PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sağ bilek mahvoldu



ottomanlast
19 Nisan 2012, 14:25
Arkadaşlar merhaba,

1 senelik CBF150 tecrübemden sonra pazartesi Kawasaki ER-5'e terfi ettim.
Her şey çok güzel, fakat sağ ayağım mahvoldu.
Frenin üzerinde tutuş şekli gereği parmak uçları yukarı baskı kurmak zorunda kalıyor.
Dolayısıyla bileğin üst tarafı çok ağrı yaptı. Hepi topu 200 km yol yaptım, sonra iki gündür bastıkça ağrıtıyor.

Var mıdır bunun bir çözümü?

yürekçe
19 Nisan 2012, 14:27
VAR, fren veya debriyaj manetini üstündeki dişlere göre yukarı veya aşağı ayarlattır...
3-5 dak. bir olay :)

inzell
19 Nisan 2012, 14:28
Ayağının rodaj süreci dolsun önce. :P

tigermbz
19 Nisan 2012, 14:36
bu nedir böyle
aynı mevzuda açılan 2. başlık oldu bu
bu kadar hassassanız motor size göre olmayabilir arkadaşlar, zorunluluğunuz da yok binmeye
hem zihinsel hem fiziksel kondisyon hayatidir bu işlerde

ottomanlast
19 Nisan 2012, 14:40
bu nedir böyle
aynı mevzuda açılan 2. başlık oldu bu
bu kadar hassassanız motor size göre olmayabilir arkadaşlar, zorunluluğunuz da yok binmeye
hem zihinsel hem fiziksel kondisyon hayatidir bu işlerde

Hocam dişliden ayaklığın yüksekliğini ayarlamak yerine motosiklet sürmeyi bırakmamı mı öneriyorsun?
Çok mantıklı. Yardımların için teşekkür ederim.

tigermbz
19 Nisan 2012, 14:44
Hocam dişliden ayaklığın yüksekliğini ayarlamak yerine motosiklet sürmeyi bırakmamı mı öneriyorsun?
Çok mantıklı. Yardımların için teşekkür ederim.

ric ederim :)
tüm ayarlamalar sana bir önceki sahibinden kaldığı için onun da normal insan anatomisine sahip olduğunu değerlendirerek yaptım bu yorumu

eren özer
19 Nisan 2012, 14:45
Hocam dişliden ayaklığın yüksekliğini ayarlamak yerine motosiklet sürmeyi bırakmamı mı öneriyorsun?
Çok mantıklı. Yardımların için teşekkür ederim.
Formülünü biliyorsan neden topic açıyorsun _?
Yada yeni öğrendiysen öneride bulunmak yerine neden sürmeyi bırakmamı öneriyorsun yazmıyorsun _??
Karşındakine biraz sert çıkmış gibi oluyon yazdığınla e o zaman neden konu açıyorsun dememe sebeb oluyorsun :bounce:

ottomanlast
19 Nisan 2012, 14:50
Önceki sahibi benden daha kısa (10 cm) ve daha kiloluydu (20 kg).
Büyük ihtimalle baldırı kalın olduğu için dizi yüksekte, boyu kısa olduğu için ayağı düz bir şekilde basıyordu.
Eve gidince bir bakayım ayarına, halledip mutlu mutlu, ağrısız sızısız süreyim. Neticede dayanıklılık testi değil bu, keyif için müptelayım ben bu merete.

---------- Post added at 13:50 ---------- Previous post was at 13:47 ----------


Formülünü biliyorsan neden topic açıyorsun _?
Yada yeni öğrendiysen öneride bulunmak yerine neden sürmeyi bırakmamı öneriyorsun yazmıyorsun _??
Karşındakine biraz sert çıkmış gibi oluyon yazdığınla e o zaman neden konu açıyorsun dememe sebeb oluyorsun :bounce:

http://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0roni

tigermbz
19 Nisan 2012, 14:56
6 yıl yıllık forum hayatımda bu konuyu 2 kere gördüm, ikisi de bu gün açıldı :)

yalnız önceki arkadaşın boyu daha uzun olsa anlarım da, daha kısa birinde bu durumun çok daha sıkıntılı bir hal alması gerekti
neyse ayarı yapar denersin
kolay gelsin

eren özer
19 Nisan 2012, 15:01
Bence sen önce kendi yazdığın yazı hakkında düşün bunu
http://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0roni
Benim yorumumla hiç bir alakası yok

acayüp
19 Nisan 2012, 15:16
Inzell hakli.

eralpt
19 Nisan 2012, 15:50
Arkadaşlar merhaba,

1 senelik CBF150 tecrübemden sonra pazartesi Kawasaki ER-5'e terfi ettim.
Her şey çok güzel, fakat sağ ayağım mahvoldu.
Frenin üzerinde tutuş şekli gereği parmak uçları yukarı baskı kurmak zorunda kalıyor.
Dolayısıyla bileğin üst tarafı çok ağrı yaptı. Hepi topu 200 km yol yaptım, sonra iki gündür bastıkça ağrıtıyor.

Var mıdır bunun bir çözümü?
Sorun motor ile ilgili değil sanırım siz ayağınızı kuralına uygun basmıyorsunuz o yuzden bileğiniz agrıyor..

Normal sürüş esnasında kesinlikle ayagınızın fren pedalı üzerinde durup da lazım oldugunda sadece ayagınınz ucunu aşağı indirip fren yapmak yanlıştır, guvensizdir.

Her iki saga ve sol taraf için de geçerli olan doğru oturuş pozisyonu aşağıdaki şekildedir.. Bu şekilde kullanırsan hem bileğin ağrımaz hem daha güvenli hemde doğru bir kullanım sergilemiş olursun..
Lazım oldugunda ayagını öne alıp fren, vites vs halledip tekrar geri eski yerine koyman gerekir.

http://desmond.imageshack.us/Himg156/scaled.php?server=156&filename=224974039996775.jpg&res=landing

frantisec
19 Nisan 2012, 16:03
bende kaza yaptın düştün bileğini kırdın falan sandım.aynı er 5 bende de var aldığımda hiç ağrı sızı vs olmadı bileklerimde ellerimde.oturma pozisyonlarında kendinizi sıkmayın el ve ayaklara ağırlık vermeyin.ağrı sızı yapan yeriniz olmaz böylece.

Okan Sinan Ocan
19 Nisan 2012, 16:11
Sorun motor ile ilgili değil sanırım siz ayağınızı kuralına uygun basmıyorsunuz o yuzden bileğiniz agrıyor..

Normal sürüş esnasında kesinlikle ayagınızın fren pedalı üzerinde durup da lazım oldugunda sadece ayagınınz ucunu aşağı indirip fren yapmak yanlıştır, guvensizdir.

Her iki saga ve sol taraf için de geçerli olan doğru oturuş pozisyonu aşağıdaki şekildedir.. Bu şekilde kullanırsan hem bileğin ağrımaz hem daha güvenli hemde doğru bir kullanım sergilemiş olursun..
Lazım oldugunda ayagını öne alıp fren, vites vs halledip tekrar geri eski yerine koyman gerekir.

http://desmond.imageshack.us/Himg156/scaled.php?server=156&filename=224974039996775.jpg&res=landing


Sevgili Eralp hocam,

Doğru oturuş pozisyonunu sadece bu yarım fotoğraf ve iki cümle ile değil , detaylı olarak anlatırsanız daha faydalı olacaktır , yarım bilgi bazen yanlış bilgiden daha zararlı olabilir. Ayrıca sevgili kardeşimizin fren pedalı yanlış ayarda veya yana yatma sonucu yukarı doğru eğilmiş olabilir bunlarında kontrol edilmesinde fayda vardır.

Sevgilerimle

_pLay_06
19 Nisan 2012, 16:33
Arkadaşlar merhaba,

1 senelik CBF150 tecrübemden sonra pazartesi Kawasaki ER-5'e terfi ettim.
Her şey çok güzel, fakat sağ ayağım mahvoldu.
Frenin üzerinde tutuş şekli gereği parmak uçları yukarı baskı kurmak zorunda kalıyor.
Dolayısıyla bileğin üst tarafı çok ağrı yaptı. Hepi topu 200 km yol yaptım, sonra iki gündür bastıkça ağrıtıyor.

Var mıdır bunun bir çözümü?

frenı yukarı veya assagı dogru ayarlattırabılırsınız.

UKYO
19 Nisan 2012, 16:36
Sorun motor ile ilgili değil sanırım siz ayağınızı kuralına uygun basmıyorsunuz o yuzden bileğiniz agrıyor..

Normal sürüş esnasında kesinlikle ayagınızın fren pedalı üzerinde durup da lazım oldugunda sadece ayagınınz ucunu aşağı indirip fren yapmak yanlıştır, guvensizdir.

Her iki saga ve sol taraf için de geçerli olan doğru oturuş pozisyonu aşağıdaki şekildedir.. Bu şekilde kullanırsan hem bileğin ağrımaz hem daha güvenli hemde doğru bir kullanım sergilemiş olursun..
Lazım oldugunda ayagını öne alıp fren, vites vs halledip tekrar geri eski yerine koyman gerekir.

http://desmond.imageshack.us/Himg156/scaled.php?server=156&filename=224974039996775.jpg&res=landing
eralp bey çok güzel açıklamışsınız.:cat: hem bu şekilde motosiklet kullanınca bacak yorulmuyor.ayrıca peglerde ayak tabanının ortası değilde,parmak uçları olunca,bilek amortisör görevi görüyor.motosiklet zemindeki çıkıntı ve çukurlara girip çıkarken bilek bu darbeleri sönümlüyor.

ottomanlast
19 Nisan 2012, 16:57
Sorun motor ile ilgili değil sanırım siz ayağınızı kuralına uygun basmıyorsunuz o yuzden bileğiniz agrıyor..

Normal sürüş esnasında kesinlikle ayagınızın fren pedalı üzerinde durup da lazım oldugunda sadece ayagınınz ucunu aşağı indirip fren yapmak yanlıştır, guvensizdir.

Her iki saga ve sol taraf için de geçerli olan doğru oturuş pozisyonu aşağıdaki şekildedir.. Bu şekilde kullanırsan hem bileğin ağrımaz hem daha güvenli hemde doğru bir kullanım sergilemiş olursun..
Lazım oldugunda ayagını öne alıp fren, vites vs halledip tekrar geri eski yerine koyman gerekir.



Hocam bilgilendirici post için teşekkür ederim.
Ben bu konuyu ilk motosikletimi aldığımda güzelce araştırmıştım.
Vites pedalında zaten sıkıntı yok, onu istediğim gibi koysam da bi zararı yok.
Uzun yolda ben de sizin söylediğiniz gibi koyuyorum ayağımı, daha rahat oluyor.
Fakat Istanbul'da şehir içi trafiğinde hangi canavarın ne zaman nereden saldıracağı belli olmuyor. O yüzden reaksiyon süresini kısaltmak adına ayağın parmaklardan önceki şişik kısmını ('ball of foot' denilen şey) frenin üzerinde hazır ve nazır tutmanın daha evla olduğu sonucuna vardım.
Genel olarak bir standarttan öte tercih meselesi olduğu kanaatindeyim. Frene basma süresinin çok az olduğunu hissetmem kendime güvenmemi sağlıyor. Eğer ayağı uzun yolda tuttuğum gibi ya da sizin söylediğiniz gibi koyarsam şehir içinde, ayağımı ileri atmanın getireceği ekstra eforun ve sürenin kazaya sebebiyet verme ihtimalinden çekinirim.

Bir de topuğunu frenin üzerinde tutanlar var, onu nasıl yapıyorlar hala anlamadım :)

http://www.msgroup.org/forums/mtt/topic.asp?TOPIC_ID=9306
http://www.motorcycleforum.com/showthread.php?t=95470

eralpt
19 Nisan 2012, 17:31
Hocam bilgilendirici post için teşekkür ederim.
Ben bu konuyu ilk motosikletimi aldığımda güzelce araştırmıştım.
Vites pedalında zaten sıkıntı yok, onu istediğim gibi koysam da bi zararı yok.
Uzun yolda ben de sizin söylediğiniz gibi koyuyorum ayağımı, daha rahat oluyor.
Fakat Istanbul'da şehir içi trafiğinde hangi canavarın ne zaman nereden saldıracağı belli olmuyor. O yüzden reaksiyon süresini kısaltmak adına ayağın parmaklardan önceki şişik kısmını ('ball of foot' denilen şey) frenin üzerinde hazır ve nazır tutmanın daha evla olduğu sonucuna vardım.
Genel olarak bir standarttan öte tercih meselesi olduğu kanaatindeyim. Frene basma süresinin çok az olduğunu hissetmem kendime güvenmemi sağlıyor. Eğer ayağı uzun yolda tuttuğum gibi ya da sizin söylediğiniz gibi koyarsam şehir içinde, ayağımı ileri atmanın getireceği ekstra eforun ve sürenin kazaya sebebiyet verme ihtimalinden çekinirim.


Yalnız atladığınız ufak bir nokta var ki, motosikleti durduran ana fren ön frendir. Yani olası bir ani durumda arka frene ayağını atacağın çeyrek saniyelik bir gecikmenin hiç bir önemi veya sakıncası yoktur. Öte yandan viraj dönerken sizin tuttuğunuz gibi tutarsanız pege basarak motora yön vermeniz neredeyse imkansızdır. Zira bir öğrencimin başına geldiği için şöyle bir olay da söz konusu, herhangi bir çukurdan veya tümsekten geçerken istemsiz olarak frene basılabiliyor, veya fren ayağınıza çarpıp fren yapıp tehlikeli durumlara düşmeniz olası..
Tavsiyem doğru olanı uygulamanız yönündedir. Sonucta insiyatif sizin tabiki..

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:25 ----------


Sevgili Eralp hocam,

Doğru oturuş pozisyonunu sadece bu yarım fotoğraf ve iki cümle ile değil , detaylı olarak anlatırsanız daha faydalı olacaktır , yarım bilgi bazen yanlış bilgiden daha zararlı olabilir. Ayrıca sevgili kardeşimizin fren pedalı yanlış ayarda veya yana yatma sonucu yukarı doğru eğilmiş olabilir bunlarında kontrol edilmesinde fayda vardır.

Sevgilerimle

Selamlar.. Bu konu için uzun uzadıya yazıp ayrı bir konu açmak gerekir..
Ben bu konuda sadece sorunu olan konuyu açan arkadaşın sorununu çözmesine yardımcı olma amaçlı anlattım. Çünkü bu konudaki sorun dogru oturuş pozisyonundan ziyade ayağın doğru ve rahat pozisyonunu bulmak..
sevgiler.

excavatus
19 Nisan 2012, 18:17
Motor sürüş sırasında,

ayaklar ayak topu denen, parmakların arkasında bulunan, baş parmağın arkasında iyice bobe yapan yuvarlak kısım ile peglere basarak kullanılır.
Bu sayede ayağınız fren pedalına dokunmaz. Sadece fren sırasında pedala dokunulur..

Oturmayı tutmayı vs'yi geçtim.
Sadece doğru bir şekilde peglere basarsanız (ayak topu ile) bu sorunu halletmiş olursunuz.

yürekçe
19 Nisan 2012, 18:56
yahu eralpt hoca yılların test pilotu ve ileri sürüş teknikleri hocasıdır. ama kendisine dahi birşeyler öğretmeye çalışıyorsunuz.
hadi bunu bilmiyorsunuz, alttaki imazaya bir tıklasanız da verdiği bilgiye referans yapın...

motosiklet sürerken peglere ( crusiser motosikletlerin çoğu modeli hariç ) ayak tabanı ile basılır.

genş bilgi için araştırma yapın lütfen ;)

yasdal
19 Nisan 2012, 19:15
Bilgi sonsuzdur. Herkes her gün yeni bir şeyler öğrenmek için yaşar, okur, web sitelerinde gezinir. Bu tip konular açıldıkça da bilgiler tazelenir. Dikkatler çekilir. İyi de olur. Benim dikkat çekeceğim en büyük sıkıntı da istem dışı bir tümsekte vs. fren yaparak motosikletin dengesini bozma ihtimali. Özellikle virajlarda yol yüzeyinden kaynaklanan esnemeler sırasında uzun süre trafikte yorulmuş ayak parmaklarınız ayarsız bir dokunuşta bulunabilir, bu da istemediğimiz sonuçlar doğurur. Size en kolayı öyle geliyor olabilir. Bu en doğrusu demek değildir. uygulamalı bir eğitime katılmanızı tavsiye ederim. Bir çok konuda faydasını göreceksiniz. Daha mutlu sürmeniz için . ..

özcan1980
19 Nisan 2012, 19:31
Kesinlikle temel bir eğitim almanız gerekli...

Okan Sinan Ocan
19 Nisan 2012, 19:48
yahu eralpt hoca yılların test pilotu ve ileri sürüş teknikleri hocasıdır. ama kendisine dahi birşeyler öğretmeye çalışıyorsunuz.
hadi bunu bilmiyorsunuz, alttaki imazaya bir tıklasanız da verdiği bilgiye referans yapın...

motosiklet sürerken peglere ( crusiser motosikletlerin çoğu modeli hariç ) ayak tabanı ile basılır.

genş bilgi için araştırma yapın lütfen ;)

Sevgili Sencer,

Bilgi paylaşmak içindir , belki Eralp hocanında öğrenebileceği yeni şeyler vardır.

İmzasında link olmayanlar bu işten anlamaz demeye getiriyorsan beni oldukça uzun bir imza hazırlamak zorunda bırakırsın :)

Sevgilerimle

seray22
19 Nisan 2012, 19:54
gecmıs olsun uzuldum acıkcası motorculara bseyyy olmasınnnn bende kask yoktu banada dıkıs atıldı 3 tanecık