PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Enjeksiyonludan Er-5 e geçiş. Sizin düşünceleriniz?



MF-Hyo
05 Ağustos 2012, 17:03
Merhaba arkadaslar .
Yaklasık 1.5 seneye yakın Gt250r kullanıyorum.2008 enjeksiyonlu. Su aralar bi motor degistirme hevesi aldı basını gidiyor. Elimde fazla bütçede yok. Değerinde bir motosikletle ya da üzerine az bisey koyarak tarz degisikliği yapabilirim. Ve Er-5 tarzı birşeyler düşünüyorum 2004-2005 karbüratorlu eski sistem.Yapmalımıyım böyle birşeyi yakıt korkutuyor beni.Klasik bir soruyla siz olsanız? :cherry:

c3nk
05 Ağustos 2012, 17:11
100 km de 5-6 lt tüketimi var ona göre yani.

MF-Hyo
05 Ağustos 2012, 18:19
Katlanacaz artık bir çılgınlık yapıp alırsak :)

ERROR88
05 Ağustos 2012, 18:26
Hayabusa almak çılgınlık tır top speed fazla degismicek alma sesbebi önemli tabiki de 4 silindir ve daha yeni bir motoru tercih ederdim yerinde olsam

MF-Hyo
05 Ağustos 2012, 18:29
Hayabusa almak çılgınlık tır top speed fazla degismicek alma sesbebi önemli tabiki de 4 silindir ve daha yeni bir motoru tercih ederdim yerinde olsam

Çılgınlık herkes için farklıdır hocam illa hayabusa almak mıdır olay top speede bakmıyorum tabi ki degismeyecek. Benim bütcem bu kadar 4 silindir yeni motoru ben niye istemeyim ki? Benim bütceme göre er5-er6 tarzı motorları alabilmek büyük biseydir en azından su an için

vlad1462
05 Ağustos 2012, 18:32
enjeksiyonludan karbüratörlüye geçiyor olsanda hp farkı olacağından önemli değil. er-5 normal kullanımda 4,5 lt ile 100 km gider şehir içi. uzun yolda daha aşağıda çekebilirsin. 2 sene kullandım ve bazen sattığıma pişman oluyorum aklıma geldikçe:pr:

er-6 alma ihtimalin varsa kesinlikle er-6 derim. arkadaşımda vardı ve çok keyifli ve er-5 e oranla daha konforluydu.

Arjantinli69
05 Ağustos 2012, 19:00
Hayabusa almak çılgınlık tır top speed fazla degismicek alma sesbebi önemli tabiki de 4 silindir ve daha yeni bir motoru tercih ederdim yerinde olsam

gt250r ile er-5'i aynı kefeye koyuyorsunuz'ya helal olsun diyorum.
biraz konuşulan motorlar hakkında bilgi sahibi olmak için karşılaştırılan motosiklet markalarının topacını 5 dakika göz atsanız yeterli bilgiye ulaşır ve yorumları bilinçli yaparsınız.

MF-Hyo
05 Ağustos 2012, 19:10
enjeksiyonludan karbüratörlüye geçiyor olsanda hp farkı olacağından önemli değil. er-5 normal kullanımda 4,5 lt ile 100 km gider şehir içi. uzun yolda daha aşağıda çekebilirsin. 2 sene kullandım ve bazen sattığıma pişman oluyorum aklıma geldikçe:pr:

er-6 alma ihtimalin varsa kesinlikle er-6 derim. arkadaşımda vardı ve çok keyifli ve er-5 e oranla daha konforluydu.

Er6 zor seneye filan belki de. Er5 5 yaksın tamamdır ya sorun degil benim için 6 yı filan gecmesin de :)

ERROR88
05 Ağustos 2012, 19:23
Kullandık ikisinide Hyosung pert ettim.tanımıyorsun denemedigim motor modeli sınırlıdır 30 bin üstü vs Topspeed farkını söyledim topaç deil topik bu arada

tr100a
05 Ağustos 2012, 20:20
aynı marka ve model motorda enjeksiyon ve karbüratör olması kesinlikle 0.5--1 lt. daha fazla fark olmaz

regal
05 Ağustos 2012, 20:30
eski bir er5 kullanıcısı olarak hayal kırıklığı yaşayacağın 100 de 100 dür daha yazmak istemiyorum

MF-Hyo
05 Ağustos 2012, 20:39
eski bir er5 kullanıcısı olarak hayal kırıklığı yaşayacağın 100 de 100 dür daha yazmak istemiyorum

Bence yazmalısınız hocam nasıl yani hayal kırıklıgı?

