PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sonunda bu da oldu ve TVS Apache RTR'ye LGP taktılar



Gökbörü
28 Mart 2012, 17:45
Bunun yapılacağı aklıma gelmezdi ama harbiden de yapan varmış :santa:


10 LİTRE GAZLA 400 KM YOL YAPABİLMEKTEDİR SAKİN BİR SÜRÜŞLE 4,5 AYDIR GAZLA KULLANIYORUM HİÇBİR SORUN YAŞAMADIM .İŞE GELİP GİTMEKTE KULLANIYORUM BENZİN FİYATLARININ AŞIRI ARTIŞINDAN DOLAYI LPG SİSTEMİNİ TVS E UYARLADIM ARAÇLARDAKİ SİSTEME BENZER BİR SİSTEM UYGULANMIŞTIR BENZİNDEN GAZA GAZDAN BENZİNE BİR DÜĞMEYLE GEÇİŞ YAPABİLMEKTEDİR...

Reklam amaçlı olarak koymadım...
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-tvs-benzin-fiyatlarindan-cani-yananlara-lpgli-ozel-yapim-tvs-78877353/detay/

jackal_64
28 Mart 2012, 17:50
Bir bomba bu!!!!

151rsfa
28 Mart 2012, 17:59
bomba ki ne bomba:santa:

dürümdöner
28 Mart 2012, 18:27
abartmayın o çelik tankın kalınlığından haberiniz yok heralde..tank ve beyin üzerindekı kesicilerden de bihabersiniz..tüplü diye bindiğiniz teneke yığını cliolar,albealar,eralar... çok mu güvenli bu motorun yanında sanki? iki bacağınızın arasındakı içi benzın dolu incecik sacdan hiç bahsetmiyorum bile..

K o r @ y
28 Mart 2012, 18:45
abartmayın o çelik tankın kalınlığından haberiniz yok heralde..tank ve beyin üzerindekı kesicilerden de bihabersiniz..tüplü diye bindiğiniz teneke yığını cliolar,albealar,eralar... çok mu güvenli bu motorun yanında sanki? iki bacağınızın arasındakı içi benzın dolu incecik sacdan hiç bahsetmiyorum bile..yürü be ekmek arası kim tutar seni... Artık bu cevaptan sonra kimse mesaj atmaz :queen:

GP500-1st
28 Mart 2012, 20:37
Apaçiyi rezil etmiş:farao: Motorun düşük yağlamadan sonra ömründen çalınmış orjinallik namına bişey kalmamış..

Bişey yaptın bari bin. Km de 13 kuruş yakan motor nihayetinde:) 40-50 bin km binmiyosan İşgüzarlık başka bişey değil

ozrace
28 Mart 2012, 20:41
adamda haklı...hergün zam var benzine...fakat bakır boruyu egsoz'a sarması çok yanlış.araçlarda egsoz tarafına koydurmuyorlar,muayeneden geçemiyosun...

gugukk
28 Mart 2012, 21:16
ufak bir kazada bu havaya uçar yazık zaten motor az yakıyor neden böyle risklere girili anlamam. yürüyen bomba bu

Uğur
28 Mart 2012, 21:23
Benzin o kadar pahalı hale geldi ki,adam da haklı olarak kendince tasarruf yapmış.
Tabi riskli bir durum ama,benzinin bu kadar pahalı olduğu bir ülkede,çok az yakan motosikletlerde bile daha az nasıl yakarız derdi varsa,önce benzindeki fiyat politikası irdelenmeli.

jawa
28 Mart 2012, 22:00
Egzoza sarılı bakır boru sakat gibi görünse de bildiğim kadarıyla ark yada açık ateş olmadıkça lpg gazı alev almıyor.Sızıntı olsa zaten açık havada gidildiği için yine sorun olmaz. Ancak ısınan gaz tankta basınç yaratır mı sorusu aklıma geldi. Yaratırsa yüksek basınç tahliye vanası görevini yapar herhalde.Yani bu sistem çok da kötü değil sanki.İlk görünüşte çok tehlikeli görünüyor ama değil diye düşünmekteyim.

Bakır 1084 derecede eriyormuş.Yani o boruya egzoz ısısıyla falan bir şey olmaz.

