PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1. ve 2. viteste sürekli sürmeye, düşük devire iyi dayanan ss var mı bildiğiniz?



draggy
31 Mart 2012, 23:20
Başlıkta belirtildiği üzere özellikle 2000 öncesi modeller var mı bildiğiniz SS olarak?

Dipnot: Bir arkadaşla bir proje çaktı kafamıza da olabilirliğini araştırıyoruz.

Lucas
31 Mart 2012, 23:27
Proje çok mu gizli ? :)

HaydarBıçak
31 Mart 2012, 23:38
tamamen mantık yürüterek cevap vericem

1.5 - 1.9 arazı dizel arabalar 5000 devire kadar rahat çıkabilmektedir ideal kullanım en yüksek 3500 devire izin verir
otobüs ve kamyonlar 10.9 - 15.0 civarı motor kullanırlar ve en yüksek 3000 devire çıkabilirler

buradan hareketle motorun hacmi ne kadar büyükse düşük devirde o kadar sağlıklı çalışmaktadır

alacağınız ss motoru ne kadar yüksek cc de olursa düşük devire o kadar iyi dayanabilir

tamamen düz mantık düşündüm gerçekli payı da vardır sanırım :)

glock
31 Mart 2012, 23:49
15 bin devir çeviren bir süpersport motosikletin ideal devir sayısı (normal seyirde) 4-5 bin...
5 bin devirden sonra, ani gaz tepkilerine cevap verebilir; yani genellikle 5 bin devire kadar normal kullanım! 6 binden sonra çıldırış.

151rsfa
01 Nisan 2012, 00:01
Hayabusa her devrin motoru.

eralpt
01 Nisan 2012, 00:52
Burda bir tezat var.
1. Ve 2. Viteste sürekli sürülen araç düşük değil yüksek devirde gider bu yüzden ya büyük vites düşük devir ya da küçük vites yüksek devir.. Yani 1. Viteste düşük devirle giden 600 lük bir ss yürüme hızından hallice gider

draggy
01 Nisan 2012, 03:40
Şöyle diyeyim, 1. ve 2. vites hızını geçmeyecek hızlarda kullanılacak dolayısı ile hız yapmayacağı için motorun şişmemesi için düşük devir yüksek tork lazım bana. Proje de gizli değil, yüksek cc cros motorların fi tarihinden kalmaları bile çok pahalı ama aynı tarih ss lerde neredeyse bedavaya bulabiliyorsun :) E dedik plka ruhsat gerekli değil cros için, motor maliyeti düşük olacağından kendi zevkimize bir cros çıkarabilir miyiz diye :)

motorcu48
01 Nisan 2012, 03:55
2000 öncesi süper sport tahtını tek varisi cbr900 rr dır
aranan özelliklere uyuyomu bilmem ama hala çok sağlam olarak günümüzde kullanılıyo

bsd
01 Nisan 2012, 08:39
Bence senin aradığına en uygun motor 650cc lik V2 hava soğutmalı bir motor, muhtemelen ducati motoru. Ama tuzlu gelirse, su soğutmalı haliyle benzer özellikteki hyosung motoruna bakabilirsin. Ucuz, saglam, bacaklarının arasına sığacak bir V2, üstelik torku çok düşükte ve fazla veriyor. 4 silindir sana uygun düşmez gibi geldi.

emocan
01 Nisan 2012, 09:41
http://www.youtube.com/watch?v=VUs6wlTbXcA&feature=relmfu

Adam R1 den yapmış

nere.f
01 Nisan 2012, 10:31
Yanlız benim bildiğime göre ss ler düşük viteste helede düşük devirde torksuz oluyor bir abimiz konuya açıklık getirir umarım
Yanlışlık olabilir söylediklerimde de

Lucas
01 Nisan 2012, 10:34
4 silindirli motor ile cross yapilmaz, agir olur, su sogutmasi sıkıntı yaratır. Motor devrildiginde yaglama yapamaz, krank, piston zarar gorur. Cross icin dusuk devir yuksek tork esastır, 4 silindirlide dusuk devirde tork elde edemezsin vs.vs. Ama illa yapicam diyorsaniz, yapilir da binilirde :)

Soykan67
01 Nisan 2012, 10:51
Yamaha FZ6 Fazer düşük devirlerde gitmek için uygun olabilir.Tabi oda 7.000 devirden sonra azıyor fakat kullananlardan 5. viteste 50-60 km/h hızda rahat gittiklerini okudum.

Cross gibi bi fikriniz varsa o biraz zor bence 4 silindir birşeyle :)

TanImsIz
01 Nisan 2012, 11:07
Bu olayı 4 silindir yüksek hp olan makinelerin hicbirinde yapamazsınız. Ama V motor ve torku yüksek olan motorlarda dizel motor mantığı ile gidilebilir. Cok sıcak havada hararet yapmasıda yüksek ihtimaldir.

acayüp
01 Nisan 2012, 11:43
Suzuki marauder gibi V motor yuksek tork ve ev onemlisi Su ve hava sogutmali bir motor dusundugunuz sartlara en dayaniklisi olabilir (mi)

sessizsakin
01 Nisan 2012, 11:43
Genelde motorlar kullanılacağı karaktere göre bir verimli çalışma devirleri düşünülerek üretilir.

yani SS'lerin düşük devirlerde verimli yağlama, dengeli tork gibi şeyleri olmaz...

bir çok arkadaşın dediği gibi, SS motoru yerine daha uygun diğer motorlara bakın.

mesela suzuki gs500'ün torku vs yeter mi bilemedim. bunun gibi 2 pistonlu motorlara bakabilirsiniz.

gt650'nin motoru da uyabilir. 1. ve 2. viteste düşük devirlerde çok iyi bir güç aktarması var. 3. ve diğer viteslerde de hızlanmaları son derece yeterli.

gt650 dışında ekonomik ve düşük devirde yüksek tork motor seçeneği pek yok.


Ama şöyle yapabilirisniz. dana kadar bir arka dişli ile, yüksek devir de olsa, korkunç torklar alabilirsiniz :)... ama %70'i motor olan bir kros ile ne yapabilirsiniz onu bilemedim işte :)

94CanRR
01 Nisan 2012, 12:17
düşük devirlerde ve dur kalk larda 1000 ler çok ısınıyor.600 daha rahat

draggy
01 Nisan 2012, 13:07
Piyasa da ruhsat devri olmayan bir sürü eski ss var, fiyatları da aynı yıl başka tarzlara göre çok ucuz, bu düşünceye de o itmişti aslında :) R1 offroad çok hızlı benim amacım hız değil dağda bayırda rahatça gezebilmek, bir fikir çatışması idi, olmazsa da canımız sağolsun :)

draggy
06 Nisan 2012, 00:56
Ben hayal etmişim, elin adamı yapmaya başlamış bile :)

http://advrider.com/forums/showthread.php?t=729066

YILDIRIMBORA
06 Nisan 2012, 08:18
Ben hayal etmişim, elin adamı yapmaya başlamış bile :)

http://advrider.com/forums/showthread.php?t=729066

Aynı linkte izlediğim kadarıyla kum şartlarında nasıl delice gittiğini görebiliyoruz açık ara 1. gidiyor eleman.Aslında böyle bir proje cross yerine supermoto konsepti üzerine yapılsa çok zalimce olurdu.:)

http://youtu.be/6__YCa9JXno

Soykan67
06 Nisan 2012, 11:05
Aynı linkte izlediğim kadarıyla kum şartlarında nasıl delice gittiğini görebiliyoruz açık ara 1. gidiyor eleman.Aslında böyle bir proje cross yerine supermoto konsepti üzerine yapılsa çok zalimce olurdu.:)

http://youtu.be/6__YCa9JXno

Aslında Aprilia biraz yaklaşmış bu duruma Dorsoduro 1200 ile :)


http://www.izlesene.com/kanal/altinelbiseliadam/video_6030575

Syanur
06 Nisan 2012, 11:18
Burada da adam biraz daha farklısını yapmış.

- Efsane RS250 şasesi
- Yeni model RS125 kasası(grenaj, far vs,)
- SXV550 motoru

Videoda var, pistte gazlıyor;
Aprilia RS-XV 500 ! (http://www.rs-xv550.blogspot.com/)

acayüp
06 Nisan 2012, 11:24
Basliga uyan model cbr125 olabilirmi :)

4tekerlek birsey olsa (buggy vs ) ekstra radyatorle is cozulurdu ama crossta kendi radyatorune yer bulmak bile ayri bir dert.

tigermbz
06 Nisan 2012, 11:43
o büyüklükte bir motor bloğu kesinlikle kross için uygun değil
ayrıca bir kros şasesi ise o gücü kolaylıkla kaldıramaz

eğer enduro yapmaya niyetliyseniz, sizin için en önemli ihtiyaç gücün yanında hafiliktir ki bunu da sağlamanın yolu 2 zamanlı motor kullanmaktır