Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

Yatış Şekillerinin Döndürme Kabiliyetleri

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
     
    Sarkma tekniği: Daha az yatarak keskin dönüş imkanı verir. Trafikte risklidir. Burada baş, boyun, kuyruk sokumu merkez hattı ile motor merkez hattı paralel olmalı ve bedenimizin merkez hattı dönüş tarafındaki elcikle neredeyse aynı, yakın hizada olmalıdır


    Not: Kontra ile yattıktan sonra ağırlık dış ayakta olmalıdır.

    Alpaslan Kuzucan
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    DÜZELTME VE GENİŞLETME

    Şekilde görüldüğü gibi en etkin dönüş şekli yatış yönünde motorcunun dışa doğru sarkmasıdır. Bu tekniğin yarışlarda uygulanan dört türü vardır. Caddelerde ise uygulanması sakıncalıdır ve sadece bir şekli uygulanabilir.



    Açıklama: Üçüncü şekilde(C) yanlışlıkla yatış açısı yazılmıştır. Doğrusu dönüş çapı olacaktır. Bedeni dik tutarak motorun yatırılması durumunda dİğer tekniklere kıyasla aynı dönüş çapını elde etmek için motorun daha fazla yatırılması gerekir. Bu sebeple sert zeminlerde ve üst hızlarda motorun kayma riski artar.

    Kontra ile yattıktan sonra ağırlık dış ayakta olmalıdır.


    Alpaslan Kuzucan
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  3. #3
    savaskayan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Şehir
    Çorlu-Tekirdağ
    Motosikleti
    BMW 1150gs Adventure,Yamaha WR 250 R.Lifan 125 sco
    Teşekkurler usta.
    www.savaskayan.com
    Vahim olan, yolun yolcusuz olması değil; asıl vahim olan yolcunun yolsuz olmasıdır;Yolsuz, hedefsiz, amaçsız, şaşkın, hercai ve seyyal...

  4. #4
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    yerinde ve hayati bir paylaşım,
    virajlarda düşme oranının yüksekliği gözönüne alınırsa.
    can't be worried about that shit. life goes on man.

  5. #5
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Mrb,

    Ben düşük hızlarda kontra, yüksek hızda sarkma kullanıyorum.
    Düşük hızda zaten sarkma gerekmiyor.
    Yüksek hızda ise "asfalt" kullandığımdan virajlarda sarkma daha pratik oluyor. Yüksek hızda kontrayı ise virajda değil, motoru araçlardan, çukurlardan, beklenmeyen diğer durumlardan kurtarmak, aşırmak için kullanıyorum.

    Sarkma tekniğinde "bence" en önemlisi viraj içine sarkılan paralel miktarı sabit tutmak ve kesinlikle viraj içine bakmak, aksi halde efektif olmuyor. Ancak apekse kadar sarkılan miktardan çok, -az veya çok- sarkma miktarını sabit tutmak daha önemli.

    Bir sonraki aşamada, sarkma miktarını arttırıp-azaltma birden fazla apeks-kırılım gerektiren virajlarda kullanma söz konusu oluyor.

    Acizane yaşadıklarımdan çıkardığım bir durum. Hata müstesnadır.

    Saygılarımla,

  6. #6
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Alıntı WOLKANWOLKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mrb,

    Ben düşük hızlarda kontra, yüksek hızda sarkma kullanıyorum.
    Düşük hızda zaten sarkma gerekmiyor.
    Yüksek hızda ise "asfalt" kullandığımdan virajlarda sarkma daha pratik oluyor. Yüksek hızda kontrayı ise virajda değil, motoru araçlardan, çukurlardan, beklenmeyen diğer durumlardan kurtarmak, aşırmak için kullanıyorum.

    Sarkma tekniğinde "bence" en önemlisi viraj içine sarkılan paralel miktarı sabit tutmak ve kesinlikle viraj içine bakmak, aksi halde efektif olmuyor. Ancak apekse kadar sarkılan miktardan çok, -az veya çok- sarkma miktarını sabit tutmak daha önemli.

    Bir sonraki aşamada, sarkma miktarını arttırıp-azaltma birden fazla apeks-kırılım gerektiren virajlarda kullanma söz konusu oluyor.

    Acizane yaşadıklarımdan çıkardığım bir durum. Hata müstesnadır.

    Saygılarımla,
    Kontra daima kullanılır. Kontrasız motor dönmez. Sarkma işlemi beden pozisyonu seçimi ile ilgili yardımcı faktördür. Sarkma miktarı ise esasen tek kalça üzerinde oturmaktan başka birşey değildir. Aşırısı olmaz. Motorun yatma derecesi trafik için aşırı olabilir ki hiç tavsiye etmem. En ufak bir yol bombesi sizi savurabilir.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  7. #7
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Üstad Mrb,

    Siz bu işin kitabını yazmışken, ve daha 1 sene öncesine kadar debriyajın yerini bilmezken, sizin makalelerinizden kendimi geliştirmeye başladım diyebilirim.

    Konuya gelince;

    "Kontrasız dönmez" demişsiniz.

    Ben kontra"dan yukarıdaki resimdekini anlıyorum. Kavram kargaşası yaşamamak adına "kontra" ile kast edilen;

    1.motorun yatırılması mı ?

    yoksa

    2.motoru yatırılan tarafın tersine ağırlık merkezini yere dik tutmayı mı?

    kast ediyoruz, netleştirmek gerek.

    Ben 2.tanım üzerinden gittim. siz de resimde kontra ve sarkmayı ayrı göstermişsiniz.


    hem sarkma-hem kontra bir arada olmaz değil mi? Yani sarkıyorsak viraj içinde olan vücut söz konusu ise, neyi kast ediyorsunuz anlamadım.

    "Aşırı" anlamına gelen bir sarkmadan bahsetmek istemedim. Düzeltme yapmak gerek;

    Viraja sarkma ile girilmişse sarkma miktarının pararlel tutulması-yani apekse kadar sarkma miktarını değiştirmemek, az veya çok sarkmaktan çok daha önemlidir." demek istemiştim.

    saygılarımla,

  8. #8
    sgurdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    siz kontranın tanımını tamamen yanlış anlamışsınız.
    kontra; motosikletimiz 30km den yüksek hızda hareket ediyorsa sağa dönmek için sağ elciği ileri ittirmek, sola dönmek için sol elciği ileri ittirmektir. birçok kullanıcı bunu bilmeden uygulamaktadırlar fakat kendilerine söyleyince kabul etmemektedirler. halbuki çok basittir, atlayın motorunuza 40-50km hıza çıkın düz giderken sol yada sağ elciği hafifçe ileri doğru ittirin bakın ne olacak.

  9. #9
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Kontra dediğimiz olay için lütfen bu konuyu açıklayan yazıma bakınız. Kontra elciklerin ileri itilmesidir. Dönüş yönünün ters tarafına. Sgurdalın dediği gibi. Kontra bastığınızda motor yatar. Dönüş tarafına doğru yatar buda motorun dönmesini sağlar. Ancak beden pozisyonun da burada önemli bir rolü vardır. Grafiklerde kontra gösterilmiyor. Sadece beden pozisyonları verildi.

    Size tavsiyem beden pozisyonları ile ilgili makaleden önce kontra ile ilgili yazılarımı okuyun. Sonra bu konuya tekrar dönün. Genellikle yeni arkadaşlarımıza bu konu ters gelmektedir. Bir zamanlar bizede öyle olmuştu.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  10. #10
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Mrb,

    Kontra hareketini;

    Şekil C

    Sarkma hareketini;

    Şekil A

    olarak gördüğümden, ifadelerim bu yönde oldu.

    Düzeltme yapmam gerekirse;

    Düşük hızda "C" hareketini motoru manevra yaptırmak için (örneğin "U" dönüşü veya benzer) kullanıyorum.

    Hız mevcutken kontra ve sarkma ise daha önce belirttiğim gibi.

    Saygılarımla,

  11. #11
    izm35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2010
    Şehir
    izmir/menemen
    Motosikleti
    İJ 350''''''CBF 150
    usta cehaletime mazur görün,yarışlarda virajda motor yatınca sanki yarışçının dizi piste dokunuyor gibi gözüküyor,hep merak etmişimdir,gerçekten diz zemine değiyormu?
    İSTİSNAYIM KAİDEYİ FENA BOZARIM

  12. #12
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    C şekli yavaş(yürüyüş hızlarında) U dönüşleri için uygundur. Doğru yapıyorsunuz.

    Yarışlarda dizlerin üzerindeki slider dediğimiz yüksek koruma parçaları hatta bazen dirseklerin dahi yere değdiğini fotolardan görmüşüzdür. Yere diz değdirmek hedef değil ne kadar yattığınızın bir ölçümü yada sensörü gibi kabul edilir.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  13. #13
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    NX250
    Güncell..........................
    ozgurakman bunu beğendi.
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  14. #14
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    aslında ben de kontrayı yavaş yavaş yapabilmeye başladım ama sanki gidonu iter itmez motor aniden yatıveriyor gibi geliyor bana, ya motosikletim çok kıvrak (ybr125esd) ya da ben ayar tutturamıyorum. gidonu ittik, motor yatmaya başladı...
    100 km civarı hızda, viraj için;
    1. gidonu itmeye devam edecek miyim?
    yoksa gidonu düz konuma getirip motorun yatırılması ile dönüşümü gerçekleştirecek miyim?
    2. kontra yaparken bedenimin pozisyonu ne olmalıdır?
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  15. #15
    Yeşi| - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Falcon sport 150
    Yatma işi çok sıkıntılı en korktugum olay orada bitiyor ayarı tutturursak iyi bilgi için teşekkürler

  16. #16

    Üyelik
    17 Haziran 2013
    Teşekkürler

  17. #17
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aslında ben de kontrayı yavaş yavaş yapabilmeye başladım ama sanki gidonu iter itmez motor aniden yatıveriyor gibi geliyor bana, ya motosikletim çok kıvrak (ybr125esd) ya da ben ayar tutturamıyorum. gidonu ittik, motor yatmaya başladı...
    100 km civarı hızda, viraj için;
    1. gidonu itmeye devam edecek miyim?
    yoksa gidonu düz konuma getirip motorun yatırılması ile dönüşümü gerçekleştirecek miyim?
    2. kontra yaparken bedenimin pozisyonu ne olmalıdır?
    Yıllar sonra kendi sorumu cevaplıyorum.

    Şu anda Fz6 Fazer im var. Ybr ile de kontra veriyordum ancak büyük hacimli motorların jiroskopik etkisi fazla olduğundan düz gitmeye daha meyilli bu yüzden kontra verirken aniden yatmıyor.

    Virajda, viraj açısı sabit ise yatış gerçekleşince gidonu sabit bi şekilde kontrada tutmak gerekiyor. Yoksa motor dikleşiyor ve virajı dönemiyorsunuz.

  18. #18
    k_ayhn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2011
    Şehir
    istanbul üsküdar
    Motosikleti
    pulsar 200 abs
    şimdi hatırlamıyorumda yatış pozisyonundayken bir üstad iç pete ağırlık vermemiz gerektiği yazmıştı bir makalede.isim cisim sormayın hatırlamıyorum.alfawings bu hocamı bılmıyorum oda dışa basın dıyor hangısı dogrudur.


    Leoncino
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler