Anket: İkinci El Motosiklet Alırken Sizce Ekstra Aksesuarlar Ne Kadar Önemli ?
- Katılımcı sayısı
- 81. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
-
Önemlidir
-
Önemli Değildir
İkinci El Motosiklet Alırken Sizce Ekstra Aksesuarlar Ne Kadar Önemli ?
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
İkinci el bir motosiklet almaya karar verdiniz. Marka/modeller arasında seçimlerinizi yapıyorsunuz.
Bu noktada alacağınız motosiklette var olan "ekstra aksesuarlar" sizin tercihinizi nasıl etkiler ?
Örneğin;
Sıfırı 10,000 tl olan bir motosiklet alacaksınız.
Önünüzde x marka,y modeline ait iki alternatif var.
İlk alternatif;
1,000 km'de hiçbir ekstrası olmayan ama sadece 1,000 km kullanılmış olsun. Fiyatı da 9,500 Tl olsun.
Diğer alternatif ise
15,000 km'de yeni bir lastik takımı olan,top case,yan çanta,elcik,gidon,koruma demiri/takozu vb olan bir motosiklet olsun.
Onun da fiyatı yine 9,500 olsun.
Bu noktada kararınızı nasıl,hangi parametleri baz alarak verirsiniz?
Reklamlar
-
'Onemlidir'i sectim. Ama verdiginiz ornekteki ilk alternatifi tercih ederdim.
-
Bence burada motosikletin sınıfı da önemli, misal (güncel) bir R25 e ne kadar ekstrası olursa olsun, km arttıkça ben ondan biraz daha uzaklaşırım.
Ha ama bir enduro ise (Gs, Transalp, Versys v.s.) 15 bin çok bişey değil, hatta 30 bile, ekstraları markası ,kalitesi, kullanım kolaylığı ve işlevselliği belli ise gider extralı olanı alırım.
Yalnız burada ekstra dan kastım, sticker, tank pad, jant şeriti değil. Çok görüyoruz, adam ekstralı diyor, ama üstündeki ekstralar, orta halli bir top case kilidi kadar para etmez. Yani bir çıkma çelik jant, bir de spoiler takıp Slx i full modifiyeli diye ilana koyanlar gibi olmayacak.
-
9500TL'ye ikinci el alacağıma, 500TL daha verip 10000TL'ye sıfırını alırım.
-
Çok fazla değişken var. Takılması elzem (koruma, aydınlatma, performans) aksesuarlar tabii ki kritik.
Motoruna göre de değişiyor. Dolu sportster ile boş sportster arasındaki makas çok açık örneğin. Orada aksesuar motosikletin de önüne geçebiliyor.
1. alternatif 2 senesini doldurmuş ve lastik gerektiriyorsa, 15000'deki daha makul gibi duruyor. Tabi bu iki motorun da temiz kullanıldığı varsayımı ile yapılan bir bakış.
Bunun dışında üzerine 1-2 fazla verilebiliyorsa 1000kmde aksesuarlısı vardır mutlaka. Ona bakardım
-
ben km re ye bakmam ben aksesuara bakarım kazaya bakarım bakıma bakarım
km sizi çoğu zaman yanıltabilir
bi motorsikletin ekonomik ömrü 15000 km değildir
-
Herkesin aksesuar zevki farklı,kendi sevdiğim aksesuarları takamadıkdan sonra başkasının aksesuarlı motorunu almanı gereği yok bence
-
Şahsen alacağım motosiklette ;
-rüzgar camı
-yan heybe çantalar
-sissy bar
-ve tabii ki koruma demiri aradığım extralardır.
Dolayısı ile bunları üzerinde barındıran bir motosikleti, fiyat dezavantajı olsa bile tercih ederim.
Tecrübe, limitlerini bilmektir.
-
Mesela ben abart egzozu olan motorlardan kaçıyorum motorun canını aliyor böyle tipler.
-
Eşit koşullarda aksesuar tabii ki tercihim olur.Ama aksesuarlı olup feleğin çemberinden geçmiş motoru da almam.
-
bence ikinci elde ne kadar ffabrika çıkışı o kadar iyi ilkini seçerdim o yüzden ne takılı ne değil açısıncdan önemli benim içinde
tekeriniz yere sağlam bassın...
-
Mümkün mertebe az aksesuarlı olmasını ve buna mukabil fiyatının da daha az olmasını tercih ederim. Motoru alırken yüklü para ödüyoruz, biraz zaman geçtikten sonra kendi zevkime göre alırım aksesuarı.
-
mümkün mertebe çok aksesuarlı olanını en uygun fiyata almaya bakarım.
15000km aksesuarlı olanını tercih ederdim.
Tabii bu tercihi yaparken çoğu motosiklette 20 bin km de yapılan, yaklaşan bakım (zincir, hava filtresi, sübap ayarı, buji v.b)masrafını göz önüne alıp ona göre pazarlık yaparım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:23 ----------
Son motosikletimdeki alım sürecimden bahsetmek istiyorum, istisna olsa da fikir verebilir.
Wr125r sahibiydim ve 8500tl karşılığı almıştım.
Aklımda 3 model vardı crf250l, wr250r, klx250. Daha sonra tamamen wr250r a yöneldim.
20 bin km 2011-2014 civarı olan aksesuarsız motosikletler 20 bin tl civarı geziyordu ben ufak bi araştırmayla 42 bin km'ye kadar rutin bakım harici bakımı olmadığını öğrendim. Avrupa ve balkanlar görmüş 39700km olan aksesuarlı bir wr250r'ı wr125r +4000 liraya aldım.
Aksesuarlar :
yan çanta demirleri
Benzin taşıma bidonları (2x 5lt)
Tur camı
rüzgar deflektörü
fmf power progammer
elcik koruma
28mm gidon
karter koruma
usb ve çakmaklık portları
Heidenau k60 %50%50 lastik
Yoğun olarak arazide kullanacağım için
Yan çanta demirleri ve bidonları 650 + cam ve deflektörü 250 + heidenau k60 ları 150 liraya (aslında daha yüksek miktara satabilirdim) sattım.
işime yarayacak ve ortalama 2500 lira harcayacağım aksesuarlar yanıma kaldı.
285 liraya sübap ayarı
300 liraya zincir
250 liraya işçilik kendimden yağ, yağ filtresi, buji, soğutma suyu , hava filtresi, fren hidrolikleri
470 liraya da bir çift arazi lastiği aldım keyfini çıkarıyorum.
-
İlk örnek cok ucuk. Mesela;
Full Aksesuarlı ns200 2015 model 12 bin tl - 35 bin km
Aksesuarsız ns200 2016 model - 11 bin Tl - 35 bin km
bu durumda 2016 modeli alırım.
-
Aksesuarlar içinde egsoz takılmışsa isterse 100bin liralık motoru 50bine versin yine de almam. Bilinçli aksesuarlı olan bi tık yüksek kmli olan tercihim olurdu. Aksesuarların kalitesi de önemli tabi ki. Adam 30 liralık ışıklı gidon topuzu takmış, 10 liralık jant şeridi takmış, 80 liralık elcik ısıtma takmış ve fiyata 1000 lira eklemişse o motoru tercih etmem. Sahibindende ekstra olarak yazılanların birçoğu bu şekilde oluyo.
-
Extra önemli olabilir fakat bence servisinde yada orijinal parçaları ile yakın zamanda bakımı yapılmış zaten alınca taktırmayı düşünüyorum dediğim extralar olursa güzel olur. Malum servis fiyatları uçuk vaziyette mesela kendim yada başka bir ustada bakım yaptırırken orijinal parçaları alıp fotoğraflar saklarım faturayı motoru satarken hangi tarihte ne takmışım alan arkadaşın kafası rahat olsun diye hepsini veririm alırken de bu şeffaflığa dikkat ederim.
iyi sürüşler.
-
08 Temmuz 2023, 23:37
#17
Motosiklette topcase ve orta sehpa beklentim var. 2. El alırken arka çantanın kalitelisi takılmış olanlardan almaya ve mümkünse sırt dayaması olmasına özellikle dikkat ediyorum. Motosikleti zaten çokça yakın bölge çarşı pazar ulaşımı için kullandığımdan ötürü çanta iyi oluyor. Motosikleti sitenin kapalı otoparkına koyuyorum. Yan ayak açık olduğunda çoluk çocuk kurcalar üzerlerine devirirler diye endişe ediyorum. Orta sehpa bu açıdan daha güvenli olur düşüncesine sahibim. En azından çocuklar üzerine falan çıkıp oynamak isterlerse devirmeleri daha zor olur diye düşündüğümden orta sehpaya da önem veririm. Birinin çocuğuna zarar gelmesinden çok korkuyorum. Haricen fazla aksesuar sevmiyorum. Işık tertibatı falan yapılanlarda yahut usb falan takılanlarda elektrik arızası ihtimalini artırır diye özellikle uzak duruyorum. Aksesuar taktırmakla uğraşmak da istemediğim için hazır takılı almak işime geliyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)