Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

Yeni Başlayanlara Dönüş Bilgileri

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #41
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    bu arada ilk resimdeki mavi motor BMW f 800s değil mi? hava girişlerinden tanıdım ama bu renk Türkiyede sadece ST modelinde var :(
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #42
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Burda yasa karsi hurmet ile baslamiyacagim, cunku Rossi yas olarak hepimizden kucuk ama dunya kupasini defalarca gormus biri. Bu durumda en cok hurmeti kendisi hak ediyor.

    Yurt disinda profesiyonel hem otomobil hemde motosiklet egitimini ciddi olarak almis biriyim. Yaris egitimi almadim , ozelikle soyluyorum cunku hic bir yaris egitimi asfaltta gecerli degildir. Buna Valentino Rossi de dahildir.

    Trafik surus teknik ve egitimi ile yaris teknik ve surus egitimi arasinda daglar kadar fark vardir. Bu egitimlerden biri digerini kapsamaz.

    Cizimde hata varmi var ise nedendir diye demiyecegim dahi...

    Tek soracagim bu cizimde

    Motor hangi yonden hangi yone gidiyor, gosteren bir ok varmi?

    Bu yolda motor ne kadarlik bir alani kapliyor bu kaca kac olcekli bir cizim. O yol 100 km mi 1km mi?

    Hizimiz kac?

    Uzugunum ama bu bilgiler dogru dahi olsa, cizimdeki eksiklikler yuzunden dogruyu bile yaris ogrenir insan,

    Lutfen yanlis anlamalara ortam vermeme adina cizimlerinizi revize ediniz.

    Amerikada bir laf vardir. Kullanma talimatini hayatinda bu urunu ilk defa goren bir insanin anlayacagi sekilde yazin.
    Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  3. #43

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Buyrun buradan yakın. Çizim yeterli değilse iyisini siz çizin de ona göre algılayalım.

    Tarif ifadeler anlaşılır ve net. Herhangi acemiyi yarışa sokacak,kaza yaptıracak veya kötü yola düşürecek durum yok.

    (5 yaşından beri 2 teker pisiklet,11... 4 teker ,13... uzun yol),2 yıl motosiklet deneyimim var. Süper net açıklanmış ve çizim yeterlidir.

  4. #44
    sedici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2010
    Şehir
    Bursa - İzmir
    buradaki gerilimi anlamadım tamamını okumadığımdan olsa gerek yalnız ilk iletideki çizimler apeksi ve yarış çizgisini çok iyi göstermiş olsa da trafikte doğruluğu iddia edilemez

    bu çizimlere uygun viraja girerseniz yol tutuşunuz üst seviyede kalır evet ancak motosikletle viraja kapalı girerseniz viraj çıkışında neyle karşılaşacağınızı göremezsiniz sağa çekip durmuş bir aracın arkasına etiket olma ihtimaliniz yüksektir

    tekrar ediyorum yazılanların tamamını okumadım gördüğümü yazdım
    Ninja

  5. #45
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burda yasa karsi hurmet ile baslamiyacagim, cunku Rossi yas olarak hepimizden kucuk ama dunya kupasini defalarca gormus biri. Bu durumda en cok hurmeti kendisi hak ediyor.

    Yurt disinda profesiyonel hem otomobil hemde motosiklet egitimini ciddi olarak almis biriyim. Yaris egitimi almadim , ozelikle soyluyorum cunku hic bir yaris egitimi asfaltta gecerli degildir. Buna Valentino Rossi de dahildir.

    Trafik surus teknik ve egitimi ile yaris teknik ve surus egitimi arasinda daglar kadar fark vardir. Bu egitimlerden biri digerini kapsamaz.

    Cizimde hata varmi var ise nedendir diye demiyecegim dahi...

    Tek soracagim bu cizimde

    Motor hangi yonden hangi yone gidiyor, gosteren bir ok varmi?

    Bu yolda motor ne kadarlik bir alani kapliyor bu kaca kac olcekli bir cizim. O yol 100 km mi 1km mi?

    Hizimiz kac?

    Uzugunum ama bu bilgiler dogru dahi olsa, cizimdeki eksiklikler yuzunden dogruyu bile yaris ogrenir insan,

    Lutfen yanlis anlamalara ortam vermeme adina cizimlerinizi revize ediniz.

    Amerikada bir laf vardir. Kullanma talimatini hayatinda bu urunu ilk defa goren bir insanin anlayacagi sekilde yazin.
    Türkiye de sağdan sola yazılmaz. Soldan sağa yazılır.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  6. #46
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Öncelikle Alparslan beye yeni başlayan arkadaşlara yardımcı olma çabalarından ötürü(ufacık bir emek sarfetmesi bile hoş bişey) çok çok teşekkür ederim...

    Hiç motor tecrübem olmamasına rağmen sadece trafik tecrübemden ötürü, ilk çizimde yönümüz her neresi olursa olsun apekslere bukadar yakın gitmek bana biraz düşündürücü geldi. Daha doğrusu şöyle söyliyeyim, ankara trafiğinde asla böyle bir çizgi kullanmam. Ancak ve ancak önümü, yolumu, apeksleri ve arkasındakilerini çok açık görebiliyor olsam bile, bu çizgide gittiğimde sadece zeminden ötürü doğabilecek aksaklıklardan dolayı karşı şeritten ve yol kenarlarından daha uzakta olmam gerektiğinin bilinciyle kendimi hiç rahat hissetmem...(Çok fazla tecrübem olmadığı için düşüncelerimi ciddiye almazsanız da kızmam...)

    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buyrun buradan yakın. Çizim yeterli değilse iyisini siz çizin de ona göre algılayalım.
    Yok hocam böyle deme, bende sabahtan beri ters yönden gidiyordum...Nerden bileyim ama...

    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İkinci çizimde anlatılan viraj dönüş şeklini Türkiye için yanlış buluyorum.

    Ülkemizdeki virajların ortasında kum, çakıl, mıcır, yağ, mazot, karton, kedi ölüsü, taş, kriko, çekme halatı, kamyon lastiği, yastık, karpuz kabuğu, portakal kasası, yatak demiri, cep telefonu, bilgisayar kasası, Ergenekon dosyası, perde kornişi, asma yaprağı, bülbül, İbrahim Tatlıses, modem, terlik, şezlong, kontrplak, çivi, çekiç, çekül, çeki demiri, ilkyardım çantası, bijon anahtarı, piknik tüpü, gözlük camı, saatli maarif takvimi, USB kablosu, beton kırıcı, vidanjör, gönye, iletki, pimapen çerçeve, sokak lambası, overlok makinası, çakmak, peruk, göktaşı, hatta ve hatta duvar bulunması dolayısıyla; motoru kısa süre sert açılarda yatırmak bile motordan low-side düşmek için Windows kısayolu (motordan_düş.lnk) oluşturmaya eşdeğer bir durum yaratmaktadır.

    Cümleyi tek nefeste okuyunuz.
    Bana da aynı çizim bir garip gelmişti. Nedenini şimdi anladım...
    #sürenadam

  7. #47
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Syanur ne kadar motor tecrübeniz var bilemiyorum ancak apekslere bu kadar yakın gitmek tabirini kullanmanız bu konuda tam bilgi sahibi olmadığınızı gösterir.
    İzin verirseniz:
    Apeks noktasına yakın gidilmez, apeks noktasını sürücü seçer. Bu sebeple burada oklar belki tam ölçekli değil yanlış anlaşılıyor ama burada esasen verilmek istenen kavramlardır. Altında da anlatımlar var. Tabi herşeyi herkesin tam anlayabileceği gibi yazmak belkide mümkün değil, en azından benim için ama daha hissederek okuyun derim.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  8. #48
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı alfawings adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Türkiye de sağdan sola yazılmaz. Soldan sağa yazılır.
    Siz neden bahis ediyorsunuz??????
    Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  9. #49

    Üyelik
    11 Ocak 2011
    bazı arkadaslar egitim sertifika falan demiste guzel ulkemin universitelerinde( ki uniler bilimin insanın ufkunun gelistigi dusuncelerin yeserdigi egitim kurumlarıdır) verilen egitim belli o yuzden her eline sertifika alan ben biliyorum diye sokaga cıkmasın canı yanar degmez

    alparslan abinin verdigi ilk cizimde isin ayrıntısını bilmem apeksmıs bilmemneymis ama bir yanlıs goremedim Atahualpa verdigi cizimleride ilk kez alparslan abinin actıgı bir konuda gormustum o cizimlerde de agaclardan yolun ilerisi gozukmemektedir ve cizilen hat uygun gorulmektedir aklı basında dusunebilen bir insan isterse acemi olsun isterse usta zaten motorla hangi viraja nasıl girmesi gerektigini(virajın dısından ya da icinden) kendisi bulur

    guzel ulkemde ben dahil herkes motor harici bir arac(motor kullanmıyorum) ile virajin ilerisini gorebiliyorsa ve karsıdan arac gelmiyorsa aracın hızını azaltmamak icin virajın icine hatta karsı seride gecer bu boyledir k,mse kendini kandırmasın bu yuzden ben virajın ortasında cakıl veya benzeri seylerin olucagını hic zannetmiyorum

  10. #50
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Zannetmemeye devam et dostum, umarım bir gün o virajın ortasında bir kamyon lastiğinden kopan bir kord parçasına denk gelmezsin. Ama motor kullanmadığını belirtmişsin zaten. Dip not Alparslan abinin aldığı ADAC ve ROSPA sertifikalarını almak (en üst düzeyden bahsediyorum) bizim memlekette üniversite bitirmekten zordur. Bir araştır istersen

    Kendi adıma bugüne kadar bahsettiğim koşullarda şehir dışında bir domuz ailesine (anne ve 2 yavru domuz), kaza yapmış bir araba, saatte 10km ile giden bir traktör ile römorku, yol çalışmasına mıcır taşıyan kamyondan dökülmüş bol miktarda mıcır ve bir ağaç kütüğü ile karşılaşmışlığım var. Bunların hepsinden de girmiş olduğum virajın giriş yönünün aksinde durmakla kurtardım kendimi kaza yapmaktan. Çünkü görüş açım çok genişti bu sayede ve görebildiğim kadar ileriyi görüyordum. Yavaşlamak için zamanım vardı. O kadar dar girerseniz bir viraja yavaşlamak için zamanınız olmayacaktır. Kısacası her an her koşulda tetikte olmak, her her şey olabilecekmiş gibi dikkatli olmak motosiklet kullanmanın temel şartıdır. Otomobil kullanmaya benzemez bu şeytan icadı
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  11. #51
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Siz neden bahis ediyorsunuz??????
    Açık değil mi zaten?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:16 ----------

    Alıntı BLCKSNRTY adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bazı arkadaslar egitim sertifika falan demiste guzel ulkemin universitelerinde( ki uniler bilimin insanın ufkunun gelistigi dusuncelerin yeserdigi egitim kurumlarıdır) verilen egitim belli o yuzden her eline sertifika alan ben biliyorum diye sokaga cıkmasın canı yanar degmez

    alparslan abinin verdigi ilk cizimde isin ayrıntısını bilmem apeksmıs bilmemneymis ama bir yanlıs goremedim Atahualpa verdigi cizimleride ilk kez alparslan abinin actıgı bir konuda gormustum o cizimlerde de agaclardan yolun ilerisi gozukmemektedir ve cizilen hat uygun gorulmektedir aklı basında dusunebilen bir insan isterse acemi olsun isterse usta zaten motorla hangi viraja nasıl girmesi gerektigini(virajın dısından ya da icinden) kendisi bulur

    guzel ulkemde ben dahil herkes motor harici bir arac(motor kullanmıyorum) ile virajin ilerisini gorebiliyorsa ve karsıdan arac gelmiyorsa aracın hızını azaltmamak icin virajın icine hatta karsı seride gecer bu boyledir k,mse kendini kandırmasın bu yuzden ben virajın ortasında cakıl veya benzeri seylerin olucagını hic zannetmiyorum
    Yabancı menşeli sertifikalarla bu işe soyunanlarda biraz tuhaf bir tür mucitlik gelişmiş. Motor sürücüsünü robot durmuna sokmak istiyorlar, burada ölçüleride kendi kabiliyetleri oranında ulaşabildikleri sürüş sınırı. Sanki onlardan daha yetenekli kimse olamaz ama bu da baş tacı ettikleri bir İtalyanla bir İngilizden kaynaklanıyor.

    Bu iki kişinin batı dünyası dediğimiz zengin ülkeleri sarmış olan narsizm hastalığını taşıdııkları bellidir. Bu iki tip Türkçe konuşmayı bile zül sayıyor ama lafta Türkiyeyi seviyorum lafzaları ile parsayı topluyorlar.

    Elbette motosiklet risklidir. Riskler belli temel talimlere düşürülebilir ama onun ötesinde kazanın mantığı yoktur. Olacaksa olur.

    Görüntü açıksa ve yol izin veriyorsa karşı seride geçmek riskli değildir. Mühim olan yanlış sollama olmasın, önden gelenin önüne çıkış olmasın vs. Tabi eğitimde önemli ve bu bu işi gereği gibi, ülkemiz insanının gelir seviyesine göre yapanlarda var ama işte onlar fazla reklam yapmak ihtiyacı duymadan bildiklerini öğretiyorlar. Esasen sıfırdan başlayan bu mütavazi hocalar ilk temel eğitimi vermeseler ileri seviye denen kandırmaca yaşayacak zemin bulamaz.

    Tabi benim görevim değil bu işi soytarılğa dökenleri deşifre etmek ama bunların tayfasının devamlı saldırmalarından da bıktım gerçekten.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  12. #52
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Alparslan bey siz halen benim size sırf bu yüzden saldırdığımı mı düşünüyorsunuz ? Daha doğrusu size saldırdığımı mı düşünüyorsunuz? Sizin herhangi bir fikriniz verdiğiniz bilgi eleştirilemez , yanlış bulunamaz mı ? Her eleştiri saldırı mıdır ? Lütfen biraz özen gösterin tavrınıza ve cümlelerinize

    Ayrıca sizin almış olmaktan övünç ile bahsettiğiniz ADAC sertifikası ne zamandan beri yerli menşei taşımaya başladı da yabancı menşei li sertifikalara kin duyar oldunuz. Bunlar anlamakta gerçekten güçlük çekiyorum.
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  13. #53
    halilkaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2009
    Arkadaşlar sizlerin ve sevgili Alfa yazdıklarınızı bu konuda yorumlarınızı okudum.Viraj alma teknikleri trafikte ve piste farklılıklar göstermektedir.Alfa nın yazdıklarında bence dogru yerlerde var fakat yanlışlıklarıda görüyorum.Kendisinin bu yazıları sizlerle paylaşmasında bir sakınca görmüyorum.

    Sitede zaman buldukça yazıları okumaktayım Alfa nın bir çok yazısını da okumuşumdur bazıları ilgimi çekmiştir.
    Bizim eğitmenler arasında yazılmış bir yazı size farklı bir bakış açısı sağlayabilir.Bunları [B]Rospa eğitmenliğim yanında T.C M.E.B sürüş eğitmeliğim ve I.A.M üyeliğim dahilinde aktarmaktayım[/B].Umarım kimse yanlış anlamamıştır


    GÜVENLİ VİRAJ ÇİZGİSİ

    Birçoğumuz, ileri sürüş eğitimi almamışlar dahil, biliyoruz ki, görüşü arttırmak adına, sol viraj için kendi şeridimizin mümkün olan en sağına, sağ viraj için ise soluna yanaşarak girmeliyiz.. Okunduğunda yapılması çok basitmiş gibi gözükse de, aslında o kadar kolay olmadığını da biliyoruz..
    Bir sol viraj düşünün..tamamıyla doğru çizgiyi kullanarak bu virajı almanın anahtarı, mümkün olduğunca en erken şekilde o virajı değerlendirmenizdir.Virajı görür görmez, doğru çizgisine erkenden geçmeniz gerekmektedir…
    Birçok kişi bu noktada hata yapıyor. Eğer hala virajın girişinde veya girişine doğru pozisyon alıp çizgiye geçiyorsanız, çoktan yanlışsınız..
    Motorunuzu, öncesinden, erkenden, becerebildiğiniz kadar hassasiyetle doğru çizgiye oturtun ve devamında artık viraja bakmaya odaklanın.
    Eğitime katılanların genelde, beni seyrettikten sonra, çizgiyle ilgili söyledikleri tek şey; ‘’ben motoru sizin kadar sağa hayatta yanaştıramam’’ oluyor. Birçok konuda olduğu gibi, bir şeylerin yerli yerine, tam tamına oturması, o konuda yapılan pratiklere ve zamana bakar. Yanaşma konusunda kendinizi rahatsız hissetmenizin sebebi bellidir; ‘’motoru kenara kaçırma (mıcır vs..) korkusu’’. Doğru şekilde yaptığınızda size söz veriyorum öyle bir şey olmayacak!! Öncelikle kafanızdan bu korkuyu atın.
    Çalışma şekli (Sol Viraj); İlk olarak bu yanaşmayı viraja gelmeden önce düzlüğünde yapıp bitirmelisiniz..İlerde virajı görür görmez erkenden, kendinizi rahat hissettiğiz şekilde mümkün olduğunca sağa yanaşın. Doğru şekilde yanaştıktan sonra artık motorun gitmesini istediğiniz yöne bakışınızı atmalısınız..Motor her zaman gözlerinizi izler; Viraj çıkışına bakın ve çıkışı gördükten sonra yeni pozisyona geçin. Hemen 2 viraj yaparak bu hassasiyetin tam olarak oturmasını tabi ki beklemeyin. Sağa yanaşmalarda rahat, çizgilerde akıcı, smooth, olabilmek adına kendinize biraz zaman tanıyın. İnanın yapacaksınız.
    Sağa yanaşmada hassas hale geldiğinizde, görüşe göre çizginin devamını belirlediğinizi, (sürüşünüzü her koşulda, her zaman görüşe göre yapmanız gerekiyor) unutmayın. Bütün viraj boyunca (çıkışından sonrası da dahil) sağda kalarak yapılan çizgi zaten son derece yanlıştır. Görüşü ve çıkışı yakalamanıza rağmen sağda kalmaya devam etmek hatadır.

    Virajlar birbirlerine bir çizgiden diğerine akarak bağlanmalıdır. Yumuşak hatlardaki doğru çizgilerle bu sağlanır. Bunu ancak, viraj çıkışında, görüşü yakalar yakalamaz yaptığınız geçişlerle başarabilirsiniz. Görüşü yakalamadan viraj içinde yaptığınız geçiş (erken kapatma) yanlıştır.

    Sağ virajlar’dan önce şeridimizin solunda kalmak (yolun ortası) çok daha kolay gelir. Kendinizi sağdaki gibi güvensiz hissetmezsiniz. Fakat bunu yaparken şeridinizin dışına taşmamaya (karşı şeride geçmemeye) özen gösterin. Nasıl alışırsanız öyle gider…ki güvenlisi budur.
    Viraj çizgilerinin esnek olması gerekmektedir. Değişkendir de. Çizginizi ve hızınızı gördüklerinize göre ayarlayın. Sağda, yolun içine girmiş mıcır varsa, su birikintisi varsa vs..içine girmeyin..temiz alandaki mümkün olan en sağı kullanın. Sola yanaştığınızda da varsa karşıdan gelen araçlara yakın geçmeyin. Pozisyon alırken, teorik olarak da en güvenli olduğunuz yer, gerçekten güvenli olduğunuz yerdir. Güvenli ve yol tutuşunun en iyi olduğu yerlerdeki mümkün olan en sağı ve solu, görüşünüzü maksimum arttırmak adına kullanın.

    Tam doğru çizgi, aynı zamanda dönüş çapınızın da büyük olmasını, dolayısıyla daha da güvenli virajı almanızı sağlar.

    Çalışırken normal süratinizi düşürüp, hatasız yapmaya çalışıp, devamında tekrar üzerine sürat eklemeniz işin doğrusudur.

    Unutmayın!! Ne kadar çok pratik yaparsanız o kadar daha iyi olursunuz.

  14. #54
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı alfawings adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Açık değil mi zaten?
    Siz benim yazdiklarimi dahi okumadiginizi belli ediyorsunuz, uzgunum ama hic bir sey acik degil.


    Tecrubeli motorcu olmak , iyi bir ogretmen olmak demek degildir. Ogretmen olmak ve tecrubeleri bir acemiye ogretmek baska bir yetenek ve egitim ister.

    Yaptiginiz cizimde hata var veya siz yanlissiniz demiyorum. Ama sadece ciddi yanlis anlamalara megil verecek eksikler var diyorum.

    Acemi insanlar sizin yada bizim gibi bu cizimleri net goremezler. Bu adamlara daha kontra teknigini anlatmadan Apexi anlatmak zaten yanlis olacaktir.

    Daha bir senelik motorucu scooterini satip 250cc ve saate rahatlikla 150km/h hiz yapan bir motorcu virajda kontrayi , durus pozisyonunu , frenlemeyi bilmeden Apexi tutturacam diye bunu dener ise, daha virajin ortasinda G kuvvete yenik dusup motoru karsi seride tasiracaktir.

    150km/h hizla giden bir motosiklet ile 50km/h hizla giden bir motosiklet ayni apex i kullanamaz. Ben acemilerin yerine dusununce hizim ne olur ise olsun , motorun kilosu ne olur ise olsun apex bu cizgidir bende bunun izinden gidecem derim kendime. Ama bu yanlis

    Ben bunca senelik pilotajlik egitimlerimde bu isin sadece ve sadece matematiksel oldugunu ve hasben kader diye bir sey olmadigini ogrendim,

    Ben iyi bir ogretmen degilim. Bu egitimi almadim. Ama bir teknik egitimi acemiye ogretir iken her olasiligi ve her detayi belirtmek zorunda olundugunu biliyorum.

    O yuzden yaptiginiz her ne kadar guzel bir sey dahi olsa , elestirinin amaci daha iyisini yapmaniz icin oldugunda, bu forum icinde o insanlara catar iseniz bu konusma monolog bir durumu alir.

    bu durumda egitimin faydasindan cok zarari olur.
    Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  15. #55

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Bu yazıyı ve şemayı okuyup anlayabilen adam için tehlikeli bir durum göremiyorum.

    Anlayamayan ve okumayan adam sırf şekille hareket edecekse de aklına şaşarım.

  16. #56
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu yazıyı ve şemayı okuyup anlayabilen adam için tehlikeli bir durum göremiyorum.

    Anlayamayan ve okumayan adam sırf şekille hareket edecekse de aklına şaşarım.
    Sorun anlamak ya da anlamamak değil. Anlarsa problem yok, anlamaz ise gene problem yok. Ama yanlış anlamaya çok müsait olduğundan dem vuruyoruz bu çizimin. Yanlış anlayıp doğrusu budur diyerek uygulamaya kalkan tecrübesiz arkadaşlar için risk teşkil ediyor zaten. Bunun nesini almıyor zihniniz ben de buna şaşıyorum. En az 10 kere yazdık neye itiraz ettiğimizi.
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  17. #57
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Konu gereksiz uzadı. Kapatalım artık. Yanlış diyenler doğru bildiklerine tabi olsun. Fuarda görüşelim. Gelin sosisliler benden.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  18. #58
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı alfawings adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Syanur ne kadar motor tecrübeniz var bilemiyorum ancak apekslere bu kadar yakın gitmek tabirini kullanmanız bu konuda tam bilgi sahibi olmadığınızı gösterir.
    İzin verirseniz:
    Apeks noktasına yakın gidilmez, apeks noktasını sürücü seçer. Bu sebeple burada oklar belki tam ölçekli değil yanlış anlaşılıyor ama burada esasen verilmek istenen kavramlardır. Altında da anlatımlar var. Tabi herşeyi herkesin tam anlayabileceği gibi yazmak belkide mümkün değil, en azından benim için ama daha hissederek okuyun derim.
    Motor tecrübem çok çok az, bilmenize gerek olmayacak kadar az yani. "Tam bir bilgi sahibi olmak" da çok göreceli bir kavram değil midir?

    Apeks noktasını sürücü seçmez. Yada "sürücü seçer" dersek yine yanlış anlaşılmalara neden olabiliriz. Virajı bir yay olarak ele alırsak o virajın(yayın) apex noktası bellidir. Ki çiziminizde de zaten benim bahsettiğim noktayı "apex noktası" diye göstermişsiniz. Ancak siz şeridin genişliğinden faydalanarak biraz daha farklı bir yay çizmek suretiyle o virajı kat edebilirsiniz. Ki bu durumda farklı bir apex noktası belirlemiş olursunuz kendi yolunuz(yayınız) için. Yani aynı şeyi söylüyor gibiyiz.

    Zaten bence siz benim ne anlatmak istediğimi anladınız gayet. Bende sizin anlattığınız ve gösterdiğiniz olayın farkındayım. Sadece çizdiğiniz yol bana da biraz tehlikelere açık gibi geldi. Tecrübe ve bilginize saygım çok, başka türlü anlaşılmasını asla istemem. ( Zaten birkaç defa okuyup, izledikten sonra içime sinmediği=hissedemediğim için yazdım bunları )
    #sürenadam

  19. #59

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı Atahualpa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorun anlamak ya da anlamamak değil. Anlarsa problem yok, anlamaz ise gene problem yok. Ama yanlış anlamaya çok müsait olduğundan dem vuruyoruz bu çizimin. Yanlış anlayıp doğrusu budur diyerek uygulamaya kalkan tecrübesiz arkadaşlar için risk teşkil ediyor zaten. Bunun nesini almıyor zihniniz ben de buna şaşıyorum. En az 10 kere yazdık neye itiraz ettiğimizi.
    Zihnim yeterince açık merak etme. Doğruyu yanlışı görebilecek kapasitedeyim senin uyarılarına da karnım tok.

    Düzeltilecek yanlış, hata yok.

  20. #60
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Sayın Alfawings, yazılarınızı sürekli okuorum, çoğunlukla yazdıklarınıza katılıyorum. Ancak bu konuda en azından kısmen de olsa hatalı olduğunuzu düşünüyorum. Daha önceki mesajımda itiraz ettiğim noktayı belirttim. Özellikle seri dönüş - tembel dönüşü kısmını son derece yanlış buldum, tam tersi daha doğru ve güvenli.


    Leoncino
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler