PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yeni Başlıyan İçin öneri



BlackCastle
20 Nisan 2012, 16:39
Arkadaşlar Gösterişli Olsun Ama Pahalı Olmayan Motor İstiyorum Bana Önerebileceğiniz Bir Motor Var Mı? Örnek:http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kanuni-kanuni-phantom-180cc-geldi-kayalarmotorda-82233741/detay/
Motoru Alıcaktım Kimse Övmemiş Yorumlara Falan Baktımda.

bY_aLp
20 Nisan 2012, 17:00
in misin cinmisin necisin ehliyetin varmı sürüş tecrüben varmı kaç paralık bişe bakıyorsun ne tarz istiyorsun korumalıkların tammı

BlackCastle
20 Nisan 2012, 17:07
in misin cinmisin necisin ehliyetin varmı sürüş tecrüben varmı kaç paralık bişe bakıyorsun ne tarz istiyorsun korumalıkların tammı
Ehliyetim Var Sürüş Tecrübem Var Sayılır Kurstan 5,6 Bin Tl Arası Bir Motor Arıyorum Korumalıklar Vs. Yok Motoru ALınca Tüm Ekipmanları Alacağım.

Karlıyollar
20 Nisan 2012, 17:10
Bence ilk başlayış olarak mondial mh 125 drift al daha sonra seviye seviye atlatırsın yada honda cbr125 al :)

wallaby
20 Nisan 2012, 17:10
Nacizade tavsiyem önce korumaları ve sağlam bir kask alman ve sonra kalan bütçen ile hareket etmen.
tabi taktir senin.

BlackCastle
20 Nisan 2012, 17:16
Nacizade tavsiyem önce korumaları ve sağlam bir kask alman ve sonra kalan bütçen ile hareket etmen.
tabi taktir senin.
Kardeşim Ekipman Sorun Değil Ben Motor Olarak Ne Almalıyım Diyorum Ekipmanı Motorun Yanında Alıcam En İyi Ekipmanları Alıcam Emin Olabilirsin.

MRay57
20 Nisan 2012, 17:18
Arkadaş mrb
Önce şunu bunu al demicem sonuçta motorsuz ekipman ise yaramaz, ekipmansiz da motor kullanılmaz.

Kurstaki bikaç saat sürüyüş motor dünyasındaki gerekli tecrübenin %5 ini bile vermez sana.
Tecrübeliyim demek için en az bir 5 bin km yapmak lazım.
Motor seçimi için kolay gelsin. Linkini verdiğin modelin görüşü güzel gerçekten.

BlackCastle
20 Nisan 2012, 17:20
Bence ilk başlayış olarak mondial mh 125 drift al daha sonra seviye seviye atlatırsın yada honda cbr125 al :)
Önerini Dikkate Alacağım Teşekkürler.Phantom Fazlamı Gelir Diyorsun?

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:18 ----------


Arkadaş mrb
Önce şunu bunu al demicem sonuçta motorsuz ekipman ise yaramaz, ekipmansiz da motor kullanılmaz.

Kurstaki bikaç saat sürüyüş motor dünyasındaki gerekli tecrübenin %5 ini bile vermez sana.
Tecrübeliyim demek için en az bir 5 bin km yapmak lazım.
Motor seçimi için kolay gelsin. Linkini verdiğin modelin görüşü güzel gerçekten.
Tecrübem Var Demedim Var Sayılır Dedim Tabiki Motoru Bugün Aldım Yarın Otobanda Kullanmıyacağım Motorumu Aldıktan Sonra Eğitim Alıcam.Yorumun İçin Teşekkürler.

Karlıyollar
20 Nisan 2012, 17:21
O motorda güzel ama şuan daha yeni başlıyacaksın kullanmaya yani o makina çok pahalı bence daha ucuz bişeyler al 1 sene falan kullanırsın öğrenirsin güzelce sonra onu satıp bunun gibi alabilirsin çünkü şimdi o makina çok pahalı düşersin falan çizilir dağılır daha ucuz bişeyler almanı öneririm.

