PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motora cbr 125 ile başlamayı planlıyorum



kayınço
20 Nisan 2012, 12:06
Herkese selamlar abilerim , ablalarım , kardeşlerim. Ben 18 yaşında lise son sınıf öğrencisiyim. İçimde motor hevesi var. Motora Cbr 125 ile başlamayı planlıyorum. daha önce hiç motor sürmedim desem yeridir Arkadaşımın Yamaha Cryptonunu ( 110cc ) sürmüştüm bi 20 , 30 metre :queen: Haftaya ehliyete yazılıyorum. Motoru 0 almayı düşünüyorum motorun fiyatı 6.900 TL 400 TL VERGİSİ SİGORTASI , MONT TAKIMI 350 TL , KASK 300 TL TOPLAM 7.950 TL Yapıyor Sizce iyi mi ? yoksa ikinci el mi almalıyım . ikinci el düşünmememin sebebi motorda kusur olabileceği ve 5.500 tl ye alsam lastikleri yağı suyuydu derken 6 bin tl yi bulur bakımı. bende 900 tl daha koyar sıfırını alırım diye düşündüm Debriyajlı motorun nasıl kullanılıcağını biliyorum yani hem arkadaşımın allattığı hemde benim gözlemlediğim kadarıyla biliyorum fakat ugulayabilirmiyim bilmiyorum. Sizce yeni başalayan birisi olarak cbr 125 i sürebilirmiyim ? Sizce benim için cbr 125 uygunmudur ? tehlike yaşarmıyım yeni olduğum için ? Yardımcı olursanız sevinirim :) Herkese Saygılar & Sevgiler...

ImShoT
20 Nisan 2012, 12:11
cbr uygundur da 0 uygun değildir bence.
Neden dersen ilk motor vitesli motor alışmak zor olucak...
Bence 2.el bir tane bul en azından
0 ı alıp 2.gün sağa sola yatırınca için yanaarr :).

eren özer
20 Nisan 2012, 12:13
Kardeşim benim tavsiyem değildir cbr 125 forumda alan hemen herkez 1,2 ay sonra sıkılıyor az geliyor ve ayrıca 125cc motora 7.500 tl çooookk fazla
git önce ucuza bi çinli al vitesli zaten 1,2 milyara bulursun biraz öğren 250cc ye geç
yada Diyorsan ki ben 1,2 hafta boş yollarda sürmeyi öğrenirim ya 2.ci el hyo gt250r al yada paran varsa sıfır gt250r yada cbr250 al
Ben çok zengin olsam dahi almam cbr125 i o fiyata

kayınço
20 Nisan 2012, 12:16
Gt 250r veya cbr 250 ile fazla gelmez mi :D kazıklanmayalım derken canımızdan olmayalım yani :)

safakk
20 Nisan 2012, 12:41
250 cc başlangıç için fazla

Ama cbr 125 e de okadar para dökmek fazla :P

Ben olsam ne yapardım (ki yapmaya çalıştığım şeyde o aslında. Ama 50cc scooter kullandığıma bakma :) ) grenajsız bir 125 cc motosiklet alır (misal tvs apache ybr cbf cb...) hem tecrübe ederim hem kaza yaptım mı sadece dizim acır (cbr da hem cebin hem dizin acır maalum grenaj fiyatları) 2.elde nerdeyse hiç değer kaybetmez kısaca yeterli tecrübeye gelene kadar kullanır ve bu zaman zarfında da yeterince paramı biriktirir direk 8-10 bin tl arası 250cc bakarım (misal gt250r cbr250 ninja 250...)

Yani kısaca bir 125cc ye nerdeyse 250cc parası dökmek bana mantıklı gelmiyor. Heleki başlangıçta kaza ve düşme durumunuda düşünürsek en alınmayacak motor. Ama dersen ki halim vaktim yerinde grenajı dert etmem ozaman alınabilir :)

eren özer
20 Nisan 2012, 12:55
250 cc başlangıç için fazla

Ama cbr 125 e de okadar para dökmek fazla :P

Ben olsam ne yapardım (ki yapmaya çalıştığım şeyde o aslında. Ama 50cc scooter kullandığıma bakma :) ) grenajsız bir 125 cc motosiklet alır (misal tvs apache ybr cbf cb...) hem tecrübe ederim hem kaza yaptım mı sadece dizim acır (cbr da hem cebin hem dizin acır maalum grenaj fiyatları) 2.elde nerdeyse hiç değer kaybetmez kısaca yeterli tecrübeye gelene kadar kullanır ve bu zaman zarfında da yeterince paramı biriktirir direk 8-10 bin tl arası 250cc bakarım (misal gt250r cbr250 ninja 250...)

Yani kısaca bir 125cc ye nerdeyse 250cc parası dökmek bana mantıklı gelmiyor. Heleki başlangıçta kaza ve düşme durumunuda düşünürsek en alınmayacak motor. Ama dersen ki halim vaktim yerinde grenajı dert etmem ozaman alınabilir :)
Aynen katılıyorum önce bi başlangıç motoru al ama oda 2.el olsun sıfırına gidipde 4.500tl verme eski olsun bişe olmaz tvs.cbf.ybr. 3.250 ye felan temizini bulursun daha fazlasınıda verme zaten al şöyle 5,10 bin yap yeterli olur sanırım

Mr.cihans
20 Nisan 2012, 13:08
3600e al Sıfır cb125 bin soyle 5-10 bın km paranda cebınde kalır herhangı bır kazada masrafta acmaz kendıne guvendın mı nınya bıle alırsın tavsıyem:)

Mengu16
20 Nisan 2012, 13:50
Anlamıyorum bu motoru alırım kaza yaparım grenajlı alırsam param gider, grenajsız olursa sadece canım yanar mantığını. Kaza yapmayı kafaya koyduysan niye motora biniyosun, canın motordan değerli mi. Dizine takılacak platin mi daha pahalı, yoksa motorun grenajları mı ? Kazada en son düşünülecek şey motor. Motor parası kazanılır ama sağlık geri kazanılmaz. Parçalanmış diz bi daha adam olmuyor da hem.

Mr.cihans
20 Nisan 2012, 14:52
Anlamıyorum bu motoru alırım kaza yaparım grenajlı alırsam param gider, grenajsız olursa sadece canım yanar mantığını. Kaza yapmayı kafaya koyduysan niye motora biniyosun, canın motordan değerli mi. Dizine takılacak platin mi daha pahalı, yoksa motorun grenajları mı ? Kazada en son düşünülecek şey motor. Motor parası kazanılır ama sağlık geri kazanılmaz. Parçalanmış diz bi daha adam olmuyor da hem.CBR 125 alınca dusunce bısey olmıcak mı koruyacak mı bız sadece canının her sekılde yanıcagını ama grenajlı motor alırsa extra masraf cıkarcagını soluyorruz ki oldugu yerde dusse bıle masraf ...

kimi
20 Nisan 2012, 15:59
İlk motora koruma demiri takabiliyor olmalısın bence. Sıfır tecrübe için cbf ybr veya apache daha mantıklı seçenekler cbr'a göre.

safakk
20 Nisan 2012, 16:00
Anlamıyorum bu motoru alırım kaza yaparım grenajlı alırsam param gider, grenajsız olursa sadece canım yanar mantığını. Kaza yapmayı kafaya koyduysan niye motora biniyosun, canın motordan değerli mi. Dizine takılacak platin mi daha pahalı, yoksa motorun grenajları mı ? Kazada en son düşünülecek şey motor. Motor parası kazanılır ama sağlık geri kazanılmaz. Parçalanmış diz bi daha adam olmuyor da hem.

Düşmemiş motorcu yoktur. Daha düşmemiş motorcu vardır.

Elbette kimsenin kaza yapmasını yada düşmesini istemeyiz. Yada başlangıçta grenajlı motosiklet önermemek kazaya şartlanmakda değildir.

Eninde sonunda o gidon yere değecek ve arkadaşımızın canı yanacak tıpkı bizimde başımıza geldiği gibi. Eh bu durumda da yeni başlayan birinin masum bir düşüşte bile en az 200tl grenaj yapması canını yakacak moralini bozacak belkide motordan soğutacak. Bunun olmasınıda ben istemem açıkçası.

Zaten yazımın sonunda da dedim ''eğer grenaj parasını verecek gücünüz varsa olabilir'' diye. Sonuçta orta gelirliyi bile rahatsız edecek zorlayacak meblağlar tutabilir

Ayrıca eklemeden edemeyeceğim grenajlar ayağınızı sadece rüzgara karşı korur. Eğer dediğiniz gibi işlevleride olsa koruma takozu diye birşey icat edilmezdi. Sonuç olarak dizlerin korunması söz konusuysa kaliteli bir dizlik ve pantolonla çok daha kolay ve kesin bir çözüme varılmış olur. Tabii birde kazadan sonra grenaj değiştirmek mi yoksa yeni dizlik almak mı daha ucuza geliyor bunuda araştırmanızı dilerim :)

Mengu16
20 Nisan 2012, 17:07
Ben diyorum ki, zırt pırt düşeceksen ya motora binme yada eğitim al. Durduğu yerde yatsa bile masraf konusu da, kaliteli motorlar yatınca o kadar da kötü dağılmıyor ya. Ben düşük hızda yan yatıp kaza yapmış SYM GTS 250 gördüm sadece sinyal lambasının camı kırıktı ve sinyalin olduğu grenajda sıyrık vardı. Mesela CBF 150 sağlam bir motor belki ama sadece mekanik olarak, durduğu yerde bile yatınca grenajları darmadağan olduğu için kullanan neredeyse herkes motoru çevreleyen demir bir kafes ile kullanıyor.

Karlıyollar
20 Nisan 2012, 17:12
Mondial mh 125 drift tam sana göre fiyatıda 2800 tl civarında yani iki motorda 125lik bence hondaya o kadar para çok hem üstte arkadaş demiş daha acemisin düşersin falan mahvolur motor :)

c3nk
20 Nisan 2012, 17:24
cbr 125 başlangıç için çok uygun bir motosiklet, zaten bilinçli biri olduğun belli önce ehliyet sonra koruma sonra motosiklet.

yesewi
20 Nisan 2012, 18:30
YBR125 alıp bir sonra büyütmek daha uygundur bence... benimde kendime seçtiğim bir yoldur.

safakk
20 Nisan 2012, 18:52
Ben diyorum ki, zırt pırt düşeceksen ya motora binme yada eğitim al. Durduğu yerde yatsa bile masraf konusu da, kaliteli motorlar yatınca o kadar da kötü dağılmıyor ya. Ben düşük hızda yan yatıp kaza yapmış SYM GTS 250 gördüm sadece sinyal lambasının camı kırıktı ve sinyalin olduğu grenajda sıyrık vardı. Mesela CBF 150 sağlam bir motor belki ama sadece mekanik olarak, durduğu yerde bile yatınca grenajları darmadağan olduğu için kullanan neredeyse herkes motoru çevreleyen demir bir kafes ile kullanıyor.

siz motosiklete yeni başaladığınız da hiç düşmediniz mi? allah düşürmesin kaza bela vermesin ama öyle bir yazıyorsunuz ki sanki sadece beceriksizlikden yada bilgisizlikden düşülüyormuş gibi anlaşılıyor.

hayat bu efendim. viraja girersin eğitim alsan bile bi anda beklenmedik yerden yola yağ dökülmüş olur al başına belayı. ondan sonra gelsin sinyaller gitsin grenajlar.

zaten düşük hızda yan yatması her motorda okadar masraf çıkarmasada normal yada yüksek süratte ciddi manada masraf çıkaracaktır. aynı zamanda düşük hızda dahi olsa bi motorun yan grenajının boydan boya çizilmesi var birde sadece kuyruk grenajı ile elciklerin hasar görmesi var. hangisi içinizi daha çok acıtır?

ayrıca sym gts 250 gibi motosikletlerin artçı ayak koyma yerleri motorun en dışında bulunduğundan genelde yan devrilme yada düşük hızda yan yatma gibi durumlarda direk ayak basamağı yere değer ve kuyruk grenajı da bu nedenle ya az zarar görür yada hiç zarar görmez.

neyse allah size de grenajlı bir motosiklet nasip etsin ama düşmek nasip olmadan dediklerimi anlarsınız inşallah :)

sezer aykaç
20 Nisan 2012, 18:59
ilk motor olarak cbr 125 r alınmaz. nedenide tecrüben yok. şahsi hatandan dolayı düştügünde ciddi rakamlı masraflar seni bekler.

benim tavsiyem ikinci el sıfır ayarında ybr cbf yada tvs alman ve bir süre onunla takılman. zamanı gelince satıp cbr 250 r alırsın.

vitesli motor tecrüben olsa cbr 125 al diyecegim ama 125 cc bir motosiklete 7000 lira vermek pek akıl karı degil.

eren özer
20 Nisan 2012, 19:04
cbr 125 başlangıç için çok uygun bir motosiklet, zaten bilinçli biri olduğun belli önce ehliyet sonra koruma sonra motosiklet.
Paşa başlangıç diyor kardeşimiz Belki ilerde büyütge bilir o yüzden 125 cc bi motora 7.5 milyar vermek çokkk çok gereksiz oluyor alsın zarar etmeyecek bi motor kullansın 5,10 bin ondan sonra 250 cc ye binsin hem tatmin eder hemde hemen aynı paraya

Mengu16
20 Nisan 2012, 19:05
siz motosiklete yeni başaladığınız da hiç düşmediniz mi? allah düşürmesin kaza bela vermesin ama öyle bir yazıyorsunuz ki sanki sadece beceriksizlikden yada bilgisizlikden düşülüyormuş gibi anlaşılıyor.

hayat bu efendim. viraja girersin eğitim alsan bile bi anda beklenmedik yerden yola yağ dökülmüş olur al başına belayı. ondan sonra gelsin sinyaller gitsin grenajlar.

zaten düşük hızda yan yatması her motorda okadar masraf çıkarmasada normal yada yüksek süratte ciddi manada masraf çıkaracaktır. aynı zamanda düşük hızda dahi olsa bi motorun yan grenajının boydan boya çizilmesi var birde sadece kuyruk grenajı ile elciklerin hasar görmesi var. hangisi içinizi daha çok acıtır?

ayrıca sym gts 250 gibi motosikletlerin artçı ayak koyma yerleri motorun en dışında bulunduğundan genelde yan devrilme yada düşük hızda yan yatma gibi durumlarda direk ayak basamağı yere değer ve kuyruk grenajı da bu nedenle ya az zarar görür yada hiç zarar görmez.

neyse allah size de grenajlı bir motosiklet nasip etsin ama düşmek nasip olmadan dediklerimi anlarsınız inşallah :)
Düşmedim kardeşim, hiç bir şekilde motordan düşmedim, çok kere kaydım ama ayaklarımla tuttum. Kullandığım motorlar Yamaha BWS 100 (Kiralık), Mondial 150 HS, Dayun Space 125, Kymco Movie XL (Kiralık), Mondial Hyena 100 X. Son motorumla 5 bin km yaptım, çok kere şaha kalktı ama düşmedim. Motoru bırakmazsan kolay kolay düşmezsin, en ufak hatada allah gitti motor deyip ellerini bırakırsan çok düşersin.

safakk
20 Nisan 2012, 19:41
Düşmedim kardeşim, hiç bir şekilde motordan düşmedim, çok kere kaydım ama ayaklarımla tuttum. Kullandığım motorlar Yamaha BWS 100 (Kiralık), Mondial 150 HS, Dayun Space 125, Kymco Movie XL (Kiralık), Mondial Hyena 100 X. Son motorumla 5 bin km yaptım, çok kere şaha kalktı ama düşmedim. Motoru bırakmazsan kolay kolay düşmezsin, en ufak hatada allah gitti motor deyip ellerini bırakırsan çok düşersin.

Peki paşam ağam kralsın sen hiç düşmezsin hata yapmazsın mükemmelsin evet dostum sen grenajlı motoru hak edersin zerre kadar çizdirmezsin zaten gidonuda bırakmıyormuşun hayatta bişi olmaz sana.

Hatta düşmüyorum diye kaskda takmıyorsundur allah bilir :P nasılsa yanlıyorsun ama gidonu öyle tutuyor ayaklarını öyle kullanıyorsun ki 90la gitsen dünya sallantıdan yıkılsa bile kaymıyorsun. :cherry:

quezzap
20 Nisan 2012, 20:05
Böyle konularda herkezden bi fikir çıkar :) Kafan karışır... Madem ilk motosikletin olucak, kesinlikle 2. el al.. 250 cc yi geçmesin... ve işi ustasından öğren.. Daha sonra zaten başkalarının fikirlerine ihtiyaç duymayacaksın..

94CanRR
20 Nisan 2012, 20:18
Benim gibi çok aceleciysen çabuk alışırım çabuk büyütürüm öyle 125 de çok takılmam diyorsan benim gibi bir çinli al yok ben 125 le takılırım bi 3 sene diyorsan tabiki cbr 125 kadar uygun bir seçim olamaz rahat sağlam güzel gözüküyor paşa paşa binersin 250 cc öyle abartılacak bir şey değil fakat motor seni zorlar ilk zamanlar çok kasabilirsin kendini ama daha uzun süre kullanabilirsin seçim senin ! He düşürme kaldırma grenaj meselesinde de abuk sabuk hareket yapmadıkça kendine fazla güvenmediğin sürece yatırmazsın motoru hemide cbr gibi dengeli motoru hiç sanmam.Tabi trafik bu tecrübelisinden acemisine her an düşebiliriz yani bu risk hep var bunu artık söylemeye gerek duymuyorum. saygılar...

EverHarD*
20 Nisan 2012, 23:50
İlk başlayanlar iyi bana göre. ilk başladığından alışıncaya kadar fazla sürat yapmayaya çalış. alıştıkdan sonrada vurdur vurdurabildiğin kadar fakat kendine dikkat et.
fethiyede bu sezonda 2 kez kaza yapıldı. daha yaz gelmeden dikkat edersen keyifini alırsın cbr'dan benim görüşüm bu bende 17 yaşındayım ehliyet sınavına girdim sonucumu bekliyorum eğer geçersem mondial 125 mh drift almayı düşünüyorum şekli şemali güzel sorunu fazla değil performasıda fena değilmiş onu alacağım malum fiyatlar :) ama cbr yeni başlayan için güzel alışıncaya kadar fazla basma derim :) hakkında hayırlısı tekerin düz bassın :)

Mengu16
21 Nisan 2012, 21:54
Peki paşam ağam kralsın sen hiç düşmezsin hata yapmazsın mükemmelsin evet dostum sen grenajlı motoru hak edersin zerre kadar çizdirmezsin zaten gidonuda bırakmıyormuşun hayatta bişi olmaz sana.

Hatta düşmüyorum diye kaskda takmıyorsundur allah bilir :P nasılsa yanlıyorsun ama gidonu öyle tutuyor ayaklarını öyle kullanıyorsun ki 90la gitsen dünya sallantıdan yıkılsa bile kaymıyorsun. :cherry:
Akşamüstü motorun arka tekerini söküp jantı lastiği kampanayı banyoda bi güzel yıkayıp yağdan arındırmıştım, arka lastik biraz kayganlaşmış, ani kalkış yaparken 2. viteste arka yanladı hızım 30 falan sol ayağı yere bi vurdum gidonu az bi sol sağ yaptım olay bitmiştir yola devam :cherry: naapsaydım yanladı diye bırakıp devrilip kaza mı yapsaydım elbet ayaklarımı kullanacağım.

gokayugur
21 Nisan 2012, 23:33
"R" ı kaldır bence... CB 125 de başlangıç için yeter sana... 3.650 TL

runner1903
22 Nisan 2012, 00:40
Ahhh ahh hey gidi cbr125 :) ilk baslangic motorumda kesinlikle tavsiye ederim tabi ben 2005 modelini kullanmistim fakat baktigim kadariyla ufak degisiklikler gerceklesmis. super sport klasmaninda bir motor icin gayet hos tabi bu paraya bagli bir olay. Keske imkanimiz olsada kawasaki 250r alsak ama o fiyatlarda alabilecegin iyi bir motordur. ben 6 7 ay kullandim memnun kaldim hicbir sorun cikarmadi. satarkende sadece 1 ay bekledim. Endiselenmene hic gerek yok bende cbr dan once vitesli kullanmamistim ama 2 3 kere bos alanda denedikten sonra kendimi trafige attim gayet kolayda alistim.

Isin gercegine gelicek olursak onlar acemilik zamanlariydi. Motor hos geliyordu gozume ama simdi benm icin tehlikeden baska birsey degil. Lastikle cok ince virajlarda problem yasayabilirsin. Fren disk abs degil fren mesafeni koruman lazim. motor hafif suretli bir sekildeyken yanindan tir gecse sen karsi seride savurur. Bu saydiklarimin hepsini yasadim. BMW f650gs bindikten sonrada gercek motorsiklet keyfini almaya basladim umarim sende birgun o kivama gelir guzel motorlar kullanirsin simdiden hayirli olsun