Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklet Kazalarına Bilimsel Bir Yaklaşım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    H.H. Hurt Jr., J.V. Ouellet. ve D.R. Thom isimli Amerikalı araştırmacılar, 1981 yılında yayımladıkları "Motosiklet Kazalarına Sebep Olan Faktörler ve Buna Karşı Alınacak Önlemler" başlıklı detaylı makalelerinde, güvenli bir motosiklet sürüşü için gerekli olan 3 temel bileşeni detaylarıyla ortaya koymuşlar. Bunlar;

    1. Motosiklet sürücüsü, otomobil sürücüsü, yol şartları ve motosiklet şartları (tasarımı)
    2. Motosiklet sürerken kullanılacak güvenlik ekipmanları
    3. Motosiklet kazalarını önleyecek ve/veya etkisini azaltacak karşı önlemler

    Bu yayın, günümüzde bile referans olarak kullanılan çok kapsamlı bir akademik metodolojiyi bize sunuyor. İngilizce bilenler çok daha rahat yararlanacaktır ama ben ilginç bulduğum bazı temel bulgulardan bahsedeyim:

    a) Enteresan biçimde motosiklet kazalarının yaklaşık dörtte üçü genellikle binek otomobil olan başka bir araçla çarpışma şeklinde ortaya çıkıyormuş. (Approximately three-fourths of these motorcycle accidents involved collision with another vehicle, which was most usually a passenger automobile)

    b)Diğer sürücülerin trafikte motosikletleri fark edememeleri motosiklet kazalarının en önemli nedeni olarak gösteriliyor. Motosikletle çarpışan diğer araç sürücüleri, çarpışmadan önce motosikleti göremeyince, kazadan kaçınmak için çok geç kalınmış oluyor.(The failure of motorists to detect and recognize motorcycles in traffic is the predominating cause of motorcycle accidents. The driver of the other vehicle involved in collision with the motorcycle did not see the motorcycle before the collision, of did not see the motorcycle until too late to avoid the collision)

    c) İşte tam da bu yüzden motosikletin dikkat çekici olması, birden fazla aracın karıştığı kazaları önlemede kritik bir faktör olarak sayılıyor. Gün ışığında dahi motosiklet farlarının açık kullanılması ve yüksek görünürlük sağlanması açısından sürücünün sarı, turuncu veya parlak kırmızı kıyafetler kullanması öneriliyor. (Conspicuity of the motorcycle is a critical factor in the multiple vehicle accidents, and accident involvement is significantly reduced by the use of motorcycle headlamps-on In daylight and the wearing of high visibility yellow, orange or bright red jackets)


    d) Motosiklet sürücülerinin tek başına yaptıkları kazaların yaklaşık üçte ikisinde ise tipik hata, özellikle virajlarda aşırı hız veya dar viraj alma nedeniyle, gereğinden fazla frenleme veya viraj dışına taşma sonucu kayma ve düşmedir. (In the single vehicle accidents, motorcycle rider error was present as the accident precipitating factor in about two-thirds of the cases, with the typical error being a slide-out and fall due to overbraking or running wide on a curve due to excess speed or under-cornering)

    e) Birden fazla aracın karıştığı kazalarda, diğer aracın sürücüsü motosikletin geçiş hakkını ihlal ederek olayların üçte ikisinde kazaya neden oluyormuş. (In the multiple vehicle accidents, the driver of the other vehicle violated the motorcycle right-of-way and caused the accident in two-thirds of those accidents)

    f) Kavşaklar, diğer araçların motosikletlerin geçiş hakkını ihlal etmesi ve sıklıkla trafik ışıklarını ihlal etmeleri nedeniyle, motosiklet kazalarının en sık görüldüğü yerlerdir. (Intersections are the most likely place for the motorcycle accident, with the other vehicle violating the motorcycle right-of-way, and often violating traffic controls)

    g) Dünyanın her yerinde gençler daha fazla kazaya karışıyor arkadaşlar. Araştırmacılar da, 16 ila 24 yaş arasındaki motosiklet sürücülerinin kazalarda önemli ölçüde fazla görüldüğünü; 30 ila 50 yaş arasındaki motosiklet sürücülerinin ise önemli ölçüde daha az kazaya karıştığını tespit etmişler. (Motorcycle riders between the ages of 16 and 24 are significantly Overrepresented in accidents; motorcycle riders between the ages of 30 and 50 are significantly underrepresented)

    h) Motosikletle çarpışan diğer araçların sürücüleri için de durum farklı değilmiş zaten; 20 ila 29 yaş arası ve 65 yaş üstü en fazla kazaya karışan grup. Ayrıca bu sürücüler genellikle motosikletlere aşina değilim demişler. (The drivers of the other vehicle involved in collision with the motorcycle are not distinguished from other accident populations except that the ages of 20 to 29, and beyond 65 are overrepresented. Also, these drivers are generally unfamiliar with motorcycles)

    ı) Motosiklet kazaları anlık olaylardır. Burada da çarpışmadan kaçınma eylemini tamamlamak için, motosiklet sürücüsünün sadece 2 saniyesi olduğu belirtilmiş zaten.(motorcycle accident allows the motorcyclist just less than 2 seconds to complete all collision avoidance action)

    i) Eğitim, eğitim, eğitim...kazalara karışan motosiklet sürücülerinin %92'si eğitim almamış; motosiklet kullanmayı kendi kendine veya aile bireylerinden veya arkadaşlarından öğrenmiş. Eğitimin önemi bir kez daha vurgulanmış. (The motorcycle riders involved in accidents are essentially without training; 92% were self-taught or learned from family or friends. Motorcycle rider training experience reduces accident involvement and is related to reduced injuries in the avant of accidents)


    https://rosap.ntl.bts.gov/view/dot/6450


    Tabii yayın çok detaylı. İlgilenenler çok daha fazlasını bulacaklardır. Ancak temel bilgiler ve almamız gereken önlemler evrensel. Bence her motosiklet sürücüsünün kabusu olan kazalardan kaçınmak için almamız gereken daha çok yol var.

    Herkese kazasız sürüşler dilerim.
    Gaahl, espresso, Cyan ve 2 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    hükümet para arıyor, çıkarsın bi yasa, ehliyet sahibi herkes mecburi yazılı ve uygulama sınavına girsin 2 sene de bir araç vizesi gibi, girmeyenin ehliyet iptal. aracı kontrol ediyorlar trafiğe çıkmaya uygun mu diye; ama kullanan öküze kimse bakmıyor.

    dolaylı vergi yükü azalır hem de trafik teröristlerinden bi nebze arınırız.
    birbilent bunu beğendi.

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    40 küsür senede değişen pek bir şey olmamış
    espresso bunu beğendi.

  4. #4
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400
    Alpha Machos diye bir dizi izliyorum. İspanya'da geçiyor. Belli konularda ceza kesilen sürücüler tekrar ehliyet sınavına giriyor dizide. Veya kursa girmek zorunda kalıyorlar. Tabi bu ideal olan. !!Gavurların, dinsizlerin yaptığı!! Biz inançlılar "ver parayı gelsin ehliyet adrese" sloganı ile davam ediyoruz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:49 ----------

    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hükümet para arıyor, çıkarsın bi yasa, ehliyet sahibi herkes mecburi yazılı ve uygulama sınavına girsin 2 sene de bir araç vizesi gibi, girmeyenin ehliyet iptal. aracı kontrol ediyorlar trafiğe çıkmaya uygun mu diye; ama kullanan öküze kimse bakmıyor.

    dolaylı vergi yükü azalır hem de trafik teröristlerinden bi nebze arınırız.
    Valla yol katılım ve belli yerdeki kaldırımlara kur kamerayı bak hükümet paraya para diyor mu?
    Punctum ve espresso bunu beğendiler.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  5. #5
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Ehliyet sahiplerinin belli dönemler sonunda yeniden yeterliliğin aranmasından öte, öncelikle ehliyet verirken gerçekten sağlam bir eğitim ve gerçekçi bir eliminasyona ihtiyacımız var. Gerçi çok şeye ihtiyacımız var da, konumuz bu olduğundan mütevellit yazıyoruz tabii...

    Ortadoğu'nun kaderini daha uzun süre yaşayacağız bu memlekette...
    birbilent bunu beğendi.

  6. #6
    R4DON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2023
    Ülkemizde diğer pek çok konuda olduğu gibi ehliyet dağıtım mekanizması da sürücüleri eğitmek için değil, devlete gelir kapısı olması için var. Yazılı sınav ilkokul hayat bilgisi dersi sözlüsü kıvamında. Pratik eğitim sadece sınavı geçmeye yönelik, gerçekten trafikte araç sürmeyi öğreten yok. Ben B ehliyetimi alırken aracı sadece 1. ve 2.viteste kullandırttılar. 3.vitese gerek yok sınavda o kadar hızlanmıyacaksın diye. Yani oda tırt(ve tüm bunlar için neredeyse bir maaş para alıyorlar). Yani tüm bu proses, devletin otomobil kullanıcısı olmak isteyene trafiğe yollamadan önce şöyle sulu sulu bir öpücük kondurmasından ibaret. O yüzden ekşi sözlük twitter sağda solda daha fazla kurs verilsin, daha fazla sınav yapılsın falan diye serzenişte bulunulduğunu görünce geriliyorum. Seçim sonrası hazine boş eşeğin aklına karbuz kabuğu düşürmeyin lütfen.
    Punctum bunu beğendi.

  7. #7
    Mallaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2019
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    BMW R 1250 GS
    Punctum kardeşim emeğine sağlık. Gönderdiğin final raporunu zevkle ve heyecanla okuyacağım.
    Punctum bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)