Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Lastik karşılaştırma

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Eylül 2023
    cfmoto 450sr için lastik önerisi almak istiyorum
    butce olarak yuksek tutmayi dusunuyorum sonucta motor jantin uzerinde yurumuyor pirelli diablo rosso 4
    metzeler m9rr
    pirelli supercorsa sp v3 modellerinde uyumlu ebatlari gordum
    ortalama kac kilometre omurleri olur ve virajda yagmurda vs genel olarak fiyatina gore performansi hangisinin daha verimli olabilcegini yorumlamamda yardimci olursaniz sevinirim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    bunlar "ıslak lastiği" değil, yağmurda bu lastiklerle virajda yatarsan asfaltla kucaklaşırsın büyük ihtimalle; yön değiştirirken bile kayabilir. neden? çünkü bizim asfaltlar dandik. yağmur yağar su olur, sulama yaparlar su olur, bunlar olmasa 365 gün toz olur.

    bi de bu lastikleri iyi ısıtmak lazım. "tutuş süper bunların", tamam öyle de, ısıtırsan öyle.

    diz değdirme fantazilerin yoksa, biraz daha touring tarafa kayan lastikler daha mantıklı olur, hem ömürleri de bunlardan uzun olur, cebinde de para kalır daha.

  3. #3

    Üyelik
    25 Eylül 2023
    yagmurdan kastim oyle abarti bi yagmur degil arada bi yagan yaz yagmurlarinda veya sonbahardaki tek tuk olanlardan bahsediyorum bizim yollarimizda zevkli bir sekilde viraj yapmak istedigimden kaynakli tutusu iyi olan bi lastik kullanmak istiyorum sonucta beni motorun uzerinde tutan sey bu kaucuklar 😀

  4. #4

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Nerede süreceksin? Nasıl süreceksin?

    "Ben ayılık yapmam kafam rahat olsun, iyi tutsun" diyorsan git Road 6 falan gibi bir lastik al, hem daha uzun ömürlü olur, hem yağmurda alabileceğin en iyi performanslardan birini alırsın, hem de asfalt iyiyken sen kaşınmadıkça sana sürpriz yapmaz.

    O ölçülerde Supercorsa var mı çok emin değilim, ama şimdi alınma lütfen, ne bileyim sokakta gezecek bir Fiat Punto'ya gidip Pilot Sport Cup 2 takmış olursun Cup2 semi-slick bir otomobil lastiği Kabaca pist lastiğinin yolda da kurallara riayet etmiş versiyonu. Bu yanlış mı? Sana bağlı. Punto ile Cup2 lastik gerektiren bir kullanım senaryosu olabileceği gibi SR450 ile Supercorsa kullanılacak bir senaryo da olabilir. Durum bu olsa burada bunu soruyor olmazdın ama bence, haksız mıyım?
    Supercorsa alacağım diyosran da V4 al. SR450'nin gücü çok yüksek olmasa da V3'lerde saçma sapan yaralanmalar o kadar gördüm ki, Supercorsa gibi müthiş bir lastikten soğutabilir insanı. Ben almam asla V3 öyle diyeyim.

    Zevkli viraj yapmak istiyorsan, Metzeler M9RR veya Bridgestone S23 arasında bir tercih yapabilirsin. S23'ü bu açıdan çok iyi hatırlamıyorum ama M7RR da M9RR da ıslakta ciddi iyi performans veren lastikler. Ömürleri de Supercorsa gibi saçma sapan kısa değil. Sanırım S23 ciddi şekilde daha ucuza bulunabiliyordu, parasının hakkını daha iyi verir.
    Bİr de eskiden bir fiyat avantajı vardı ama sanırım şu an S23 parasına satılır olmuş, Mitas Sport Force + (veya EV) bakabilirsin, RS versiyonu da çıkmış o da Supercorsa kılıklı bir şey ona da gerek yok)
    Mitas'lar da çok iyi tutacaktır ancak ömrü kısadır ve performanstaki düşüş rakiplerinden daha önce gelir. Ama yeniyken çok çok iyidir, Rosso IV'e her türlü tercih ederim (düz olanına, Rosso 4 Corsa başka bir şey)

    Ne kadar ömrü olur kısmı tamamen senin o lastiğe nasıl davranacağına bağlı..
    Xj6F'te Dunlop Sport Touring lastiklerini 20bin km sonunda attım, ilk günkü gibi dişleri duruyordu neredeyse ama bok gibiydi tutuş =)
    Mitas aldım, 5bin km çok iyiydi, 3bin km boyunca düştü performans ve 8bin km'ye geldiğimizde artık eskisi gibi değil ama durduk yere sorun çıkarmaz durumdaydı.
    Aynı Mitas'ları RS660'ta da kullandım, 4500km sonra çıkardım artık bitiktiler. (Sonra pistte başka lastik takıp pistten çıkınca "kışın idare eder" diye Mitas'ları geri taktım. Evet hiç tutmuyor ama ben de bunu bilerek sürüyorum, pistte kullandığım lastikleri başka pist gününde tekrar takarım diyordum zira) Bunun bir kuralı yok yani. Onu sen biraz tecrübe edeceksin, Amerika'yı baştan keşfetmene gerek olmasa da deneyime birinci elden ihtiyacın var. O yüzden bence git eğer S23 ile aynı para değilse Mitas al, EV olur düz + olur çok fark etmez, onlar bitince S23 alırsın kıyaslamış olursun. M9RR da olabilir, dibinin dibi tutuşu S23 kadar keskin olmasa da son derece sıkı, ıslakta bir SS lastiği için çok iyi, yine toz toprak bok püsür seçme nazlanma durumu da bir SS lastiğine göre oldukça iyi.

    Bir supersport lastiğine ihtiyacın var mı peki? bence bunu bir sport touring lastiği kullandıktan sonra söyleyebilirsin.
    Ne M9RR'ı ne de Supercorsa'yı yolda ısıtmayı beklemene pek gerek kalmaz. Hele Supercorsa sen kontağı çevirip de kendi limitin bildiğin yere gelene kadar çoktan gerekli duruma gelmiş olur. Ama bu bence biraz Barkın'ın söylediklerinin yanlış anlaşılmasından ötürü yanlış yorumlanan bir alan. "Mümkün olan en iyi tutuşa sahip olayım da.." diye bakmak doğru değil. Eğer o lastiğin üretim amacına göre kullanmıyorsan Supercorsa hem çok erken biteceği için aslında güvensiz duruma düşeceksin, hem de muhtemelen biraz erkenden deforme edecek düzleyeceksin lastiği ve viraj performansı, davranışı biraz değişecek lastiğin.


    tldr;
    Mitas, S23, M9RR arasından en uygun olanını al.
    Ya aslında o kadar da viraj yapmayacağım diyorsan Road 6 gibi bir tur lastiği al.

  5. #5
    Erdem Tşkrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    450SR
    Merhaba bende 450 SR kullanıcısıyım üzerinde gelen lastikler maalesef çok kötü ilk işim lastikleri değiştirmek oldu. Ben Diablo rosso sport taktım çok memnunum yol tutuşu viraj performansı bence çok iyi ama tabi ne olur ne olmaz bu tarz lastikler için söylüyorum yağmurlu havalarda motoru çok yatırıp kaldırmamak lazım. Ama önerdiğim lastik sizi yağmurda mağdurda etmez.

  6. #6
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    saydığın lastiklerin hiçbiri yağmurda düzgün performans vermez, yağmur için çok fazla kanalı olan lastikler tercih edilir.
    supercorsa serisi daha çok 1000cc veya 600cc motorlarda görüyorum. kendim de 650f ile diablo corsa 2 versiyonunu kullandım, çok güzel lastik, virajlarda iyi, tutuşu iyi, çabuk ısınıyor, fakat çok çabuk aşınıyordu, 10k falan kullandım, sonra sattım motoru, ancak arka tarafın artık değişmesi gerekiyordu.
    250cc de diablo serisi kullanmıştım, o zaman daha 2. seri vardı, o da gayet iyiydi, çabuk ısınıyordu, virajı güzeldi, corsaya göre bi tık daha sert hamurlu idi.
    metzeller bilmiyorum.
    benim tercihim 450cc motor için diablo serisi olurdu sanırım. corsa serisine gereksiz fazla para vermek istemezdim.

  7. #7
    fb__ömer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MonsterR25(x)- 450SR(x)- Street Triple 765RS(&#998
    Bütçe çok önemli. Hiç sorun değil diyorsanız Pirelliden beğendiğiniz bir modeli alabilirsiniz yağmur için Rossolar daha ılıman olur. Veya Bridgestone Battlax S22ler bar baya övülüyor ortası sert yanları yumuşak hamur uzun ömürlü.


    Ama ben 3. çift Mitas Sport Force+ lastiği kullanıyorum. R25, 450SR ve aktif olarak Street Triple RS.

    Bizim ülkemiz koşulları için en mantıklı seçenek bence. Fiyatına göre tutuşu çok güzel. Darlık, teke de inanılmaz güven veriyor. Ortalama küçük motorda 10 12bün büyük motorda 6 7 bin km performanslı kullanılıyor. Islakta da üzmüyor iş görüyor.

    O yüzden Mitas a bakmanızı tavsiye ederim.

  8. #8

    Üyelik
    25 Eylül 2023
    motoru limitlerinde kullanmayi severim ama yoldaki duruma gore de abartiya girmem yagmurda zaten apacilige gerek yok efendi giderim amacim buz pisti gibi olan yerlerde bile ufakta olsa guven veren bi lastik istiyorum muhtemelen secimimi m9rrdan yana kullanacagim rosso corsa isindiktan sonra cok saglam oldugunu arastirmistim ama ortalama 10k 15k arasinda gitse yeter bundan önceki motorumda anlas tournee sport vardi 25k civari kullandim artik duz yolda bile 125lik motorla sarmaya baslamisti mitas hakkinda cok bilmiyorum ama onerilerinizi dikkate alip bi arastirma yapacağım tesekkurler


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler