PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yeni Motosiklet, Rodaj..



semich
24 Nisan 2012, 15:00
Selamlar;

yaklaşık 40-45 gün önce ilk motorum olan 2005 model 50cc'lik ramzey scooter'ımı satın almış ve burada sizlerle paylaşmıştım.. sizin bilgilerinize önerilerinize kulak asmıştım.. ramzey'imi tabir-i caizse parçaladım :D manevra limitlerini zorladım.. hakimiyet konusunda yol katettiğimi düşünüyorum.. bu nedenle 100cc'lik bir cup almaya karar verdim.. arora kartal marka ve modelli 100cc'lik çok yakışıklı bir cup beğendim ve anlaştım satıcıyla.. vadeli aldığımdan dolayı bana biraz pahalıya gelecek lakin başka imkanım yok.. senetli taksitli alıyorum..
neyse, alacağım arora 0 ve 0 motor almak istememin nedeni rodaj aşamasını yaşayarak öğrenmek.. arora markasının bana evladiyelik bir motosiklet kazandırmayacağının farkındayım, bu motoruda sadece görünüşü güzel, ödemesi bana uygun ve 0 olduğu için alıyorum.. hala kendimi eğitme aşamasındayım sonuç olarak ve eğitimim tamamlanana kadar çok motosiklet parçalayacağım gibi :D

motosiklet rodajları cc'ye silindir sayısına ya da herhangi bir duruma göre değişiklik gösterebiliyor mu? bana tavsiyeleriniz ne olur arkadaşlar? alacağım motor 4 vitesli yarı otomatik, debriyajsız kısacası.. hangi yollara sokmalıyım hangi yollara sokmamalıyım, kaç km sürmeli rodaj aşaması? maximum hız kaç olmalı bu aşamada? vites geçişleri nasıl olmalı? konuyu bilmediğimden sorduğum sorular eksiklikler içerebilir, bu tarz bir motorun rodajı konusunda aklınıza gelen bilgiyi bana iletebilirsiniz.. şimdiden sağolun..

TATLIHIZ
24 Nisan 2012, 17:31
Güzel bir konu bende Kartal ı cok beyendim Kazasız belasız inş

Raphae1
24 Nisan 2012, 17:34
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/11729-rodaj.html buraya bir gözatabilirsiniz.

lycantrophic
24 Nisan 2012, 17:47
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/11729-rodaj.html buraya bir gözatabilirsiniz.

Ordan göz atınca daha bir güzel kafa karıştırıyor. :) Kullanma kılavuzuna bakmak en iyisi. Benimkinde 0-800 gaz kolunu yarım açın, 800-1600 3/4 açın diyordu, lastikler için de yanlamayın diyordu öyle yaptım oldu bitti. MCT'yi de sıfır almıştım onda rodaj modaj hikayeydi zaten aklıma bile gelmedi; 11 bin küsurda verdim taş gibiydi motoru. Çok fazla takılmamak gerek bence rodaja, kullanma kılavuzunda ne yazıyorsa o.

semich
24 Nisan 2012, 17:50
raphae1, bu linkten ben rodajın şuanki teknolojiye göre gereksiz olduğunu ve otomobil rodajından pek bir farkı olmadığını anladım.. o linkte tartışan arkadşalar aynı fikre tutunamamışlar, her kafadan bir ses çıkmış hemen hemen.. kimisi rodajın eski teknolojiyle üretilen piston ve silindirlerde geçerli olduğunu savunurken kimiside halen üreticilerin klavuzlarında bulundurduğunu söylüyor.. ayrıca devirlerden bashedilmiş, benim alacağım 0 motorun devir göstergesi yok.. sese göre hisse göre devir ayarlayabilirim, sonuçta otomobil kullanmayı '91 şahinle öğrendim(devir göstergesi yoktur, bilmeyenler için söyleyeyim), lakin devirdeki ufak dengesizlikler bu "rodaj" denen ve gerekli mi gereksiz mi anlam veremediğim olayı zedeler mi?

TATLIHIZ
24 Nisan 2012, 17:56
Bende onun için yazmadım fakat 100 lük motorlar genelde söyledir

25
50
75
95-98 giderler

Mesela sen 15 yap 2 ye at gaz ver kes 1 e at gaz ver 25 yap sonra 50-60 yap 3-4 yap 40 a düş 2 -3 yap 4 de biraz zorla ama cok deil azcık cok cıksın sesi 500 den sonra daha fazla ver zaten sesinden anlarsın

!Lk£®
24 Nisan 2012, 18:00
çok baş ağrıtmaya başladı bu rodaj mevzusu artık.
Birinin honda türkiye yi arayıp duruma el atması lazım :)

lycantrophic
24 Nisan 2012, 18:01
Yabancı forumlara da baktım biraz herkesin rodaj konusunda kafa karışık. Şehir efsaneleri almış başını gidiyor. :) 40ı geçmeyin diyenden son hız gidin arkanıza bakmadan ya da önce bir onla gidip sonra bir anda tam gaz vererek tek tekere kalkın diyene kadar her fikirde insan var. Bence en sağlıklısı kullanma kılavuzuna bakmak. Ama çin işi cup motorda rodaj çok önemli olmaz bence. Bir iki seneye altında dağılır kalır nasıl olsa, uzun ömürlü olmasını beklemek çok da doğru değil gibi.

TATLIHIZ
24 Nisan 2012, 18:10
Yoo bence öyle deil dayımda 110 luk mondial 4 vites var motor 5-6 senelik 3 kere kaza gecirdi dayım yaptırmadı motor daha gidiyor dayımda benzin atıp geziyor

utkan35
24 Nisan 2012, 18:13
bizim bi arkadaş arora cup aldı 100lük kaza yaptı motorun on tarafı gıtmıstı ama sağlamdı çalışıyodu hala çalışıyo diğer çin malları gibi motor kısmı sorun çıkarmadı yani

LP76
24 Nisan 2012, 20:17
ben yaklaşık 5 ay önce 150'lik vitesli asya aldım (evet bildiğiniz çinli) rodaj süresi boyunca kullanma kılavuzunda ne yazıyorsa onu uyguladım.Ama trafikte 50'yi geçmemek demek kazaya davetiye çıkarmak demektir (istanbul trafiği için) bende sahil bisiklet yolunu bilirsiniz bakırköyden başlar hemem hemen eminönüne kadar gider sahilden.1000 km'ye kadar ama ne kadar sabır harcadığımı anlatamam 50'yi geçmedim zamanında yağ vb.. değişimleri yaptım.Şu anda 4500 km ve sonuç emsalleri 90'ı geçemezken hadi bu çinli motorların göstergesinin %10 fazla gösterdiğinide kabul edelim 130 km yani 120 km rahat yapıyor ve şu ana kadar motordan en küçük bir problem bile yaşamadım.Bence rodajın çin, japon, alman her ne malı olursa olsun motorun ileriki (1000 km sonra) sürüş performansını direk etkilediğini düşünüyorum.

semich
24 Nisan 2012, 20:21
kafamda oluşturduğum ve kesinleştirdiğim düşünce: sabırla klavuza uy..

teşekkür ederim..

blt_59
25 Nisan 2012, 22:08
bnm motorda şu anda 850 km de,ilk 500 km ye kadar en fazla 60-70 arası hızlar yaptım,500 km de yagını degiştrip,kullanma klavuzundaki ''arada uzu vdeli olmamak kaydı ile sıkıştırmalar motorun alışması açısından saglıklı olur'' önerisine uyarak 100 km hızlara çıkardım gayet rahat ve stabil çıkıyor yanlız 7 km gittikten sonra durdugumda müthiş bi sıcaklık vardı motorda,ustaya tel açtım normal bişe olmaz dedi ama ,aralıksın 200 km gittigim 125t mde bile böle sıcaklık hissetmedim,şimdilik 1000 km ye kadar yine düşük hızlarda gidicez bakalım düzelecekmi..