Motosiklet Sürücüleri.
Diğer Araç Sürücüleri.
Karayolları.
Belediyeler.
Hükümetler.
http://alkislarlayasiyorum.com/iceri...metaforlari/10
özet geçmişler
25 yaş altı motor ve araba sürücüleri. Taksi,minibüs ve dolmuş sürücüleri.
SAYGI YOKSA SEVGİDE OLMAZ..DİĞER SÜRÜCÜLERİ ZOR DURUMDA BIRAKMAK NE KADAR İNSANİ BİR DAVRANIŞ? BEN BU HAREKETİ YAPIYORUM AMA ACABA BENİM ARKAMDAKİ VEYA KARŞIMDAKİ ZARAR GÖRÜRMÜ? HİÇ DÜŞÜNMEZSEN TRAFİKTE İSTEDİĞİN KADAR KURAL KOY CEZA KES BOŞ..
Özellikle İstanbul'da motor kullanıyorsanız ekstra dikkatli olmak zorundasınız. Araba hatalıydı, yol hatalıydı demek kazayı yaptıktan sonra bir işe yaramıyor. Şahsen her arabanın yanından geçerken "acaba beni görmeden üzerime kırar mı" düşüncesiyle sürüyorum. Kavşaklarda da aynı tehlike var. Bi dünya maganda yeşili beklemeden basarak geçiyor, o yüzden illa bi hız keserim..
Motora da hakim olmak lazım, tanımak lazım tabi.. Özellikle virajlarda ve kaygan zeminde..
Ride the Lightning
Motosiklet suruculerinin hata bence cunku, eger o dikkatli olsaydi yasanmazdi.
Surucu hatalari
En büyük etken ve sebep trafik kurallarına uymamak o levhaları süs niyetine dikmiyorlar.
Motosiklet Sürücüleri.. 7-13.46%
Diğer Araç Sürücüleri. 27-51.92%
Karayolları............ 7-13.46%
Belediyeler............ 1- 1.92%
Hükümetler............ 10-19.23%
sonuç tanıdık. ben yapmadım kedi(abd, almanya) yaptı.
Aracı büyük ve-veya lüks olanın yolun yeri gelince 2 3 şeridini sahiplenme eğilimi, sinyal vs olmadan şerit değişimi, viraja giremeyeceği hız da araç kullanıp kasap gibi sağa sola fütursuzca şerit değişimleri, gereksiz ani frenleme yapılması, herkesin lord olması 🙃
Başta tabi ki eğitimsizlik. Eğitim olmadan cezalar ile disiplin bir yere kadar. Ayrıca kanunlar da yetersiz ve cezalar kimilerine ödül gibi.
Adam alkollü şekilde makas atarak polis memurunun ölümüne sebep oluyor ceza ???
Hala alkollü araç kullanıp bir cana malolma yada bir aileyi topyekün yoketme, öldürme cinayetten sayılmıyor? Neden ? Bence sayılmalı ...
İster yönetmen olsun ister oğlu olsun... Verin müebbet bakın bir daha bir Allah'ın kulu alkollü iken o direksiyon başına geçebiliyor mu?
Tek bir etken olamaz ki. Anketteki şıkların hepsi doğru.
Sadece şu etkendir diyebilmek için diğer her şeyin mükemmele yakın düzgünlükte olması lazım.
Ama "mükemmel bir vuruş yandan aut" diyebilen sunucuların olduğu bir memlekette bu mükemmeli yakalamak zor gibi.
"Ulen mükemmel, olabileceğin en iyisi, hatta iyinin de iyisi demektir o zaman niye yandan aut" demezler mi adama?
Bu yüzden ankete tiklemedim. Hepsine tiklense katılırdım.
Esasında insan faktörü(şıkların hepsinde var zaten) en büyük etkendir.
Doğru yol yap(a)mayan insan,
kurala uymayan insan,
hatalı araç kullanan insan,
virajları göle çevirecek kadar çiçek ve çayır seven belediyedeki insan,
motosiklete binince kendini yarı tanrı sanan insan,
otomobil alınca adam olduğunu sanan insan v.s. v.s v.s.
(Tabii buradaki insandan kasıt yurdum insanıdır, başka memleketlerde de başka tür insan faktörü bu işi iyi ya da kötü yönde etkiliyor)
Hocam valla ankete bakmadım bile çünkü arabamla iki kapı değiştirecek kadar büyük bi kazayı yeni yaptım. Gördüğüm en büyük hata EGO oldu. Evet kendi EGO'm. Yıllardır araba kullanıyorum, bu virajları avucumun içi gibi bilirim EGO'su. Dolmuş virajı döndüğünde bi baktım aynı şeritteyiz.
Bnm EGO'm haricinde türlü türlü, sayamayacağım kadar çok ego çeşidi var ve Türk milletinin tamamı ego kaplı. Hatta komple EGO'dan ibaret.
Respect
Bu ankette keske diger secenegi olsaydi.Cunku malum ulkemizde herkes hakli(!).Ben sahsen siklarin hepsini tiklemek istedim.Araba suruculeri eyvallah alistik onlara (bu dedigim yanlis anlasilmasin lutfen,kabullenmek degil bu;gercekci olmak)fakat motosiklet kullanicilarina da cok sey dusuyor.Ben hem araba hem motosiklet kullaniyorum,araba surerken elimden geldigince motosiklet kullanicilarina yol veriyorum ama bazen gozukemiyoruz.Kor noktada kaliyoruz ve omuzdan baksalar bile goremiyorlar.Aracin neden kor noktasinda gidersin ki ? ya gec ya da biraz daha gerisinde dur bu kadar basit.Ben bu tarz seyleri egitimde ogrendim,iyi ki de gitmisim.Cok ufak detaylarla hayatinizi kurtarabiliyor.Ehliyet kursumda hicbir sey ogrenmedim.O yuzden duzgun egitimin sart olmasi lazim ki bu da maalesef bizim ulkemizde imkansiza yakin :( O yuzden burdan size bir tavsiye vermek istiyorum. (2 seneye yakin motosiklet kullanicisiyim,sadece tecrubelerime dayanarak bir seyler soylemek istiyorum,cok fazla olmasa da belli seyler yasadim bu kisa seruvenimde)Youtube'dan kaza videolari ve ogretici videolar izleyin.Rahmetli Barkin Bayoglu ve onun gibi tecrubelerine dayali anlatim yapan kisileri izleyin.Bu reklam oluyor mu bilmiyorum daha bir kac saat once uye oldum fakat mor vizorlu adam da bu tarz paylasimlar yapmaya basladi.Kaza videolari size yasamadan az da olsa tecrube kazandirir,orda saniyesi saniyesine kazanin neden oldugunu gorebilir,gercek hayatta da o hatayi yapmamaya ozen gosterebilirsiniz.Biraz aciklayabilmis olsam bile ne mutlu bana
Suçlu biziz :D ne işimiz var trafikte :D kırın dizinizi oturun evinizde :D birde sakızdan çıkan yapıştırma futbolcu kartları gibi ehliyet dağıtan kurslar ve bu kursları denetleyen devlet kurumları :D
Yalnızca para vermenin yeterli olduğu ehliyet yeterliliği.
Avrupa'da trafik kazası, olağanüstü bir durumdur. Keza, yaya geçidinde yayaların öncelikli olmaları ya da tek şeritli olmasına rağmen gayet akıcı olan yollar ve çift şeritli noktalarda sağdan akan trafikte sol şeridi sadece nizami sollama şeridi olarak kullanılması tek bir unsura bağlanabilir : tecrübe.
Sınır dışına çıkanlar muhakkak karşılaşmıştır, çok sık öğrenci aracı çıkar karşınıza. Öğretmen nezaretinde trafikte araç kullanan (bizde de sürücü adayı aracı olarak bilinen) kişiler, 10.000 km'yi öğretmen eşliğinde doldurmadan ehliyet hakkı elde edemiyorlar. Bu sürüş süresince işini hakkıyla yaptığını düşündüğüm öğretmenler, her noktada uyarıyor ve öğretiyor. Kuralları anımsatıyor, yanlış yaptığı noktada ikaz ediyor.
Vaziyet böyle olunca, sürücü 10.000 km'yi tecrübe dahilinde kat etmiş oluyor ve alışkanlık kapsamında kurallara riayet eden bir birey çıkıyor ortaya.
Bizde durum çok farklı, belki 1-2 sefer araç kullandırıyorlar. Ben motosiklet ehliyetimi alacağım zaman, ısrar etmeme rağmen direksiyon dersi alamamıştım ve tırnak kadar bilgim vardır bu aracı kullanmaya dair. Vites kullanmayı dahi bilmiyordum, direksiyon sınavı günü benden önce sınava tabi tutulan sürücülerin hareketlerini izleyerek hızlıca kavramaya çalışmıştım; şansım da yaver gitmişti. Ama bu sizleri korkutmasın, Avrupa görmüş bir sürücü arkadaşınız olarak dehşet saçan değil, yaya geçidinde yayaya öncelik tanıyan, kurallara riayet eden bir sürücüye dönüştüm tesadüfen.
Ehliyet almanın bu kadar kolay olması sebebiyle, ne aracını muntazam park edebilen, ne dört yol ağzında önceliğin sağ taraftaki araçta olduğunu bilen, kornanın yalnızca acil durumlarda çalınması gereken bir aygıt olduğunu bilen bir şoför bulmak çok güç oluyor. Tecrübesiz olarak yola düşen sürücüler, yolda derme çatma şekilde tecrübe kazanırken yolda gördüğü barbarlıklar müdahilinde ehil hale geliyor ve emniyet şeridinden yeni bir şerit oluşturmayı, selamlaşmaktan argo kelimeleri farklı bir sese dönüştürme odaklı olarak korna basmayı adet haline getirmeyi (minibüs, servis ve taksileri örnek dahi vermiyorum) makul görüyorlar.
Toplum olarak zaten iyi niyetli değil, art niyetli bencil örnekleri kabul etmeyi daha uygun gördüğümüzden uymadığımız kurallar veya kafamızda bir şekilde meşrulaştırdığımız minik kurnazlıklarla süslü tecrübesizlikler ve bilinmeyen kurallara uymamaya dayalı ortaya çıkan saygısızlıklar, kazaların sebepleridir. Elbette bu ana faktörler dışında ufak tefek farklı gerekçeler de var; örneğin barbarlık yolunda emin adımlarla ilerliyor olmamız trafiğe de sirayet ediyor. Beyaz 4x4 aracında taşıyor olduğu silah ve kullanıyor olduğu büyük aracın özgüveni ile ilkel bir güdü kapsamında "benim aracım daha büyük ve ben daha güçlüyüm, bu yol hakkı benim" diyen kabile üyeleri de göz ardı edilmeyecek bir unsur.
Talih, kader ya da diğer ilahi makamlara mal edilen hususlar,tesellidir.
mallık da var evet mallık adam takip mesafesi diye birşeyi bilmiyor arkadan çarpıp öndekine kusur bulan adamlar var
Etken insandır :D Bu arada herkes diğer araç sürücüleri yazmış. Kimse kendi hatasını kabul etmek istemez dostlar.
Motorcu düşerse Motorcu suçludur... Neden mi ? Bir mahkeme düşünün bir karar sonrası suçluya CEZA verilir. Öyle değil mi ? Peki bu ceza nedir ?
Hapiste yatmak ? Ev hapsi ? Abartalım biraz .. kolunu bacağını kırma cezası verelim.
Peki motorcu kaza yaparsa ne oluyor ? Motorcu düştüğü gibi cezası anında kesilir arkadaşlar. İster karşı taraf suçlu olsun, ister yol suçlu olsun isterse hava şartları suçlu olsun. Ceza hemen motorcuya kesilir. O yüzden " Motosiklet Yol Sanatı " okuyoruz. Eğitim alıyoruz. Bilinçlenip sürüyoruz.
Siz kaza yapmadıktan sonra suçlusu masumu ile ilgilenmek zorunda kalmayın. İyi sürüşler
motorsiklette kazaları kısımlara ayırmak gerekir. racing ss ise ayrı diğerleri ayrı..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)