PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : otomatik vites neden yaygın değil



luciphere
27 Eylül 2012, 13:30
neden motorlarda otomatik vites yaygın değil?

KUVVETMİRA
27 Eylül 2012, 13:33
scooterlar otomatik fites ve gayet yaygın :silent:

luciphere
27 Eylül 2012, 13:36
scooterler hariç canım

250-MaCiT
27 Eylül 2012, 13:43
Cub larda yarı otomatik sistem var..Bu sistemin büyük cc li motorlarda uygulanabiliriği nedir bilmiyorum..Sistem vites geçmek için vites koluna basıldığında otomatik olarak kavramadan ayıran bir sistem,farklı bir yapısı var..

Motors123
27 Eylül 2012, 13:51
Keşke her vitesli motorun bir de otomatiği olsa :d

Safahat
27 Eylül 2012, 14:10
Aprillanın büyük cc bir motorunda otomatik şanzıman var.

mücahit_89
27 Eylül 2012, 14:10
kendi mantığımda vitesli motor az yaktığı için kullanıyordum ama artık pcx'i tanıdıktan sonra bu fikrim değişti bu motorumu satarsam kesinlikle pcx alıcam benim motorla aynı yakıyor belki daha da az ne gerek var vitesle uğraşmaya hele istanbul trafiğinde bas gaza git bas frene dur:)

ferdinandd
27 Eylül 2012, 14:13
Kullandığım herşeyin, tüm detayları, en hassas şekilde benim kontrolümde olmazsa deli oluyorum :mrgreen:

Teknolojiye karşı değilim fakat hisleri yok etmediği sürece :cat: Bu yüzden Iphone sevmem, tablet sevmem... TUŞ severim basınca çöken TUŞŞŞŞ, bakmadan yazılabilen 5 rakamının üstündeki o çentiği seviyorum ben :mrgreen:

Düşük devirde motosikletle akmayı, durup dururken 4. e düşüp bağırmaya başlamiycağını bilmek istiyorum, bunun benim elimde olmasını istiyorum :mrgreen:

Klik sesini duymak o pedala basıpta gaza asılmak istiyorum :mrgreen: Viraja girerken vites düşürüp o kasılma sesiyle torkun dorukları devirinde o virajdan çıkmak istiyorum.

Tiptronic otomobilde hepsini veriyor bana, motosiklet zaten tiptronik :mrgreen: Dahada otomatiği olacaksa açayım garaj kapısını, gitsin kendi gezsin gelsin :mrgreen:

Bence bu yüzden özellikle büyük cc de çok az tercih eden oluyor. Kimse atının kendi dikine gitmesini istemez, yuları elinde olsun ister :rendeer:

seigen
27 Eylül 2012, 14:19
Honda'nın DCT teknolojisi zaten yeni sayılır. VFR1200F'de kullanılmış, onun da DCT'li olanı Türkiye'ye getirilmemiş gördüğüm kadarıyla. Aynı teknolojiyi NC700X ve NC700S'e de uyguladılar ama onlar da gelmemiş :P. Sadece Integra gelmiş, onu da scooter klasmanında satıyorlar, aslında yarı otomatik, yani istenildiğinde vites değiştirmeye izin veren bir motosiklet kendisi.

Kısacası yaygın olmamasının sebebi firmaların getirmemesi :P.

luciphere
27 Eylül 2012, 14:41
Kullandığım herşeyin, tüm detayları, en hassas şekilde benim kontrolümde olmazsa deli oluyorum :mrgreen:

Teknolojiye karşı değilim fakat hisleri yok etmediği sürece :cat: Bu yüzden Iphone sevmem, tablet sevmem... TUŞ severim basınca çöken TUŞŞŞŞ, bakmadan yazılabilen 5 rakamının üstündeki o çentiği seviyorum ben :mrgreen:

Düşük devirde motosikletle akmayı, durup dururken 4. e düşüp bağırmaya başlamiycağını bilmek istiyorum, bunun benim elimde olmasını istiyorum :mrgreen:

Klik sesini duymak o pedala basıpta gaza asılmak istiyorum :mrgreen: Viraja girerken vites düşürüp o kasılma sesiyle torkun dorukları devirinde o virajdan çıkmak istiyorum.

Tiptronic otomobilde hepsini veriyor bana, motosiklet zaten tiptronik :mrgreen: Dahada otomatiği olacaksa açayım garaj kapısını, gitsin kendi gezsin gelsin :mrgreen:

Bence bu yüzden özellikle büyük cc de çok az tercih eden oluyor. Kimse atının kendi dikine gitmesini istemez, yuları elinde olsun ister :rendeer:

ben senin ne istediğini sormadımki yazmışsında yazmışsın...

alp_tunay
27 Eylül 2012, 14:53
ben senin ne istediğini sormadımki yazmışsında yazmışsın...

Ukalalık etme... Adam insan gibi yazmış....
Saygı görmek istiyorsan saygı göstereceksin... :cat:

Faradaybv
27 Eylül 2012, 14:54
Ben nc 700 integra sürdüm triptonik gerçekten hoşuma gitti ama vites atarken aragazı veremedikten sonra hiç bir sevk alamadım :(

ferdinandd
27 Eylül 2012, 14:58
Sende haklısın daha açık yazmam lazımdı, özür dilerim.

Düşük devirde motosikletle akılmıyor, durup dururken 4. e düşüp bağırmaya başlıyor kontrolsüzce.

Klik sesi yok, o pedala basma hissi yok, viraja girerken vites düşürmek yok, kasılma sesiyle torkun dorukları devirinde o virajdan çıkma hazzı yok ( ne tork verirse, o sıra hangi devirde gitmek istiyorsa işte, robot bey ne derse ona uyuyorsun!!!)

Motosiklet zaten tiptronik, dahada otomatiği spor, hobby, keyif... ... ... amaçlı motosiklet kullanımında tatmin edici olmaz. Motosiklet sadece vasıta olsaydı en çok gezileri, festivalleri belediye otobüsleri yapardı, bu yüzden çoğu otomatik vites!

Özellikle büyük cc daha büyük hazzı beraberinde getiriyor. Kimse bu hazlardan yoksun olmak istemiyor hatta mümkünse daha fazla kontrol ve his arıyor.

Bu sebepler ve dahası otomatik vitesi tercih sebebi olmaktan çıkarıyor ve yaygınlaşmıyor doğal olarak.

kemboo
27 Eylül 2012, 15:07
yüksek cclerde gaz kolunun çok döndürülmesi gibi bi sorun oluyordu aprillalarda.

luciphere
27 Eylül 2012, 15:36
Ukalalık etme... Adam insan gibi yazmış....
Saygı görmek istiyorsan saygı göstereceksin... :cat:

hatalı olabilirimde senin yaptığın bu terbiyesizlik ne olucak

alp_tunay
27 Eylül 2012, 15:45
hatalı olabilirimde senin yaptığın bu terbiyesizlik ne olucakDaha terbiyesizliğin ayrımını yapamıyorsun anlaşılan...
Ben kibarca ukalalık dedim ama... Sanırım ben de hata yaptım...
Özür dilerim...

ÖzLeMKaYrA
27 Eylül 2012, 15:48
hatalı olabilirimde senin yaptığın bu terbiyesizlik ne olucak

Küfür etmemiş ki terbiyesizlik olsun...

mehmetmumtaz
27 Eylül 2012, 15:53
neden motorlarda otomatik vites yaygın değil?

motorlarda dersen ? sonucunda bi 50cc scooter ile 1800cc goldwingde motosiklet , soruyu açıkca yazmamışsın, gelelim benim anladığım kadarı ile büyük motosikletde neden otomatik değil dersen motor + şanzıman ve aktarım sistemlerinin , ekonomik ömrü ile alakalı sanırım bu benim şahsi görüşümdür.

drtayfun
27 Eylül 2012, 15:56
Commuter tipi gezi motorlarında düşünülebilir aslında.Olsa ben alırım.

luciphere
27 Eylül 2012, 15:59
Commuter tipi gezi motorlarında düşünülebilir aslında.Olsa ben alırım.

doğru katılıyorum şehir içlerinde rahat olurdu.

farcob
27 Eylül 2012, 15:59
[QUOTE=alp_tunay;2818308]Ukalalık etme... Adam insan gibi yazmış....
Saygı görmek istiyorsan saygı göstereceksin... :cat:[/QUOTE

şimdi nasıl aramazsın dislike butonu? yesin 10 dislike kaybolsun gitsin
bundan sonraki topicler de saygılı olur böylece. ama şimdi buraya yorum yazdım diye
daha uzun kalacak.

250-MaCiT
27 Eylül 2012, 16:07
Sende haklısın daha açık yazmam lazımdı, özür dilerim.

Düşük devirde motosikletle akılmıyor, durup dururken 4. e düşüp bağırmaya başlıyor kontrolsüzce.

Klik sesi yok, o pedala basma hissi yok, viraja girerken vites düşürmek yok, kasılma sesiyle torkun dorukları devirinde o virajdan çıkma hazzı yok ( ne tork verirse, o sıra hangi devirde gitmek istiyorsa işte, robot bey ne derse ona uyuyorsun!!!)

Motosiklet zaten tiptronik, dahada otomatiği spor, hobby, keyif... ... ... amaçlı motosiklet kullanımında tatmin edici olmaz. Motosiklet sadece vasıta olsaydı en çok gezileri, festivalleri belediye otobüsleri yapardı, bu yüzden çoğu otomatik vites!

Özellikle büyük cc daha büyük hazzı beraberinde getiriyor. Kimse bu hazlardan yoksun olmak istemiyor hatta mümkünse daha fazla kontrol ve his arıyor.

Bu sebepler ve dahası otomatik vitesi tercih sebebi olmaktan çıkarıyor ve yaygınlaşmıyor doğal olarak.

Bu dediklerinizin birçoğu büyük cc deki hissiyat hariç yarı otomatik(cub) larda'da var zaten.Lakin sol el debriyaj ile uğraşmıyor..

alp_tunay
27 Eylül 2012, 16:16
[QUOTE=alp_tunay;2818308]Ukalalık etme... Adam insan gibi yazmış....
Saygı görmek istiyorsan saygı göstereceksin... :cat:[/QUOTE

şimdi nasıl aramazsın dislike butonu? yesin 10 dislike kaybolsun gitsin
bundan sonraki topicler de saygılı olur böylece. ama şimdi buraya yorum yazdım diye
daha uzun kalacak.

Bitmez bunlar... Bir gider 2 gelir...
Ama en azından konuya yazı yazanların şevki kırılmaz....
Şiddetle destekliyorum dislike butonunu... :cat:

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:12 ----------


Bu dediklerinizin birçoğu büyük cc deki hissiyat hariç yarı otomatik(cub) larda'da var zaten.Lakin sol el debriyaj ile uğraşmıyor..
Cup lar yarı otomatik... Vites pedalı var ama debriyaj yok... Arkadaşın bahsettiği tam otomatikler...
Bunlar pahalı üst modellerde var... Hatta triptronik olanları bile var....
Neden yaygınlaşmıyor sorusu burda anlam kazanıyor...
Çok pahalı geliyor...
Keyifçi zenginlere hitap ettiğinden bizim gibi orta gelirlikler ve alt gelirliler uzaktan bakmaktan öte gidemiyor...

babaduru
27 Eylül 2012, 16:16
Bu sorunun cevabını Barkın abi mana 850 gt tanıtımda vermişti.


NE YANİ BEN DEBRİYAJI KULLANAMIYOMUYUM.

Altın Elbiseli Adam

Taner YILMAZ
27 Eylül 2012, 16:49
Ss motorda kırmızı ışıklar yanarken birer birer vites küçülterek (fren yapmadan) durmak ve yavaşlarkende o motorun homurtusunu duymak hiç bişeye değişilmez :) Otomatik olsaydı bunu yapamazdık..

beyazit60
27 Eylül 2012, 21:23
Kimisi redline yapmaktan hoşlanır.

Halil Karamanoğlu
27 Eylül 2012, 21:33
otomatik vitesli bmv mercedes kullanmak düz vitesliden daha keyif verici olabiliyor. şu yeni nesil otomatikleri kastetmiyorum eskiler bilir dediğim şeyi :) motora da tam otomatik bi uyarlama çok hoş olabilir. elini az bişe gazdan çekip vitesleri attırarak hızlanmak çok keyif verir. aklı başında bir sürücü tam otomatik bi viteste kontrolü kaybetmez araca çok iyi hakim olabilir.

oktay33
27 Eylül 2012, 22:47
Benim motor otomatik Yamaha FJR 1300 AS
Daha doğrusu triptonik
Alışınca vitesi yani debreyajlı kullanmak hamallık geliyor.

phradrel
27 Eylül 2012, 23:11
Benim motor otomatik Yamaha FJR 1300 AS
Daha doğrusu triptonik
Alışınca vitesi yani debreyajlı kullanmak hamallık geliyor.

abi kusura bakma da o boyutlardaki motora ototeyp taksan normal geliyor otomatik vites ne ki?

okican
28 Eylül 2012, 00:07
büyük hacimli motosikletlerdeki hp ve torku kaldıracak kadar dayanıklı otomatik vites kutusu yapmak hem ağırlığı artırır hem de maliyeti yükseltir.
scooterlardaki gibi bir kayış zincir sistemi de yüksek güçlerde yetersiz kalır.
yine de aprilia mana850 gibi bir model sahibi olmak çok keyifli olurdu.