PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Garip Bir Durum



mali_181
04 Mayıs 2012, 18:14
Arkadaşlar benim cbf ilk aldığım zamanlar 2 kişi 110 km li hızları çok rahat görüyordu fakat şu anda 90 km üstüne zorla çıkıyor 100 km yi yokuş aşağı anca görüyor sizce sebebi ne olabilir aklımda tek bişi var o da motor babamdayken yağını değiştirmiş usta da 15-40 koymuş yağı acaba yağ olabilirmi.Hava filtresi temiz buji yeni hız delisi değilim ama uzun yolda hep 80-90 sıkıyor bazen ve olayda kafama takılıyor...

selami
04 Mayıs 2012, 18:17
büyük ihtimalk yağ'dandır sorun değiştir kaliteli bi 10-40 castrol yağ koy bişey kalacağını zannetmıyorum tabi onuda bosalt üstüne koyma :D

babaçi
04 Mayıs 2012, 18:21
enterasandır tek kullandığım zaman 120 yi ardçı ile kullandığım zaman 130 u görebiliyorum.haa hız delisimiyim hayır ama insan arasıra denemeden duramıyor.

mehmet kardeşim yağdan o kadar fark edeceğini sanmıyorum.

mali_181
05 Mayıs 2012, 03:31
enterasandır tek kullandığım zaman 120 yi ardçı ile kullandığım zaman 130 u görebiliyorum.haa hız delisimiyim hayır ama insan arasıra denemeden duramıyor.

mehmet kardeşim yağdan o kadar fark edeceğini sanmıyorum.
Yağdan kanaklanmiyorsa neden kaynaklanır ki

egelim 43
05 Mayıs 2012, 03:45
YBR mde denedim 15-40 ı aynı senin dediğin gibi oldu motor bi sağırlaştı rolantide çalışırken sapıtmaya falan başladı ertesi gün boşaltıp 10-40 castrol-her zamankinden- koydum eski haline tekrar döndü:cat: yağdan olabilir bence hatta benzini değişik yerden alıyosan o bile fark ediyor:bounce:

motodriftt
05 Mayıs 2012, 05:17
yagdandır degiştir yine aynıysa segman piston istiyodur

motorcu48
05 Mayıs 2012, 06:46
senin sorununu bilemem ama forumda ybr fanatiği varya bitane adam iki kişiyle 115 yapıyomuş:P
yakında burayada düşer:queen:

safakk
05 Mayıs 2012, 07:33
Motorun yağını normal seviyeden fazla yada az koymuşsanızda bu durum meydana gelebilir

mali_181
17 Mayıs 2012, 12:51
Arkadaşlar yağ değiştirdim castrol 4t 10-40 koyuldu 1 lt zircir gevsekti o sikildi motor biraz rahatladı ama 90 sonrası yine aynı acaba subab ayarı mı istiyor ?

mali_181
18 Mayıs 2012, 16:09
Arkadaşlar fikri olan yok mu?????

adem80
18 Mayıs 2012, 16:33
yeni yağ koyduğun zaman 300 _400 km motoru biraz kasar. Yağ eskidikçe biraz daha randıman alır. Motor çok kızınca bayılma gibi durumlar veya rampada devirlenmemeler yapıyosa sübap ayarları sıkıdır. Veya sübaplardan şıkır şıkır ses geliyosa gevşektir. Sübap ayarıda öyle her ay istemez. Ben 4 yıl sübap ayarı yaptırmadan bindiğimi bilirim. Bi rahatsızlık vermediği için yapmadım.

Gökbörü
18 Mayıs 2012, 16:44
Arkadaşlar fikri olan yok mu?????

Fazla anlamam ama, Manifot veya hava filtresi ile alaklı da olabilir belki.

adem80
18 Mayıs 2012, 16:53
bak sana bi fikir vereyim. Bi arkadaşım geldi cbf 150 ile. Yeni almıştı. Bu gaz yemiyo,tekliyo,gitmiyo dedi. Ver bi bakayım dedim.çalıştırdım.gaz verdim. Sanki jıkle açıkmış gibi gaz yemiyodu. Seleyi aç, kaldır dedim. Niye açtırıyon seleyi dedi. Sen aç dedim. Açtı. Ne gördüm dersiniz? Ruhsatı ıslanmasın diye poşete koymuş, poşette hava filtresinin girişini kapatmış. Yani hava onu oraya hüüüp diye çekip tıkamış. Al bunu cebine koy, burayada bundan sonra bişey koyma dedim. Sevindi garibim. Alın size fikir. Bi bak bakalım oraya tıkayan bişeyler varmı?

delileoo
18 Mayıs 2012, 17:01
senin sorununu bilemem ama forumda ybr fanatiği varya bitane adam iki kişiyle 115 yapıyomuş:P
yakında burayada düşer:queen: hahaha vay gerizekali vay cidden yapıyormus öyle mi:) sen de inanmadın ona değil mi?

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------


Arkadaşlar benim cbf ilk aldığım zamanlar 2 kişi 110 km li hızları çok rahat görüyordu fakat şu anda 90 km üstüne zorla çıkıyor 100 km yi yokuş aşağı anca görüyor sizce sebebi ne olabilir aklımda tek bişi var o da motor babamdayken yağını değiştirmiş usta da 15-40 koymuş yağı acaba yağ olabilirmi.Hava filtresi temiz buji yeni hız delisi değilim ama uzun yolda hep 80-90 sıkıyor bazen ve olayda kafama takılıyor...

bu tür oynamalar rüzgar direnci ile de alakalı olabiliyor bir gün 120 yaptığım yolda 1 saat sonra 90dan yukarı çıkamadığım olabiliyor..

adem80
18 Mayıs 2012, 17:07
hahaha vay gerizekali vay cidden yapıyormus öyle mi:) sen de inanmadın ona değil mi?

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------



bu tür oynamalar rüzgar direnci ile de alakalı olabiliyor bir gün 120 yaptığım yolda 1 saat sonra 90dan yukarı çıkamadığım olabiliyor..
Niye öyle diyon deli leo f54 fatih arkadaşım ybr ile düzde iki kişi ile 120 rahat gidiyomuş ::gazla::

Karlıyollar
18 Mayıs 2012, 21:39
Subab ayarı bozulmuş olabilir dostum birde vites geçişleride ve ya yağ değiştir castrol öneririm.
Segman-pistol bunlara baktır:

delileoo
18 Mayıs 2012, 22:47
Niye öyle diyon deli leo f54 fatih arkadaşım ybr ile düzde iki kişi ile 120 rahat gidiyomuş ::gazla::

bende gidiyorum ne olmuş kı acayip birsey mi sanki yumurta?

adem80
18 Mayıs 2012, 22:54
10 hp moturnan düzde 2 kişiyle 120 km. :farao:Osduruktan teyyare, selam söyle o yare ::gazla::

delileoo
18 Mayıs 2012, 23:00
bi gün bindiririm seni 120yi gösteririm sana o zaman ne yapacaksin..kamera aparatı yapmaya uğraşıyorum bu aralar hem yolu hem de kadranı cekip burda çarşaf çarşaf yayımlarim senin de ağzınin suyu akar anca:)

kefeeee
18 Mayıs 2012, 23:07
ilk aldığın anda rodaj yapmadan 2 kişi o hızı gördüysen, o motosiklet bir daha o hızları zor görebilir gibi geldi.

adem80
18 Mayıs 2012, 23:07
rampa aşa çek çek yapıştır. Birileri yutar ama ben kül yutmam.::151:: benimki 3 te 140 yapıyodu bi ara düzde rampa aşa tersten sıfırı okuttum kaç kere. Sen o tersten sıfırı rüyanda görürsün ::151::bu ölçümler ybr km si ile yapıldı. Söktüm attım sonra. Benim okadar hızlı giden motura ihtiyacım yok :queen:

delileoo
18 Mayıs 2012, 23:12
ilk aldığın anda rodaj yapmadan 2 kişi o hızı gördüysen, o motosiklet bir daha o hızları zor görebilir gibi geldi.

sen motoruna düzgün bakarsan ve hakkı ile kullanırsan ybr 120km hızı düz yolda görmeyecek bir motorsiklet değil kı

ozgurakman
18 Mayıs 2012, 23:26
sen motoruna düzgün bakarsan ve hakkı ile kullanırsan ybr 120km hızı düz yolda görmeyecek bir motorsiklet değil kı

1 tane eskitmiş, üstüne bi tane daha ybr almış biri olarak söyleyeyim (bu arada kurye değilim):
yeniyken ybr 120 yapar. ya da yaptığını sanırsın ancak bir çok otomobildeki gibi 10 km fazla gösterir. yani hızı aslında 110... cbf için de durum aynı 10 km fazla gösteriyor kadran.

ha sen diyorsun ki düzde 2 kişi ibrede 120 görüyorum?! görürsün, ama rüzgar arkandaysa... orta şiddetteki bir karşı rüzgarda, eğimsiz yolda, 2 kişi, yatmadan ibrede 105 görene (motoru 15.000km+ olmak şartıyla) nobel ödülü veriyorlar :)

ybr de cbf de en sağlıklı 80-90la gider. üstü bu motorlara haramdır. ne o lastikler ne aerodinamik ne de frenler yeterlidir bu limitin üstüne.

Adem80, sen ibreyi 0'a tersten dayadım demişsin ama bereket azrail ensene dayanmamış... bence bunu heryerde dile getirme çünkü herkes bilinçli değil...
16-17 yaşında ya da beyin yaşı o yaşta olan forum üyeleri okuyup gaza gelip denemeye çalışırlar mazallah sonra vicdan azabı çekebilirsin...

Asıl konuya gelecek olursak, cbf'in bahsettiğin hıza çıkmamasının 3 sebebi olabilir:
1-uygun olmayan lastik basıncı
2-yağsız zincir, yatak ve rulmanlar ve buna ek olarak uygunsuz yağ
3-supap ayarı

tabi bunları senin şu iyi bu sağlam dediklerini okuyarak yazdım. çok kafana takma rüzgarsız bir günde dene bir de, lakin rüzgar küçük makinenin düşmanıdır.

adem80
18 Mayıs 2012, 23:32
ben deneme amaçlı bastım. Titana takmıştım 2005 model olanda. Düz bi rampa aşa bastım. Hadi benim zekam kıt diyelim. Benim gibi zekası kıt arkadaşlar beni örnek almasınlar. Tersten sıfır dediysek orjinal km olarak 155 km civarı. Cbr 125 yapıyoda benim titan niye yapmasın? Eksiği yok,fazlası var. Ayrıca motor benim herşeyim. İmkanım olsa dahada basarım. Ama bana uymayın. ben kendimi frenleyemem. Sevgiler.

delileoo
18 Mayıs 2012, 23:39
kuryeyim özgür abiiiii:) gps ile ölçüyorum 13bin kmde motorum..hızımız eş gidiyor..iki kişide 120yi arkadan esen rüzgar olmadığı zamanlarda ve düz yolda görüyorum..arkadan rüzgar esse dahi devir yetmiyor hızın daha yukarı çıkmasına..tek kişide zaten çok tehlikeli oluyor 100 sonrası..yağını değiştirsin gidişi düzelecek o motorun da..ya shell asx7 ya da castrol power 1 koy kı farkı gör

mali_181
19 Mayıs 2012, 19:44
ilk aldığın anda rodaj yapmadan 2 kişi o hızı gördüysen, o motosiklet bir daha o hızları zor görebilir gibi geldi.

Motosikletimi 2.el aldım ve aldığımda 8000 km de idi

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:38 ----------

Castrol power 1 var şu anda motorumda,benim derdim sadece son hızda değil yokuslarda çok boğuluyo bazen örneğin 50 km 3.vites ile girdiğim yokuşta 40 km Ye dusup 2.vitese düşmek zorunda kalıyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:42 ----------

Bu arada daha 10.000 km de

delileoo
19 Mayıs 2012, 20:10
debriyaj ayarın düzgün mü? motorun ani gaz vermelerine nasıl tepki veriyor?

mali_181
19 Mayıs 2012, 22:42
debriyaj ayarın düzgün mü? motorun ani gaz vermelerine nasıl tepki veriyor?

1 ve 2.cı viteslerde ani gaz acmada tepkileri guzel

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:29 ----------

Bu arada daha 10.000 km de

adem80
19 Mayıs 2012, 22:47
benim ilk sayfada dediklerime baktınmı?

mali_181
19 Mayıs 2012, 22:54
Evet baktım yok birsey hatta söktüm hava filtresinede baktım sapsarı pırıl pırıl yinede değiştirsemmi acaba hava filtresini

adem80
19 Mayıs 2012, 22:58
tamam. Şimdi ne desek? Karburatöre pislik tıkanıp az benzin giderse yapar. Karburatör temizliği, subap ayarı, 10w40 veya 15w40 castrol yağ. Bunları bi dene. Bide depo boşalınca farklı bi benzinlikten benzin al bakalım. Kötü benzinde etkiler.

TATLIHIZ
19 Mayıs 2012, 23:01
Fren ler cok sıkı olmasın dicem işe yararmı nasrettin hoca misali bi bakarsan Hani frenler cok sıkıdır Bisiklette bi yerden sonra sürtünmeden hızlanmaz ya

mali_181
19 Mayıs 2012, 23:18
tamam. Şimdi ne desek? Karburatöre pislik tıkanıp az benzin giderse yapar. Karburatör temizliği, subap ayarı, 10w40 veya 15w40 castrol yağ. Bunları bi dene. Bide depo boşalınca farklı bi benzinlikten benzin al bakalım. Kötü benzinde etkiler.
Yağ 10-40 zaten değiştirdim

adem80
19 Mayıs 2012, 23:22
Yağ 10-40 zaten değiştirdim

o zaman öteki yazdıklarımı bi dene bakalım. Ne olacak.

mali_181
19 Mayıs 2012, 23:56
o zaman öteki yazdıklarımı bi dene bakalım. Ne olacak.

Karbüratöru temizleyim bide bakayım onu kendim yapabilirim

adem80
20 Mayıs 2012, 06:37
Karbüratöru temizleyim bide bakayım onu kendim yapabilirim

sübap ayarlarına baktır, hatta sübap ların kendilerine baktır. Yamulma, tam kapatmama, çavma, sübap yaylarında kırık vs. yani sübaplara sadece ayar değil, komle baktır. Segman, gömlek bunlarda baktır. Gömlekte çizik komprasör düşüklüğüne, komresör düşüklüğü performans düşüklüğüne yol açar. Veya kırık,çatlamış segman. Bu kadar olacağını zandetmem ama bi baktır faydası olur, zararı olmaz. Lastik hava basınçları, karburatör hava ayarı bunlarada bak. Hadi bakalım sevgiler.

suatsm
20 Mayıs 2012, 13:32
lastik hava basıncları cok önemli eksik hava son hızda 15 20 km farkettiriyor

mali_181
20 Mayıs 2012, 21:50
sübap ayarlarına baktır, hatta sübap ların kendilerine baktır. Yamulma, tam kapatmama, çavma, sübap yaylarında kırık vs. yani sübaplara sadece ayar değil, komle baktır. Segman, gömlek bunlarda baktır. Gömlekte çizik komprasör düşüklüğüne, komresör düşüklüğü performans düşüklüğüne yol açar. Veya kırık,çatlamış segman. Bu kadar olacağını zandetmem ama bi baktır faydası olur, zararı olmaz. Lastik hava basınçları, karburatör hava ayarı bunlarada bak. Hadi bakalım sevgiler.

