PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motor rektefesi ve piston seçimi



berk_cglr
31 Temmuz 2012, 23:22
bende çin malı yuan 150gy3a dağ motoru motoru komple revizyona soktum vede şuan hazır komple söklmüşken pistonuda büyütmek istedim şuan üstünde 62 mm lik orjinal 150 cc piston var ben bunu 63.5 mm olanla değiştirmek istiyorum uyum konusunda çok sıkıntı olucağını sanmıyorm acaba rica etsem bana şu siteden http://www.rialli.com/ neler almam gerek söylermisiniz balata üst kapak vs tam olarak

adem80
31 Temmuz 2012, 23:52
orjinaline rektefe ile koydur o pistonu. Üst kapağın içini pistona göre taşlattır veya komple 200 cc üst kapak at cg tipi ise motorun. Şimdi alt kısım alırsan uyarmı uymazmı bilemem.

berk_cglr
31 Temmuz 2012, 23:56
motor cg tipi o zaman bana 200 üst kapak birde 63.5 piston lazım dimi birde şu debriyaj balatasında 200 lük dediği uyarmı

adem80
01 Ağustos 2012, 00:02
debriyaj tası aynıysa uyar. Ama aynımı ben bilmiyorum.pistonu hangi rektefeciye uydurtcaksın? İstersen önce rektefeci ile görüş öyle al pistonu segmanı. Belki kendinde vardır rektefecinin piston segman. Makineleri ona göre ayarlıdır. İstersen bi ustana veya rektefeciye danış piston konusunda öyle karar ver.

berk_cglr
01 Ağustos 2012, 00:15
tamam adem cok sagol cevablar ıcın

adem80
01 Ağustos 2012, 00:23
bişey değil. Umarım problem çıkarmaz. Bende 125 lik titanı piston büyüterek ve üst kapağı taşlatarak 150 cc ye çıkarttım. 2 yıldır biniyorum. Hiç sorun çıkarmadı 2 yıldır. Mükemmel tork var motorda.

berk_cglr
01 Ağustos 2012, 00:25
bende azda olsa performans amaçlı istiyorum malum istanbul trafiğinde 120 130 yapma zorunda kalıyorsun sollamak gerektiğinde :) birde 200 lük karbüratör alsam işe yararmı ki oda

adem80
01 Ağustos 2012, 00:31
orjinal karburatöru usta ayarladı benim. Gerek yok dedi. Bi orjinali dene, yetmezse cg 200 karburatör takarsın. Hemen masraf etme yani karburatöre.

berk_cglr
01 Ağustos 2012, 00:35
ok o zaman ben ustaya bi soram kurtarırsa alayım :)

adem80
01 Ağustos 2012, 00:37
bi dene. Benim karburatör 22 mm lik. Bi kaç ayarla kurtardı. İyi kaçıyor. Seninki kaçlık bilgin varmı?

berk_cglr
01 Ağustos 2012, 00:42
24 lük dü sanırım sheng way mi ne öle bi marka :)

ferad
01 Ağustos 2012, 00:44
Beyler afedersiniz de cg tipi motor ne oluyor ? Son zamanlarda cok slk duyuyorum bu terimi aciklarsaniz sevinirim.. tesekkurler

berk_cglr
01 Ağustos 2012, 00:49
motorun yapısı hondanın eskiden ürettiği çinlilerin bircogunda kullanılan tek sılındırlı motor tipi :)

delileoo
01 Ağustos 2012, 00:53
üst kapağı neden taşlatıyon yumurta? üst kapak büyük olmasın sıkıştırma oranı daha fazla olsun olmaz mı?

adem80
01 Ağustos 2012, 01:00
egzantrik zinciri yerine çubuk itecek kullanılan motorlar arkadaşım.
24 lük karburatör 200 cc kaldırır arkadaşım. Olmadı ustaya hafif oynatıver. Uyar.

