PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yeni motorum



Nitrometanol
20 Nisan 2012, 22:29
Scooterdan sonra yeni motosikletim olan motoran torro best i aldım. 6 7 ay sürüp vitesliye geçeceim için bu markayı aldım biri gösterdi sürdüm fakat çok ilginç geldi.

1- 1. viteste yavaşça hızlanmadan giderken gazı kesince motor frenlemiş gibi duruyor bu doğal mı?

2- Erken vites atınca motosiklet gerektiği gibi hızlanmıyor bu normal midir?

EaréndiL
20 Nisan 2012, 22:39
1.doğal
2.normal

Nitrometanol
20 Nisan 2012, 22:42
1.doğal
2.normal

1 peki neden böyle zor oluyoda

blt_59
20 Nisan 2012, 22:43
Scooterdan sonra yeni motosikletim olan motoran torro best i aldım. 6 7 ay sürüp vitesliye geçeceim için bu markayı aldım biri gösterdi sürdüm fakat çok ilginç geldi.

1- 1. viteste yavaşça hızlanmadan giderken gazı kesince motor frenlemiş gibi duruyor bu doğal mı?

2- Erken vites atınca motosiklet gerektiği gibi hızlanmıyor bu normal midir?motordan çok senin kullanma tarzın ilginç:) 1.seçenek araçtada motordada olan bi olaydır gayet normal 2 seçenekte yine her vitesli araçta olan normal bişey ( otomatikler hariç) erken vites degişirsen aracın hızlanması dogal olarak gecikecek:)

Nitrometanol
20 Nisan 2012, 22:45
motordan çok senin kullanma tarzın ilginç:) 1.seçenek araçtada motordada olan bi olaydır gayet normal 2 seçenekte yine her vitesli araçta olan notmal bişey ( otomatikler hariç) erken vite degişirsen aracın hızlanması dogal olarak gecikecek:)

Kullanma tarzımı nerden biliyosunuz 20 m ilerdeki yere parkedicektim 1 de gitmem gerek normal olarak

novablue
20 Nisan 2012, 22:50
1. Vitesde gazı kestiğin anda motoron fren yapar gibi yavaşlaması moorun kompressör gücünden meydana gelir. Bunu yaşamamak için yavaşlarken yarım debriyaj kullanılır. Senin bunu yapmadığın anlaşılıyor. Kullanım tarzın buradan farkediliyor. Yavaş yavaş alışırsın. Ne marka ne model motora baktın bu arada?

EaréndiL
20 Nisan 2012, 22:51
Şöyle normal birinci olayın sebebi kompresör freni sen gaz vermeyi kesince otomatik olarak yavaşlayacağını düşünüyor motor.Erken vites atarsan motorun devri düştüğü için daha geç hızlanır.Kompresör frenini debriyajı sıkarak halledebilirsin ama bu durumda motor yağlanmadığı için motora zarar verdiğini söylüyorlar en iyisi 1 vites yükseltmek.

Nitrometanol
20 Nisan 2012, 22:51
1. Vitesde gazı kestiğin anda motoron fren yapar gibi yavaşlaması moorun kompressör gücünden meydana gelir. Bunu yaşamamak için yavaşlarken yarım debriyaj kullanılır. Senin bunu yapmadığın anlaşılıyor. Kullanım tarzın buradan farkediliyor. Yavaş yavaş alışırsın. Ne marka ne model motora baktın bu arada?

Yarım debriyaj nedir? Motoran torro best aldım

yamyamaha
20 Nisan 2012, 22:51
1. otomatik deprajlı bir motorda ayagını vitesin üstünde tuttuğunda debraj sıkmış olursun. sürüş esnasındaki ihtiyaca göre kullanıp yıgılmayı önlersin.
2. her vitesli motorda durum böyle.

Nitrometanol
20 Nisan 2012, 22:53
Şöyle normal birinci olayın sebebi kompresör freni sen gaz vermeyi kesince otomatik olarak yavaşlayacağını düşünüyor motor.Erken vites atarsan motorun devri düştüğü için daha geç hızlanır.Kompresör frenini debriyajı sıkarak halledebilirsin ama bu durumda motor yağlanmadığı için motora zarar verdiğini söylüyorlar en iyisi 1 vites yükseltmek.

Motorda debriyaj yok

blt_59
20 Nisan 2012, 22:54
arkadaşım sorularında bi anormallik yok onu demek istiyorum ,1. viteste hengi motorlu araçta yaparsan yap aynı tepkiyi alırsın,2 sorundada aynı şekilde..laf olsun diye konu açmadıysan bi problemin varsa ayrıntılarıyla anlat yardımcı olmak isteyen olsun.

Nitrometanol
20 Nisan 2012, 22:57
Ayağım hep vitesin üzerinde duruyor pek anlayamadım

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:55 ----------


arkadaşım sorularında bi anormallik yok onu demek istiyorum ,1. viteste hengi motorlu araçta yaparsan yap aynı tepkiyi alırsın,2 sorundada aynı şekilde..laf olsun diye konu açmadıysan bi problemin varsa ayrıntılarıyla anlat yardımcı olmak isteyen olsun.

Laf olsun diye değil endişeliyimde biraz

_SpartacuS_
20 Nisan 2012, 23:00
Yarım debriyaj nedir? Motoran torro best aldım

Dalga geçmiyorsun dimi arkadaşım sen Forum üyeleriyle ? Soruların bana biraz TIRT geldi. Vitesli motosiklet kullanabiliyorsun verdiğin cevaplara bakılırsada kendine güveniyorsun. Ama soru soruş şeklin mağrandan dun cıkmış gibi duruyor.

Yarım debriyaj
Gidonda Solda bulunan Debriyaj kavramasına giden Manet ( PEDAL ) ' e kavramanın yarısı kadar basmamıza deniyor. Buda yarım debriyaj oluyor.
Kompresör olayı da aynen arkadaşımızın söylediği gibi Motorun gaz akışını kestiğinden yanı GAZ Kolunu Kendine doğru çevirmeyi bıraktığında karbüratörlerin hava almasını kestiğinden dolayı Pistonların gidip gelmesinin yükü arka tekere bindiğinden o şekilde kasması ( yavaşlaması , yığılması ) normal...

Saygılar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:58 ----------

Motorumda debriyaj yok demişsin o zaman yığılması yine normal. Aynı arka tekere binen gücten dolayı olusuyor Zamanla alışırsın

selçuk sezer
20 Nisan 2012, 23:02
arkadaşın motorunda debriyaj yok cub tarzı bi şey

novablue
20 Nisan 2012, 23:02
Debriyajsız olduğunu bilmiyordum. Durum böyle olduğuna göre yapacak bişey yok. Benim anlattığım yarım debriyaj olayı manuall vitesli ve güçlü motorlar için geçerli. Sizinkinde çok yüksek kompressor olmaması lazım ama bildiğim kadarıyla her araç için 1. Vites çok tepkilidir. 10 metre gideceksen 1. vitesde çok yavaş gitmek lazım.

Nitrometanol
20 Nisan 2012, 23:05
Dalga geçmiyorsun dimi arkadaşım sen Forum üyeleriyle ? Soruların bana biraz TIRT geldi. Vitesli motosiklet kullanabiliyorsun verdiğin cevaplara bakılırsada kendine güveniyorsun. Ama soru soruş şeklin mağrandan dun cıkmış gibi duruyor.

Yarım debriyaj
Gidonda Solda bulunan Debriyaj kavramasına giden Manet ( PEDAL ) ' e kavramanın yarısı kadar basmamıza deniyor. Buda yarım debriyaj oluyor.
Kompresör olayı da aynen arkadaşımızın söylediği gibi Motorun gaz akışını kestiğinden yanı GAZ Kolunu Kendine doğru çevirmeyi bıraktığında karbüratörlerin hava almasını kestiğinden dolayı Pistonların gidip gelmesinin yükü arka tekere bindiğinden o şekilde kasması ( yavaşlaması , yığılması ) normal...

Saygılar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:58 ----------

Motorumda debriyaj yok demişsin o zaman yığılması yine normal. Aynı arka tekere binen gücten dolayı olusuyor Zamanla alışırsın

Neden herkes garipsiyor bu durumu ben anlamıyorum yeni öğreniyorum ve motorda debriyaj yok çünkü cup. Beni sorgulamayın bilsem neden sorayım uyuyacağım yerde neden konu açayım? Debriyajsız motora debriyajı yarım basın diyosunuz asıl siz dalga mı geçiyorsunuz benimle? Olaya bak motosikleti zor sürdüm bi hışımla konu açtım cevap bekliyorum diyosunuz dalga mı geçiyosun laf olsun diye mi konu açıyosun siz ne yapmaya çalışıyorsunuz??? Konu açıyorum söz dalaşına girmeye uğraşıyosunuz

adem80
20 Nisan 2012, 23:08
yazı yazmakla motor sürmesi öğretilmez. Arkadaşım biraz bin gez öğrenirsin zaten. Sevgiler.

blt_59
20 Nisan 2012, 23:10
arkadaşım sen konunun başında motorun nedir derdin nedir anlattınmı stem ediyosun,motorunun cup oldugunu bi sayfa yazdıktan sonra öreniyo millet:)

Nitrometanol
20 Nisan 2012, 23:15
Ortamı germeyin lütfen olayı açıklıyım ayrıntılarıyla. Mondial sürdüm 2 sene trafiğe çıkmıyorum 2000 km anca yapabildim bakkal vs gidiyorum. Biraz kullanıp değiştiricem motosikletimi. Motosiklet cup. Debriyaj yok sadece vites var 4 vites. Erken vites atmışın motor hızlanmadı bir türlü 2.soru bu yüzden. 1. soru ise parketmeye giderken çok zorlandığım için yazdım. Debriyaj yok tekrar yazıyorum. Herkes cup a kolay diyor ama zor geldi bana acaba sorun motosiklettemi diye açtım konuyu gözümden uyku akıyor ve çok telaşlandım karşılaştığım tepkiye bak

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:13 ----------


arkadaşım sen konunun başında motorun nedir derdin nedir anlattınmı stem ediyosun,motorunun cup oldugunu bi sayfa yazdıktan sonra öreniyo millet:)

Torro best cuptır.

blt_59
20 Nisan 2012, 23:18
:cherry::cherry::cherry:bu çok derin ve nezih problemini çok degerli forum sakinlerinin engin teccübelerine emanet edip herkese hayuırlı akşamlar diliyorum kolay gelsin arkadaşlar:cherry:

adem80
20 Nisan 2012, 23:22
bu başlıkta kötü kokular almaya başladım :)

Tropiksera
21 Nisan 2012, 01:12
Arkadaşım 10 senelik cup kullacısı olarak şöyle izah edeyim.
1-Yarım debriaj 1.vitesden 2. vitese atarken ayağınla tam basarsan boşta, ayağını çekersen 2 vitese geçersin.Yarım debriaj ise 2.vitese atarken vites müşürüne tam basmayıpda yarım basarsın ki buda ayağını çektin mi 1. vitese geçicekdir.
2-Vites küçültürken de ise ara gaz vererek küçült ki komperasör o kadar tepmesin.Bunu nasıl yaparım dersen 4. vitesden 3. vitese indirirken hızlıca yarım gaz veriyorsun.


Ya bunları ben boşu boşuna anlatıyorum sen hele bin gez şöyle motorunu tanı alışırsın.

quezzap
21 Nisan 2012, 01:26
birazcık sende acemilik var dostum.. zamanla sorun ortadan kalkacaktır.