ikinci el ninja'yı almadan önce 0 hyosung mu alsam diye çok düşündüm, hyosungların ikinci eline pek güvenmiyorum doğrusu. sonuçta gidip ikinci el hyosung alabilirdim ve 2bin tl cebimde kalabilirdi.
şimdi söylediklerin kısmen doğru kısmen yanlış. motor bilgin de ve tecrüben de benden çok daha fazla tabi ki buna da saygı duyarım fakat dikkate alman gereken bazı noktalar var. ayrıca bu bir satış meselesi ise motosiklet tecrübesi dışında marketing dediğimiz markaların ürünlerini pazarlaması ise kullanıcıların tercihlerini belirleyen etkenleride ele almak gerekir.
etrafta süreki hyosung ile ilgili arıza yazısı görüyorum, servisten memnun kalmayıp o usta senin bu usta benim dolaşan insanlar var. tüm hyosunglar (st kanuni) böyle değil tabiki ama 10 motordan 2'si diyelim sürekli okuyorum forumlarda. hyosung'un servisinin her yerde olduğundan bahsetmişsin, ben ne yapayım motoru tamir edemeyen yetkili servisi, ayrıca hyosung ile kanuni marka çin malı motorlara bakım yapan aynı servislere bu kadar teknolojik bir motoru bırakmak ne kadar doğru? (yağ tapasını gevşek unutup motoru sahibine teslim eden servisler var) dolayısıyla ortada bu motoru türkiye'ye getiren kurumla ilgili bir güven sorunu var ve hyosung'u getiren kurumun bunu süzeltmek adına bir şey yaptığını görmüyorum. sadece doğru bir fiyat politikası izleyerek pazarda kendilerine yer ediniyorlar.
0 km alıpta etrafta hyosung gibi arızalar çıkardığı için servis servis dolaşan ya da usta bulmak için dolaşan kaç ninja kullanıcısı gördün sorarım sana? hadi servisten memnun kalmasa bile kawasaki için güvenebileceğin iyi bir usta bulmak ne kadar zor olabilir? (kawasaki'nin türkiye'de kaç yıldır olduğuna dikkatinizi çekerim) aynı şey yamaha, honda, aprilla ve bmw için de geçerli, bu markalarda türkiye'de çok uzun zamandır var.
insanlar bu yüzden "marka" tercih ediyorlar, çünki güvenmeleri için çok iyi nedenleri var ve bu salaklık değil, tercih meselesi.
markasına güveniyordur, tasarımını beğeniyordur, rengini seviyodur buna göre tercih eder yada etmez alır ya da almaz.
ben hyosungun tasarımı ve renklerini çokta fazla beğenmiyorum açıkçası, bir çok motordan izlere sahip. hoş bir motor o ayrı ama bir orijinalliği yok.(sadece sarı rengi hoşuma gidiyor bu arada ), seninde dediğin gibi teknik özellikleri hemen hemen aynı iki motor arasında ki belirleyici olabilecek etkenler bunlardır. (ayrıca teknik özellikleri ve motorlarının yapıları arasında farklar var - 6 vites, su soğutma / 5 vites, yağ soğutma)
hyosung'ta kötü değildir tabi ki ama türkiye pazarında uzun bir süre alacağımı sanmıyorum.
racing seçimine gelince, herkes gönlüne ve bütçesine göre alır tabiki. zzr250'ler hala üretiliyor olsa, onu alırdım ama piyasada yok denecek kadar az ve elde patlama riski çok fazla bende yukarda yazdığım nedenler ve hyosung'ların ikinci eldeki değer kaybı çok fazla olmakla birlikte ikinci el hyosung'a güvenemediğim için ninja aldım.
konuyla alakasız olarak: hyosung almayı düşünen arkadaşların aşağıda ki linke göz atmalarını öneririm. benim aklımdaki bir çok şüpheyi gidermişti, faydası olacaktır.
http://teoman48.wordpress.com/