Ramazan Can
05 Ağustos 2012, 20:39
4 silindirin tadı başkadır.........

Arjantinli69
06 Ağustos 2012, 03:50
Kullandık ikisinide Hyosung pert ettim.tanımıyorsun denemedigim motor modeli sınırlıdır 30 bin üstü vs Topspeed farkını söyledim topaç deil topik bu arada

top speed diyorsun,biliyorum diyorsunuz

hyosung gt 250 r 29 hp ve 100 km'de ortalama 4,5 lt yakıt tüketir,yağ sogutmalıdır, son hızı max 170 km, selesi rahat degildir,zorlarsan daha fazla gitsin diye fazlalıkları servis tamamlar

kawasaki er 5 50 hp ve 100 km'de ortalama 4-5,5 lt yakıt tüketir,su sogutmalıdır,son hızı 220 km göstergede yazanı görürsün :),selesi çok rahattır,gaz açarken dikkat etmeli :) , orjinal safkan Japan'dur

bu işi topik-topaç ikilemine sokmadan,yorum yapmak güzeldir.

bir motosikletin üzerine oturup biraz yol yapmakla bilgi sahibi olunmuyor,bir kaç sene aynı motosikleti kullanıp + ve - yönlerini yeni başlayacak arkadaşlara anlatmak fikir vermek açısından iyi olur.

MF-Hyo ;

er 5 ile kafanıza takılan sorular varsa http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/14603-kawasaki-er5-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-3.html topaç'ta bolca bilgi bulabilirsiniz,elimizden geldigi kadar yardımcı oluruz.

ERROR88
06 Ağustos 2012, 04:21
Anlatamassinki alsinda görürüz o zaman neye para verdiğini anladığı zaman regal açıkla biraz er5 in ne olduğunu almak isteyen tam olarak ne aldığını bilsin ramazan bende onu diyorum Hyosung dan sonra 4 silindir den başka alınmaz ha japon olsun dersen sanayide anlarsın eski japonun gazabını Hyosung parasına göre mükemmel dir vazgecersen bence 4 silindir için yap bunu

Lucas
06 Ağustos 2012, 12:32
250 cc 29 hp hyosung'dan sonra illa 4 silindire gecmeliyiz yani? Cift silindir 50-80 hp makinalar varken hemde. Bunu bir yere not edeyim bari, 250 cc 29 Hp Hyosung Cometten, tek silindir 650 cc, hemde 98 model bir motora gecmis biri olarak.

MF-Hyo
06 Ağustos 2012, 15:17
Nedir bu 4 silindir muhabbeti anlamadım ki ben baslıga 4 silindire geciyorum gibi seyler yazmadım. Emin olun buna ben sizden cok gecmek istiyorum 4 e. Ben hyosungla deger olarak aynı daha rahat oturus pozisyonuna sahip uzun yolda düsük devirde daha cok hız yapan ve hyosung benzer yakıt degerlerine sahip olan bir japon istiyorum su anda. 4 silindir makinaya verecek ne 10-15 bin param var ne onun bakımına yetecek gücüm var ne de yakıtına. Öğrenciyim belirteyiim..

chemical
06 Ağustos 2012, 15:31
Hız aramayan bir adamın topspeedle ne işi olurki ki böyle bir insanın 4 silindir motosiklet alması çok anlamsızdır. Yakıt ve tork söz konusuysa kesinlikle çift silindir :cat: Mesela er6-n ve NC700 ikiside harika motorlar. Özellikle NC700 şehir içi yakıt tüketimi 3.5litre sakin kullanımda dahada düşüyor sıkıştırınca motor 4lt yi geçemiyor ve maksimum torkunu 4750dd da veriyor artı ABS standart şimdi böyle bir teknoloji bana sunulduysa ki ivmelenmesi harika 200+ hızlar benim için önemli değilse neden 4 silindir alıp 8-10lt benzin yakayım? Para varsa yeni teknolojili bir çift silindir motor almak hız düşünmeyenler için çok mantıklı.
Konu başka yere gitti konuyu açan arkadaş kusura bakmasın özür dilerim sadece şu 4 silindir olayı her yerden fırlıyor deli oluyorum. Tercihe gelince arkdaşlarda söylemiş ikisinin teknolojiside tarzıda farklı değişiklik yapıcaksan düşünebilirsin ancak seneye para biriktiririm diyorsan kesinlikle er6-n :cat:

MF-Hyo
06 Ağustos 2012, 15:42
Chemical, hocam dediğiniz gibi ikisinden biri olacak su aralar değiştirebilirim kararsızım ya da seneye kadar birşeyler ayarlarım inşallah er6-f tercihimdir

Naked.34
06 Ağustos 2012, 15:52
4 silindir nedir arkadas benim gozumde kari gibi ciglik atan makinadir. 2 silindir V motor yapili Ducati kükrerken 7bin devirren sonra,bakmiyorum bile 4 silindire. Arkadasim alternatif olarak gs500 de dusunebilirsin

MF-Hyo
06 Ağustos 2012, 15:58
4 silindir nedir arkadas benim gozumde kari gibi ciglik atan makinadir. 2 silindir V motor yapili Ducati kükrerken 7bin devirren sonra,bakmiyorum bile 4 silindire. Arkadasim alternatif olarak gs500 de dusunebilirsin

O modele de bakıyorum hocam cevabın için teşekkürler

regal
06 Ağustos 2012, 23:16
Bence yazmalısınız hocam nasıl yani hayal kırıklıgı?
ya arkadaşım er 5 konuşulduğu kadar rahat bir motor değil bak ben sallamıyorum kullanmadığım bir makına için fikir asla yurutmem yakıtı fazla viraj yok 160 km den sonra dayak yiyorsun rüzgardan er5 e binice herhal 80 km ile yol yabmayı düşünmürsun ? ve asla benzin deponu sıfırı görünceye kadar bitirmemelisin başına şaka bişey gelebilir karburatörün iğnesi takıla bilir ve motora benzin dolmak sureti ile yolda kalabilirsin sen 250r kullanıcısı olarak bu makınadan katiyen memnuniyet ile bahsetmeyeceğin konusunda bahse bile girerim ve daha pek çok şey var ama polem,iik olur diye yazmıyorum ama şunu belirteyim kavasakı kalitesi ayrı bir konu olay benim açımdan kalite si ile ilgili değil sadece konfor rahatlık ekonomi ve en önemlisi viraj kabiliyrti konuları bunlar sıfır bence

ero__
07 Ağustos 2012, 00:54
4 silindir 4 problem demektir bunu da unutmayın tabi. :)

MF-Hyo
07 Ağustos 2012, 01:28
ya arkadaşım er 5 konuşulduğu kadar rahat bir motor değil bak ben sallamıyorum kullanmadığım bir makına için fikir asla yurutmem yakıtı fazla viraj yok 160 km den sonra dayak yiyorsun rüzgardan er5 e binice herhal 80 km ile yol yabmayı düşünmürsun ? ve asla benzin deponu sıfırı görünceye kadar bitirmemelisin başına şaka bişey gelebilir karburatörün iğnesi takıla bilir ve motora benzin dolmak sureti ile yolda kalabilirsin sen 250r kullanıcısı olarak bu makınadan katiyen memnuniyet ile bahsetmeyeceğin konusunda bahse bile girerim ve daha pek çok şey var ama polem,iik olur diye yazmıyorum ama şunu belirteyim kavasakı kalitesi ayrı bir konu olay benim açımdan kalite si ile ilgili değil sadece konfor rahatlık ekonomi ve en önemlisi viraj kabiliyrti konuları bunlar sıfır bence

Bugün bir er5 deneme sansım oldu gt ye alıstıgım için tabi gidonu filan bi garip geldi fazla hızlı süremedim korktum motor baskasınında olunca tabi kalkısıyla oturusuyla hos bir motor tabi. Siz yüksek hızda ki konforunu kötülemissiniz galiba. Oturus olarak serilik olarak gayet iyi geldi bana. Ayrıca sunu da belirteyim polemik olur demissiniz bu kawasakinin polemik yaratacak kadar büyük bir sorunu olabilir mi gercekten yav nedir bu sorunlar ne kadar kötü olabilir ki diye düsünmeden edemiyorum. Aklıma su geliyor kullanıcı hatası acaba sizin basınıza yakıt konfor dısında motor aksamında ciddi problem mi geldi de böyle yazdınız? Hani olabilir böyle bir durum bizim baslıga da sık sık gelip arkadaslar bu motor krank kırıyormus bu motor soyle yapıyormus cart curt diyen cok ondan sordum

Arjantinli69
10 Ağustos 2012, 04:10
arkadaşa yardımcı olmak isterdim aslında,ama görüyorum'ki bu işi bizden iyi bilenler var yoruma hiç gerek yok.

alacağın motor şimdiden hayırlı olsun,kazasız belasız kullanımlar.

dikkat ediyorum yaz ayların'da genelde forum'un sibop ayarları gevşiyor neden acaba ?

Alper Kaya
10 Ağustos 2012, 05:37
arkadaşa yardımcı olmak isterdim aslında,ama görüyorum'ki bu işi bizden iyi bilenler var yoruma hiç gerek yok.

alacağın motor şimdiden hayırlı olsun,kazasız belasız kullanımlar.

dikkat ediyorum yaz ayların'da genelde forum'un sibop ayarları gevşiyor neden acaba ?hocam sizde hatalı bilgilere sahipsiniz mesela 4.5lt yakması gibi hyonun ben rahatlıkla ortalamada 3.8-4lt buluyorum hata forumdan undocap die bi arkadaşımız sabit 7 devir 110la 3.2lt yakıyorum diyor siz tutup 4.5lt diyorsunuz :) NOT:2011 VE ÜSTÜNDEN BAHSEDİYORUM

Arjantinli69
12 Ağustos 2012, 19:57
hocam sizde hatalı bilgilere sahipsiniz mesela 4.5lt yakması gibi hyonun ben rahatlıkla ortalamada 3.8-4lt buluyorum hata forumdan undocap die bi arkadaşımız sabit 7 devir 110la 3.2lt yakıyorum diyor siz tutup 4.5lt diyorsunuz :) NOT:2011 VE ÜSTÜNDEN BAHSEDİYORUM

arkadaşım bir motorun minumum yakıt kullanımı vardır,normal yakıt kullanımı vardır ,anormal yakıt kullanımı vardır.rampa aşağı motoru boşta indirir düz yolda 90 km ve üzerine çıkmaz tek kişi motosikleti kullanırsan 3.2 lt yaktırırsın Ebubekir'de öyle yapıyor :)

bizim motor'da akrapovic egzoz takılı hep üst devirlerde kullanınca malesef 4.5 lt civarında tüketiyor ve kullandıgım hyo 2011 modeldi.
motosiklet kullanımları farklıdır,ben genelde kullandıgım motosikletleri orta sert kullanırım,yolu buldugum zaman ibre sonlarda gezer ve ne yaktıgına bakmam çünkü yakması gereken yakıt civarı yaktıgı sürece sorun yok.motosiklet zevk aletidir (üst cc ler) ekonomiyi güşünmemek,performansa bakmak lazım.

ekonomiyi düşünen arkadaşlar 250 cc üzeri motosikletlere hiç bakmasınlar,2 veya 4 silindir olması fark etmez.
yolda giderken durmadan yakıt ibresine bakarsın,bir bakmışsın yoldan çıkıp kaza yapmışsın.

ergün1968
12 Ağustos 2012, 20:12
Arkadaşim bütçen kisitli ise er-5 derim,tabiiki adam gibisi,turşusu değil.Kawanin en çok ürettiği makinaya sahiptir muhtemelen.GPZ 500,EN 500,KLE 500,ER-5 hepsinde ayni motor var.4-4,5 lt benzin yakar,sorunsuzdur.93 en serisini 20.000 den fazla kullandim.

MF-Hyo
13 Ağustos 2012, 21:39
Sağolun cevaplar için hocam ama 4-4,5 da yakacagını sanmıyorum 5 leri 6 ları görürüm gibi me geliyor.
Bu arada hyosung da dediğiniz sartlarda yakar benim motorda öyle smokeheadla ve yüksek devirlerle 4,5-5 i bulur.