Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Yeni Başlayanlara Dönüş Bilgileri

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
     
    Dönüşe Başlama Noktası: Dönüşe başladığımız bu noktada düz gitme sona erer ve bir yay çizme başlar. Tüm sert frenlemelerin bu noktadan evvel yapılıp bitirilmiş olması şarttır. Bu noktada sonra hafif fren kullanımının devam ettirilmesi iz frenlesi tekniğidir.

    Apeks: Dönüş esnasında sizin yolun en iç tarafına yakın olduğunuz yerdir. Genellikle de dönüş yayınızın ortasıdIr, dönemecin orta noktası değil fakat sizin dönüş için çizdiğiniz yayın orta noktasıdır.

    Çıkış Noktası: Dönüşün sona erdiği noktadır. Bu noktada motorunuzu tekrar dik konuma getirirsiniz. Bu noktada tekrar fren kullanabilir ya da gazı açabilirsiniz.



    Dönüşe başlama noktasında motorunuzu tek harekette yatırırken beden pozisyonunuzu da bu noktada evvel ayarlamış olmanız gerekmektedir. Burada ki yatış apeks noktasını hedeflemiş bir açıda olmalıdır. Burası çok önemlidir ve siz eğer ustalaşmış bir sürücü iseniz dönemeçleri yolun sağa yada sola dönmesi şeklinde değilde bir dizi dönüşe başlama ve apeks noktaları olarak görmeniz gerekir.

    Doğru dönüşe başlama noktası ve apeksi size;
    a)Tüm dönüş boyunca gazı sabit olarak tutabilme imkânı verir
    b)Motorunuz dengede kalır sadece motorun boşta gezer duruma düşmesini engelleyici doğal gazlamayı muhafaza edebilirsiniz
    c)En önemli gösterge ise doğru çıkış nokasının elde edilmesine yaramasıdır.

    Diğer taraftan kötü dönüşe başlama noktası ve apeksi apeksten sonra yolda kalabilmek için hızınızı ve yatış açınızı değiştirmek zorunda kalmanızı gerektirir.

    Burada yatış açısını nasıl ayarlarız?
    Bu söylemesi kolaya ama yapması zor bir iştir. Bir sürü zihinsel engel önümüze çıkar. Korkular devreye girer. Burada eğer motoru yatırmadan dönebilecekseniz, öyle dönün. Motoru olabildiğince dik konumda tutun. Ama yatışsız motor kullanmak her zaman olmayacağı için en iyisi siz yatırmayı iyi öğrenin. Elbette yarışçılar gibi tüm dönemeç boyunca motoru aşırı açılara kadar yatırabilecek yetenekler herkeste olmak zorunda değildir. Ama hiç yatıramamak da bir arabanın direksiyonunu hiç çevirememek gibi bir şeydir.

    Öncelikle motorunuzu ne kadar yatırabileceğinizi bulun. Spor motorların slick lastikleri 50 derecelere kadar yatışa izin verir. Rossi gibi yarışçıların 65 dereceye kadar yattıkları bilinir. Tabi bunların özel pist zeminlerinde yapıldığı unutulmamalıdır. Bu sebeple birçok cadde motorunun ayaklıkları motorlar henüz 45 dereceye ulaşmadan yere sürtecek şekilde imal edilmiştir. Yani bizler caddeler de en iyi şartlarda 40-45 derecelerde motorumuzu yatırabiliriz.

    Caddelerdeki kasisler yatırılmış bir motoru savuracaktır. Yatış açınız ne kadar fazla isae kaza riski o kadar artacaktır. Bu sebeple 40 derece bile caddelerde tehlikelidir. Ayrıca gaz kontrolünde bir zayıflık, gazı sabit tutamama, fazla gaz arka tekeri aşırı yükler ve az gaz veya gazı kapamak ön tekeri aşırı yükler, tehlike yaratacaktır.

    Bunlarda ustalaştınız diyelim. Ayrıca iyi bir yol zemini var(Türkiye de bu mümkün mü? Bilemiyorum!) bu seferde zihinsel olumsuzlıklar, korku, heyecan devreye girecektir. Bunlarla nasıl baş ederiz?

