Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Anket: Sizce Trafik Kazalarındaki Hangi Etken Daha Ön Plandadır?

Katılımcı sayısı
98. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Motosiklet Sürücüleri.

    18 18.37%
  • Diğer Araç Sürücüleri.

    52 53.06%
  • Karayolları.

    11 11.22%
  • Belediyeler.

    1 1.02%
  • Hükümetler.

    16 16.33%
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Sizce Trafik Kazalarındeki Etken Nedir?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı etarhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burada durup biraz düşünmek lazım.
    Sadece trafik kazaları açısından bakacağım.
    Dünyanın gelişmiş (paraca değil, insanlıkça gelişmiş) ülkelerinde yaşayanlar insan değil mi?
    Neden onlarda düzen mesela %99 oranında yürüyor?
    Neden onlarda 1 kaza olurken bizde 11 kaza oluyor (bugün iyimser bir havadayım)?
    Neden onlarda 1 kişi ölürken bizde 11 kişi ölüyor?
    Neden onlarda arabaya bindirilen köpeğe bile (neredeyse) emniyet kemeri takılırken bizde emniyet kemeri keyfine çok düşkün halkımızı sıkıyor"?
    Neden bu yazıyı okuyanların en az yarısı, arka koltukta oturan yolcuların emniyet kemeri takmak zorunda olduğunu duymamış dahi?
    Neden biz Türk milleti, sola dönüş yasağından bahseden bir levhanın yanından U dönüşü yapmayı hak biliyoruz?

    ...geldik "toplumun uyması" konusuna.
    Neden bizde hatalı araç kullanan birini trafiğe ihbar etmek "ispiyonculuk" sayılırken mesela Hollanda'da yasak yerden U dönüşü yapan gerzeği trafikteki vatandaşlardan biri telefonla ihbar edip 15 dakika sonra ceza yemesini sağlayabiliyor?

    ...ve geldik en can alıcı soruya.
    Neden yurt dışında yaşayan vatandaşlarımız bulundukları ülkedeki trafik kurallarına İT GİBİ uyarken, çoğu Kapıkuleden girdikten 3 saniye sonra harbi Azrail kesiliyorlar başımıza?

    Bu sorulara ve bunlar gibi binlerce soruya doğru cevabı vermeye başladığımız zaman, trafik kazalarının gerçek sebebini öğrenebiliriz.
    Cevap açıklamanın içinde zaten :"Türk Milleti"

    Kendimizi koşulsuz dünyanın en üstün ırkı olarak gören kesimin aklının ucundan bile geçmiyor yukarıda yazanlar. Bu milleti bu hale getirenler umarım bir gün burada veya diğer tarafta bunun bedelini öderler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cıks

  3. #63
    A.Türker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    25 yaş altı motor ve araba sürücüleri. Taksi,minibüs ve dolmuş sürücüleri.

  4. #64
    fotomoto35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Yamaha Nmax
    SAYGI YOKSA SEVGİDE OLMAZ..DİĞER SÜRÜCÜLERİ ZOR DURUMDA BIRAKMAK NE KADAR İNSANİ BİR DAVRANIŞ? BEN BU HAREKETİ YAPIYORUM AMA ACABA BENİM ARKAMDAKİ VEYA KARŞIMDAKİ ZARAR GÖRÜRMÜ? HİÇ DÜŞÜNMEZSEN TRAFİKTE İSTEDİĞİN KADAR KURAL KOY CEZA KES BOŞ..

  5. #65
    Oralex - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul - Beylikdüzü
    Motosikleti
    Harley Davidson Fourtyeight
    Özellikle İstanbul'da motor kullanıyorsanız ekstra dikkatli olmak zorundasınız. Araba hatalıydı, yol hatalıydı demek kazayı yaptıktan sonra bir işe yaramıyor. Şahsen her arabanın yanından geçerken "acaba beni görmeden üzerime kırar mı" düşüncesiyle sürüyorum. Kavşaklarda da aynı tehlike var. Bi dünya maganda yeşili beklemeden basarak geçiyor, o yüzden illa bi hız keserim..
    Motora da hakim olmak lazım, tanımak lazım tabi.. Özellikle virajlarda ve kaygan zeminde..
    Ride the Lightning

  6. #66

    Üyelik
    24 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Peugeot 103
    Motosiklet suruculerinin hata bence cunku, eger o dikkatli olsaydi yasanmazdi.

  7. #67

    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Surucu hatalari

  8. #68

    Üyelik
    22 Şubat 2016
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    xmax 400 momo abs 2014 peugeot django 150
    En büyük etken ve sebep trafik kurallarına uymamak o levhaları süs niyetine dikmiyorlar.

  9. #69
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Ocak 2018
    Motosiklet Sürücüleri.. 7-13.46%
    Diğer Araç Sürücüleri. 27-51.92%
    Karayolları............ 7-13.46%
    Belediyeler............ 1- 1.92%
    Hükümetler............ 10-19.23%

    sonuç tanıdık. ben yapmadım kedi(abd, almanya) yaptı.

  10. #70
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Alıntı moonspell07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En büyük etken ve sebep trafik kurallarına uymamak o levhaları süs niyetine dikmiyorlar.
    Levha olarak ta çok yanlışlar var hoca.
    Artık kim dikiyor, nasıl kaldırıp dikiyorsa.
    Haa dikilenleri de bizim milletin kale almadığı da aşikar. Yol ver tabelasının anlamını bilen %10u geçmez. Ters üçgen hani.

  11. #71

    Üyelik
    25 Mayıs 2018
    Aracı büyük ve-veya lüks olanın yolun yeri gelince 2 3 şeridini sahiplenme eğilimi, sinyal vs olmadan şerit değişimi, viraja giremeyeceği hız da araç kullanıp kasap gibi sağa sola fütursuzca şerit değişimleri, gereksiz ani frenleme yapılması, herkesin lord olması 🙃

  12. #72
    twisten - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Başta tabi ki eğitimsizlik. Eğitim olmadan cezalar ile disiplin bir yere kadar. Ayrıca kanunlar da yetersiz ve cezalar kimilerine ödül gibi.
    Adam alkollü şekilde makas atarak polis memurunun ölümüne sebep oluyor ceza ???
    Hala alkollü araç kullanıp bir cana malolma yada bir aileyi topyekün yoketme, öldürme cinayetten sayılmıyor? Neden ? Bence sayılmalı ...
    İster yönetmen olsun ister oğlu olsun... Verin müebbet bakın bir daha bir Allah'ın kulu alkollü iken o direksiyon başına geçebiliyor mu?

  13. #73

    Üyelik
    10 Aralık 2006
    Tek bir etken olamaz ki. Anketteki şıkların hepsi doğru.
    Sadece şu etkendir diyebilmek için diğer her şeyin mükemmele yakın düzgünlükte olması lazım.
    Ama "mükemmel bir vuruş yandan aut" diyebilen sunucuların olduğu bir memlekette bu mükemmeli yakalamak zor gibi.
    "Ulen mükemmel, olabileceğin en iyisi, hatta iyinin de iyisi demektir o zaman niye yandan aut" demezler mi adama?

    Bu yüzden ankete tiklemedim. Hepsine tiklense katılırdım.

    Esasında insan faktörü(şıkların hepsinde var zaten) en büyük etkendir.
    Doğru yol yap(a)mayan insan,
    kurala uymayan insan,
    hatalı araç kullanan insan,
    virajları göle çevirecek kadar çiçek ve çayır seven belediyedeki insan,
    motosiklete binince kendini yarı tanrı sanan insan,
    otomobil alınca adam olduğunu sanan insan v.s. v.s v.s.

    (Tabii buradaki insandan kasıt yurdum insanıdır, başka memleketlerde de başka tür insan faktörü bu işi iyi ya da kötü yönde etkiliyor)

  14. #74
    sash_009 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Hyosung GV 250 (2016)
    Hocam valla ankete bakmadım bile çünkü arabamla iki kapı değiştirecek kadar büyük bi kazayı yeni yaptım. Gördüğüm en büyük hata EGO oldu. Evet kendi EGO'm. Yıllardır araba kullanıyorum, bu virajları avucumun içi gibi bilirim EGO'su. Dolmuş virajı döndüğünde bi baktım aynı şeritteyiz.

    Bnm EGO'm haricinde türlü türlü, sayamayacağım kadar çok ego çeşidi var ve Türk milletinin tamamı ego kaplı. Hatta komple EGO'dan ibaret.
    Respect

  15. #75
    Jelibon23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Ducati Monster 821
    Bu ankette keske diger secenegi olsaydi.Cunku malum ulkemizde herkes hakli(!).Ben sahsen siklarin hepsini tiklemek istedim.Araba suruculeri eyvallah alistik onlara (bu dedigim yanlis anlasilmasin lutfen,kabullenmek degil bu;gercekci olmak)fakat motosiklet kullanicilarina da cok sey dusuyor.Ben hem araba hem motosiklet kullaniyorum,araba surerken elimden geldigince motosiklet kullanicilarina yol veriyorum ama bazen gozukemiyoruz.Kor noktada kaliyoruz ve omuzdan baksalar bile goremiyorlar.Aracin neden kor noktasinda gidersin ki ? ya gec ya da biraz daha gerisinde dur bu kadar basit.Ben bu tarz seyleri egitimde ogrendim,iyi ki de gitmisim.Cok ufak detaylarla hayatinizi kurtarabiliyor.Ehliyet kursumda hicbir sey ogrenmedim.O yuzden duzgun egitimin sart olmasi lazim ki bu da maalesef bizim ulkemizde imkansiza yakin :( O yuzden burdan size bir tavsiye vermek istiyorum. (2 seneye yakin motosiklet kullanicisiyim,sadece tecrubelerime dayanarak bir seyler soylemek istiyorum,cok fazla olmasa da belli seyler yasadim bu kisa seruvenimde)Youtube'dan kaza videolari ve ogretici videolar izleyin.Rahmetli Barkin Bayoglu ve onun gibi tecrubelerine dayali anlatim yapan kisileri izleyin.Bu reklam oluyor mu bilmiyorum daha bir kac saat once uye oldum fakat mor vizorlu adam da bu tarz paylasimlar yapmaya basladi.Kaza videolari size yasamadan az da olsa tecrube kazandirir,orda saniyesi saniyesine kazanin neden oldugunu gorebilir,gercek hayatta da o hatayi yapmamaya ozen gosterebilirsiniz.Biraz aciklayabilmis olsam bile ne mutlu bana

  16. #76
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Suçlu biziz :D ne işimiz var trafikte :D kırın dizinizi oturun evinizde :D birde sakızdan çıkan yapıştırma futbolcu kartları gibi ehliyet dağıtan kurslar ve bu kursları denetleyen devlet kurumları :D

  17. #77
    toreador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2010
    Şehir
    Samanyolu
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Yalnızca para vermenin yeterli olduğu ehliyet yeterliliği.

    Avrupa'da trafik kazası, olağanüstü bir durumdur. Keza, yaya geçidinde yayaların öncelikli olmaları ya da tek şeritli olmasına rağmen gayet akıcı olan yollar ve çift şeritli noktalarda sağdan akan trafikte sol şeridi sadece nizami sollama şeridi olarak kullanılması tek bir unsura bağlanabilir : tecrübe.

    Sınır dışına çıkanlar muhakkak karşılaşmıştır, çok sık öğrenci aracı çıkar karşınıza. Öğretmen nezaretinde trafikte araç kullanan (bizde de sürücü adayı aracı olarak bilinen) kişiler, 10.000 km'yi öğretmen eşliğinde doldurmadan ehliyet hakkı elde edemiyorlar. Bu sürüş süresince işini hakkıyla yaptığını düşündüğüm öğretmenler, her noktada uyarıyor ve öğretiyor. Kuralları anımsatıyor, yanlış yaptığı noktada ikaz ediyor.

    Vaziyet böyle olunca, sürücü 10.000 km'yi tecrübe dahilinde kat etmiş oluyor ve alışkanlık kapsamında kurallara riayet eden bir birey çıkıyor ortaya.

    Bizde durum çok farklı, belki 1-2 sefer araç kullandırıyorlar. Ben motosiklet ehliyetimi alacağım zaman, ısrar etmeme rağmen direksiyon dersi alamamıştım ve tırnak kadar bilgim vardır bu aracı kullanmaya dair. Vites kullanmayı dahi bilmiyordum, direksiyon sınavı günü benden önce sınava tabi tutulan sürücülerin hareketlerini izleyerek hızlıca kavramaya çalışmıştım; şansım da yaver gitmişti. Ama bu sizleri korkutmasın, Avrupa görmüş bir sürücü arkadaşınız olarak dehşet saçan değil, yaya geçidinde yayaya öncelik tanıyan, kurallara riayet eden bir sürücüye dönüştüm tesadüfen.

    Ehliyet almanın bu kadar kolay olması sebebiyle, ne aracını muntazam park edebilen, ne dört yol ağzında önceliğin sağ taraftaki araçta olduğunu bilen, kornanın yalnızca acil durumlarda çalınması gereken bir aygıt olduğunu bilen bir şoför bulmak çok güç oluyor. Tecrübesiz olarak yola düşen sürücüler, yolda derme çatma şekilde tecrübe kazanırken yolda gördüğü barbarlıklar müdahilinde ehil hale geliyor ve emniyet şeridinden yeni bir şerit oluşturmayı, selamlaşmaktan argo kelimeleri farklı bir sese dönüştürme odaklı olarak korna basmayı adet haline getirmeyi (minibüs, servis ve taksileri örnek dahi vermiyorum) makul görüyorlar.

    Toplum olarak zaten iyi niyetli değil, art niyetli bencil örnekleri kabul etmeyi daha uygun gördüğümüzden uymadığımız kurallar veya kafamızda bir şekilde meşrulaştırdığımız minik kurnazlıklarla süslü tecrübesizlikler ve bilinmeyen kurallara uymamaya dayalı ortaya çıkan saygısızlıklar, kazaların sebepleridir. Elbette bu ana faktörler dışında ufak tefek farklı gerekçeler de var; örneğin barbarlık yolunda emin adımlarla ilerliyor olmamız trafiğe de sirayet ediyor. Beyaz 4x4 aracında taşıyor olduğu silah ve kullanıyor olduğu büyük aracın özgüveni ile ilkel bir güdü kapsamında "benim aracım daha büyük ve ben daha güçlüyüm, bu yol hakkı benim" diyen kabile üyeleri de göz ardı edilmeyecek bir unsur.

    Talih, kader ya da diğer ilahi makamlara mal edilen hususlar,tesellidir.

  18. #78

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    mallık da var evet mallık adam takip mesafesi diye birşeyi bilmiyor arkadan çarpıp öndekine kusur bulan adamlar var

  19. #79

    Üyelik
    05 Ağustos 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Dominar 400 - V15
    Etken insandır :D Bu arada herkes diğer araç sürücüleri yazmış. Kimse kendi hatasını kabul etmek istemez dostlar.

    Motorcu düşerse Motorcu suçludur... Neden mi ? Bir mahkeme düşünün bir karar sonrası suçluya CEZA verilir. Öyle değil mi ? Peki bu ceza nedir ?
    Hapiste yatmak ? Ev hapsi ? Abartalım biraz .. kolunu bacağını kırma cezası verelim.

    Peki motorcu kaza yaparsa ne oluyor ? Motorcu düştüğü gibi cezası anında kesilir arkadaşlar. İster karşı taraf suçlu olsun, ister yol suçlu olsun isterse hava şartları suçlu olsun. Ceza hemen motorcuya kesilir. O yüzden " Motosiklet Yol Sanatı " okuyoruz. Eğitim alıyoruz. Bilinçlenip sürüyoruz.

    Siz kaza yapmadıktan sonra suçlusu masumu ile ilgilenmek zorunda kalmayın. İyi sürüşler

  20. #80

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    motorsiklette kazaları kısımlara ayırmak gerekir. racing ss ise ayrı diğerleri ayrı..


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler