PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bujinin önemi :)



FatihPrLk
14 Kasım 2012, 23:07
Merhabalar Arkadaşlar.

250cc maxiscooter la uzun yolda buji yüzünden yolda kaldım keşke sadece buji patlasa. silindir-piston-segman takımı dağıldı bu yüzden. Her ne kadarda servisler buji yüzünden olmaz desede kanaatimce buji yüzünden olmuştur nedeni ise bujiyi 10 aydır değiştirmemem. Acemi motorcu olduğum için bujinin önemini bilmezdim ta ki yolda kalana kadar :) Buji eskidiğinde belirtilerinide göstermişti tabi bilmediğim için anlayamamıştım. Hızlanmasında acayip düşüş, yokuşlarda yavaşlık son hızında düşüş vardı. Sandım ki kayış gevşedi ondan böyle yapıyor. Siz siz olun bujinizi zamanında değiştirin benim gibi yolda kalmayın. :)

adem80
14 Kasım 2012, 23:16
bence bujiden değil, ben tek bujiyle 6 yıl, 35 bin km yol yaptım. Hiçte öyle bi sorun yapmadı. Tamam ben biraz fazlacana kullandım, 10-15 binde değişmem gerekirdi ama senin arızan bujiden değil? Buji bozulsa yedek yoksa en fazla yolda kalırsın. Bitik buji yüzünden silindir, segman, piston dağılmaz. Sevgiler.

gorkemuls
14 Kasım 2012, 23:28
Senın motor sanırım yagsız kalmış :cherry: Sonundada yaglama olmadıgından dolayı motorun yatak sarmıştır. 10 aydır bujiyi değiştirmeyen adam, yağını da değiştirmemiştir.

ogzcngdk
14 Kasım 2012, 23:34
motor 2 silindirse eğer bujilerden biri çalışmamışta bujinin bozuk oldugu segman piston takımı diğer silindir tarafından hareket ettirilir diğer silindire ekstradan yük yüklemiş oluruz bence bu yüzden dağılmış senin silindirin içi

FatihPrLk
15 Kasım 2012, 00:18
Senın motor sanırım yagsız kalmış :cherry: Sonundada yaglama olmadıgından dolayı motorun yatak sarmıştır. 10 aydır bujiyi değiştirmeyen adam, yağını da değiştirmemiştir. dostum uzun yola çıkmadan önce değiştirdim yağını ve hava filtresini :) eğer yağsız kalsa bloklarda kitlenirdi :))

rahmi34
15 Kasım 2012, 01:26
dostum uzun yola çıkmadan önce değiştirdim yağını ve hava filtresini :) eğer yağsız kalsa bloklarda kitlenirdi :))
bloklar kitlenirdi demek neyi ifade ediyor acaba size

acayüp
15 Kasım 2012, 01:32
Buji ile bir alakası yok. Hatta sadece buji ile alakası olmaz herhalde. Hele de tek silindirse.

FatihPrLk
15 Kasım 2012, 01:36
bloklar kitlenirdi demek neyi ifade ediyor acaba size

blok kitlenirdi derken sağ-sol krank kutularından bahsetmiştim :)))

sakinseytan
15 Kasım 2012, 01:37
buji akla gelicek son şey :) ben birz motor konusunda hasta oldugum için bujiyi sökte taka 4 model buji aldım iridyum vs. bi onu söküom bi ötekini takıyom yuvası yalama olmuş anlıyamadım 600 cc tek silindir ara sokakta konpresöre yokuş aşşa bi koydum GÜMMMMMMMMMMMM!!!! buji havaya bi fırladı balkondan herkez bakıyo abiiiiii lastikmi patladı dio bitanesi dedim yok motor patladı :D:D bujiyi alıp cebime koyduım ama alev gibi böle yani buji en kötü sana bunu yapar:D pistonu nası dagıtsın :)

FatihPrLk
15 Kasım 2012, 01:41
buji akla gelicek son şey :) ben birz motor konusunda hasta oldugum için bujiyi sökte taka 4 model buji aldım iridyum vs. bi onu söküom bi ötekini takıyom yuvası yalama olmuş anlıyamadım 600 cc tek silindir ara sokakta konpresöre yokuş aşşa bi koydum GÜMMMMMMMMMMMM!!!! buji havaya bi fırladı balkondan herkez bakıyo abiiiiii lastikmi patladı dio bitanesi dedim yok motor patladı :D:D bujiyi alıp cebime koyduım ama alev gibi böle yani buji en kötü sana bunu yapar:D pistonu nası dagıtsın :)

en son gördüğüm silindirin içinden buji parçaları çıktığı :))) belki bujinin uc kısmı parçalanıp silindire zarar vermiş olabilir diye düşündüm :)

rahmi34
15 Kasım 2012, 02:02
blok kitlenirdi derken sağ-sol krank kutularından bahsetmiştim :)))
dostum tanımlarda hatan var onları düzeltmen lazım :)
krank kutusu diye birşey yok motor üzerinde :). silindir bloğu yada blokları, krank mili, kam mili, egzantirik zinciri, piston ve piston üzerinde bulunan segmanlar :)
bloklar kilitlendi derken yatak sarmasını anlatmak istedin sanırım, bu sıkıntı motor çok zorlandığında yağlama ve soğutma yağı yetersiz kaldığında meydana gelen ısıdan pistonun silindir içerisinde genleşmesi ile meydana gelen olaydır. piston ile silindir aralarında yağ filmi olmadan kuru sürtünmeye maruz kalır ve metal metal e kilitlenir :)

FatihPrLk
15 Kasım 2012, 02:24
dostum tanımlarda hatan var onları düzeltmen lazım :)
krank kutusu diye birşey yok motor üzerinde :). silindir bloğu yada blokları, krank mili, kam mili, egzantirik zinciri, piston ve piston üzerinde bulunan segmanlar :)
bloklar kilitlendi derken yatak sarmasını anlatmak istedin sanırım, bu sıkıntı motor çok zorlandığında yağlama ve soğutma yağı yetersiz kaldığında meydana gelen ısıdan pistonun silindir içerisinde genleşmesi ile meydana gelen olaydır. piston ile silindir aralarında yağ filmi olmadan kuru sürtünmeye maruz kalır ve metal metal e kilitlenir :)

açıklama için teşekkür ederim. :) yani bu durumda yağ yakıp yağsız kaldığı için mi böyle bir sorun çıktı veya dinlenmeden sabit 110km hızla 350 km yaptığı için mi silindir kitleniyor :) ilginç gerçekten :) uzun yola dayanamayacaksa motor neden uzun yol motoru deniliyor :)

blt_59
15 Kasım 2012, 02:46
motorun üzerinde gelen bujilerin orjinal olmadıgını duymuştum,motoru sıfır aldıgımda ngk buji vardı,2.gün servisten ngk aldım aynı buji,üzerindekiyle karşılaştırınca hakkatende bi kalitesizlik görülüyo,kardeşim 1 sene kullandı degişmeden,motor çekşten düşünce söktük,tırnagın yarısı yok,motor kendi kendini ögütüyor :cherry: