PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Fanlı Soğutma..



quezzap
01 Mayıs 2012, 22:17
Arkadaşlar Merhaba.. Geçenlerde bahsetmiştim 120km yolu kavurucu sıcakta motosikletimi hiç dinlendirmeden gitmiştim,bazı yerlerde yol durumu çok kötüydü.. Ve bunun sonucunda motosikletim çok fazla ısınıp keçe patlatmıştı..
Acaba motor bloğunun önüne manuel çalışan bir fan bağlasak faydalı olurmu.. Bazı yerlerde(şehir içi,bozuk yol) çok fazla ısınıyor motosikletim.Böyle durumlarda çalıştırsam mesela ?
Bahsettiğim fan ise şu http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-motosiklet-regal-raptor-dd-250-e-9-fan-motoru-orjinal-81117975/detay/.

Belki faydalı olabilir. Hepinizden fikirlerinizi bekliyorum. Saygılar..

adem80
01 Mayıs 2012, 22:29
motorun su soğutmali değilse hiç bi işine yaramaz bence.
Ya ben anlamıyorum ben senden sonrakı günlerde 440 km lik yola çiktım artçılı olarak. Motoru okadar sıktım okadar sıktım hatta bikaç kere 140 ları gördüm hiç bi problem yaşamadım sadece biraz yağ eksiltti. Bide motorum 96 model. Şimdiki nesil motorlar sıkmaya bile gelmiyor.

antilop_skul
01 Mayıs 2012, 22:34
bunlar değilde pc kasası cin olan su sogutmalı cpu sogutucular var onlardan denene bilir direk blok uzerine silindir değil blok

TATLIHIZ
01 Mayıs 2012, 22:41
Anlamıyorum Arkadas Bakın Bi ybr veya bi cbf veya adem80 in gibi eski kasa titan

Mesela 0.Diyelim Bi ybr 4.500
Veya baska motor 250-500 cin can con diyorlar korkuyor insan o motor 6.000 tl olsun gidip ybr al istedigin kadar bas istedigin kadar zorla birsey olmaz

berk_cglr
01 Mayıs 2012, 22:52
eger mcr250 deki gibi karterde yag radyatoru takilabilivek yer carsa hem yag radyatoru yakilir hemde fan boylelikle asiri trafikte motorun sogumasina yardim eder ama ortalama 30-40 km hizla giderken o fan hicbirseye yaramicaktir bunuda unutma

dürümdöner
01 Mayıs 2012, 23:07
tak kardeşim..gönül rahatlığı ile takabilirsin..hele ki sıcak havalarda motorun ciddi anlamda rahatladiğını göreceksin..tarafımızdan denenip onaylanmıştır..KESINLIKLE FAYDASINI GÖRECEKSIN

Soykan67
01 Mayıs 2012, 23:08
Aynı sorundan bende muzdaribim.Motosikletim trafikte hemen şişiyor.Nedense şanzumanda garipleşiyor.

canerol
01 Mayıs 2012, 23:10
Aynı sorundan bende muzdaribim.Motosikletim trafikte hemen şişiyor.Nedense şanzumanda garipleşiyor.
öyle sıcakta sapıtıyor çoğu motor yağ olarak ne koymalıyız peki normalde 10 40 fakat bu aralar çok ısınıyor daha yaz gelecek bide ne koyalım

quezzap
01 Mayıs 2012, 23:18
Yorum yapan arkadaşlara teşekkürler. Ama unuttukları birşey var. Titan,Cbf,Ybr tek silindir... Çok çabuk soğuyor.(Üstelik Japon) Lütfen kıyaslama yapmayınız.. Şehir içi trafikte çift silindir tek silindir gibi rahat olmaz hatırlatıyım..

HaydarBıçak
01 Mayıs 2012, 23:23
Yorum yapan arkadaşlara teşekkürler. Ama unuttukları birşey var. Titan,Cbf,Ybr tek silindir... Çok çabuk soğuyor.(Üstelik Japon) Lütfen kıyaslama yapmayınız.. Şehir içi trafikte çift silindir tek silindir gibi rahat olmaz hatırlatıyım..

fan takmak şehir içinde dur kalk yaparken fayda sağlayabilir ama şehir dışında 120 km gibi hızlarla giderken hiçbir işe yaramaz. Zaten hızınız 100 km nün üstüne çıktığında inanılmaz bir rüzgar esiyor motoru o rüzgar soğutmazsa hiçbir fan soğutamaz.

adem80
01 Mayıs 2012, 23:25
sevgili arkadaşım o motor bende olsaydı inanki o çift silindir motoru ortadan ikiye caaart diye ayırırdım kullanırken :) siz gene iyi biniyosunuz yormadan. Ben hep son limit giderim düz,yokuş,iniş farketmez.bencede memnun değilsen değiştir gitsin be arkadaşım.

dürümdöner
01 Mayıs 2012, 23:30
Yorum yapan arkadaşlara teşekkürler. Ama unuttukları birşey var. Titan,Cbf,Ybr tek silindir... Çok çabuk soğuyor.(Üstelik Japon) Lütfen kıyaslama yapmayınız.. Şehir içi trafikte çift silindir tek silindir gibi rahat olmaz hatırlatıyım..

98 titana taktik ve 2 yıldır üzerinden çıkarmiyor arkadaşım..üstelik şahin doğan radyatör fani koyduk büyük fan yani..ve yazın çok rahatlatiyor motoru..ön koruma demirini komple örtüyor buyur resimi54.tinypic.com/9gykjo.jpg

yamyamaha
01 Mayıs 2012, 23:54
şimdi çinli minli diyorsunuzda başka bişi var.
muhtemelern bir arıza yanlış yağ veya parça seçimiyada motor ömrünü doldurmuşta olabilir.
bende de çinli var. arazide dağda taşta. öyle köy yolları değil yangın yolları ve keçi patikalarında genelde yüksek devirde kullandıgım ve en kısa parkur 130 km oldugu halde benim çinli su koyu vermiyor. ayrıca uzun yolla bir olmaz derseniz uzun yol da yapıyorum. ayda toplamda 1000 km mutlaka yaparım. ve bir günde de 1000 km yapmışlıgım var. yani olay çinli olmasının dışında, yağ zamanının aşımı. uygun viteste kullanmama gibi unsurlarda olabilir. hatayı başka bir yerlerde aramak gereke bilir.

RunemagicK
02 Mayıs 2012, 00:06
kalın yağ kullanmanızı tavsiye ediyorum.

Tropiksera
02 Mayıs 2012, 00:08
Motorunda radyatör yoksa bence işe yaramaz, çünkü kavurucu sıcakda yine havadaki sıcak havayı yine motora üflücek..

quezzap
02 Mayıs 2012, 00:50
kalın yağ kullanmanızı tavsiye ediyorum.
Yağını daha dün değiştirdim. 1,8 lt yağ aldı. Yanılmıyorsam 20w 50 yağ koydu ustam..(Shell Marka)

Bu arada bazı arkadaşlar kesinlikle faydalı demiş. Bazıları ise bir işe yaramaz demiş :) Anlamadım ? :D

Mengu16
02 Mayıs 2012, 00:58
kalın yağ kullanmanızı tavsiye ediyorum.
Kesinlikle. 20W-50 yağ koydum uzun süre tam gaz gidince şişme sorunu geçti, sıkışık trafikte yokuşlarda da dur-kalkta da daha az sıkıntı oluyo. 10-40 yağla motorun hemen sesi değişirdi biraz zorlanınca fazla dur-kalk yapınca.

Soykan67
02 Mayıs 2012, 01:10
Yağını daha dün değiştirdim. 1,8 lt yağ aldı. Yanılmıyorsam 20w 50 yağ koydu ustam..(Shell Marka)

Bu arada bazı arkadaşlar kesinlikle faydalı demiş. Bazıları ise bir işe yaramaz demiş :) Anlamadım ? :D

Shell'in 20w 50 yağı motosiklet mi yoksa otomobil yağı mı? Eğer motosiklet motor yağı ise bende değiştireyim bir dahaki sefere.

quezzap
02 Mayıs 2012, 01:17
Shell'in 20w 50 yağı motosiklet mi yoksa otomobil yağı mı? Eğer motosiklet motor yağı ise bende değiştireyim bir dahaki sefere.
Motosiklet yağıdır illaki.. Çünkü oldukça kaliteli olduğunu söyledi ustam.. Çok dürüst birisi kandıracağını sanmam :)

dürümdöner
02 Mayıs 2012, 01:45
koydum denedim ve halen kullanıyoruz diyorum..eğer bağlarsan özellikle yazın rüzgar bile sıcak esiyorken sen ne kadar işe yaradığını göreceksın..işe yaramaz diyenlerin hangisi takıp denemiş acaba da yaramaz diyorlar ki?

