PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 125cc ve 150cc silindirlerin piston farkları



THE İMAM
03 Mayıs 2012, 02:58
bu fark % 10-12 gibi bi güç-tork artışı oluşturuyor . . .
maliyeti ise 50 lira silindir+piston+contaları,+10 lirada tornada silindir dış çapı aldırma....blok dar olduğu için yapıldı


http://img844.imageshack.us/img844/4971/28062010258.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/844/28062010258.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

adem80
03 Mayıs 2012, 03:53
krank kırmanın maliyeti ne kadar? Her 125 cc motor 150 lik pistonu kaldırmaz. Ayrıca karburatör ayarlanacak veya değişecek, üst kapak taşlanacak, iridyum buji, elektirik aksamında güclendirme, kalın ve iletken buji kablosu, ona göre pipo, yeni, 150 cc kaldıracak sübablar, vs vs. Hocam afedersin yazmayayım dedim ama kendimi tutamadım. Bunca insan şimdi senin dediğini yapacak yalan yanlıs. Sonra yolda caaart. Kulaklarını çınlatacaklar. 125 cc bi motoru 150 cc ye çevirmek öyle 50 liraya falan mal olmaz. Olsada düzgün olmaz. Sadece yakıt sarfiyatı ve arızaları çoğalır. Hadi kalın sağlıcakla.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:29 ----------

sen yaparsın %10 artış sağlarsın, ben yaparım % 30 performans artışı sağlarım. O kadar köfteye bu kadar ekmek. 3-5 kuruşa olacak iş değil o :pl:

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:48 ----------

ybr ye yapta görelim. Çok deneyen oldu sonu hep hüsran. Ya krank kırma yada kitleme. Elimde iki titan var. 150 cc ikiside. Millete nal toplatıyorum. :cat: olmaz arkadaşım olmaz. Tutmayın beni mt :cat:

THE İMAM
03 Mayıs 2012, 04:30
söylediğin gibi arkadaşım her motorda böyle olacak diye bişey yokki,125 kt'si olanlar için bilgilendirici olur diye düşündüm.yaklaşık 15 000 km'dir bu şekilde biniyorum hiç bi sorunum olmadı.montajıda kendim yapmıştım.dişli değişimiyle falan motor sadece uzun yol için biraz daha rahat seyahat edilebilir oldu.benim motorumun orjinalde 150cc olan (kanuni) modeli var.ben sadece kendi motorumda yaptığım işlemi aktardım...bu işten anlayan arkadaşlar zaten değişikliğin olabilirliğini daha iyi bilirler....

---------- Post added at 03:28 ---------- Previous post was at 03:07 ----------

arkadaşım ben hem ybr'ye veya diğer motorlara uygularım demedimki.nacizane motoruma yaptığım bir değişikliği paylaştım...
eksik bir şeyler yazmış olabilirm ama ben motosikletimden memnunum . . .

---------- Post added at 03:30 ---------- Previous post was at 03:28 ----------

yaklaşımınız daha yumuşak olabilir insanları yaptıklarını paylaşmaktan soğutmak istemeyiz sanırım.daha çok uyarıcı ve bilgilendirici olmak daha iyi sanırım....
ayrıca insanları yanlış bilgilendirdiğimden dolayı özür dilerimmm

adem80
03 Mayıs 2012, 05:49
imam arkadaşım madem 125 kt için yazdın niye ilk msjında belirtmedin? Ben veya biz nerden bilcez bu işin 125 kt için olduğunu? Eksik msj yazıpta ben coşunca bana kızma madem. Bu formdaki herkesin 125 kt si yok. Yaklaşımada gelince eksik yazılmış konu, başlığa benden nacizane etki-tepki. Konu açıyosun madem, tam yazda anlayalım arkadasım yav. Benden size bol sevgiler :rendeer:

motorcu48
03 Mayıs 2012, 05:57
öyle olacak iş değil malesef:)

THE İMAM
03 Mayıs 2012, 10:39
bidahakine daha dikkatli olurum inşaallah ....

dürümdöner
03 Mayıs 2012, 10:58
imam efendi kardesım çin malı dediğimiz motorların %89.9una bu işlem rahatlıkla yapılabilir..markaların bazı modellerine uygun silindir ve piston bulunamadiği için bazılarının da astarı yüzünü geçtiği için (krank ıvır zıvır değişimi gibi) yapılamıyor..bazı japon menseili modellere de mühendis denen şerefsizlerin ince ayarları yüzünden düzen tutturulamıyor..

THE İMAM
03 Mayıs 2012, 11:29
çin malları japonlar kadar kaliteli değil ama motorunu sevip onunla alakalı görsellik veya performans arttırıcı bazı değişiklikleri çok uygun maliyetlere yapma lüksü var. . .
ben hızlı gitmek ,yarış yapmak için değilki bu işten zevk aldığım için uğraşıyorum.apaçilik yapmadıktan sonra,bırakında herkes elindeki motor ne olursa olsun bu işten zevk alarak bişeylerde yapabilsin ....
allaha emanet olun,hayırlı sürüşler