    1. Bedeninizi ve başınızı dönüş yönünde çevirin. Beynimiz yere doğru yatışları sevmez. Doğamız böyledir dolayısıyla korkularımızı, heyecanlarımızı yenmek yerine onları geçiştirecek, atlatacak davranışlar yaparız. İnsanın eğilirken rahat olduğu tek yön öne doğrudur. Bu sebeble bedenimizi ve başımızı dönüş yönüne çevirirken aynı zamanda kalça ve bacaklarınızı da döndürün ki tüm bedeniniz o yöne dönmüş olsun. Tabi bu durum motorunuzun ön yönüne göre hafif farklı açıda olur ancak yine de siz yatış yönüne döndüğünüz için o taraf yanınız değil önünüz gibi algılanacak ve beyin rahatlatılmış olacaktır. Öne doğru koşan bir atlet gibi diyelim.

    2. Kapanın. Bedeniniz ne kadar yere yakın olursa yatmak o kadar kolay olur. Göğsünüz tanka yapışık, dönüş yönüne dönük vaziyette yatış açısı daha az dikkat dağıtıcı olacaktır. Ellerinizle sanki yere dokunmak istiyorsunuz gibi.

    3. Gittiğiniz yere odaklanın. İlk iki ipucunu gerçekleştirebilmeniz için bedeninizi döndüreceğiniz bir bakış noktası, odak noktasına ihtiyacınız vardır. Bazılarınca bu apeks noktasıdır ve bundan sonra da çıkış noktası(dönüş sonunda olmak istediğiniz nokta)dır. Bazılarınca dönüş yarıçapının merkezidir. Ben ikincisini tercih ediyorum esasen keskin dönemeçlerde apeks noktası her zaman görünür değildir ve hayali bir apeks noktası seçilir. Slalom yaparken dönüş yaptığınız kukaya değilde bir sonraki kukaya bakılmalıdır vs. Hangisi size uyarsa, yeterki görülebilir arazi işaretleri veya noktaları referans noktası olarak seçmeden yatışa geçmeyin.

    Bu üç ipucu sizin zihinsel olumsuzluklarınızı bir şekilde kaldıracaktır. Burada önemli olan kollarınızın gevşek olmasıdır. Kasılı kollarla ve sıkılmış ellerle bunu yapamazsınız. Dirsekleriniz bileklerinizden aşağıda olsun. Ayrıca maksimum yatış açısını geçmiş olmak da mümkündür. Beden pozisyonunuza çok dikkat ediniz.

    Caddede bu nasıl uygulanır?
    Dönüşün sonunda nerede olacağınızı kestirebiliyorsanız, bozuk satıhlardan kaçınmak, kanalizasyon kapaklarından kaçınmak, yağ veya döküntülerden kaçınmak şartıyla ilgili hattın seçilerek motorunuzun tek bir çizgide dönmesi(sabit yatış açısı ile) orada(dönüş sonunda olmayı önceden seçtiğiniz nokta) olmanızı sağlar.

    Seri dönmek çok yatmak mıdır?

    Hayır, bu gerekli değil. Seri dönmek için çok yatmak değil ama hızlı yatmak gerekir. Yatış hızınız seri olmalıdır. Esasen caddelerde fazla yatış gerektiren hızlarda sürüş yapılmaması gerekir. Daha az yatmak kaymaları düzeltecek daha fazla yer demektir. Daha dengeli olmak demektir. Dönüşte ağırdan almayın, kontrayı hızlı basın. Bazılarının yaptığı gibi dönüşün ortasına doğru ağır ağır yatırma şeklinde kademeli kontralarla tembel dönüşü dediğimiz hareketlerin yapılmasının yanlış olduğunu bilin. Örneklersek yatık vaziyette 5 saniye kalıyorsanız ve dönüş için gerekli maksimum yatış açısına 1 saniyede ulaşıyorsanız, bunu ½ saniyeye düşürerek yatmış vaziyette kalma sürenizi 2 saniyeye indirebilirsiniz. Yani güvenli olan usul yatık vaziyette kalma süresinin kısa olanıdır.

    Lastiklerin basınçlarının yatış üzerindeki etkileri nedir?
    Ön teker havası az ise bu daha fazla yerle temas alanı ancak daha fazla dönüşe direnç kuvveti demektir. Ön tekerin daha fazla dönüşlerde çekmesi demektir. Ayrıca düşük hava basıncı yol düzeyindeki bozukluklardan daha fazla etkilnemek demektir. Fazla hava ise lastiğin dönüşlerde daha hızlı, seri olmasını sağlar. Yerle temas alanı ufalmıştır.

    Tavsiye edilen lastik havalarına uyun ve lastik havalarınızı düzenli kontrol edin.

    Alpaslan Kuzucan
    blue4 bunu beğendi.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    25 Ağustos 2010
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    Modenas kriss 111
    bilgi için teşekkürler..

  3. #3

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Çok faydalı bilgiler, teşekkürler.
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  4. #4
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Motosiklete yeni başlayanlar için oldukça tehlikeli bir yazı.Üstelik birinci çizim tamamen yanlış ve tehlikeli.
    Dikkat ederseniz çizimdeki apeks noktaları,virajda önünüzü göremediğiniz yani virajın kör noktaları.Bu şekilde viraja giren bir acemi sürücü,karşısında bir araba görürse ne yapacak acaba.
    Bu şekilde hatalı bir çizimi ve anlatımı,üstelik motosiklete yeni başlayanlara referans olarak
    siteye koymak bir cinayettir.Esefle kınıyorum
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  5. #5
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklete yeni başlayanlar için oldukça tehlikeli bir yazı.Üstelik birinci çizim tamamen yanlış ve tehlikeli.
    Dikkat ederseniz çizimdeki apeks noktaları,virajda önünüzü göremediğiniz yani virajın kör noktaları.Bu şekilde viraja giren bir acemi sürücü,karşısında bir araba görürse ne yapacak acaba.
    Bu şekilde hatalı bir çizimi ve anlatımı,üstelik motosiklete yeni başlayanlara referans olarak
    siteye koymak bir cinayettir.Esefle kınıyorum
    Kendi hattının içinde ne arabası görecek??? Apeks noktası görünmez bir noktada hiç değil. Tabi göz bozukluğu yoksa. Tam saçmalamışsın. Sen bir göz doktoruna git. Yosa görmediğin için birilerini ezebilirsin. Yönetimin bu kişi hakkında gerekeni yapmasını rica ederim.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  6. #6
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    bencede ilk çizim çok hatalı. pist için uygun olabilir ama trafik için tehlikeli
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  7. #7
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Çizim kesinlikle trafige uygun değil. Özellikle 2. Kısmı. Bunu çift şeritli bir yol olarak düşünürseniz, Karşı şeritten, apeks e girmek öneriliyor. Bu pist için uygun ancak trafik için doğru bir viraj alma tekniği değil. tekrar ediyorum bu çizimdeki yol çift şeritli bir yok ise eğer. Yok değil, sürücünün sadece kendi şeridini anlatmaya çalıştı isen, o vakit çizime bir şerit daha eklemen şart, acemi arkadaşlarımız yanlış tahlil edebilirler.

    Alphawings yazdıklarından bir şeyler almak güzel ancak üslubun gereksiz derecede sert. Bu manasız çıkışın yerine arkadaşın savunduğu şeye karşı olan fikrini düzgün bir tez olarak sunsa idin konu uzamazdı sanırım. Ayrıca şu çizimin özellikle 2.viraja giriş kısımını inatla savunuyorsan tartışacak bir şeyimiz zaten yok demektir.
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  8. #8
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı alfawings adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendi hattının içinde ne arabası görecek??? Apeks noktası görünmez bir noktada hiç değil. Tabi göz bozukluğu yoksa. Tam saçmalamışsın. Sen bir göz doktoruna git. Yosa görmediğin için birilerini ezebilirsin. Yönetimin bu kişi hakkında gerekeni yapmasını rica ederim.
    Çizdiğiniz çizim,motosikletçinin kendi şeridini gösteriyorsa karşı şeridide çizmeniz lazımki bu çizime bakan acemi bir sürücü bir şeyler anlayabilsin.
    Bu çizim kendi şeridimiz olsa dahi,viraja giriş ve çıkış yerleri tamamen hatalı.
    Lütfen bu çizimi bu işi bilenlere bir gösterinde,kime gözlük lazım olduğunu size söylesinler.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  9. #9
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Bana kalırsa tek şerit içinde yapılan dönüşler bunlar. Görseli aşağıdaki şekilde düzenledim:



    (Gayet yamuk yapmışım.)
    www.motorumla.net

  10. #10
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana kalırsa tek şerit içinde yapılan dönüşler bunlar. Görseli aşağıdaki şekilde düzenledim:



    (Gayet yamuk yapmışım.)
    Kendi şeridi içerisinde yapılan dönüşler olsa bile,viraja giriş,apeks ve viraj çıkış noktaları tamamen yanlış.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  11. #11
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Elbette çift şerit var. Bunuda anlamak o kadar zor olmasa gerek. Neticede yeni başlayanlar motor sürüşüne yeni başlıyorlar. İkinci olarak dönüşe başlama noktası motorun yatırıldığı noktadır. Bu durumda ikinci viraja verilen bu nokta çıkışı takiben dik konumda ki motorun yeniden yatması gereken yer dir. Yine de yanlış diyorsanız doğrusunu çizerseniz, biz de görürüz. Doğrusunu vermeden tamamen yanlıştır, bu cinayettetir vs.gibi hitaplara başka nasıl bir uslup beklenir!

    Tekrar ediyorum konu ben yada siz değilsiniz insan yaşamıdır. Yanlış olduğunu beyan ettiğiniz verilerin doru şeklini vermek sorumluluğundasınız.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  12. #12
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendi şeridi içerisinde yapılan dönüşler olsa bile,viraja giriş,apeks ve viraj çıkış noktaları tamamen yanlış.
    Bunun tam zıttı mı olmalıydı?
    www.motorumla.net

  13. #13
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Bu şekilde olursa bir derece. Ancak benim ART da aldığım ROSPA (The Royal Society for the Prevention of Accidents) eğitiminde bu tekniğin tersi, yani sağa viraj girişinde mümkün olduğunca viraj çıkışında ne olduğu görmek üzere karşı şeride geçmeden sol tarafa (Sola virajda da sağa) kaymak gerektiği öğretilmekte. Yani orta çizgiye doğru. Bunun nedeni de kendi şeridinizde gitseniz dahi, sizinle aynı yönde giden bir aracın yolda bozulmuş olabileceği, sollayan bir aracın sizin şeridinize girmiş olabileceği, yolda bir tehlike olabileceği ihtimalidir.

    Bu video da ne demek istediğimi anlayabilirsiniz sanırım. Özellikle 55. Saniyeden sonra net olarak görülmekte.

    http://www.youtube.com/watch?v=vG_8AIszV9w

    Benim anlattığım yıllardır İngilterede üst düzey advanced kullanıcları eğiten bir kurumun tekniği Aphawings. Sizin tekniğin temeli nedir ?
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  14. #14
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    İkinci çizimde anlatılan viraj dönüş şeklini Türkiye için yanlış buluyorum.

    Ülkemizdeki virajların ortasında kum, çakıl, mıcır, yağ, mazot, karton, kedi ölüsü, taş, kriko, çekme halatı, kamyon lastiği, yastık, karpuz kabuğu, portakal kasası, yatak demiri, cep telefonu, bilgisayar kasası, Ergenekon dosyası, perde kornişi, asma yaprağı, bülbül, İbrahim Tatlıses, modem, terlik, şezlong, kontrplak, çivi, çekiç, çekül, çeki demiri, ilkyardım çantası, bijon anahtarı, piknik tüpü, gözlük camı, saatli maarif takvimi, USB kablosu, beton kırıcı, vidanjör, gönye, iletki, pimapen çerçeve, sokak lambası, overlok makinası, çakmak, peruk, göktaşı, hatta ve hatta duvar bulunması dolayısıyla; motoru kısa süre sert açılarda yatırmak bile motordan low-side düşmek için Windows kısayolu (motordan_düş.lnk) oluşturmaya eşdeğer bir durum yaratmaktadır.

    Cümleyi tek nefeste okuyunuz.

  15. #15
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Burada teorik olarak dönemeç mantığı ve ref. noktaları verilirken gelelim trafiğe. Trafikte durum neyi gerektiriyorsa o yapılır. Dönemeç ne tür bir dönemeçtir? Trafik yoğun mudur? Elbette normal şehir içi trafiğinde durum farklıdır ama bu dönüş mantığını açıklamak için verilen bir çalışmanın yansıması olamaz. Esasen eleştirenlerin mantığını anlamak mümkün değil. Yani yavaş akan bir trafikde zaten motorda yavaş akar ve dik konumda yolun durumuna göre döner. Şimdi bunu benim verdiğim dönüş mantığına bağlayan zihniyete ne demeli! Niye eğitimlerde slalom çalışmalarında kukalara bakış tekniği veriliyor! İşin mantığını kavradıktan sonra gerisinde şartların değerlendirilmesini aklınız yapsın.

    Bir sürü şekil taklidim yapıldı ama doğrusu çizilmedi hala. İnsanı gerçekten soğutuyorsunuz.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:03 ----------

    Doğrusunu çizin. İnsan bir söz söyledi mi onun arkasında durur. Benim çizdiklerimi taklit etmek gecenin bu saatinde hiç komik değil. Doğrusunu çizin ya da bilmiyorsanız itiraf edin.

    Trafik te motor kullanmak çok farklı senaryoları gerektirir. Yavaş akan şehir içi trafikde zaten sizde sürüyle akarsınız. Şehirler arası yollarda yolun ve şartların durumu önemlidir. Virajda kör alan demek dağ veya başka engellerle görüntü alamadığınız dönemeç demektir. Buraya öylesine dalınmaz. Akıl da lazım esasen.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  16. #16
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Alıntı alfawings adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim çizdiklerimi taklit etmek gecenin bu saatinde hiç komik değil.
    Bunu bana söylüyorsanız, sadece iki şeritli olduğunu belirtmek için yaptım!
    www.motorumla.net

  17. #17
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı alfawings adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elbette çift şerit var. Bunuda anlamak o kadar zor olmasa gerek. Neticede yeni başlayanlar motor sürüşüne yeni başlıyorlar. İkinci olarak dönüşe başlama noktası motorun yatırıldığı noktadır. Bu durumda ikinci viraja verilen bu nokta çıkışı takiben dik konumda ki motorun yeniden yatması gereken yer dir. Yine de yanlış diyorsanız doğrusunu çizerseniz, biz de görürüz. Doğrusunu vermeden tamamen yanlıştır, bu cinayettetir vs.gibi hitaplara başka nasıl bir uslup beklenir!

    Tekrar ediyorum konu ben yada siz değilsiniz insan yaşamıdır. Yanlış olduğunu beyan ettiğiniz verilerin doru şeklini vermek sorumluluğundasınız.
    Şimdi burada şunu açıklığa kavuşturalım.Siz eğitmenmisiniz?Ben eğitmen değilim.Ancak yıllar içerisinde bir çok eğitimler aldım.Siz eğitmen iseniz titrinizi açıklayınız.Eğerki eğitmen değil iseniz bu yazıları ve çizimleri acemilere dikte ettirme cesaretini nereden buluyorsunuz??????
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  18. #18
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Alıntı Atahualpa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu şekilde olursa bir derece. Ancak benim ART da aldığım ROSPA (The Royal Society for the Prevention of Accidents) eğitiminde bu tekniğin tersi, yani sağa viraj girişinde mümkün olduğunca viraj çıkışında ne olduğu görmek üzere karşı şeride geçmeden sol tarafa (Sola virajda da sağa) kaymak gerektiği öğretilmekte. Yani orta çizgiye doğru. Bunun nedeni de kendi şeridinizde gitseniz dahi, sizinle aynı yönde giden bir aracın yolda bozulmuş olabileceği, sollayan bir aracın sizin şeridinize girmiş olabileceği, yolda bir tehlike olabileceği ihtimalidir.

    Bu video da ne demek istediğimi anlayabilirsiniz sanırım. Özellikle 55. Saniyeden sonra net olarak görülmekte.

    http://www.youtube.com/watch?v=vG_8AIszV9w

    Benim anlattığım yıllardır İngilterede üst düzey advanced kullanıcları eğiten bir kurumun tekniği Aphawings. Sizin tekniğin temeli nedir ?
    Sorun zaten bu tür yabancı kuruluşların motor satışlarını artımak için kurdukları bu tür sertifika dağıtan kuruluşların türettikleri bazı fantastik teorilerde.

    Viraja dıştan girilir ama temel mantığı yani nerede dönüşe başlayacağınız nerede doğrulmaya başlayacağınız ve çıkış şekilde verildiği gibidir. Benim bu konuda diğer yazılarıma da bakın. Değilse neden doğrusunu çizip vermiyorlaR! Bu çelişki değil mi?
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  19. #19
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Ben size benim doğru bildiğim teorinin nereden kaynaklandığını, nereden öğrendiğimi söyleyip sizden de aynı yanıtı bekledim. Ancak görüyorum ki, yanıt vermek yerine bir laf cambazlığı durumu söz konusu

    Trafik neyi gerektiriyorsa yapılmaz. Bu temel yanlış. Bu işin tek doğrusu vardır ve o doğruyu her koşulda uygulamak esastır. Uygulamanın yolunu bulmaktır doğru olan. Bunu yapmak için yeri geldiğinde hızını mı azaltacaksın evet. Duracak mısın yeri geldiğinde evet. Yeri geldiğinde hızlanacak mısın gene evet. Bitmiştir.

    Rospa bir devlet kurumudur. Adından da anlaşılacağı üzere Kraliyet e bağlı bir kurumdur. Ticari bir amaç taşımaz. İlk olarak trafik kazası sayısı artan İngiliz Motosikletli Trafik polislerinin sürüşlerini bir standarda bağlamak amacı ile kurulmuştur. Türkçe açılımı da Kraliyet Kazaları Önleme Kurumu dur.
    http://www.rospa.com/

    Rospa ya bu şekilde yaklaştığınıza göre kusura bakmayın sizinle tartışmak bile abes. Açın araştırın ondan sonra laf söyleyin bari yazıklar olsun

    Yanlış Viraj Hattı



    Doğru Viraj Hattı


    Sürekli Virajda Viraj Hattı


    Bu çizimlerde de görüldüğü üzere viraj sağa doğru ise yolun sağına, sola doğru ise de iki şeridi ayıran çizgiye mümkün olduğu kadar yakınlaşmaktır esas olan.
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  20. #20
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı Atahualpa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben size benim doğru bildiğim teorinin nereden kaynaklandığını, nereden öğrendiğimi söyleyip sizden de aynı yanıtı bekledim. Ancak görüyorum ki, yanıt vermek yerine bir laf cambazlığı durumu söz konusu

    Trafik neyi gerektiriyorsa yapılmaz. Bu temel yanlış. Bu işin tek doğrusu vardır ve o doğruyu her koşulda uygulamak esastır. Uygulamanın yolunu bulmaktır doğru olan. Bunu yapmak için yeri geldiğinde hızını mı azaltacaksın evet. Duracak mısın yeri geldiğinde evet. Yeri geldiğinde hızlanacak mısın gene evet. Bitmiştir.

    Rospa bir devlet kurumudur. Adından da anlaşılacağı üzere Kraliyet e bağlı bir kurumdur. Ticari bir amaç taşımaz. İlk olarak trafik kazası sayısı artan İngiliz Motosikletli Trafik polislerinin sürüşlerini bir standarda bağlamak amacı ile kurulmuştur. Türkçe açılımı da Kraliyet Kazaları Önleme Kurumu dur.
    http://www.rospa.com/

    Rospa ya bu şekilde yaklaştığınıza göre kusura bakmayın sizinle tartışmak bile abes. Açın araştırın ondan sonra laf söyleyin bari yazıklar olsun

    Yanlış Viraj Hattı



    Doğru Viraj Hattı


    Bu çizimlerde de görüldüğü üzere viraj sağa doğru ise yolun sağına, sola doğru ise de iki şeridi ayıran çizgiye mümkün olduğu kadar yakınlaşmaktır esas olan.
    işte konunun tam anlamıyla özeti
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler