PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2 Zamanlı motor hakkında bir kaç soru



Heaven39
17 Kasım 2012, 04:11
http://e1211.hizliresim.com/13/k/fzuxr.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

Arkadaşlar bu motorla ilgili çok konu açtım aldığımda yeterince bilgim olmadığı için sizler sayesinde az çok öğrenmeye çalışıyorum.Öncelikle aldığımda gücünü bilmiyordum bana tahmini 66cc civarı gibi geliyor 2 beygiri geçmez zannediyorum fakat motor gücünün nasıl bulunabileceğine dair fikri olan varsa paylaşsın lütfen :)) Ayrıca örneğin bazı scooterlerde vitesli oluyor 2 zamanlılar benim bu motorda çıkma bir motor acaba vites eklettirme olabilir mi? O olay motorun içinde midir yoksa dışardan malzeme mi gerekir? Ve esas soruma geleyim.Öncelikle devir ayarı için vidayı sıkmak mı iyidir bolaltmak mı? Kimileri rölanti sıkınca kimileri bolaltınca yükselir diyor hangisi yararlıdır.Ayrıca hava ayarı sanıyorum alttaki vidayı hava ayarı nasıl yapılmalıdır?Motor çok ısınıyor az yakıt gidiyor olabilir diyorum fakat vidayı ne tarafa çevireceğime dair bir bilgim yok.İgilenlere şimdiden teşekkürler.

yamyamaha
17 Kasım 2012, 04:59
eldeki verilerle olumlu bir cevap alamazsınız. motorun marksını. nerede ne işte kullanıldıgını. en kötüsünden karbüratorun üstünde marka yada başka bişi yazıp yazmadıgını paylaşmanız gerek.
ama genel olarak şunu söyleye bilirim. saat yönüne cevirdiğiniz rolanti vidası rolantiyi artırır. yani rolantiniz çok yüksekse kısmak iyidir. rolantiniz düşükse saat yönüne cevirip yükseltmeniz yi olur.
scotorlar vitesli oluyor ama genel olarak scoterlerde cvt dediğimiz vites sistemi vardır ki bunlar bilinen dişli viteslerden çok farklıdır. sizin scotorde aktarma kayışla ise büyük ihtimal zaten cvt dediğimiz vitesden vardır. eski mobiletlerin kayışlarıda aynı mantıkla çalışan bir vites sistemine sahiptir. illa vites taka bilirmiyim derseniz en kötüsünde böyle bir varyator gurubu alarak yapabilirsiniz. ama bunları taka bileceyin yerler olması gerek motorun üstünde. krank milinin çapı giibi muhalefet edecek parçalar yüzünden motorunuz için hazırlanmış bir set yoksa bunları takmanız imkansız gibi bir şeydir.

Heaven39
17 Kasım 2012, 15:05
İlgilendiğiniz için teşekkürler.Ben bu motoru boş zamanımda uğraşmak için almıştım.Bisiklete felan takarım belki diye zevk olsun diye :D Motor gücünü bilmiyorum nasıl öğreneceğimide bilmiyorum.Muhtemelen Japon markası.Pocket Bike den çıktı diye biliyorum.Karbüratörde Huayang yazıyor ama yeterli bilgi bulamadım.Peki rölantiyi kısarsam mı açarsam mı yüksek verim alırım? Ve bu motor ısınmasında (hava-yakıt) ile soğuyanlarda dikkat etmem gereken bir şey var mı ? Teşekkürler şimdiden :))

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:46 ----------

Şimdi biraz daha araştırma yaptım muhtemelen vitesli bir motordan çıkma nedeniyse tüm japon markalarında(Pocket bike) Automatic veya Manuel var.Tam olarak gücünüde bilsem hangi motordan çıktığını bilebileceğim gücünü bulabilmemin bir yolunu biliyor musun?Birde örneğin hızarlarda 50 cc motorlarda 1.5-2 beygir gibi bir güç varken Pocket Bikelerde 49 cc motorlarda neden 5hp civarı güç var :)