tahser
19 Haziran 2012, 03:49
arkadaşlar 1 aylık zaman geçmiş ama yazmadan edemedim. 125 cc bir motorda huraaa basa gaz giderseniz özellikle çin menşeğli motorlarda krank piston elde bi süre sonra geri dönersiniz. 150 cc yaparsanızda yine aynen hura dip gazla giderseniz sürekli(100 km gibi) yine piston krank elde kalır. ben kanuni seyhan 125t motorumda şuan 150 cc silindir ve silindir kapağı değiştiriyorum karbilatörü değiştirmeye bile gerek duymadım çünkü normalde motor 6. vites istiyor zaten. aldığımda yapıcağım işlem şu. şuanda sabit 100 veya 110 la giderken motor sıkışıyor ister istemez çünkü 125 cc gücü belli. 150 cc yaparsam eğer 100 110 la gidicem yine sıkıştırma olmadan rahat bi şekilde motor altımda delirmeden giderim. ama ben bazı ayarlar (karbilatörü 200 lük yapma ön dişli büyütüp arka dişli küçültme egzoz açma)yaparsam eğerki bi arkaşaım kymco pulsar 125 te yapıldı. motor arabayla hız tespitini ben yaparken gördüm 170 yaptı. bizimki denemeydi ve başardıda ama motoru kullanan arkadaş bahsetti o hıza çıktığımda motor beni korkuttu çünkü aşırı derecede titreme ve motorun alttan kopup kendi kendine gitceni sandım dedi. kısacası yoldaki rahatlık ve konforunuzu arttırmak için böyle bi işlem yapılabilir. ama ben daha hızlı gitcem en birinci ben olucam derseniz adem80 arkadaşımızın dediği sonuçlara maruz kalırsınız. ve 50 lira çok az kaliteli parça kullanın özellikle silindir kapağında insaflı bi ustayla 250 300 liraya rahatlıkla halledebilirsiniz

adem80
19 Haziran 2012, 04:16
ben artçımla birlikte toplam 160 kg civarı düz yolda rüzgarsız havada sabit honda km si ile 110-115 km arasında sabit hızla yol alabiliyorum. Ayrıca çinli motorlar 110 km hızla yol alırken ben onları 95 km hızla rahat geçebiliyorum. Bu durumda ben 110 la giderken çinli motorların 130 km nin üstüne çıkmaları gerekiyor beni geçmeleri için.benim o motorla sayısını hatırlamam 140 ibreyi aşa doğru devirmişliğim var. Çin malı ibre taktığımda tersten sıfıra ulaşmıştı :santa: haa iyi bişeymi? Kesinlikle tavsiye etmem. 160 kg ile 120 yi geçince motoru durdurmak ölüm gibi bişey. Durdurmak başka bi beceri istiyor :sunny: 125 cc ile yapılamayacak hızları gördüm. Düz yolda artçımla 135 km hız. Kesinlikle azrail ensenizde. Tavsiye etmiyorum. Haa ben niyemi yapıyorum? Onuda bilmiyorum. Motora binince yeşil dev hulk a dönüşüyorum. Motordan inince oğlum sen ne yapıyosun? Diyorum. Onun içindirki 250 cc ye hala geçemiyorum. Ya asfaltlar ağlayacak yada anam :pr:

ossiaa4560
19 Haziran 2012, 04:24
Adem kardeş tahir abimiz (THE IMAM) zaten 125 kt kullanıcısı.. Avatarinin alt kısmındada yazıyor güzel kendi çapında bir proje hazırlamış forumdaki arkadaşlarımıza sunmuş vede gerçekleştirmiş.. Şimdi sen burda kötülermis olmayacakmış gibi konuşuyorsun bu adam bunu yayınlamasamiydi şimdi ... Zaten okuyan arkadaşlarımızda bu çalışmanın çin mali üzerinde yapıldığınıda anlar.. Biraz tatlı dille konuşsan ne olur? Adam resmen özür diledi burda siz ters cevaplar verirseniz kimse kendini burada ifade edemez ki lütfen...

adem80
19 Haziran 2012, 04:34
arkadaşım cepten avatar mavatar gözükmüyor. Yazdıklarımda niçin 125 kt olduğunu belirtmedin? Konusu ona dayalı. Ayrıca konu 1 aylık. Hortlamış çıkmış ortaya. Ne yapayım yani? Eksik bilgilerine voov ne güzel olmuş mu diyeyim. Eksik bilgileri yukarda tamamladım. 50 liraya değil, 500 lıraya olacak iş o. Milleti kandırmayın vebalini alırsınız. Ve arkanızdan bol bol kulaklarınızı çınlatırlar vesselam.

ossiaa4560
19 Haziran 2012, 04:46
Sende öyle bi diyorsun ki 600 e kt nin sıfır motor kısmı zaten tutsa tutsa torna işçilik piston diğer malzeme taş çatlasa 200 tl dir benim motorda açılmalık olursa ilk isim bu projeden yapmak bu arada kendim tornaciyim ayıptır söylemesi :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:43 ----------

Babadan oğula geçen meslek :)

adem80
19 Haziran 2012, 05:28
elektrik aksamı yazdım yukarda. O beleşemi geliyor? Tamam dostum uzatmıyorum konuyu. Yazacaklarımı yazdım zaten. Tornacılık ta güzel meslek. Demire şekil verilir,oyulur,traşlanır vs vs. Ben o şekle elektrik ilave ettim motor hususunda. Ayıptır söylmesi tamirci değilim,usta değilim ama çoğu tamirciye kök söktürür fikir veririm :cat: ben motorumu ustaya yaptırdım ama fikirlerin % 80 i bana aitti. Şöyle yapacaksın dedim yaptı. 200 tl tornacılık artı 250- 300 tl elektirik oynaması artı olarak bikaç beygir ve tork olarak geri döner. Sadece piston büyütme ufak bi tork artışı sağlar. Sevgiler,saygılar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:03 ----------

ekleme yapayım yazdıklarımdan dolayı kimse gücenip darılmasın. Ben ilave,ek yaptım.böyle böyle olursa daha iyi olur dedim.her motor cc arttırmayı kaldırmaz dedim. sadece şahsi fikrimdir. İsteyen katılır, isteyen katılmaz.