Güzel Şale
20 Nisan 2012, 17:21
Cbf 150 alabilirsin. Bu sınıfın en konforlusudur ve en sorunsuzlarındandır. Sahibinden de baktığın motosikletten uzak dur. Adı 250cc olan bir motor o kadar. Detaylı bilgi için cbf 150 kullanıcıları bölümüne bakabilirsin.

c3nk
20 Nisan 2012, 17:22
eğer bu parayı verecek bütçen varsa neden japon bakmıyorsunda çinli bakıyorsun? 2.el temiz japonlara göz at derim, cbr 125, cbf 150, ybr esd 125, apache rtr 150(hint)...

BlackCastle
20 Nisan 2012, 17:27
eğer bu parayı verecek bütçen varsa neden japon bakmıyorsunda çinli bakıyorsun? 2.el temiz japonlara göz at derim, cbr 125, cbf 150, ybr esd 125, apache rtr 150(hint)...
Güzel Kardeşim Motorsiklet Almak İstiyorum Marka Arıyorum Sizin Gibi Bilen Arkadaşlara Danışıyorum Hangisini Almalıyım Diye Sen Bana Ne Diyorsun:) Yorum İçin Teşekkürler Bakıyorum.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-diger-markalar-tvs-apache-rtr-150-sari-2011-stoklarimizda-hemen-teslim-59780404/detay/
Bu Motordan Bahsediyorsun Herhalde Çok Güzelmiş Bunuda Listeye Ekledim.

Güzel Şale
20 Nisan 2012, 17:35
Kardeşim kaliteli ve sorunsuz alabileceğin üç model var. Yamaha Ybr125, Honda Cbf150 ve Tvs Apache rtr150. Ybr 4200 civarı, tvs 4100 civarı ve cbf 4500 civarı fiyatları vardır. Tvs kıvraktır, son hız olarak 5-10 km daha hızlıdır ama titreşimlidir. Ybr sorunsuzdur, iyidir hastır ama bisikletvari bir görünüme sahip. Cbf ise içlerinde en kalıplısı ve konforlusudur. Üç modelinde yakıt tüketimleri birbirine yakındır. sonuç olarak bu üç modelden hangisini alırsan al sorun yaşatmaz sana. Şimdiden hayırlı olsun.

MRay57
20 Nisan 2012, 17:36
Önerini Dikkate Alacağım Teşekkürler.Phantom Fazlamı Gelir Diyorsun?

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:18 ----------


Tecrübem Var Demedim Var Sayılır Dedim Tabiki Motoru Bugün Aldım Yarın Otobanda Kullanmıyacağım Motorumu Aldıktan Sonra Eğitim Alıcam.Yorumun İçin Teşekkürler.

Yok kardeşim bi sıkıntı yok ben seni anladım eleştiri falan kesinlikle değildi yanlış anlaşılma olmasın.

Herkez CBR 125 le basla diyor. Bende yeniyim ama asla 125 cclik bi motorla başlamayı düşünmüyorum.
600 cc Roadster düşünüyorum sanada böyle Hornet, Z 750 tarzı bişey önermek isterdim ama taslanirim herhalde.

Daha yenisin falan filan deniliyor, önemli olan motorun hacmi değil önemli olan kendi kendimize mukayet olabilecekmiyiz.
Kursta Yamaha XJ yi dün yolda kullandım ilk defa. 80-100 le giderken resmen uçuyormus gibi oluyor insan.
Yani demem oki yeni bir sürücü tehlike nin zaten farkında aşırı hız yapmaz. O halde niye ufacık bir motor la başlasın?

Tabi bide işin maddi yönü var düşük cc daha ucuz oluyor.

Neyse kolay gelsin.

BlackCastle
20 Nisan 2012, 17:51
Kardeşim kaliteli ve sorunsuz alabileceğin üç model var. Yamaha Ybr125, Honda Cbf150 ve Tvs Apache rtr150. Ybr 4200 civarı, tvs 4100 civarı ve cbf 4500 civarı fiyatları vardır. Tvs kıvraktır, son hız olarak 5-10 km daha hızlıdır ama titreşimlidir. Ybr sorunsuzdur, iyidir hastır ama bisikletvari bir görünüme sahip. Cbf ise içlerinde en kalıplısı ve konforlusudur. Üç modelinde yakıt tüketimleri birbirine yakındır. sonuç olarak bu üç modelden hangisini alırsan al sorun yaşatmaz sana. Şimdiden hayırlı olsun.
Çok Sağol Kardeşim Dediğin Motorları Aldım Listeme Bu Motorlar Arasından Birini Alacağım Kesin Yorumun Yönlendirmen İçin Teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:49 ----------


Yok kardeşim bi sıkıntı yok ben seni anladım eleştiri falan kesinlikle değildi yanlış anlaşılma olmasın.

Herkez CBR 125 le basla diyor. Bende yeniyim ama asla 125 cclik bi motorla başlamayı düşünmüyorum.
600 cc Roadster düşünüyorum sanada böyle Hornet, Z 750 tarzı bişey önermek isterdim ama taslanirim herhalde.

Daha yenisin falan filan deniliyor, önemli olan motorun hacmi değil önemli olan kendi kendimize mukayet olabilecekmiyiz.
Kursta Yamaha XJ yi dün yolda kullandım ilk defa. 80-100 le giderken resmen uçuyormus gibi oluyor insan.
Yani demem oki yeni bir sürücü tehlike nin zaten farkında aşırı hız yapmaz. O halde niye ufacık bir motor la başlasın?

Tabi bide işin maddi yönü var düşük cc daha ucuz oluyor.

Neyse kolay gelsin.
Kardeşim Bu Konuda Sana Katılmıyorum Yüksek Ccli Motorlar Genelde Ağır Olurlar Buda Kullanmasını Bilmeyen Adam İçin Sorun.Buradan Yola Çıkarsak Demek İstediğin Yanlış
http://www.youtube.com/watch?v=Hvunr0meJt0
Yorumun İçin Çok Teşekkürler.

MRay57
20 Nisan 2012, 18:24
Çok Sağol Kardeşim Dediğin Motorları Aldım Listeme Bu Motorlar Arasından Birini Alacağım Kesin Yorumun Yönlendirmen İçin Teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:49 ----------


Kardeşim Bu Konuda Sana Katılmıyorum Yüksek Ccli Motorlar Genelde Ağır Olurlar Buda Kullanmasını Bilmeyen Adam İçin Sorun.Buradan Yola Çıkarsak Demek İstediğin Yanlış
http://www.youtube.com/watch?v=Hvunr0meJt0
Yorumun İçin Çok Teşekkürler.

Hocam haklısın bu motorlar gerçekten ağır. Ama sürüyüşü etkilemez ki? Ben 70 kiloluk bir insanım aslında daha hafif olan yamaha xt kullanıyordum düne kadar, dedilerki tekerler patladı bugün bunu kullancan 250 kg luk motor. İlk başta korktum tabi bende kalıp falan 0 zaten.
2 saat boyunca sürdüm en ufak bir rahatsızlık vermedi. Aksine inanılmaz rahat konforlu bir sürüyüş oldu.

Yapman gereken virajlarda daha temkinli olmak.

Ama dersen ben şehir içinde ön teker kaldircam akrobasi yapcam diyorsan o başka.
Yorumum yanlış değil bence. Eğer profesyonel amaçlı kullanmicaksan motoru 125 cc alınmaz.
Ben avrupada yaşıyorum. Eğitimin disiplinin çok üst düzeyde olduğu bir yerde kimse 125 cc kelimesini kullanmıyor. Belki bu yüzden sizi anlamakta zorlanıyorum.

İyi günler

yesewi
20 Nisan 2012, 18:26
Gösteriş istiyosan ya z1000 yada hayabusa alıcaksın hacı böle gazladınmı millet hem sesine hem görüntüne ahyran olucak hayabusayla başlamanı tavsiye ederim :queen:

ozrace
20 Nisan 2012, 18:31
tvs apache alabilirsin.uzun zaman sorunsuz kullanırsın :cat: kanuni ye gelince;tamam motosiklet'den anlarız ama o model yeni olduğu için belki ilk alan ve kullanan sen olacaktın.yani artı ve eksilerini bilemediğinden kimse önermiyor diyebilirim.anlayacağın tamamen kapalı kutu...

MRay57
20 Nisan 2012, 18:35
Gösteriş istiyosan ya z1000 yada hayabusa alıcaksın hacı böle gazladınmı millet hem sesine hem görüntüne ahyran olucak hayabusayla başlamanı tavsiye ederim :queen:

Kimi gösteriş için ona biner kimi "Bindimmi adam gibi motora binerim demek için"

BlackCastle
20 Nisan 2012, 19:21
Hocam haklısın bu motorlar gerçekten ağır. Ama sürüyüşü etkilemez ki? Ben 70 kiloluk bir insanım aslında daha hafif olan yamaha xt kullanıyordum düne kadar, dedilerki tekerler patladı bugün bunu kullancan 250 kg luk motor. İlk başta korktum tabi bende kalıp falan 0 zaten.
2 saat boyunca sürdüm en ufak bir rahatsızlık vermedi. Aksine inanılmaz rahat konforlu bir sürüyüş oldu.

Yapman gereken virajlarda daha temkinli olmak.

Ama dersen ben şehir içinde ön teker kaldircam akrobasi yapcam diyorsan o başka.
Yorumum yanlış değil bence. Eğer profesyonel amaçlı kullanmicaksan motoru 125 cc alınmaz.
Ben avrupada yaşıyorum. Eğitimin disiplinin çok üst düzeyde olduğu bir yerde kimse 125 cc kelimesini kullanmıyor. Belki bu yüzden sizi anlamakta zorlanıyorum.

İyi günler
Anladım Hocam Çok Haklısınız Büyük Motorlardan Korkuyorum Ne Yalan Söyliyeyim Belki Kullanmadığımdandır.Yorum İçin Teşekkürler.tvs apache De Karar Kılacağım Gibi Duruyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:17 ----------


tvs apache alabilirsin.uzun zaman sorunsuz kullanırsın :cat: kanuni ye gelince;tamam motosiklet'den anlarız ama o model yeni olduğu için belki ilk alan ve kullanan sen olacaktın.yani artı ve eksilerini bilemediğinden kimse önermiyor diyebilirim.anlayacağın tamamen kapalı kutu...
Evet Hocam Bende O Motorda Karar Kıldım Gibi Araştırmaya Başladım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:19 ----------


Gösteriş istiyosan ya z1000 yada hayabusa alıcaksın hacı böle gazladınmı millet hem sesine hem görüntüne ahyran olucak hayabusayla başlamanı tavsiye ederim :queen:
Sırf Gösteriş İçinde ALmıyorm Hocam Hem İletişim Amaçlı Hem Gösteriş(Gösteriş Dedinmi Motorda Asalet Olsun Yeter) Hemde Motor Sevgisinden.)

safakk
20 Nisan 2012, 19:24
Yok kardeşim bi sıkıntı yok ben seni anladım eleştiri falan kesinlikle değildi yanlış anlaşılma olmasın.

Herkez CBR 125 le basla diyor. Bende yeniyim ama asla 125 cclik bi motorla başlamayı düşünmüyorum.
600 cc Roadster düşünüyorum sanada böyle Hornet, Z 750 tarzı bişey önermek isterdim ama taslanirim herhalde.