Iyide daha 10 bin km de bi cbf in bu tarz problemler yaratması garip değilmi

adem80
20 Mayıs 2012, 22:09
o motor, zaten başlı başına garip bi motor. Nacizane fikirlerimi paylaştım yukarda. Gerisi size kalmış. Delileo arkadaşımda yazmış bişeyler. Bide onunkileri dene. Veya cbf topiğine bi sor bakalım.

delileoo
20 Mayıs 2012, 22:18
3 4 ve 5 viteslerde 6bin devirden sonra gazı ani açınca farkedilır bir hızlanma var mı yok mu?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:14 ----------

balatayı kavurmuş ise basar basar motor salak gibi gider rampada iyice aptallasir..özellikle 5. vites olsa da olur olmasa da olur gibi gider motor..gaz verirsin bana mı diyorsun der motor..

adem80
20 Mayıs 2012, 22:19
11 hp motorun düzde yapacağı hız 100-105 km/h dır. Bu hızlara tek kişi ulaşıyosan problem yok demektir.

mali_181
20 Mayıs 2012, 22:34
3 4 ve 5 viteslerde 6bin devirden sonra gazı ani açınca farkedilır bir hızlanma var mı yok mu?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:14 ----------

balatayı kavurmuş ise basar basar motor salak gibi gider rampada iyice aptallasir..özellikle 5. vites olsa da olur olmasa da olur gibi gider motor..gaz verirsin bana mı diyorsun der motor..

Devir saatim yok ama öyle ani bi fark olmuyor aynen dediğin gibi 4. Vitesten sonra tin 5 cı vites te böyle az bi efendim diyor

delileoo
20 Mayıs 2012, 23:18
11 hp motorun düzde yapacağı hız 100-105 km/h dır. Bu hızlara tek kişi ulaşıyosan problem yok demektir.

olum esas düşük ccde kendini belli ediyor benim motorun hızı 5 km aşağı düşse hissediyorum çünkü bütün gün üstündeyim:) sen de debriyaj için bi servise göster arkadaşım..belki ayarsız olduğu için yapıyordur hem telden hemde manet üzerinden ayar yapmak gerekir tam anlamıyla doğru kavrama sağlayabilmek için..

adem80
20 Mayıs 2012, 23:25
debraaj sağlam ekmenk arası. Başka bi sıkıntısı var gibime geliyo :sunny:

mali_181
21 Mayıs 2012, 00:21
Biraz önce hususi denemeye çıktım biraz yokuş olan bir yerde 2. Viteste 40-45 km Ye kadar geldim 3 u istedi 3e. Taktım vitesi anında his gidiyor Yani şu durumda gaza yüklendiğimde 3.viteste hiç tepki göstermiyor

adem80
21 Mayıs 2012, 00:38
yazabileceğimiz ne varsa yazdık delileo ve ben. Bişey yapmadan boş boş deneme yapma. Ne bileyim. Bişeyler yap mesela bizim yazdıklarımızdan. Ondan sonra git dene. Başka nacizane fikirleri olan varsa yazsın buraya.

psyche
21 Mayıs 2012, 00:58
Forumdan ötesi çıkmaz :) Arkadaşlar gerekli ne varsa yazmış gerisi sağlam bir tamirciye ve onun görüşlerine kalmış motora bakmadan kimse karar veremez neyi var nesi yok,hep farazidir,sadece deneme yanılma yöntemiyle senin para ve zamanını kaybettirir demem o ki sana düzgün tamirci yolu göründü,bana sorarsan durumun biraz psikolojik.

mali_181
21 Mayıs 2012, 01:02
Forumdan ötesi çıkmaz :) Arkadaşlar gerekli ne varsa yazmış gerisi sağlam bir tamirciye ve onun görüşlerine kalmış motora bakmadan kimse karar veremez neyi var nesi yok,hep farazidir,sadece deneme yanılma yöntemiyle senin para ve zamanını kaybettirir demem o ki sana düzgün tamirci yolu göründü,bana sorarsan durumun biraz psikolojik.
Arkadaşlar hepinize çok teşekkür ederim dediklerinizin hepsini dikkate alicam yakın bi zamanda da kütahya ya veya eskisehire gidip baktiracagim ilginiz ve yardiminis için minnettarım