PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ducati nin motorları çift silindir nasıl oluyorda bu kadar güç üretiyor?



Phoenixs
07 Ağustos 2012, 22:20
İyi akşamlar hayırlı ramazanlar öncelikle ben 125 cc tek silindir bi motorla başladım 250 cc hyosung gt250r çift silindir kullanıyorum ve kısmetse r6 cbr600rr yada gsxr600 düşünüyorum hepsi 4 silindir li r1 cbr1000rr vs vs ama dikkat ettim inşallah yanlışım yoktur bunlardan üstün marka olan ducati nin motorları 2 silindirli ve hatta bunlardan daha hızlı gidiyor nasıl oluyor ? silindir sayısının bi esprisi kalmıyor mu ? konu ile ilgili bilgisi olan varsa yazarsanız sevinirim

babaduru
07 Ağustos 2012, 22:30
Evet Takipteyim..

viper17
07 Ağustos 2012, 22:38
Kim dedi daha güçlü diye ? Ayrıca sadece silindir sayısı farklı değil.

TATLIHIZ
07 Ağustos 2012, 22:45
Ducati motorunda farklı bi sistem var o yüzden diye biliyorum..İzlemiştim bunu ama aklımda kalan sadece bu ..

Burak Daylan
07 Ağustos 2012, 22:52
Ducati, desmodromik valf teknolojisi ile normal valfli motorlara göre çok yüksek devirlere çıkabiliyor... http://www.ducati.com/history/editorials/history_of_desmodromic_timing/index.do

sedici
07 Ağustos 2012, 23:11
V blok farkı, illa ki vardır başka farkları da..

mehmet tufan
07 Ağustos 2012, 23:18
saydığın motosikletlerin silindir sistemi V twin üzerinde.
ducatinin kendine has silindir sistemi L şeklinde.
bilmiyorum olayın cevabıyla alakası varmı yokmu ama baya ilginç gelmişti bana.

-ZERO-
07 Ağustos 2012, 23:25
onun cevabını çok çok az kişi bilir.zaten herkes bilse ducati nin ne özelliği kalır ki rakiplerinin karşısında zayıflar, batar. onun için neden ducatinin güçlü olduğunu başta söylediğim o çok çok az kişi bilir.

satoyama
07 Ağustos 2012, 23:27
aprilia da meşhur 60 derece yi kullanır

http://www.scooter-tuning.sk/Picture%2011.png

HaydarBıçak
08 Ağustos 2012, 00:00
sadece silindir olarak bakmamak lazım. motor hacimlerine bakmalısın. 600 cc ducati ile 1000 cc diğer markayı karşılaştırıyorsan bilemem ama 1000 cc motorlar 2 - 3 -4 silindir fark etmez

aynı tarz ise 3 aşağı 5 yukarı birbirine yakındır. tabi bu söylediğim yakın yıllarda yapılan benzer teknoloji ile yapılan motorlar için geçerlidir.

6PaTLaR
08 Ağustos 2012, 00:13
italyan farkı: güçlü ve karizmatik.

COQ
08 Ağustos 2012, 00:15
Ducati'nin hangi iki silindirli motosikletinin, diger 4 silindirlilerden daha güçlü ve hizli oldugunu da söylerseniz belki bir çözüm buluruz bu soruya.

alp_tunay
08 Ağustos 2012, 00:43
Ducati'nin hangi iki silindirli motosikletinin, diger 4 silindirlilerden daha güçlü ve hizli oldugunu da söylerseniz belki bir çözüm buluruz bu soruya.
Onu bilsek zaten çözümü bulabiliriz...
Bizde bilmiyoruz horuzum.... :queen:
Sende bilmiyorsan vallah biz hiç bilmeyik :)

Shrieker
08 Ağustos 2012, 00:52
Ducati genelede hacim fazlası sayesinde daha çok güç üretiyor(du). Du diyorum, çünkü mazide kaldı gibi artık. Japonların ve BMW'nin sıralı 4 silindirli motorları Ducati'nin V-çift 1200'ünden daha fazla güç üretiyor.

94CanRR
08 Ağustos 2012, 01:02
4 silindirlilerden daha güçlü değil ayrıca superbike ları 1198 - 1999 gibi diğerlerinden 200 cc daha fazla oluyor. V değil L motor.Tam olarak bilmiyorum ama multistrada nın yapılışında izlemiştim farklı bir valf teknolojisi var diye biliyorum.Birde Panigale de yeni nesil bi motor var daha fazla devir çevirebilmesini sağlayan.Çünkü silindir hacmi büyüdükçe devir düşüyor.1999 cc iki silindir silindir başına 600cc oluyor ki 4 silindirlilerin silindir başına 250 cc geldiğini düşünürsek yüksek devir çevirmesi daha zor.

seigen
08 Ağustos 2012, 01:22
Rölantide bir acayip ses çıkarıyor zaten.

https://www.youtube.com/watch?v=fYRI_Z6_vVU

Motorun dışında dönen nesne ne amaçlı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:19 ----------

Çok antika birşey gibi geldi bana :P.

Syanur
08 Ağustos 2012, 01:29
Yanlız birşeyi atlıyoruz, genelde 4 silindirden her düşülen bir silindir için %12,5 hacim artışı ile denklik sağlanır. Yani 600cc 4 silindirli bir makinenin dengi 3 silindirli 675cc veya 2 silindirli 750 cc bir motordur. SBK yarışlarında da bu kural geçerlidir ve uygulamada da doğrudur. Ancak olay 1000 liklere geldiğinde 2silindir için +200 cc ye izin veriliyor. Ve burada ducatinin 50cc hakkı yeniyor. Bu durumda panigale 190 hp üretebiliyorken +50cc ile biraz daha güç çıkaracaktır. Ve bu neredeyse 4 silindirlilerden daha güçlü olduğunu gösterir. Tabi bu Ducatinin marifeti ve tecrübesidir. Herhangi bir marka 2 silindirden bukadar güç çıkartamyabilir.

Yanlız Ducatinin teknolojisi bir sır değildir. Bir japon üretici ducati motorunu alır ve 1 haftada tüm olayı çözer. Ancak özellikle motor teknolojisi patentlidir. O yüzden Ducatinin sırrı bilinseydi batarlardı felan gibi saçma kanılara kapılmayın. Sadece 70 lerde MV Agusta sezon sonunda GP motorlarını parçalıyordu Japonlar kopyalamasın diye. Onun dışında sır olarak kalan pek birşey kalmadı.

ferad
08 Ağustos 2012, 01:35
Teknolojisine guzelligine gucune lafim yok ama o motorlara o ses yakismiyor arkadas :pr:

sakinseytan
08 Ağustos 2012, 01:44
4 silindirle 2 silindiri kıyaslaman cok mantıklı gelmedi bana 600rr ı ducatinin 2 silindir 600 monsterı fln zorluyamaz onun devri beygiri farklı ducatinin kalitesi tartışılmaz ama silindir sayısı kullanım alanına göre cok önemli bişi

avciceyhan
08 Ağustos 2012, 01:47
ya aslında çok yönlü her şey etkilemekte
valf sistemi değişik
subablar değişik vsvs
kısacası mühendislik harikası

UNdocab
08 Ağustos 2012, 01:54
Bir fark daha var ducatinin motorlari kranktan arka tekere gucu kayipsiz aktarirken diger tum markalarda kayip gerceklesir.bu da L motorun ozelligi deniyor.yani benim motosikletim 29hp diye geciyor fakat arka tekere enfazla 24 beygir guc gidiyordur 5hp aktarim kayibi oluyor

Syanur
08 Ağustos 2012, 10:13
Bir fark daha var ducatinin motorlari kranktan arka tekere gucu kayipsiz aktarirken diger tum markalarda kayip gerceklesir.bu da L motorun ozelligi deniyor.yani benim motosikletim 29hp diye geciyor fakat arka tekere enfazla 24 beygir guc gidiyordur 5hp aktarim kayibi oluyor

Yok bu olmadı, biraz şehir efsanesine dönmeye başladı gibi...

http://images.motorcycle-usa.com/PhotoGallerys/xlarge/12sb_duc.jpeg
link (http://www.motorcycle-usa.com/83767/Motorcycle-Photo-Gallery-Photo/2012-Ducati-1199-Panigale-S-Superbike-Street-Smackdown.aspx)

UNdocab
08 Ağustos 2012, 10:23
30 beygirlik kayıp var diyorsun yani. ula kim yaydı o zaman bu şehir efsanesini

sessizsakin
08 Ağustos 2012, 11:01
Bir motorun başarısı güç ve tork ile ölçülür.

ikisi tamamen farklıdır...

Motorların( motosikletler değil, güç üreten üniteler ) farklı silindirlerde yapılmasının genelde çok değişik amaçları olabilir.

Bir kaç fikir verebilirim.

Elimizde ikisi de 1000 cc olan birisi 4, birisi 2 silindirli motosiklet olsun.

Motorun cc'si, pistonlarının toplam hacmi kadardır. yani 4 silindir bir motorumuzun her pistonu 250cc hacmindedir. 2 silindirli motorumuzun ise her pistonu 500cc hacmindedir.

Bir motorda aynı anda asla iki piston birden ateşlenmez. Bu durumda, bir motorun bir anda ürettiği güç, aslında tek bir pistonu kadardır diyebiliriz ( aslında öyle değil, ama şimdilik öyle farzedin. )

Pistonlar aynı anda ateşlenmediğine göre, 4 silindirli motor, aslında her piston patlayışında 250cc'ye denk bir çevirme gücü üretebilirken, 2 silindirli motor 500 cc'ye denk çevirme gücü üretebiliyor.

Çevirme gücü diye tanımladığıma dikkat edin.

Çevirme gücü, motorun tekeri ne kadar güçlü çevirebildiği, beygir gücü ise, motorun tekeri ne kadar hızlı çevirebildiğidir. Yani çevirme gücü, motorun ne kadar yükü çekebileceğini, Beygir gücü ise, ne kadar hızlı gidebileceğini belirler.

Daha büyük piston hacmi, daha fazla çevirme gücü almanızı sağlar. Motorun çok güçlü olması, çok hızlı gidebileceğiniz anlamına gelmez... Mesela bir adam düşünün iri yarı kas yığını birşey olsun... 150 kg'yi omzuna atıp taşıyabilsin... ama maratona çıktığında ne kadar hızlı koşabilir? maraton koşucuları, daha seri hareket edebilmek için daha zayıf ve incedirler. değil 150 kg, 50 kg kaldırmakta bile zorlanabilirler. ama gereksiz bir güç üretmekle zaman harcamak yerine, çok daha hızlı hareket ederler.


Şimdi, aynı cc de 4 piston olunca, 2 pistona göre daha küçük hacimli pistonlar olduğunu, dolayısı ile anlık olarak daha düşük güç ürettiğini anladık sanırım.

Gelelim Piston sayısının önemine...

Eğer Hızlı bir motor yapmak istiyorsanız, yapmanız gereken şey, pistonların sırayla patlama hızını artırmaktır.

Bunu iki şekilde yapabilirsiniz. Pistonun hareket mesafesini kısaltarak pistonun aşağı yukarı hareketini daha hızlı yapmasını sağlayabilirsiniz. ancak bunun büyük bir dez avantajı vardır. Benzin'in belli bir yanma hızı vardır. Piston daha benzin yanıp enerjisini aktaramadan hareketini tamamlamaya kalkarsa, hem boşa benzin yakarsınız, hem egzosunuzdan alevler saçılır hem de piston hareketini tamamlarken daha yanmakta olan benzin motoru hızlandıracağına yavaşlatır.

Eğer pistonu daha hızı hareket ettiremiyorsanız, geriye tek seçenek kalır. piston sayısını artırmak. Çok basit.

diyelim ki motor 1 rpm de çalışıyor olsun. yani bir dakikada krank 1 kere dönsün.

Eğer motorunuz 4 silindir ise, her 15 sn'de bir piston patlayıp güç üretecek demektir. 2 silindir ise, her 30 sn'de bir patlayıp güç üretecek demektir.

4 silindir motorda pistonlar 2 silindir motora göre arka arkaya 2 kat daha hızlı patlıyor. bu da, her piston enerjisini tüketmeden diğeri enerji ürettiği ve arka arkaya çok daha hızlı bir zincirleme yaptığı için, motor daha kolay hızlanabiliyor ve daha yüksek hızlarda dönebiliyor.

2 silindirli bir motorun, 4 silindirli bir motorla aynı yüksek hızlara ulaşması için her pistonun iki kat daha fazla patlama yapması gerekiyor.

Bunun da avantajları ve dez avantajları var.

düşük devirlerde, pistonların yeterli güç üretmek için hızlı patlaması gerekmez. bu durumda 2 silindirli motorlar, düşük devirlerde daha fazla güç üretirler.

4 silindirli motorlar ise, patlama hızlarının bir avantaja dönüşebilmesi için yüksek devirlerde çalışması gerekir... bu durumda 4 silindirli motorlar, yüksek devirlerde daha fazla güç üretirler...

Çabuk hızlanabilmek için düşük devlerde yüksek güç gerekir.

Daha yüksek hızlara ulaşabilmek için yüksek devirlerde yüksek güç gerekir.


Yani 2 silinidir motor, hele ki V ( veya L farketmez çok ) birden hızlanmak için iyi iken, 4 silindir motor, çok daha yüksek hızlara çıkmak için iyidir.

----------------------------------

Evet biraz karışık oldu. Lakin daha bu en basiti... Bunun dışında motorun içindeki bir çok ölçü motor sistemlerindeki bir çok farklı ayar, motorun karakterini çok değiştirir....

Yani silindir sayısı ve hacmine bakarak bu motor şu motoru döver demek biraz komik olur.

Sevgiler saygılar. :P

Syanur
08 Ağustos 2012, 11:02
Benim bildiğim ~%10 luk bir kayıp vardır genelde. Buradaki dyno böyle ölçmüş. Başka dyno da biraz daha farklı çıkabilir. Ancak %5lik kayıba bile ulaşabilen henüz olmadı(diye biliyorum). Hatta böyle büyük ve güçlü motorlarda kayıp daha fazla oluyor. Yani kısacası teknoloji henüz o kadar ilerlemedi hiçbir firma için :)

Okurt
08 Ağustos 2012, 11:07
Motorda kullanılan malzemeyi ve alaşımları teknolojinin en üst noktasında kullanırsanız, çok daha iyi hassas işleme ve montaj teknikleri uygularsanız motoru çok daha üst seviye devirlere, silindir kompresyon oranlarına ve diğer motorların dayanabileceğinden daha büyük zorlamalara sokabilirsiniz. Tabiki Ducati verdiği bu ekstra performansı bizden tahsil etmekte. Ama ben yinede olayın büyük bir sırdan öte firmaların maliyet, karekteristik üretim ve tasarım alışkanlıklarının, tasarımlanan motordaki hedeflenen yakıt tüketiminin etkili olduğunu düşünüyorum.

tigermbz
08 Ağustos 2012, 11:18
Ducati'nin hangi iki silindirli motosikletinin, diger 4 silindirlilerden daha güçlü ve hizli oldugunu da söylerseniz belki bir çözüm buluruz bu soruya.
bu da bir sır
söylersek ducati batabilir