Daha yenisin falan filan deniliyor, önemli olan motorun hacmi değil önemli olan kendi kendimize mukayet olabilecekmiyiz.
Kursta Yamaha XJ yi dün yolda kullandım ilk defa. 80-100 le giderken resmen uçuyormus gibi oluyor insan.
Yani demem oki yeni bir sürücü tehlike nin zaten farkında aşırı hız yapmaz. O halde niye ufacık bir motor la başlasın?

Tabi bide işin maddi yönü var düşük cc daha ucuz oluyor.

Neyse kolay gelsin.

Tamam siz +600cc bir motosiklet alın. Seneye hala yaşıyorsanız yada hala motosiklete biniyor olursanız gelin burda başlık açın bizde burda 125lik tavsiye etmekden vazgeçelim. Tabii bu bir yıldan sonra da hala motosiklete biniyor olursanız geçirdiğiniz kazaları tek tek üşenmeden yazın. Bizde ona göre karar verelim ne dersin?

Motogp yarışçıları bile motor hacmini kademe kademe arttırarak yükselirken siz bir anda 600lük ile başlamakdan bahsediyorsunuz. Ozaman motogp sizi daha keşfedememiş olması büyük kayıp...

Ha birde başka bir mesajınızda daha önce motosiklet kullandığınızdan yalnız şartlardan ötürü büyük bir motosiklete bindiğinizi yazmışsınız. Efendim zaten daha önceden binmiş insan az buçuk aşinadır kullanır. Hakkını verir mi peki? Mümkün değil. Peki motosiklet bilgisi neredeyse 0 sayılabilecek biri için aynı şey söylenebilir mi? Elbette söylenemez

Bu forumda tonlarca söz dinlemeyip gidip 600lük 1000lik alan yeni başlayanlar oldu. Hepsi de ya yaptığı kazayla motoru sattı bi daha motosiklete elini sürmedi yada sattı ufak hacimli aldı yada bunların hiçbirini yapamadan hayata gözlerini yumanlar oldu. Ufak bir araştırmayla hepsinin konusuna ulaşırsınız. Ozaman ne demek istediğimi daha iyi anlayacağınıza eminim

eren özer
20 Nisan 2012, 19:27
Aradağın Motor Tvs Apache gösterişli hemde bi hayli tasarım ödülü almış ,ucuz , kaliteli ve iyi kaçıyo :)

seckin_
20 Nisan 2012, 19:33
Yok kardeşim bi sıkıntı yok ben seni anladım eleştiri falan kesinlikle değildi yanlış anlaşılma olmasın.

Herkez CBR 125 le basla diyor. Bende yeniyim ama asla 125 cclik bi motorla başlamayı düşünmüyorum.
600 cc Roadster düşünüyorum sanada böyle Hornet, Z 750 tarzı bişey önermek isterdim ama taslanirim herhalde.

Daha yenisin falan filan deniliyor, önemli olan motorun hacmi değil önemli olan kendi kendimize mukayet olabilecekmiyiz.
Kursta Yamaha XJ yi dün yolda kullandım ilk defa. 80-100 le giderken resmen uçuyormus gibi oluyor insan.
Yani demem oki yeni bir sürücü tehlike nin zaten farkında aşırı hız yapmaz. O halde niye ufacık bir motor la başlasın?

Tabi bide işin maddi yönü var düşük cc daha ucuz oluyor.

Neyse kolay gelsin.

Vay bee, biz hiçbir şey bilmiyormuşuz meğerse. Tabi canım kendine mukayet olacaksan hayabusayla da başlayabilirsin yani neki sonuçta alt tarafı 200+ kg motor...

MRay57
20 Nisan 2012, 19:35
Anladım Hocam Çok Haklısınız Büyük Motorlardan Korkuyorum Ne Yalan Söyliyeyim Belki Kullanmadığımdandır.Yorum İçin Teşekkürler.tvs apache De Karar Kılacağım Gibi Duruyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:17 ----------


Evet Hocam Bende O Motorda Karar Kıldım Gibi Araştırmaya Başladım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:19 ----------


Sırf Gösteriş İçinde ALmıyorm Hocam Hem İletişim Amaçlı Hem Gösteriş(Gösteriş Dedinmi Motorda Asalet Olsun Yeter) Hemde Motor Sevgisinden.)
ok şimdiden hayırlı olsun Güle güle kullan

BlackCastle
20 Nisan 2012, 19:42
ok şimdiden hayırlı olsun Güle güle kullan
Teşekkürler Kardeşim.

MRay57
20 Nisan 2012, 19:56
Vay bee, biz hiçbir şey bilmiyormuşuz meğerse. Tabi canım kendine mukayet olacaksan hayabusayla da başlayabilirsin yani neki sonuçta alt tarafı 200+ kg motor...

Estağfurullah.
600 cc idealdir dedim hayabusalara ucmayalım.
Bilinmeyen birşey varsa oda kanunun belirlediği hız limiti. Yanılmıyorsam Türkiye de 120km bu limit.
Soruyorum bu kurala uyarsak motoru daha kolay kontrol edemezmiyiz?
Hani illa 250 ilemi gitmek lazım? Hayır.
Acemi sürücü nerde ne kadar basacagini bilmeli.

Adı üstünde acemi zaten fazla basmaya korkar.

fireblade1
20 Nisan 2012, 20:29
linkini koyduğun motora 4bin küsür tl vermek hiç mantıklı değil.o fiyata 2 tane cbf 150 alınır 2. el :) başlangıç için ybr 125 , cbf 150 , cbr 125 r , tvs apache gibi commuter ve racing tarzlar önerebilirim..cruiser tarzında 150 cc keeway superlight var.bunların piyasasına bakman daha mantıklı olur kanuniye göre :)

makseli
20 Nisan 2012, 23:07
yeni yazdığım bir yazı. http://mondial150mr.blogspot.com/2012/04/150-mr-baslangc-motorumudur.html gerçi siz gösterişli olsun demişsiniz biraz ama neyse. Eğer alabilirseniz Cbr 250 R da güzel başlangıç motosikleti olur. Cbr 250 r hakkında http://blog.trhondacbr250r.com/honda/honda-cbr-250-r-kurumsal-tanitim-ve-videolari/ linkine bakabilirsin

MRay57
21 Nisan 2012, 02:47
Tamam siz +600cc bir motosiklet alın. Seneye hala yaşıyorsanız yada hala motosiklete biniyor olursanız gelin burda başlık açın bizde burda 125lik tavsiye etmekden vazgeçelim. Tabii bu bir yıldan sonra da hala motosiklete biniyor olursanız geçirdiğiniz kazaları tek tek üşenmeden yazın. Bizde ona göre karar verelim ne dersin?

Motogp yarışçıları bile motor hacmini kademe kademe arttırarak yükselirken siz bir anda 600lük ile başlamakdan bahsediyorsunuz. Ozaman motogp sizi daha keşfedememiş olması büyük kayıp...

Ha birde başka bir mesajınızda daha önce motosiklet kullandığınızdan yalnız şartlardan ötürü büyük bir motosiklete bindiğinizi yazmışsınız. Efendim zaten daha önceden binmiş insan az buçuk aşinadır kullanır. Hakkını verir mi peki? Mümkün değil. Peki motosiklet bilgisi neredeyse 0 sayılabilecek biri için aynı şey söylenebilir mi? Elbette söylenemez

Bu forumda tonlarca söz dinlemeyip gidip 600lük 1000lik alan yeni başlayanlar oldu. Hepsi de ya yaptığı kazayla motoru sattı bi daha motosiklete elini sürmedi yada sattı ufak hacimli aldı yada bunların hiçbirini yapamadan hayata gözlerini yumanlar oldu. Ufak bir araştırmayla hepsinin konusuna ulaşırsınız. Ozaman ne demek istediğimi daha iyi anlayacağınıza eminim

Merhaba

Yüksek hacimli motor süren adam illa kaza yapcak diye bi şart var mı? Sanmıyorum.
Kazaların çoğu kural ihlalinden ve aşırı hızdan kaynaklanıyor. Benim için yani aldığım eğitime göre aşırı hız 130-150 sizin için 300-400 olabilir.
Allah kimseye kaza bela vermesin yolda. Eğer biraz mantigimizi kullanirsak ister 6bin cc kullan ister 6 cc kurallara uymazsan her an kaza yapabilirsin.

Bahsettiğim diğer motor Yamaha XT660.

Moto Gp örneği nerden çıktı? On adamlar 14 yaşında başladılar motor kullanmaya. Ehliyete ihtiyaçları da yok o yarışlarında girmek için. Onuda geçtim ehliyeti aldıktan sora binlerce staja girdiler perfect kullanımı öğrenmek için.
Türkiyede standart 125 cc herhalde. Avrupada 600.
Hiçbir sürücü kursu profesyoneli 125 cc ile basla demez. Burda motor ehliyeti 3 aşamalı aslında. 13 yaşından itibaren 50 cc, 16 da 125 cc ehliyeti alıyorsun. 18 olduğun zaman asas ehliyet o zaten bununla daha yüksek hacimli motorlara binebilirsin. Yani bu ehliyetin amacı zaten 125in üstüne cikabilmek. Ancak kanunda aldığın motorun hp si en fazla 34 olmalı. Motor daha güçlü ise onu 34hp ye ayarlatiyorsun. 2 yıl boyunca durum böyle. Diğer yandan Sigorta olayı var. Hiçbir acenta asla sportif modelleri kabul etmiyor. Acemi sürücülerde doğal olarak Roadsterlara yöneliyor.


Avrupada insanlar kuralları ne kadar büyük titizlikle uyguluyor tahmin bile edemezsin.
Burda cezalar çok ağır, puan sistemiyle kolay şekilde ehliyetini kaybedebilirsin yeniden geçmek zorunda kalırsın bazen bunun için 2 yıl bekleme cezası bile veriyorlar, aşırı hız durumunda aracı elinden bile alabilirler.
Dahası Tr de fiyatlar 400-500 tl herhalde.
Burda araba olsun motor olsun 2000-2500 tl arası.

Yani demem oki kimse kolay kolay bir delilik yapmaz.
Sizin tarif ettiğiniz durumlarda sürücü alkollü olabilir, 300 basmış olabilir.
Tehlikeli olan biziz motor değil.

Son olarak acemi olmak kimseyi 125 e muhtaç etmemeli diyorum. Ama Türkiye şartlarında ortalıkta bu kadar bencil cahil yarım eğitimli sürücü bide yüzbinlerce trafik canavarı varken motora hiç binmeyin bile derim belki.

Kalın Sağlıcakla

motodriftt
21 Nisan 2012, 03:19
kardeş gösterdgn kanuni modelini görmemişdm ya çok tatlı duruyor hyosung gt250r düşünüyordum 2. el bunuda katıyorum beynimin büyükbir kısmına peşin adamın önüne 4500 koyarsan kuzu kuzu werirler bu makineyi rahat 150 kmh yapar diye düşünüyorum bence PERFECT

MRay57
21 Nisan 2012, 03:20
http://www.forum-auto.com/moto/section24/sujet125553.htm
Google Translate ile tercüme edin sayfayı. Hani kimse "Sen neler sacmaliyon ya"? tarzında şeyler söylemesin diye.

motodriftt
21 Nisan 2012, 03:27
600cc daha güvenli ya ben bnm kanuniyle 120 görüyorum dreksyon hakimiyeti kalmıyor ama :(:(sattıgım R6 la :(:( 190la gt silah gbiydi:(