PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Nedir bu kesici?



Peymancx
03 Ağustos 2012, 03:04
arkadaslar motosiklet surmeyi kendi kendime ogrendigim icin bu terimlere yabancıyım biraz nedir bu kesici bana guzel bi sekilde izah edbilecek bir arkadas varmi acaba ??

Samet Ağır
03 Ağustos 2012, 03:06
motosikletin motor devrinin belli bir değerde sınırlandırılması demektir..

yani senin motosikletin atıyorum 10bin devirde kesiciye ayarlı ise boştada bassan tam gaz değil çifte tam gazda yapsan 11bin dedirtemezsin...

motoru koruma programıdır bir bakıma....belirtilen devire geldiğinde beyin ateşlemeyi kesip vererek o devri aşmasını engeller...

NoMotorNoCry
03 Ağustos 2012, 04:34
Mesela benim eski motor 130'da devir kesiciye geliyodu.Benzin bitmiş gibi teklemeye başlıyodu.Bende mecbur gazı birazcık kısmak zorunda kalıyodum.Sonra bi bakıyodum hız 120'ye düşmüş.Birazcık daha gazı açayım diyodum.Yine devir kesiciye giriyodu.Yolun eğimine göre de devir kesiciye gazı açmadan da takılabiliyodum.İşte son hızda gitmek böyle bir işkenceye dönüşüyodu devir kesici sayesinde.Cbf150 ile öylemiydi.Dip gaz yapıyodum motorda hiç tekleme falan olmuyodu.Uzun yolda sürekli dip gaz gidebiliyodum.Gaz kolunda sürekli milimetrik ayarlama yapma gereği olmuyodu.

kefeeee
03 Ağustos 2012, 04:48
Honda CBR 600 RR ve Harley Davidson V-Rod Muscle. Sazan avlıyolar bence bu konuda. Bu motorların sahibi bi insan kesici nedir bilmiyor olamaz bence :mrgreen:

Peymancx
03 Ağustos 2012, 22:11
Honda CBR 600 RR ve Harley Davidson V-Rod Muscle. Sazan avlıyolar bence bu konuda. Bu motorların sahibi bi insan kesici nedir bilmiyor olamaz bence :mrgreen:

:)) yok arkadasim yok o makineler bende sevdiğim ve almayı düşündüğüm için yazdim bir nevi unutmamak için ::)

Mengu16
03 Ağustos 2012, 22:29
Motoru yardırdığın zaman çıkan ses kesicidir, cıjjj diye bi ses, krank'ın anasını ağlattığının habercisidir.

adem80
03 Ağustos 2012, 22:43
kesicimi? Oda ney? :queen:

162
03 Temmuz 2014, 13:37
Peki kesici devreye girince ne yapmak lazım, ben başıma geleni söyliyim, bu kesici yani arkadan birinin tutup tutup bıraktığı gibi olan şey, ben gazı sonuna kadar açtığımda oluyordu ve bunun için motorun beyni benim yerime bunu ayarlıyor diye gazı hiç koşmadan yola devam ettim 20 km kadar ve motor kilitlendi piston erimiş krank kolu eğilmiş 500 liralık masrafı oldu. Bu kesici ni tür uyarı sistemi mi gazı kapatmamızı söyleyen yoksa zaten kendisi optimuma getiriyor mu ne kadar basarsak basalım. Benim piston kesici muhabbetini bilmediğim için aşağı indi ve uzun yolda olan bu olayda tır ın altına giriyodum. Şu olayı bilen bi abimiz kardeşimiz açıklasın lütfen. Motor mındial 150 MR vulture idi. Teşekkürler.

Mertcan39
03 Temmuz 2014, 22:29
yahu kardeşim devir kesiciyi yukarıda izah etmişler mesela senin motor tahmini 10 bine redlineye giriyor onun devir kesicisi 10600 de 20 km boyunca redlinede giderse dağılır tabi adam orayı sana kırmızıyla işaretlemiş devir kesicini koymuş bi 10 km yavaş gitsen bunlar başına gelmeyebilirdi yine ucuz atlatmışsın

162
04 Temmuz 2014, 03:28
yahu kardeşim devir kesiciyi yukarıda izah etmişler mesela senin motor tahmini 10 bine redlineye giriyor onun devir kesicisi 10600 de 20 km boyunca redlinede giderse dağılır tabi adam orayı sana kırmızıyla işaretlemiş devir kesicini koymuş bi 10 km yavaş gitsen bunlar başına gelmeyebilirdi yine ucuz atlatmışsın

Devir kesici ne işe yarıyor o zaman, ben gazı keseceksem madem bu neyi kesiyor, bana gazı kes diye hatırlatma sistemimi saçma sapan bişey bu şeyin devir kesici olduğundan şüpheliyim. Sağlıklı ki şekilde gazı ayarlamak red line a sokmadan peki tapa gaz gitmek nedir nasıl oluyor.

Motork08
04 Temmuz 2014, 03:33
Bu vıdeoda bol bol var olan şey :)

https://www.youtube.com/watch?v=FLgURZu2uCo

162
04 Temmuz 2014, 04:13
1000 lik bi motorda devir kesici böyle oluyor demek, 150 lik motorda frekans mı diyim periyot mu bu sesle veya motor tepkisiyle alakası yok, sözün özü gazı sonuna kadar açıp uzun bi süre gidilmiyor galiba tüm motorlarda bu böyle. Tapa gaz sadece bir kaç km gidilebilir. Sonra gazı kesmek gerekiyo devir kesiciye güvenmeden. Paylaşım için teşekkürler.

lickup
04 Temmuz 2014, 04:31
@162 vulture modelinde devir kesici yok arkadaşım

162
04 Temmuz 2014, 04:40
@162 vulture modelinde devir kesici yok arkadaşım

Bu net bilgi için teşekkürler.

MCV
04 Temmuz 2014, 14:46
Peki kesici devreye girince ne yapmak lazım, ben başıma geleni söyliyim, bu kesici yani arkadan birinin tutup tutup bıraktığı gibi olan şey, ben gazı sonuna kadar açtığımda oluyordu ve bunun için motorun beyni benim yerime bunu ayarlıyor diye gazı hiç koşmadan yola devam ettim 20 km kadar ve motor kilitlendi piston erimiş krank kolu eğilmiş 500 liralık masrafı oldu. Bu kesici ni tür uyarı sistemi mi gazı kapatmamızı söyleyen yoksa zaten kendisi optimuma getiriyor mu ne kadar basarsak basalım. Benim piston kesici muhabbetini bilmediğim için aşağı indi ve uzun yolda olan bu olayda tır ın altına giriyodum. Şu olayı bilen bi abimiz kardeşimiz açıklasın lütfen. Motor mındial 150 MR vulture idi. Teşekkürler.

Tam gaz 20 Km yol gidince motor kucağımıza geliyorsa bu normal mi arkadaşlar?Tam gaz ile uzun yol yapan arkadaşlarımız yokmu?
Biz eskiden moblyettelerle balığa giderdik.Tam gaz git tam gaz gel.Bu motorlar onlardan kötümü.Benim motorda MR ile aynı motora sahip MCX.Doğrusu korktum.