PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : çin ve japon malları sorunsalı



mstfkrfk
21 Mart 2012, 00:44
arkadaşlar kendi deneyimlerimle çinli ve japon kıyası yapacağım tabii motordan motora da değişiyorum çok fazla motor kullandığımdan değil ama kendi kullandıklarımı anlatmaya çalışacağım.
ilk olarak 14-15 yaşlarımda (şuan 22 yaşındayım) motoran markalı 150 lik scooterla motor maceram başladı.ilk motorum ve sıfır almıştım.aldığım yerde buzdolabı bile satan saçma bir yerdi bana bakıma gitmem gerektiğini filan hiç söylemedi.motoru mağazadan aldım ve 3 yıl boyunca yağ bile değiştirmeden motoru kullandım en son marş motorum bozuldu kolçakla çalıştırmayı da pek beceremediğim için(o zaman için) motoru servise götürdüm adam dedi hiç getirmemişsin motoru.kimse söylemedi bana dedim.iyi niyetli bir ustaydı önceki bakımları yapılmış gibi gösterip garantiden marş motorunu yeniledi tabii yağını filanda değiştirmişti.o olaydan 1-2 ay sonra da motorumu çaldılar.kısaca çinli scooter ım çok sağlamdı.
1 yıl sonra vitesli motora heveslendim babamında ısrarıyla mondial mct aldım.yine sıfır almıştım vitesli motor kullanmayı bunda öğrendim ama daha önceden motosiklet tecrübem olduğu için pek zorluk çekmedim ne sağa-sola yatması vardı ne de benden kaynaklanan bir problem,ama motor 1 ay geçmeden dökülmeye başladı.motor 120 ye geldiğinde sarsıntıdan ellerim uyuşuyordu motor yalpalanmaktan gidemiyordu.daha sıfır motor yok jant milleri kırılır,yok karbüratör tıkanır,debriyaj teli kopar falandı filandı derken her ay 1-2 kere yolda kalmaya ve bir ton masraf çıkarmaya başladı,bana 4 bin liraya gelen motoru ben 6 ay kullanıp 2400 e sattım ama sattıktan sonra pişmanda olmadım bildiğiniz kurtulmuş hissiyatı vardı.bu arada mondial serviside beni dolandırmaya çalışıp duruyordu.
ardından bir cross almaya karar verdim ucuz masraflı bir şey alıp kendi kendime toparlarım dedim ve markası bile belli olmayan zs200 modeli bir cross aldım.(markası kenbo hayatımda ilk defa duydum bir daha da duymadım :D)2005 model bir motor ve geldiğinde hurda gibiydi kafama göre düzeltmeye başladım aynı zamanda kullanıyorumda alır almaz zincir dişli seti değiştirdim,vidaları filan komple değiştirdim,boyadım,grenajları filan toparladım ardından amortisör far elektrik derken en son motoru indirdik.bu motorla zıplayıp hopluyorum düşüyor kalkıyor ama hiç bir şey olmuyor motora gayet memnunum.
en son honda cbr 125 r aldım sıfır motor ve hep japon çok farklı beklerken aman aman bir fark göremedim.titreşim yine az var sağlamlık konusuna gelince bir türlü çözülemeyen zincir sesi var daha 2 bin km de ama enjeksiyon sesi aşırı arttı sanırım pislik girmiş bugün servise bıraktım.servis yine soymaya çalışıyor.şuana kadar yatması filan olmadı umarım da olmaz ama grenajlarda orta düzey.bir kere yağmurda kaldı ,vidalarda hafif paslanma belirtileri başladı.amortisörlerin diğer çinli motorlardan bir artısı yok.üzerinde ki lastiklerde kalitesiz yol tutuşu yeterli değil.
honda nın hep kötü yanlarını yazdım artıları da var elbet ama ister istemez ön yargılı bakılacağı için bunlardan bahsettim.biraz uzun yazmışım kusura bakmayın,diğer arkadaşlarda kıyaslarını yazarsa bu çin japon olayına belki bir çözüm bulabiliriz.

Soykan67
21 Mart 2012, 00:49
Çinli işi şans işi bence :) Aynı motor başkasında sorunsuz olurken bazısında sorun çıkartmaktan başka bir işe yaramıyor.

Fakat bence Japon-Çin karşılaştırması yapmanın artık gereği olmadığına inanıyorum.İkisi arasında ki kalite farkı kapanıyor yavaş yavaş, tabi düşük cc'lerde.

Honda gibi bir markadan motoru dandik olsada alınır.Çünkü arkasında duruyorlar motorunun.Çinli firmalar üvey evlat muamelesi yapıyor kendi ürünlerine.

kanmix_x
21 Mart 2012, 12:18
Arızası şusu busu elbet olcak ama en azından japon malı deyip markayı gururla söylerdim en azından marka konusunda içim rahat olurdu

safakk
21 Mart 2012, 12:37
yahu tonla konu ve tartışma vardı bununla ilgili. Yeni konuya ne hacet?

greyhorse
21 Mart 2012, 12:45
debiyaj , teli , yok karburator tıkanması yok tel yada mil kırması nıye ıse bu tarz sorunlarla karsılasıldıgında kımse kendınde kabahat bulmaz.Bu mevzuda cınlı japondan farketmıyor motoruna gereklı hassasıyetı gostermeyen ve bakımını yapmayan herkesın sıklıkla karsılastıgı bır durum.Henuz her kullanım tarzına uyum saglayan kırılmayan,dokulmeyen motor uretılmedı.Soyle desen motoru aldım ılk gunu pıston yerınde fırladı yada yolda gıderken krank kutusu catladı o zaman derım kı hemen kurtul ondan.
mct ile 120 km'ye cıkılırmı zaten motorları nasıl kullandıgın cıktı.Yorum bastan ofsayt :)