adem80
02 Mayıs 2012, 03:08
koydum denedim ve halen kullanıyoruz diyorum..eğer bağlarsan özellikle yazın rüzgar bile sıcak esiyorken sen ne kadar işe yaradığını göreceksın..işe yaramaz diyenlerin hangisi takıp denemiş acaba da yaramaz diyorlar ki?
Hiç gerek duymadığım için hiç uğraşmadım. Heleki bodrum gibi sıcak bi yerde.

RunemagicK
02 Mayıs 2012, 03:10
ben yıllardır castrol kullanıyordum ama en son bi gaza gelip ipone deniyim dedim. motorun hayatı değişti resmen. kesinlikle tavsiye ederim.

Soykan67
02 Mayıs 2012, 10:32
ben yıllardır castrol kullanıyordum ama en son bi gaza gelip ipone deniyim dedim. motorun hayatı değişti resmen. kesinlikle tavsiye ederim.

Bir dahaki yağ değişiminde bende ipone deneyeceğim.Bakalım ısı konusunda fayda sağlayacak mı.

KAYA28
02 Mayıs 2012, 11:20
arkadaşlar bu şişme olayı nasıl oluyor bi anlatın bakalım nasıl belirtileri var...şişince motor gitmiyor mu ?

quezzap
02 Mayıs 2012, 12:49
arkadaşlar bu şişme olayı nasıl oluyor bi anlatın bakalım nasıl belirtileri var...şişince motor gitmiyor mu ?
Şiştiği zaman sesi soluğu kesiliyor motosikletin(birazcık). Motor bloğu çok çok fazla ısınıyor.. Daha sonra keçe lerden başlamak üzere patlıyor.. Tabiki Japon motosikletinlerinde zor bu dediğim.. Benim QM 250 de oldu mesela 2 gün önce.

KAYA28
02 Mayıs 2012, 12:53
Şiştiği zaman sesi soluğu kesiliyor motosikletin(birazcık). Motor bloğu çok çok fazla ısınıyor.. Daha sonra keçe lerden başlamak üzere patlıyor.. Tabiki Japon motosikletinlerinde zor bu dediğim.. Benim QM 250 de oldu mesela 2 gün önce.

geçen bi 70-80 km yol gittim öğle saatiydi birazda sıkıştırdım motoru rampalarda falan sibop sesi yükseldi işimi hallettim 1-2 saat sonra tekrar çalıştırdım ses normal bu neden oluyor.

quezzap
02 Mayıs 2012, 12:56
geçen bi 70-80 km yol gittim öğle saatiydi birazda sıkıştırdım motoru rampalarda falan sibop sesi yükseldi işimi hallettim 1-2 saat sonra tekrar çalıştırdım ses normal bu neden oluyor.
Bildiğin hararet yapıyor.. Dinlendirmelisin motosikletini. Ben dinlendirmedim keçe yaktığı yetmedi marş motoruna kadar sıçramış hasar. 125 tl harcadım :S O yüzden 50 km de 1 kere dinlendir. Kalın yağ kullan arkadaşım.

KAYA28
02 Mayıs 2012, 13:00
Bildiğin hararet yapıyor.. Dinlendirmelisin motosikletini. Ben dinlendirmedim keçe yaktığı yetmedi marş motoruna kadar sıçramış hasar. 125 tl harcadım :S O yüzden 50 km de 1 kere dinlendir. Kalın yağ kullan arkadaşım.

50 az 100 olmaz mı ?

sakinseytan
02 Mayıs 2012, 13:00
senin motor qm 250 se onda kronik sorun o yag kecesi patlatma biz motoru sıfır aldık 5gün kullandık kardeşim sıkıştırdı bi baktık yaglar dökülüyo ortadan biyerden kardeşim geri iyade etti motoru ilk günden bozulurmu ya

quezzap
02 Mayıs 2012, 13:02
50 az 100 olmaz mı ?
Yol durumuna göre arkadaşım.. Ben 120 km mesafe de patlattım keçeyi.. 15 km si çok bozuktu yavaş gittim kavurucu sıcakta.. Yani etkenleri göz önünde bulundur. Mesela otobanda dinlendirmeden 90 km ile 150 km gidersin.. Ama şehir içinde imkansız 150km yol.

KAYA28
02 Mayıs 2012, 13:03
senin motor qm 250 se onda kronik sorun o yag kecesi patlatma biz motoru sıfır aldık 5gün kullandık kardeşim sıkıştırdı bi baktık yaglar dökülüyo ortadan biyerden kardeşim geri iyade etti motoru ilk günden bozulurmu ya

7000 km oldu iş yeri ile ev arası 27km+27km daha geçen öyle bi sıcakta ses geldi. onun haricinde .. maşallah bu arada o gün km saatinde gözüken 130 km hızı yaklaşık 1 parmak kadar geçtim. :)

sakinseytan
02 Mayıs 2012, 13:04
geçen bi 70-80 km yol gittim öğle saatiydi birazda sıkıştırdım motoru rampalarda falan sibop sesi yükseldi işimi hallettim 1-2 saat sonra tekrar çalıştırdım ses normal bu neden oluyor.
üst kapak yagsız kalmış olabilir yag incelmiştir adi yagdır siboplara fazla gelmemiştir ondan o şekilde hiç durmadan bassan nolur diyimi siboplar bide egzantrik sıyırır üst kapakta dahil yaglama cok önemli

KAYA28
02 Mayıs 2012, 13:06
üst kapak yagsız kalmış olabilir yag incelmiştir adi yagdır siboplara fazla gelmemiştir ondan o şekilde hiç durmadan bassan nolur diyimi siboplar bide egzantrik sıyırır üst kapakta dahil yaglama cok önemli

zaten yağı bizim genel müdürün arabası için almışlar 10*40 benzinli araç yağı motorsiklet değil ondan aşırmıştım 1,5 lt..ondan olabilir.

quezzap
02 Mayıs 2012, 13:11
zaten yağı bizim genel müdürün arabası için almışlar 10*40 benzinli araç yağı motorsiklet değil ondan aşırmıştım 1,5 lt..ondan olabilir.
Havalar ısınıyor.. 20w50 kullan arkadaşım. Ben daha dün 20w50 kattım :D

sakinseytan
02 Mayıs 2012, 13:15
7000 km oldu iş yeri ile ev arası 27km+27km daha geçen öyle bi sıcakta ses geldi. onun haricinde .. maşallah bu arada o gün km saatinde gözüken 130 km hızı yaklaşık 1 parmak kadar geçtim. :)
şans ne diyim biz gene geri vermicektikte adamlar tamam hallettik dediler motoru bize gönderdiler adamlar yolda daha getirirken gene yag kecesi patlamıştı:) verdik kurtulduk ne diyim o motor bize imkansız gelmez nası derler hakkını veriyoruz motorun hele benim biraderi tanısan hiçkimse idda ediyorm eline su dökememz:D 16bin euroluk spesyel ktm i bi tur atmak için için aldı geri geldiginde adam baktı hararet yapmış motor dediki usta ilk kez harareti bu kadar yüksek görüyorum:D adam golf1,8 gtı ile 3 vites bir dik yokuş cıkıyo ben yanındaydım vites topuzundan dumanlar cıktı şanzuman 3 te kaldı:D sen motorunu getir cok deil yarım saat kullansın yeter:D şuan xt600ü serviste üst kapagı yemiş 180i gecince kitlenmiş motor :D 1000rr la kapmışmış allah akıl versin ona.iş birazda kullanıcıda bitiyo işte sen senelerce binersin dert yanmazsın başkası 1 ay biner anlata anlata bitiremez ama ben cin olayına hiç sıcak bakmıyom

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:12 ----------


zaten yağı bizim genel müdürün arabası için almışlar 10*40 benzinli araç yağı motorsiklet değil ondan aşırmıştım 1,5 lt..ondan olabilir.
yağ çok önemli araba yagıda aynı zaten ben gidip motoruma 10 40 lpg li araç yagı bile koyduydum :) su sogutması yoksa yagın ne olur biliyon mu sudan beter o sıcakta kalın yag kullan biraz performanstan verir ama yapcak bişi yok viteslerin cart curt gecince anlarsın zaten yagın inceldigini bende suan bir motor var 3. ustada hala sorunu bulamadılar japonunda böle derdi var çok cektim bu 2 tekerden :)

ygk
02 Mayıs 2012, 13:38
bir çok kişi bilinçsizce yorum yapmış.
benim motorum çin malı haftalık 300 km uzun yolum var 150 150 olmak üzere. dinlendirmeden gidiyorum. öyle aman aman da değil, sıkarak gidiyorum 90 100 arası. hiçbir sorun vermedi 1 yıl boyunca. çok övüyorsunuz ya, ybr benim gittiğim yolda benim kullandığım şekilde kullanınca hararet yapıyor, supap kaçırıyor. yokuşlarda benimki gibi zorlayarak çıkınca ışıklarda sürekli stop ediyor. tabi sorun ybr lerde değil o ybrdedir. buda ihtimal. yada benim çinli kaliteli çıkmıştır nadir olur. oda ihtimal.

herkes kendini kandırıyor olay yamyamaha nın dediği gibi sürücüde biter ister çin ister italyan yol durumuna uygun sürülmeyen tüm motorlar hararet yapar, uygun sürülen tüm motorlar sorunsuz tamamlar.

fan olayına gelince bizde kullanıyoruz. özellikle kamp yaptığımızda motorun elektrik üretebilmesi için durduğu yerde 1 saat çalıştığı oluyor, ağaçlarda rüzgar tuttuğundan pek soğutma işlemi gerçekleşmiyor. bunun için bloğun sağına soluna işlemci fanları koyduk bilgisayar için olanlardan. bloğun arka kısmında da eski pentium 1 fanları sığıyor karbüratör boğazı altı, bir adet yerleştirdik. penritum 1 fanı direk kontağa bağlı motor çalıştığında çalışıyor, diğer iki fan içinde araba hararet müşürünü silindir bloğunun bir kısmına değdirdik, motor ısısı 85 90a ulaştığı zaman fan açıyor. bir süre sonra fan söndüğüne göre başarılı olduğumuzu düşünüyorum.

ancak oraya 24000 btu klimada koysak motor zorlanınca hararet yapacaktır, yani limitlerde kullanırsanız harareti bir şekilde çözseniz bile ki çözemezsiniz, kol çıkarır. motoru üzmeden kullanırsanız adana gibi rüzgar esmeyen nemli çok sıcak bir yörede oturmuyorsanız pek bir sorun olmaz. akrabalar antakya civarında hiçbir sorun olmadan motorla gidip geliyorlar. fan koymayı düşündüğünüz kadar motorun limitlerinide tanıyın derim. çok düşük ve çok yüksek devir kullanmak hararete sebep olacaktır. tabiki çok önemli bi etkende hava ayarı. eğer az hava alıyorsa fazla benzin atacağından yine harareti kolay yapar.

KAYA28
02 Mayıs 2012, 13:44
evet şu hava alma olayı bizim motorlarda sele altında kutu içerisinde en kısa zamanda uzatmayla dışarı çıkarmam gerekiyor.

ygk
02 Mayıs 2012, 14:16
benim motorda da öyle. hava filtresi tabiki kapalı bir kutuda olup 1 ağzı karbüratör boğazına diğer ağzı dışarıya bakar. zaten motor çalıştığında vakum oluştuğu için rüzgara ters yönden hava girişi olsa bile motor havayı çekecektir. önemli olan ne kadar havayı çekeceğini ayarlayan karbüratör ayarı.

utkan35
02 Mayıs 2012, 20:21
kardeş tam bilmiyorumda yağ soğutma olabilir maliyeti ne kadar bilmem ama bu durumda yapılcak en iyi şey yağ soğutma herhalde

lodos80
02 Mayıs 2012, 21:46
fan olayı biraz garibime gitti..hızınız 20-40 arası fan motorlu ve kendisi bir akım yaratıyorsa tamam..amaaa..hız arttıkça rüzgarın gücü çoğalır ve 100 km hızla giderken motora çarpan rüzğarın hızını ve soğutmasını hiçbir fanda bulamazsın..sadece rüzğarın hızını keser dahada engel olur motorun soğumasına..(fanın dönüş açısı da önemli tabi unutmayalım)..kendi imalatın özel bir su soğutma sistemi yapabilirsin..zor değil..