PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Patlayan Lastik



Karlıyollar
11 Haziran 2012, 23:13
Arkadaşlar motorsikletimin lastikler sık patlıyor yani artık bıtkınlık geldi önerebileceğiniz yama markası varmı birde lastiği söktük yamaladım tekrar dış lastiğe geçirirken tornavide ile geçiriyorum bu seferde lastiği ısırıyor siz nasıl yapıyorsunuz ?? birde cub motorun lastiklerinin hava basıncı kaç olmalı ?

adem80
11 Haziran 2012, 23:22
ben patladımı yamamıyorum. Yeni iç lastik takıyorum.2 cide iç,dış değiştiriyorum. Bugün 96 nın arka lastiğini iç,dış yeniledim. Kabaklaştığı için. Zaten taktı takalı 1 kere bile patlamamıştı. Tek kişi ön 28,arka 30. İki kişi ön 30 arka 32 yap.

Karlıyollar
11 Haziran 2012, 23:24
Adem abi mesela iç lastiği taktıktan sonra dış lastiği janta geçirmek için ne kullanılıyor ben tornavida ile yaptım lastik delindi ısıttırmışım ??

-ZERO-
11 Haziran 2012, 23:43
cup için dublex lastik yok mu ondan takın daha dayanıklı olmamı :) ayrıca cup motora uygun dublex lastik varmı :silent:

adem80
11 Haziran 2012, 23:54
çok büyük düz tornavida veya lastikçilerin kullandığı levyelerin ufağı.

Karlıyollar
12 Haziran 2012, 00:00
Bende tornavida kullanıyorumda daha önce yapıyordum hiç olmuyordu bu sefer yeni iç lastik aldım bir sefer ısıttırmışım ve birdaha denedim bu sefer 3 yerinden yeni lastik eskisinden beter oldu bıraktım yarın sabah yapıcağım :(

TATLIHIZ
12 Haziran 2012, 00:02
Bende tornavida kullanıyorumda daha önce yapıyordum hiç olmuyordu bu sefer yeni iç lastik aldım bir sefer ısıttırmışım ve birdaha denedim bu sefer 3 yerinden yeni lastik eskisinden beter oldu bıraktım yarın sabah yapıcağım :(


Nazarmı deydi :) Dün tas gibi diyordun 150-170 tl arası Dublex yapabilrsin sorun cıkmaz artık

Karlıyollar
12 Haziran 2012, 00:03
Diğer lastiğe tel girmiş yaw o teli yere atanı bir bulsam o teli yağlaya yağlaya tövbe tövbe :D yarın yeni iç lastik alcam birde ufak levye :)

adem80
12 Haziran 2012, 00:10
iç lastiği takarken,dış lastiğin yanakları kıstırabilir buna dikkat et. Dış lastiğin içine iç lastiği güzelce oturt. Tornavidayı dış lastiğin içine çok sokma. İç lastiği kırkabilir. Bunlara dikkat et.

DusenAdam
12 Haziran 2012, 00:11
Ben de lastik patlamasından çok muzdaribim. Bir kere 3 arkadaşımla gezerken arazide patlayınca yedek iç lastiği taktım, motosiklet için 3'lü levye takımı almıştım onunla yaptım ama yine olmadı (ısırık denen olay ve lastiğin delinmesi gerçekleşti). Ulaştığımız lastik tamircisi, gerekli onarımı yaptıktan sonra dış lastiğin belli bir kısmını levye ile yerine taktıktan sonra çekiç kullandı (dış lastiği oturtmaya çalışırken bir noktaya geliyor lastiğin kenarı iyice geriliyor, artık o lastik o janta sığmaz gibi bir durum oluşuyor; o noktada jantın kenarından doğru ağır çekiçle dış lastiğin uç kısımlarına vurarak jantın içine soktu) ve 3 kişi binbir güçlükle yerine oturttuğumuz lastiği dakikada yerine oturtuverdi! Ben yine de tamir köpüğünün yanı sıra yanımda yedek iç lastik taşımaya devam ediyorum. Forumlardan edindiğim bilgi: İç lastik içeride katlanmayıp düzgün otursun diye pudra, dış lastiği yerine oturtmak için de bulaşık deterjanı (jantın ve dış lastiğin kenarlarına sürülecek) kullanılması öneriliyor. Herkese lastik patlamasından uzak, keyifli sürüşler dilerim...

adem80
12 Haziran 2012, 00:17
çekiç derken plastik takoz çekiçlerden demek istedin galiba? Bildiğimiz demir çekiç vurursan ya cantı yamuldursun yada patlatırsın. Arap sabunu,bulaşık deterjanı çalınabilir rahat oturması için.

Karlıyollar
12 Haziran 2012, 00:58
Neyse tekrar denedim yapmayı bu sefer yaptım abiler sağolun :) iç lastiği yeni almıştım 4-5 tane yama oldu :(

10SuzAsLa
12 Haziran 2012, 11:03
cuplara yama yapma sevmiyo direk değiştir zaten 5tl daha sağlıklı oluyo deneyip onaylandı uzun yolda lastik çok ısınınca yama yerinden tekrar patlayabiliyo malesef başıma geldi :(

anaconda84
12 Haziran 2012, 11:30
tüm bunları bir kenara bırak kardeş hiç uğraşma o kadar lastikleri tubeless (dublex) olarak değiştir. hem yol tutuşu daha iyi olur hemde sürekli lastik patlaması gibi sorunların olmaz. olsa bile şambrelli lastik gibi hemen lastiğin havası inipte seni tehlikeye atmaz çok yavaş iner lastiğin havası tubelesslerde seni tehlikeye sokmaz.

---------- Post added at 10:30 ---------- Previous post was at 10:26 ----------


Nazarmı deydi :) Dün tas gibi diyordun 150-170 tl arası Dublex yapabilrsin sorun cıkmaz artık
hocam 150 - 170TL ne yaptın sen öyle yaa ben 80TLye almıştım yalnış hatırlamıyorsam nylon arkaydı.( geçen sene )

Karlıyollar
12 Haziran 2012, 11:31
Biraz sonra yeni bir iç lastik ile levye alıp değiştireceğim.

anaconda84
12 Haziran 2012, 11:35
kardeş karar senin tabiki :) kolay gelsin ama dikkatli ol istersen birinden tubeless lastikli bir motor bul dene sürüşünü aradaki farkı anlarsın zaten hemen

Karlıyollar
12 Haziran 2012, 12:13
kardeş karar senin tabiki :) kolay gelsin ama dikkatli ol istersen birinden tubeless lastikli bir motor bul dene sürüşünü aradaki farkı anlarsın zaten hemen

En kısa zamanda değiştirmeyi düşünüyorum lastikleri :)

anaconda84
12 Haziran 2012, 12:39
vallahi hocam çok rahat edersin inan

Mengu16
12 Haziran 2012, 12:47
Lastiği janta geçir sadece bir yanak açıkta kalsın, lastiği ve jantı ıslat hatta lastik içinde su kalsın. İç lastiği lastiğe oturt sibobu delikten geçir ve somununu tak ama sonuna kadar sıkma sadece sibobun geri kaçmasını engellesin. Şu meşhur demir levyelerden bir tane al ve sibob hizasından başlayarak lastiği janta geçirmeye başla. Lastiği janta geçirirken bi tarafı levyeyle tutup diğer tarafına ayağınla bastırıp lastiği kaydıra kaydıra janta geçir. Bir aşamadan sonra lastik davul gibi gerilir sanki janta sığmayacakmış gibi o zaman leyveyi al o bölgenin tam ortasına daya ve tüm gücünle levyeyi ittirip lastiği janta geçir. Jantı eline al biraz sağa sola salla lastiğin düzgün yerleşmesini sağla, sonra lastiğe biraz hava bas normal basıncın yarısı kadar jantı yine eline al salla lastik düzgün oturmuş mu kontrol et. Sibob vidasını sık ve normal hava bas lastiğin içinde kalan su dışarı atılacaktır. Tornavida kesinlikle kullanma ve iç lastiği janta kıstırma, lastiğin ıslak olması çok fark ettiriyor, usta lastikçi olmasan bile becerebilirsin.

motorcu48
12 Haziran 2012, 13:23
ne uğraşıcan madem bi uygulama var dı adını bilmiyorum lastiğin içine basıyolar bidaha hiç patlamıyor

Karlıyollar
12 Haziran 2012, 13:56
Lastiği janta geçir sadece bir yanak açıkta kalsın, lastiği ve jantı ıslat hatta lastik içinde su kalsın. İç lastiği lastiğe oturt sibobu delikten geçir ve somununu tak ama sonuna kadar sıkma sadece sibobun geri kaçmasını engellesin. Şu meşhur demir levyelerden bir tane al ve sibob hizasından başlayarak lastiği janta geçirmeye başla. Lastiği janta geçirirken bi tarafı levyeyle tutup diğer tarafına ayağınla bastırıp lastiği kaydıra kaydıra janta geçir. Bir aşamadan sonra lastik davul gibi gerilir sanki janta sığmayacakmış gibi o zaman leyveyi al o bölgenin tam ortasına daya ve tüm gücünle levyeyi ittirip lastiği janta geçir. Jantı eline al biraz sağa sola salla lastiğin düzgün yerleşmesini sağla, sonra lastiğe biraz hava bas normal basıncın yarısı kadar jantı yine eline al salla lastik düzgün oturmuş mu kontrol et. Sibob vidasını sık ve normal hava bas lastiğin içinde kalan su dışarı atılacaktır. Tornavida kesinlikle kullanma ve iç lastiği janta kıstırma, lastiğin ıslak olması çok fark ettiriyor, usta lastikçi olmasan bile becerebilirsin.

Hocam daha önce yaparken hiç böyle olmuyordu bu sefer nedense böyle oldu iş lastik haşat oldu resmen dediğiniz gibi yapıcağım levyede alıcam aslında lastikciler 5tl ye yapıyor ama bir lastiği yapmak için 5tl vermem açıkçası onun yerine 1 litre benzin alırım :D ön ve arka tubeless lastikler ön arka ne kadar tutar ??

Mengu16
12 Haziran 2012, 14:02
IRC'nin var tubeless'i, takımını en fazla 100 liraya alırsın.

Karlıyollar
12 Haziran 2012, 14:16
IRC'nin var tubeless'i, takımını en fazla 100 liraya alırsın.

Fena değilmiş değiştirelim bari :)

anaconda84
12 Haziran 2012, 14:35
100TLyi geçmez IRC benim lastiklerde ondandı bak şimdi hatırladım daha önceki yorumlarımda nylon demiştim ama değil IRC markaydı benimkilerde :)