırsın hyo bu modellere göre daha hızlı ama satarken ugraşmaman için bunlar daha sağlıklı

kobalamin
13 Aralık 2012, 05:35
150 ile 250 arasında aman aman bir fark yok..tercihin sadece klasmanda olacak anladığım kadarıyla..yani cruiser ile ss arasında seçim yapacaksın..ss için 650 cc hata kabul etmez.ss e geçeceksen önce cbr250 gibi ss oturuşlu görece olarak az kuvvetli bir motora bin..1 yıl onla gez.sonra 650ye geçersin..

kumbocegi
13 Aralık 2012, 06:32
Bence biraz daha para ekle YBR250 al :queen:

soccer
15 Aralık 2012, 12:23
600 cc bir aracın üzerinde birşeyler öğrenmek bence oldukça riskli olur. arkadaşın da dediği gibi ss tecrübesinin düşük cc ile pekiştirilmesi bence daha mantıklı. en azından yapılacak hatanın ölümcül sonuç doğurma riski düşer. gt250r da 125-150 cc bir motosiklete göre 2 en az kat daha güçlü (hyo:29 hp - jinlun:10hp) ki bence bu daha fazla güç beklentisi için yeterli. gt250R her geçen gün satışları artan bir marka. küçük cc olsun sıfır olsun. hem belki bu tarza da alışamayabilirsin. 250nin satışı 650 den daha kolay olacaktır. hayırlısı olsun.

ohoo yeni gördüm, konu açılalı bir ay olmuş beyaa.. boşuna mı yazdım ben bunları?

otopsici
15 Aralık 2012, 12:43
Sorun burada işte :)

Fazer'ı ilk aldığım hafta 1. viteste 90'la gidiyordum, ki hepimiz 150cc motorda 1. viteste son devire çıkmışızdır. Kendime güvenim vardı, 2 senede CBF150'yle 25 bin km yol yapmışım, karda yağmurda çamurda arazide her yerde sürmüşüm, Antalya'ya kadar gidip gelmişim.

Neyse, yavaşlamam gerekti, gazı bıraktım.

Dikkat et, frene falan basmadım, sadece gazı bıraktım :santa:

Bıraktığım anda arka tekerlek kilitlendi! Bildiğin 90km/sa hızla arka tekerim kilitlenmiş halde gidiyorum!

Motorun arkası asfaltta sekmeye, sağa-sola gitmeye başladı! Çabuk düşündüm, debriyaja ve frene basınca teker düzeldi.

Sonradan öğrendim ki lastikler soğukken, motor da düşük vites yüksek devirdeyken böyle yapabiliyormuş.


Başka bir anım, Fazer'i alalı bir sene olmuş, sabah saat 05:00 civarı nöbetçi eczaneye gitmem gerekti. Hava yağmurlu, Caddebostan-Bostancı arasında sahil yolundayım. En sağ şeritte hafif bir viraja girdim. Kuru havada 120'yle falan dönülecek viraj, ben 2. viteste 60'la falan dönüyorum. Önümdeki araba frene bastı, arkamdan da hızlı bir araba geliyor. Sola sinyal verdim, çok hafif gaz açıp hızlanacağım. Gaza dokunduğum an arka teker patinaja düştü! Gazı hafif bıraktım, bu sefer arka teker aniden yolu tuttu, beni ters tarafa atıyordu. Tekrar gaz verdim, bu sefer şansıma motor kendini toparladı, viraj çizgisine girdi. Çektim kenara, bir sigara yaktım. Sonra geri yürüdüm, kaydığım yere baktım. Yağmurdan yolun üzerinde incecik bir su tabakası oluşmuş, dibine gelmeden görmek imkansız.


İki olayı da CBF150'yle yaşamam mümkün değildi. CBF'te Fazer'ın onda biri kadar güç var, istesem de patinaj yapamıyor :) Kendime güvenle alakalı bir şey de değil bu. Fazer'la İstanbul-Babaeski arası 160 km yolu 45 dakikada gittiğim de oldu, son hız 244'e de çıktım, bol bol düz çizgide gazladım da. Ama bana göre bir motor değildi, CBF'in affedeceği basit hatalarımda beni öldürmeye çalışıyordu.

Bu sebeplerden dolayı sıradaki motorumu 50HP civarında, sakin karakterli tek veya iki silindirli bir motor olarak planlıyorum.

ilk motorum çelik 150 crovn choper dı (ilk motor derken kendi paramla aldığım diğerlerini saymıyorum)
gazı çevir çevir 5. viteste 90 ı belki görüyordu
hiç bir kaza yapmadım diğer sürücülerin hayvani hareketleri dışında kaza atlatmadım
gaza geldim hıyarın biri de sürekli gaz verince kawasaki en 500 aldım
hayatımın en güzel motoruydu 3. viteste 120 yi geçiyordum
1. viteste asıldımmı uçuyordum
az daha uçuyordum ölümden döndüm zor kurtuldum (detayları uzun)
sonra öğrendim ki ön fren çok önemliymiş kullanmayı öğrenmek gerekiyor
3. sene sonunda kendime güven ve yine bazı gerizekalıların al kardeşim sürersin topu topu motor gazıyla
gt 650 naked aldım ilk gün sadece eve götürdüm ve korkudan 60 km hızı geçmedim
2. gün sbah 8 e 200 km yi zorluyordum 8 i 10 geçe fren yapamadığım için ölüyordum
durmuyor arkadaş motor ödüm b..kuma karıştı 8 i 25 geçe kendi yavaşlaması ve yokuş yukarı olduğundan
vites küçülterek durdum
geri 50 km hızla motoru aldığım ustama gittim abi durmuyor dedim
bana okkalı bi s.... çektikten sonra madem bilmiyorsun fren tutmayı ne b.k yemeye aldın bunu dedi
ver motorumu geri diyip paramı uzattı yalvar yakar bana öğret dedim
bin arkama dedi atladım 210 km hızda bir fren tuttu motor ZINK diye durdu
ulen nasıl olur filan demeye kalmadı ustam gel sana öğretelim dedi ve öyle sürdüm
2 sene sürdükten sonra ve biraz tecrübe kazandıktan sonra gt 650 nin bana çok fazla geldiğini keşfettim
sattım gtr250 aldım şu an çok memnunum bundan daha fazla yükseltirsem eğer 60 beygiri geçmeyen bir enduro
veya turing alırım diye düşünüyorum,
başlığı açan arkadaşa da kesinlikle 650 tavsiye etmiyorum ona gaz veren arkadaşlara da akıllı olun adamı öldürteceksiniz
hadi benim her sürüşümde yanımda tecrübeliler vardı ve sürekli eğittiler ya bu adama bişey olursa hanginiz vereceksiniz hesabını

psyche
15 Aralık 2012, 13:25
Söylenecek çok bir şey kalmamış senin durumundaki adamlar sendeki gibi gaza gelip yükseltmişler ve inceden gidip gelmişler :)

Demem o ki maceraya gerek yok 250 gtr iyidir,fazlasıyla yeterlidir sonra 650 ye geçiyorum desen kimse sen ne yapıyon demez.