---------- Mesajlar birleştirildi 01-08-2012 - 00:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 31-07-2012 23:54 ----------


üst kapağı neden taşlatıyon yumurta? üst kapak büyük olmasın sıkıştırma oranı daha fazla olsun olmaz mı?

olum piston büyücek üst kapağın altı 125 veya arkadaşın 150 cc ona göre kalacak. Piston daha fazla hava ve yakıt karışımı sıkıştıracak. Büyük patlamalar büyük yerde olur. 125 cc lik üst kapakta olan bi patlama aşadaki 150 lık pistonun 125 cc lik yerini asa itecek. Pistonun tamamının aşa sert bişekilde patlamadan sonra itilmesi için piston büyüklüğünde yukarda patlama olması lazım ki tam verim alınsın. Ben kendi dilimde böyle tarif ettim. Kafam bunlara çalışır. Zaten başka bişeye çalıştığı yok :queen:

berk_cglr
01 Ağustos 2012, 01:03
ok bigiler için tekrar sağol :)

delileoo
01 Ağustos 2012, 01:17
ben de patlama odası dar olsun genişlemesin ve dolayısıyla sıkıştırma daha fazla olsun diyorum..150lik silindir pistona 125lik üst kapak takmak sıkıştırmayi arttırır mı arttırmaz mı? sen krank kolunu da kısa takarsan silindirden de alırsan motor daha çabuk şekılde daha yüksek devirler görür ve deli gibi torka yani sıkıştırmaya sahip olur..üstelik yakıt da subaplar sebebiyle çok bi artış göstermez..ne diyon yumurta yanlış miyim?

serkanADH13
01 Ağustos 2012, 01:31
Olurda Rektifiyeci bulamassanız TOPKAPIDA DİKRAN USTA var ona danışın,
onda piston segman vs tüm parcalar var,
adamın işi motosiklet çünki :)
Rektifiye yaptırmadan uygun ıse eger komple sılındır set alman daha mantıklı olur,
zira rektıfıye ucretı sılındır ucretıne denk gelecektır...
Kolay Gelsin...

adem80
01 Ağustos 2012, 01:33
yok bence üst kapak en az piston genişliğinde olmalı. Krank koluna bişey diyemem. Benim üst kapak pistona göre ayarlandı, deli gibi tork var. Ön dişli 15 ti 16 ya çıkardım yetmedi arka 40 dı 38 e düşürdüm hala motor yerinde duramıyor. 12.5 torklu cbf lere rampada sol çekiyorum :cat:

mterayes26
01 Ağustos 2012, 01:48
adem abi benım vn 800 ü de harley davıdson yapabılırmıyız :D

delileoo
01 Ağustos 2012, 02:02
yumurta bey o zaman neden 1.6 şahin motoruna 1.3 üst kapak takarlar..

adem80
01 Ağustos 2012, 02:16
benim 1.6 kartalda 1.6 üst kapak var :queen: ne bileyim olum ilk defa senden duydum. Vardır bi bildikleri herhalde.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:13 ----------


adem abi benım vn 800 ü de harley davıdson yapabılırmıyız :D

vazgeç bu sevdadan. Gel hayabusa yapalım şunu :queen:

delileoo
01 Ağustos 2012, 02:25
yumurta bey o zaman neden 1.6 şahin motoruna 1.3 üst kapak takarlar..

Djnkt
01 Ağustos 2012, 02:34
benim merak ettigim silindirle piston farkli marka/uretim oldugunda sorun olmuyomu? metallerinin alisiminda farklilik vardir yani nede olsa. buda farkli genlesme katsayilarindan dolayi motoru daha cabuk yipratmazmi? bi fikri olan varmi?

mterayes26
01 Ağustos 2012, 02:50
benim 1.6 kartalda 1.6 üst kapak var :queen: ne bileyim olum ilk defa senden duydum. Vardır bi bildikleri herhalde.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:13 ----------





vazgeç bu sevdadan. Gel hayabusa yapalım şunu :queen:



ben chopperdan vazgecmem harley olacak

Tsubasa
01 Ağustos 2012, 02:55
benim 1.6 kartalda 1.6 üst kapak var :queen: ne bileyim olum ilk defa senden duydum. Vardır bi bildikleri herhalde.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:13 ----------



vazgeç bu sevdadan. Gel hayabusa yapalım şunu :queen:
adem abi benim makinayıda hayalbusan yapabilirmiyiz
segman megman helikopter motoru var bende
bi el at abi ya
gözünü b.kunu yiyem :D

adem80
01 Ağustos 2012, 03:13
hayalbusan da olur, tank da olur, jet motor takılıp 16 vites ileri, 6 vites geri şanzuman atılır. :santa: 150 lik motoru 200 cc yapacaktık, bak neler oldu? :queen: