PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yeni Kasa Cbf 150'ye Vites Göstergesi Yapılırmı



GuNMember
11 Haziran 2012, 16:34
Merhaba Arkadaşlar,araştırdım fakat pek bir sonuca varamadım. motorda vites göstergesi yok bazen 5.viteste giderken olmayan 6.vitese atmaya calısıyorum :) bu sorunu cozmek ıcınde gösterge yapmayı planladım.
ebayda ufak vites göstergesi için ekran buldum ve sipariş ettim.asıl sorunum vites okuyucusu. eski kasalarda vites göstergesi vardı acaba onların okuyucusu yenılere uyarmı yada bu konuda bir fikrınız varmı nasıl cıkarım bu sorunların içerisinden :queen:

TATLIHIZ
11 Haziran 2012, 16:38
Eee bu seferde devir saati isticeksin

EverHarD*
11 Haziran 2012, 16:40
CBF , Ybr kullananlar diyorlar ki alışırsın o vitese
göstergeye ihtiyaç yok diyorlar.

bencede yok insan en fazla 2 ay a pekiştirir vitesi ;)

jackal_64
11 Haziran 2012, 17:03
Eee bu seferde devir saati isticeksin

Yeni kasada zaten var devir göstergesi...

mali_181
11 Haziran 2012, 17:04
http://motorsikletyedekparcaci.net/CBF150-KM-SAATI-ORJ,PR-1093.html bunlar yeni kasa cbf e olmuyormu

TATLIHIZ
11 Haziran 2012, 17:09
Yeni kasada zaten var devir göstergesi...


Hyr var zaten :) yok demedim fakat eski kasada vitesler devir saati yerindeydi onu söküp onu taksa devir saati yok dicek

jackal_64
11 Haziran 2012, 17:22
O zaman şöyle bişey lazım arkadaşa
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-motosiklet-cbf150-devir-saatli-gosterge-paneli-43434911/detay/

Karlıyollar
11 Haziran 2012, 17:43
Arkadaşlar hakketten bu motorlarda niye vites göstergesi yokki :S mesela motoru viteste bıraktın indir çalıştırırken kaçıncı viteste olduğunu nerden anlıyacaksın ki ?

ferguson
11 Haziran 2012, 17:48
piyanist irfan demek geldi içimden nedense =)

GuNMember
11 Haziran 2012, 18:38
derdımı tam anlatamamısım :)
şimdi şöyle benım motorumda devır saatı var ek olarak su alttakı resımdekı zımbırtıdan sıparıs ettım fakat bunun kablolarını baglıyıcak bı yer yok (: yanı bu vıtes 1 demı 2 demı ekrana haber verıcek bı alet yok :) eskı kasaların vıtes okuyucu parcaları yenı kasaya olurmu dıye sormustum. ufak bır parca bı koseye yamarız bunu :)

siparıs ettıgım parca ;

http://shop.yamahaturkiye.org/wp-content/uploads/wpicl/product/images/f394681b3b1d668f3bbc293961bd3d2ddcd30d86.JPG


sanırım vıtes algılayıcı parca soyle bısey ;
http://www.rialli.com/static/images/productimage-picture-rialli-vites-musuru-125-kt-ms523947168.jpg

adem80
11 Haziran 2012, 18:44
irfan abim yapar ama gerek görmüyodur herhalde. Veya onunki eski kasa onda var.

GÜNTEKİN
11 Haziran 2012, 19:00
Boşuna uğraşmaaaaa, Yapılmışı var. Yani orjinali var fakat Honda TR 162 tl lik maliyeti kaldıramamış. biz zamanında Honda TR ile konuyu konuşup Çin' den kendimiz getirttik ve kullanıyoruz.

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/22974-honda-cbf-150-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-908.html

motorcu48
11 Haziran 2012, 19:20
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-motosiklet-cbf150-devir-saatli-gosterge-paneli-43434911/detay/

bu iyi mi:)

GuNMember
11 Haziran 2012, 19:41
Arkadaşlar motorum Yeni Kasa Ve Vites Müşürümde Sadece Boş Vites İçin Kablo Var.

ethemm76
11 Haziran 2012, 20:08
Arkadaşlar, yeni kasalarda, motorun sol alt tarfından motor bloğuna monte edilmiş olan (ufak zincir dişlisinin altlarına düşen siyah kablo) motordaki vitesi algılayarak gösterge paneline yansıtan bağlantı ve burada yeni kasalarda sadece boş vitesi algılamak için bir kutup çıkış yapılmış, yani muhtemelen yeni kasaya vites göstergesi olsun umuduyla vites göstergeli ve devir saatli panel alınıp takıldığında panlde yine sadece boş ışığı yanacak ve diğer vites konumları görünmeyecektir. Ayrıca biz bu peneli daha önce devir saati için satın alıp 2009 model bi motorda denedik. Tabi eski kasalarda motor bloğunda tüm vitesler için vites gösterge müşürü var olduğundan vitesler görülüyor tüm konumlarında. Ama o panelin devir saatinin hassasiyeti oldukça düşüktü, hepsi böyle bu pannelerin, buna dikkat, gaz verince hemen çıkmıyor gazı bırakınca hemen düşmüyor. 2-3 saniyelik bi gecikme ile tepki veriyordu. Orjinal 2011 ve 12 lerin devir saatleri gibi hassas değildi. Bilginiz olsun. Hadi vites göstergesinin olurunu buldunuz, boş harici diğer vitesler için motor bloğu müşür falan halletiniz diyelim. Devir saatinizden memnun kalmayabilirsiniz. Bence orjinalini hiç bozmayın ve boş yere motoru dağıtıp masraf etmeyin. Hoş olmayan gözlemlerle karşılaşmanız mümkün. Ki bence bi kaç ayda viteslere de mutlaka alışırsınız.

GuNMember
11 Haziran 2012, 20:28
Arkadaşlar, yeni kasalarda, motorun sol alt tarfından motor bloğuna monte edilmiş olan (ufak zincir dişlisinin altlarına düşen siyah kablo) motordaki vitesi algılayarak gösterge paneline yansıtan bağlantı ve burada yeni kasalarda sadece boş vitesi algılamak için bir kutup çıkış yapılmış, yani muhtemelen yeni kasaya vites göstergesi olsun umuduyla vites göstergeli ve devir saatli panel alınıp takıldığında panlde yine sadece boş ışığı yanacak ve diğer vites konumları görünmeyecektir. Ayrıca biz bu peneli daha önce devir saati için satın alıp 2009 model bi motorda denedik. Tabi eski kasalarda motor bloğunda tüm vitesler için vites gösterge müşürü var olduğundan vitesler görülüyor tüm konumlarında. Ama o panelin devir saatinin hassasiyeti oldukça düşüktü, hepsi böyle bu pannelerin, buna dikkat, gaz verince hemen çıkmıyor gazı bırakınca hemen düşmüyor. 2-3 saniyelik bi gecikme ile tepki veriyordu. Orjinal 2011 ve 12 lerin devir saatleri gibi hassas değildi. Bilginiz olsun. Hadi vites göstergesinin olurunu buldunuz, boş harici diğer vitesler için motor bloğu müşür falan halletiniz diyelim. Devir saatinizden memnun kalmayabilirsiniz. Bence orjinalini hiç bozmayın ve boş yere motoru dağıtıp masraf etmeyin. Hoş olmayan gözlemlerle karşılaşmanız mümkün. Ki bence bi kaç ayda viteslere de mutlaka alışırsınız.
edit: tam olaran anlatmak ıstedıgımde buydu aslında benım motorumda vıtes algılayıcıısında sadece bos vıtes ıcın gosterge cıkısı var

yok ben kadranla fılan oynamıyıcam ufak bı ekran koyucam bi köşeye orjınallıgını bozmam motorun o japon kadranını takıp orjınallıgını bozmam motorun. alısmada sorun yok 1 senedır kullanıyorum16 000 km yol yaptım ama hep 6 vitese atasım gelıyo :)

motorcu48
11 Haziran 2012, 20:41
e sen vites göstergesi alsan zaten gerekli yere kablo bağlatman gerekmicen mi?
o panelle motorcuya gerekli olan çıkışı yaptıramazmısın

GuNMember
11 Haziran 2012, 20:43
yarın bakım sonrası bı sırkecıye ugrıyıp eskı kasa algılayıcı alıcam uyarsa sıkıntı yok baglantıları kolay

CİHAN
25 Temmuz 2012, 14:20
Arkadaşlar, yeni kasalarda, motorun sol alt tarfından motor bloğuna monte edilmiş olan (ufak zincir dişlisinin altlarına düşen siyah kablo) motordaki vitesi algılayarak gösterge paneline yansıtan bağlantı ve burada yeni kasalarda sadece boş vitesi algılamak için bir kutup çıkış yapılmış, yani muhtemelen yeni kasaya vites göstergesi olsun umuduyla vites göstergeli ve devir saatli panel alınıp takıldığında panlde yine sadece boş ışığı yanacak ve diğer vites konumları görünmeyecektir. Ayrıca biz bu peneli daha önce devir saati için satın alıp 2009 model bi motorda denedik. Tabi eski kasalarda motor bloğunda tüm vitesler için vites gösterge müşürü var olduğundan vitesler görülüyor tüm konumlarında. Ama o panelin devir saatinin hassasiyeti oldukça düşüktü, hepsi böyle bu pannelerin, buna dikkat, gaz verince hemen çıkmıyor gazı bırakınca hemen düşmüyor. 2-3 saniyelik bi gecikme ile tepki veriyordu. Orjinal 2011 ve 12 lerin devir saatleri gibi hassas değildi. Bilginiz olsun. Hadi vites göstergesinin olurunu buldunuz, boş harici diğer vitesler için motor bloğu müşür falan halletiniz diyelim. Devir saatinizden memnun kalmayabilirsiniz. Bence orjinalini hiç bozmayın ve boş yere motoru dağıtıp masraf etmeyin. Hoş olmayan gözlemlerle karşılaşmanız mümkün. Ki bence bi kaç ayda viteslere de mutlaka alışırsınız.ethem. benim 2011 model devir gostergeli saati
cikardiktan sonra vites i gostermesi icin on dislinin oradaki
musuru degistirince vitesler gosterirmi?
2011 modellere vites gostergeli saat takan yok mu hic?

ethemm76
25 Temmuz 2012, 15:02
http://www.rialli.com/static/images/productimage-picture-rialli-vites-musuru-125-kt-ms523947168.jpg

Bu bizim eski kasaların panedelden gelip motor bloğuna bağlanan kısmı. Bizim eski kasalarda da 6 adet pin var. Ama yeni kasalarda iki tane pin var. Anlatmak istediğim bu idi. Kabloyu değiştirdin, kablonun ucundaki üstteki fotoda olan fişi eski kasların ki gibi böyle 6 pinli yaptın. Ama motor üzerindeki girişi değiştircez de, yeni kasalarda boş vites haricindeki vitesleri bağlayabileceğimiz kablolar şansımanın içinde hazırmı, bu hat çekili mi. Pek sanmıyorum. Servise sormak lazım.