Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Anket: 120km hızda yanlışlık ile "Kill Switch"i kapatırsak ne olur, Ne yaparsiniz?

Katılımcı sayısı
101. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Motor stop eder - debriyajı çekip marşa basarım

    34 33.66%
  • Düğme yüksek hızlarda çalışmaz. Gaz vermeye devam ederim.

    6 5.94%
  • Motor çalışmaya devam eder,ateşleme kesilir. - Düğmeyi açıp, gaz vermeye devam ederim.

    42 41.58%
  • Motor stop eder. – Debriyajı çekip bırakarak motoru vurdurur , tekrar çalıştırırım.

    7 6.93%
  • Kill Switch mi? Oda ne?..

    12 11.88%
2. sayfa BirinciBirinci 12

Teknik Sırlar kuşağı - Anket (Kill Switch) Sonuçlar Açıklandı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Evet Anket yarına kadar devam edecek, enteresan cevaplar gelmeye devam ediyor. Bakalım forumda ankete katılan insanlar arasında % ? bu sorunun doğru cevabını biliyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Bahar89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ekim 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Motosiklet stop edeceği için yapılacak olan en mantıklı hareket düğmeyi tekrar açıp debriyajı çekip hızlıca marşa basıp motosikleti tekrar çalıştırmak olacaktır.

    Böle basit bir anket mi olurmuş yahu

  3. #23
    RedCBR125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2016
    Şehir
    İZMİR. Karşıyaka.
    Motosikleti
    z-ones180 CBR125 CBR250 CBF150 YZFR125 YZFR25
    Debriyaja basarım- kill switch on konumuna getiririm. Marşa basar motoru çalıştırır devam ederim. Bu sırada hızım düşeceği için uygun şeride geçerim. Çalışır çalışmaz bas gaza devam.

  4. #24
    keremkrmn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    05 Ninja 636 - 15 Xmax
    Bilerek yapıyorsam malımdır o kesin. Farkında olmadan kapanırsa motorda bir sorun olabileceğini düşünüp elimden geldiğince çabuk şekilde sağa yanaşır, tekrar çalıştırmadan motorun sağını solunu kontrol ederim.
    ¡Por la sonrisa de mis padres que vale un millón!

  5. #25
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı keremkrmn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilerek yapıyorsam malımdır o kesin. Farkında olmadan kapanırsa motorda bir sorun olabileceğini düşünüp elimden geldiğince çabuk şekilde sağa yanaşır, tekrar çalıştırmadan motorun sağını solunu kontrol ederim.

    Gayri ihtiyarı kapatıldığını varsayıyoruz, bir sorun vs. yok ;)

  6. #26
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    hyosungla giderken, şakacı bir arkadaş(beraber sürmüyorduk, denk geldi de yaptı), bunu daha düşük bir hızda ve yoğun trafikte yapmıştı bana
    debriyaja basıp düğmeyi açtım, debriyajı bıraktım ve motor çalıştı, fazla duraksamadan yola devam etmiş oldum

  7. #27
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Konuyu bir video ile süslemek lazım oldu

    Beyler abartmaya gerek yok, yok marşa basarım, yok debriyaj çekerim, yok vurdurmak sakıncalı kontak kapatır açarım

    Kapanan butonu tekrar açın yeter, motor çalışmaya devam eder.
    bpak bunu beğendi.

  8. #28
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuyu bir video ile süslemek lazım oldu

    Beyler abartmaya gerek yok, yok marşa basarım, yok debriyaj çekerim, yok vurdurmak sakıncalı kontak kapatır açarım

    Kapanan butonu tekrar açın yeter, motor çalışmaya devam eder.

    Toplum olarak Vurdurmaya sıcak bakmıyor olmamızın nesi abartı Sayın Super Mod ;)

  9. #29
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Debriyajla işim olmaz. ( bakınız : CVT şanzıman)

    OFF olan düğmeyi ON konumuna getirir, marşa basarım, tabi önce gaza dokunmadan önce bayağı bir yavaşlarım.

    Vurdurmakla da hiiiiç işim olmaz ( bakınız : CVT şanzıman)

    Ha motoru çalıştırmak bahane, ben popomu kaldırır indirir vurdururum diyen olursa (seleye) orasına laf etmek bize düşmez

  10. #30
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Motor çalışmaya devam eder,ateşleme kesilir. - Düğmeyi açıp, gaz vermeye devam ederim."
    bir kilo ondan

    ya ne olacaktı başka. debriyajı çeker iseniz o zaman ortalık karışır biraz bilmeyen için. motor çalışmaya yavaşlıyarak devam eder ve kill switch tekrar devreden çıkarıldığında ateşleme devam eder gaz verdiğiniz sürece.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:03 ----------

    Alıntı Bhr89 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet stop edeceği için yapılacak olan en mantıklı hareket düğmeyi tekrar açıp debriyajı çekip hızlıca marşa basıp motosikleti tekrar çalıştırmak olacaktır.

    Böle basit bir anket mi olurmuş yahu
    motor o hızda o devirde stop eder mi hiç. o hızda piston kitlendiğini varsayalım ki nereye ve nasıl kitlenecek ama biz yinede ateşleme durduğu için piston da durdu diyelim.

    işte o zaman krank mili piston koluyla bir sürücüye geçme(girme ) ihtimali var biz motoru geri çalıştırana kadar.

  11. #31
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Motorunuz şanzumanınız ne olursa olsun iyice yavaşlayana kadar gaz kesip kompresöre bindirmişle aynı etkiyi yaşarsınız..
    Kısa sürede farkederseniz tekrar açar devam edersiniz..
    Yavaşlamışsanız önce açar motor zaten hemen çalışır duruma geçer, sonra normalde yaptığınız gibi vites düşürür devam edersiniz..
    Ha bide Okan abi o arkadaşı önce o hızda bunu başardığı için tebrik eder,sonra döverim...

  12. #32
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    herhangi bir sakıncası yoktur, rahatlıkla deniyebilirsiniz.



    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motordan atlarim kosarak kendimi vurdururum.

    Ozellikle belli bir hizin uzerinde seyretmekteyseniz 120km gibi, motorun kill switch nedeniyle ateslemesinin durmasi teker vs kitlemek icin yeterli degil. Bu yuzden motor duruncaya kadar ilerlemeye devam eder. Bu esnada motoru debriyaja basip tekrar calistirabilirsiniz.
    çalışan motoru vurdurmak? motor stop etmez ki.

  13. #33
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu an sadece soruyu okuyabildim.
    Yazılar çok küçük.
    Birazdan bilgisayarı açıp bakacağım.
    Soru 120 ile giderken benzin biterse ne olur ile benzer özellikler taşıyor.
    evet bu kadar basit bir cevabı var.

    yani o kırmızı düğme sadece ateşlemeyi kesiyor. yani 120 ile giderken gazı bıraktığınızda ne oluyorsa o olacaktır özet olarak. düğmeyi kapalı konuma getirip gaz vererek devam edebilirsiniz.

  14. #34
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Bizde yanlış olmaz benim için sorunun cevabı çokta önemli değil
    Levent bunu beğendi.

  15. #35
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    motorun üzerinde hız varsa hiç sorun değil,isterse 250 ile giderken kapat ve aç, gazı çevir devam et..

    ama çok düşük hızda dönüş yaparken (15-20 km gibi) ve 1. viteste iseniz o düğmeyi kapatırsanız yere kapaklanırsınız..
    fatih.met bunu beğendi.

  16. #36
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    ikinci şıkkı işaretledim

  17. #37
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam türkçe karşılığında ingilizce Stop kelimesini kullanıyor olmanızda epey manidar olmuş
    ) Düzeltiyorum "Motor İstop"
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  18. #38
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorunun cevaplarını okusan bu yazdığın mesaja gerek kalmaz fikrindeyim.
    cevaplar görünmemişti mobilde

  19. #39
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Evet sevgili arkadaşlar, anketimizin süresi doldu, aşağıya simit chart ekliyorum.



    Katılımcı sayısı 99 kişi, biz bunu 100 olarak baz alacak olursak, forumun durumu vahim diyebiliriz.

    100 kişiden sadece 43 kişi doğru cevap şıkkını işaretledi.



    Kill Switch düğmesini kısaca ifade edip konuyu kapatalim;

    Bu düğme motosikletinizin ateşleme sisteminin elektrik devresini kontrol eder.
    Motor bloğu yüksek devirde çalıştığı anlarda düğmeyi kapatmanız durumunda ateşleme sisteminize
    elektrik gitmez, ve yanma gerçekleşmez. Fakat motor bloğu, kompresyona girerek yavaşlamak sureti ile
    çalışmaya devam eder, kompresyon sürdüğü sürece bu düğmeyi tekrar on konumuna getirip, kaldığınız yerden
    gaz vermeye (Veya vites kücülterek) devam edebilirsiniz.

    Yanlış bilinen doğruları düzeltmek adına, motosikleti vurdurmaya, marş basmaya gerek yoktur, zira motosiklet stop etmez.


    Dipnot: Rolantide ve düşük devirlerde bu düğme kapatılır ise, motosiklet stop eder.



     Bu Konu MT Site Yönetimi Tarafından Kapatılmıştır.
    Sebep:   Anket tamamlandığı için konu kilitlenmiştir, bir başka ankette görüşmek üzere.
     Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
     Foruma üye olan herkes forum kurallarını kabul etmiş sayılır.
     Forum Kurallarını okumak için tıklayın..
     Şikayetleriniz için tıklayın


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)