Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Anket: İkinci El Motosiklet Alırken Sizce Ekstra Aksesuarlar Ne Kadar Önemli ?

Katılımcı sayısı
81. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Önemlidir

    56 69.14%
  • Önemli Değildir

    25 30.86%

İkinci El Motosiklet Alırken Sizce Ekstra Aksesuarlar Ne Kadar Önemli ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    İkinci el bir motosiklet almaya karar verdiniz. Marka/modeller arasında seçimlerinizi yapıyorsunuz.

    Bu noktada alacağınız motosiklette var olan "ekstra aksesuarlar" sizin tercihinizi nasıl etkiler ?

    Örneğin;

    Sıfırı 10,000 tl olan bir motosiklet alacaksınız.

    Önünüzde x marka,y modeline ait iki alternatif var.

    İlk alternatif;

    1,000 km'de hiçbir ekstrası olmayan ama sadece 1,000 km kullanılmış olsun. Fiyatı da 9,500 Tl olsun.

    Diğer alternatif ise

    15,000 km'de yeni bir lastik takımı olan,top case,yan çanta,elcik,gidon,koruma demiri/takozu vb olan bir motosiklet olsun.

    Onun da fiyatı yine 9,500 olsun.


    Bu noktada kararınızı nasıl,hangi parametleri baz alarak verirsiniz?
    srknsnyz ve 007mac bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Ekim 2015
    Şehir
    Adana
    'Onemlidir'i sectim. Ama verdiginiz ornekteki ilk alternatifi tercih ederdim.
    computeus ve soulexit bunu beğendiler.

  3. #3
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Bence burada motosikletin sınıfı da önemli, misal (güncel) bir R25 e ne kadar ekstrası olursa olsun, km arttıkça ben ondan biraz daha uzaklaşırım.
    Ha ama bir enduro ise (Gs, Transalp, Versys v.s.) 15 bin çok bişey değil, hatta 30 bile, ekstraları markası ,kalitesi, kullanım kolaylığı ve işlevselliği belli ise gider extralı olanı alırım.
    Yalnız burada ekstra dan kastım, sticker, tank pad, jant şeriti değil. Çok görüyoruz, adam ekstralı diyor, ama üstündeki ekstralar, orta halli bir top case kilidi kadar para etmez. Yani bir çıkma çelik jant, bir de spoiler takıp Slx i full modifiyeli diye ilana koyanlar gibi olmayacak.
    soulexit bunu beğendi.

  4. #4
    osiosborn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2016
    9500TL'ye ikinci el alacağıma, 500TL daha verip 10000TL'ye sıfırını alırım.
    erhanmehmet bunu beğendi.

  5. #5
    BAIIHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2008
    Şehir
    İst
    Motosikleti
    CB1000R
    Çok fazla değişken var. Takılması elzem (koruma, aydınlatma, performans) aksesuarlar tabii ki kritik.

    Motoruna göre de değişiyor. Dolu sportster ile boş sportster arasındaki makas çok açık örneğin. Orada aksesuar motosikletin de önüne geçebiliyor.

    1. alternatif 2 senesini doldurmuş ve lastik gerektiriyorsa, 15000'deki daha makul gibi duruyor. Tabi bu iki motorun da temiz kullanıldığı varsayımı ile yapılan bir bakış.

    Bunun dışında üzerine 1-2 fazla verilebiliyorsa 1000kmde aksesuarlısı vardır mutlaka. Ona bakardım

  6. #6
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    ben km re ye bakmam ben aksesuara bakarım kazaya bakarım bakıma bakarım
    km sizi çoğu zaman yanıltabilir
    bi motorsikletin ekonomik ömrü 15000 km değildir

  7. #7
    Redneck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2013
    Herkesin aksesuar zevki farklı,kendi sevdiğim aksesuarları takamadıkdan sonra başkasının aksesuarlı motorunu almanı gereği yok bence

  8. #8
    vader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda NC 750D Integra
    Şahsen alacağım motosiklette ;

    -rüzgar camı
    -yan heybe çantalar
    -sissy bar
    -ve tabii ki koruma demiri aradığım extralardır.

    Dolayısı ile bunları üzerinde barındıran bir motosikleti, fiyat dezavantajı olsa bile tercih ederim.
    Tecrübe, limitlerini bilmektir.

  9. #9

    Üyelik
    01 Kasım 2017
    Mesela ben abart egzozu olan motorlardan kaçıyorum motorun canını aliyor böyle tipler.

  10. #10
    Afitron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Kasım 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Skygo SG250-4
    Eşit koşullarda aksesuar tabii ki tercihim olur.Ama aksesuarlı olup feleğin çemberinden geçmiş motoru da almam.

  11. #11
    AleniDesais - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2019
    Şehir
    İstanbul - Kazan
    Motosikleti
    Primavera150 - KTM DUKE 390 2020
    bence ikinci elde ne kadar ffabrika çıkışı o kadar iyi ilkini seçerdim o yüzden ne takılı ne değil açısıncdan önemli benim içinde
    tekeriniz yere sağlam bassın...

  12. #12

    Üyelik
    01 Aralık 2012
    Motosikleti
    Honda CB125 E
    Mümkün mertebe az aksesuarlı olmasını ve buna mukabil fiyatının da daha az olmasını tercih ederim. Motoru alırken yüklü para ödüyoruz, biraz zaman geçtikten sonra kendi zevkime göre alırım aksesuarı.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    mümkün mertebe çok aksesuarlı olanını en uygun fiyata almaya bakarım.
    15000km aksesuarlı olanını tercih ederdim.
    Tabii bu tercihi yaparken çoğu motosiklette 20 bin km de yapılan, yaklaşan bakım (zincir, hava filtresi, sübap ayarı, buji v.b)masrafını göz önüne alıp ona göre pazarlık yaparım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:23 ----------

    Son motosikletimdeki alım sürecimden bahsetmek istiyorum, istisna olsa da fikir verebilir.

    Wr125r sahibiydim ve 8500tl karşılığı almıştım.
    Aklımda 3 model vardı crf250l, wr250r, klx250. Daha sonra tamamen wr250r a yöneldim.

    20 bin km 2011-2014 civarı olan aksesuarsız motosikletler 20 bin tl civarı geziyordu ben ufak bi araştırmayla 42 bin km'ye kadar rutin bakım harici bakımı olmadığını öğrendim. Avrupa ve balkanlar görmüş 39700km olan aksesuarlı bir wr250r'ı wr125r +4000 liraya aldım.

    Aksesuarlar :
    yan çanta demirleri
    Benzin taşıma bidonları (2x 5lt)
    Tur camı
    rüzgar deflektörü
    fmf power progammer
    elcik koruma
    28mm gidon
    karter koruma
    usb ve çakmaklık portları
    Heidenau k60 %50%50 lastik

    Yoğun olarak arazide kullanacağım için
    Yan çanta demirleri ve bidonları 650 + cam ve deflektörü 250 + heidenau k60 ları 150 liraya (aslında daha yüksek miktara satabilirdim) sattım.

    işime yarayacak ve ortalama 2500 lira harcayacağım aksesuarlar yanıma kaldı.

    285 liraya sübap ayarı
    300 liraya zincir
    250 liraya işçilik kendimden yağ, yağ filtresi, buji, soğutma suyu , hava filtresi, fren hidrolikleri
    470 liraya da bir çift arazi lastiği aldım keyfini çıkarıyorum.



  14. #14
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    İlk örnek cok ucuk. Mesela;

    Full Aksesuarlı ns200 2015 model 12 bin tl - 35 bin km

    Aksesuarsız ns200 2016 model - 11 bin Tl - 35 bin km

    bu durumda 2016 modeli alırım.

  15. #15

    Üyelik
    01 Nisan 2019
    Aksesuarlar içinde egsoz takılmışsa isterse 100bin liralık motoru 50bine versin yine de almam. Bilinçli aksesuarlı olan bi tık yüksek kmli olan tercihim olurdu. Aksesuarların kalitesi de önemli tabi ki. Adam 30 liralık ışıklı gidon topuzu takmış, 10 liralık jant şeridi takmış, 80 liralık elcik ısıtma takmış ve fiyata 1000 lira eklemişse o motoru tercih etmem. Sahibindende ekstra olarak yazılanların birçoğu bu şekilde oluyo.

  16. #16

    Üyelik
    21 Kasım 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 400
    Extra önemli olabilir fakat bence servisinde yada orijinal parçaları ile yakın zamanda bakımı yapılmış zaten alınca taktırmayı düşünüyorum dediğim extralar olursa güzel olur. Malum servis fiyatları uçuk vaziyette mesela kendim yada başka bir ustada bakım yaptırırken orijinal parçaları alıp fotoğraflar saklarım faturayı motoru satarken hangi tarihte ne takmışım alan arkadaşın kafası rahat olsun diye hepsini veririm alırken de bu şeffaflığa dikkat ederim.

    iyi sürüşler.
    007mac bunu beğendi.

  17. #17
    jonvolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2015
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    2016 Yamaha Xmax 400 ABS
    Motosiklette topcase ve orta sehpa beklentim var. 2. El alırken arka çantanın kalitelisi takılmış olanlardan almaya ve mümkünse sırt dayaması olmasına özellikle dikkat ediyorum. Motosikleti zaten çokça yakın bölge çarşı pazar ulaşımı için kullandığımdan ötürü çanta iyi oluyor. Motosikleti sitenin kapalı otoparkına koyuyorum. Yan ayak açık olduğunda çoluk çocuk kurcalar üzerlerine devirirler diye endişe ediyorum. Orta sehpa bu açıdan daha güvenli olur düşüncesine sahibim. En azından çocuklar üzerine falan çıkıp oynamak isterlerse devirmeleri daha zor olur diye düşündüğümden orta sehpaya da önem veririm. Birinin çocuğuna zarar gelmesinden çok korkuyorum. Haricen fazla aksesuar sevmiyorum. Işık tertibatı falan yapılanlarda yahut usb falan takılanlarda elektrik arızası ihtimalini artırır diye özellikle uzak duruyorum. Aksesuar taktırmakla uğraşmak da istemediğim için hazır takılı almak işime geliyor.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)