PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2 . akü baglamak?



35CJS55
07 Ağustos 2012, 00:15
selamın aleykum hayırlı aksamlar cup motorum var korna kaldırmadıgı için 2. aküyü direk diger aküden artıyı artıya eksiyi eksiye kablo ile baglasam sorun cıkarmı ? elektirikten anlayan abilerim varsa bana yardımcı olurmu hayırlı sürüşler

serseric
07 Ağustos 2012, 01:25
kornan nedir başgan merak ettim?

serkanADH13
07 Ağustos 2012, 02:02
Dostum Motorunun Ürettiği Elektrık,
1 bardağı dolduracak kadar olduğunu Var sayarsak eger,
Sen 2. bardagıda ekleyınce ıkısınıde doldurmaya ugrasırken tüm üretken parcalar hasar görecektir,

Yani Anlaşılır dilde konusursak,
Senın motorunun sargısı 12,v 5 amper elektrik üretiyor,
Sen ıkıncı akuyu koyarsan eger,
Motorun urettıgı elektrık sabıt kalıp istediği elektrik artacagıdan sürekli şarş etmeye çalışacaktır,
O sebepten,
Gerek konjektör Gerek statör arızalanabilir,

ver 5 lıra DİT,,,DİT korna tak tamamdır işte...

Slayerrr
07 Ağustos 2012, 02:08
Ya saatlerce kornaya basılı tutuyorsun -ki bu pek mümkün değil korna tesisatı uzun süre çalışacak şekilde değildir- ya da bir motosiklete takılmaması gereken bir korna takmaya çalışıyorsun.

ersin90
07 Ağustos 2012, 03:33
Arkadaşım Elek-Elektrnk Müh. Okuyorum....Anlayacağın şekilde şunu söyleyeyim , Paralel bağlasam olur mu diyosun aküleri ?Anlaşılır biçimde açıklayayım ben;;
Paralel bağlaman Akü ömürleri açısından iyi olmaz , paralel piller kendi aralarında kapalı devre oluşturacaklarından ,sen motorunu garajına koyduğunda ; akülerin iç dirençleri aküleri deşarj edecek ve aynı zamanda aküler birbirlerini şarj etmeye çalışacaklar...Yani bağladığın akünün ömrü gereksiz bi şekilde azalcak....

Yapman gereken Yüksek Amperli YALNIZ bir tane akü bağlaman olacaktır...
Yok elimde iki tane düşük amperli akü var onları kullanmam gerekiyo diyor isen ; Aküleri paralel bağlarken Siyah (ground) Kutuplar Arasına Toggle Switch (anahtar) Koyarsan motorunu kullanmadığın zamanlar Anahtarı Açık konuma getirirsen yukarıda anlattığım sıkıntıyı önlemiş olursun...

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:21 ----------

http://www.unlimitedhardware.com/scoot/batteries/12v9Ah_parallel.jpg

siyah (-) kutuplar arasına switch koymayı unutma!!

yamyamaha
07 Ağustos 2012, 04:40
bağlamak mumkun. ama genelde korna kısmında sıkıntı korna duymesi ve kaplolarında oluyor. mevcut kaploları role tetiklemesi için kullanıp kornaya ayrı kablo çekmeyi denedinizmi.

sapo
07 Ağustos 2012, 05:44
acaba tren kornasimi takmis arkadas motoruna..

elemanin birisi arabaya takmis sokakta sakin sakin yuruyen vatandaslari cok pis korkutuyordu.alisik olmadik bir ses cikardigi icin milleti ziplatiyordu dingil herif...

Ramazan Can
07 Ağustos 2012, 07:55
bir süre sonra motorunda şarj sorunu başlayacak........

35CJS55
07 Ağustos 2012, 09:00
akünün amperini büyütsem sorun cıkmaz heralde bu sorunlar olcagı için sormadan yapmak istemedim ayrıca tren kornası falan digil araba kullanıcısı duyarlı insanlar dewamlı ayna kullanmadan sagdan sola soldan saga attıkları ve baska durumlar için bosch alüminyum korna kullanıyorum güüünk :)

Sinan Er
07 Ağustos 2012, 09:27
2 x 12 V aküyü birbirine bağladığınızda 24 V elde etmiş olmazmısınız ?

ersin90
07 Ağustos 2012, 13:03
2 x 12 V aküyü birbirine bağladığınızda 24 V elde etmiş olmazmısınız ?
seri bağlarsan evet 24v ,, , paralel bağlarsan 12 v elde edersin ,paralel bağlamaktaki amaç düğüm noktasından çekebileceğin akımı ikiye katlamaktır(aküler özdeş ise tabi)