Lpg ile ilgili olarak Japonya'daki taksilerin tamamı ve Güney Kore'dekilerin %90'ı lpg'li diye bir bilgi var Gazi Üniversitesi sitesinde.Lpg güvenli bir yakıt.Tankı, borusu valfi gibi ekipmanları ile ilgili oluşmuş yıllarca denenmiş ve tüm dünya tarafından kabul edilmiş standartları var.Bu konuda şüphem yok.O bir yana çevreciliği açısından tüm yakıtlar içinde en iyisi.Ben sırf bunun için bile gaza geçerim.

Motor açısından zararlı olduğu da doğru değil diye biliyorum.Günümüz 4 zamanlı modern motorlarının tamamen bağımsız bir yağlama sistemi var.Kaldı ki karbüratörlü motorlarda yakıt hava karışımı karbüratörden geçtikten sonra silindire zaten püskürerek neredeyse gaz halinde giriyor.Motorun uzun ömrü açısından en iyisi dizel araçlar.Düşük devir ve direkt yağ ile çalışan sistem.Benzin zaten yağ çözücü.Silindire bir faydası olamaz.

Gelelim değer mi kısmına. Yaklaşık yarı yarıya bir kar görünüyor.Bence değer.Benim için aylık 150 lira falan fark yaratır.Yılda 1800 lira.Bu sistemin kuruluşu bu rakamın yarısı bile değildir.Ben 5-6 ay sonra kara geçmeye başlarım.Arka çantayı kullanmıyor olsam geçerdim lgp'ye.Yada benzin deposu şeklinde tank olsa yine geçerdim.Koltuğun arkasını da kullanmıyor olsam yine bir şey uydurur geçerdim.Ama bu durumda ağzım sulanarak uzaktan izliyorum bu gelişmeleri.Umarım lpg li motosiklet sayısı artarak devam eder de yasal bir yeri, standartları oluşur.

Khutuck
29 Mart 2012, 13:57
Tehlikeli.

Tehlikeli olma sebebi ise LGP'li olması değil, saçma bir şekilde LPG'li olması.

Scooterlarda sele altına standartlara uygun bir LPG tüpü koymak çok tehlikeli değildir, ancak bir commuterin arka çantasına tüp koymak çok tehlikelidir. Örneğin CBF150'nin arka çantasının bağlandığı noktada "3kg'dan ağır yük koymayınız" yazıyor. Motorun kuyruk şasisinin dönme momentine dayanma gücü normal şartlarda 3kg'la sınırlı. Yani, motorun arka çantasına 10kg'lık yük koyup 50'yle giderken bir arabaya çarparsanız çanta kırılmasa bile motorun kuyruğunun kırılması riski vardır.

İlk kazanızda sırtınıza tüp çarpması hoş olmaz, hele bir de o tüp basınçlı ve yanıcı bir gazla doluysa hiç hoş olmaz.

yamyamaha
29 Mart 2012, 14:01
rakamlar biraz abartılmış gibi ama yapanın ellerine saglık.

extrem_015
29 Mart 2012, 14:08
biraz tehlikeli olsada tasarruf açısından iyi bir yöntem ama daha orijinal şekilde tasarlanması lazım

shooteronur
30 Mart 2012, 00:47
benzin böle coşarsa yakında tezek le çalışan motor yapacaz mecbur

serkanADH13
30 Mart 2012, 01:44
benzın lıtresı 5 lıraya dayandıgı ulkede,
benzın bomba değil,
molotof bomba değil,
fakat 10 liraya 400 km gıtmek bomba,,,

piyanist_irf
30 Mart 2012, 05:02
LGP diye yeni bir yakitmi cikmis :)))) valla eskiden. ben pek sicak bakmiyordum bu ise ama. oyle gorunuyorki bu gidisle bizde. Motorumuza takmak. zorunda kalacagiz soylemedi demeyinv:)

UNdocab
30 Mart 2012, 09:41
Benzindeposundan 1tane daha alip yarisini benzin yarisini lpg yapsak ne olur:)? 17 lt depo var gt250de

---------- Post added at 08:41 ---------- Previous post was at 08:38 ----------

Altinda da kocaman bosluk var dolu degil borular oradan cikabilir. Hyocanlara duyurulur