Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

Dönemecin İçine Bakmak/Alpaslan Kuzucan

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
     
    Dönüşlerde yeterince seri olabilmek bakışlarınızın doğru kullanılmasını gerektirir.

    Burada kural dönüş çapınızın merkezine bakmaktır.



    Yukarıdaki grafikte gösterildiği gibi keskin sola dönüşlerde gitmek istediğiniz yerin biraz daha soluna, dönüş yayının merkezine bakılır. Daha fazla yatınca, dönüş keskinleştikçe daha fazla sola bakmak gerekir. Caddelerde de sizin dönüşünüzden daha ilerilere bakmanız gerekir. Bir otoyolda gitmek istediğiniz yerin ötesine, yol ayrım çizgisinin ötesine, bakılmalıdır. Bu size karışık gibi geldiyse bir nokta tespit edin, dönüşe başlama noktası, ve bu nokta geniş görüşünüz içinde kalırken dönüşün içine doğru bakın. Nokta tespit işlemi dönüş hızınızı ayarlamak için frenlemeye başlamadan önce yapılmalıdır.

    Bir dönüş esnasında yeterince ileriye bakıyorsanız motosikletinizin ön tarafını, göstergeleri, aynaları yada ön tekeri göremezsiniz. Bu sebeple ayna kontrolünüzü dönüşe başlamadan önce yapın. Unutmayınız ki bir çok seri dönüş bakış tekniğinin bilinmemesinden yapılamamakta ve malesef yeterince seri dönememekle de birçok kazaya sebep olunmaktadır.

    Alpaslan Kuzucan.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    Ofelya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Temmuz 2009
    Şehir
    *AdAnA*
    Bilgi için teşekkürler

  3. #3
    daparadoks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Forza 300 ABS
    Bilgi için teşekkürler bakışları ayarlayamadığım için bir gün virajda tamponunu dayamış birisi beni süpürmesse iyidir.

  4. #4
    omersirin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2007
    Motosikleti
    Gara Yılan, Nam-ı Diğer Bandit 650 SA ve F 800 S
    çok iyi paylaşım ama video da olsa çok daha iyi olur gibi.
    Türkiye köylüsü çalışkandır ve kafasının değerini bilir! Rüya dediğin şey de bizden oluşur işte / Ve minicik ömrümüzü yine bir uyku noktalar. (We are such stuff. As dreams are made on; and our little life. Is rounded with a sleep)

  5. #5
    forewer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    ZZ-R1200
    Bence o kadar merkeze bakmak da iyi olmaz, iki işaretin ortasından geçen çizginin olduğu yer daha mantıklı zannımca. Naçiz fikrimdir sadece.
    '92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200

  6. #6
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Alıntı forewer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence o kadar merkeze bakmak da iyi olmaz, iki işaretin ortasından geçen çizginin olduğu yer daha mantıklı zannımca. Naçiz fikrimdir sadece.
    Merkeze bakarak her iki tarafada eşit görüş sağlamış oluruz. Bunlar tecrübe ile sabit ve dünya litaratüründe de kabul görmüş bilgilerdir.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:31 ----------

    Alıntı alfawings adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merkeze bakarak her iki tarafada eşit görüş sağlamış oluruz. Bunlar tecrübe ile sabit ve dünya litaratüründe de kabul görmüş bilgilerdir.
    Bakış alanı görüş alanının bir bölümüdür. İnsan gözü 180 dereceye yakın hareketlerin farkındadır. Gidiş yönü periferik alan içindedir.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  7. #7

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Alıntı alfawings adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merkeze bakarak her iki tarafada eşit görüş sağlamış oluruz. Bunlar tecrübe ile sabit ve dünya litaratüründe de kabul görmüş bilgilerdir.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:31 ----------



    Bakış alanı görüş alanının bir bölümüdür. İnsan gözü 180 dereceye yakın hareketlerin farkındadır. Gidiş yönü periferik alan içindedir.
    Bu şekilde bakmayı da bilmeli öncelikle insan. Çoğu insan dar bakar.
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  8. #8
    Motosiklet Eğitmeni Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) Triumph Street Triple (Zilli)
    Alparslan Bey ,

    Sakın bir yanlışınız olmasın , bu teknik dar manevralarda kullanılan bir çözümdür. Yol sürüşünde çenemizin yönü viraj çıkışına bakacak şekilde kafamızı çevirmeli , geri kalan alanı göz hareketleri ile taramalıyız. Özellikle uzun ve geniş virajlarda çizimdeki noktaya bakmak vahim kazalar ile sonuçlanabilecek görüş kaybına sebep olacaktır.

    Saygılarımla
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  9. #9
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Oocan, dar alan manevralarında esasen daha da geriye bakılır çünkü çıkış geridedir. Her virajda viraj çıkışı görünmez hatta apeksi bile başlama noktasından her zaman göremezsiniz. Zannedersem bazı şeyleri yanlış anladınız. Esasen dönüş çapının merkezi terimi belki fazla açıklayıcı değil ama bu da neredeyse çıkışa yakın bir noktaya işaret eder. Diyelim dönüş yayı 40 derece siz bulunduğunuz yerden 20 derece sağa yada sola bakarsınız. Bu durum köşeli bir dönüşte 45 derecedir. Herhalde daha açık oldu bu sefer. Çenenizin dönüş yönüne bakması doğrudur bende aksi bir beyanda bulunmadın zaten. Ama yayı çıkış yönünde gözlerinizle takip ederseniz o zaman kaza olasılığı çok yüksektir. Burada önemli nokta gözlerin periferik bakış yeteneğini yeterince geliştirip geliştirmediğidir ki bu da biraz zaman alır.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  10. #10
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    V Strom 650,Honda CBF 150,bws,pejo,mobilet
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alparslan Bey ,

    Sakın bir yanlışınız olmasın , bu teknik dar manevralarda kullanılan bir çözümdür. Yol sürüşünde çenemizin yönü viraj çıkışına bakacak şekilde kafamızı çevirmeli , geri kalan alanı göz hareketleri ile taramalıyız. Özellikle uzun ve geniş virajlarda çizimdeki noktaya bakmak vahim kazalar ile sonuçlanabilecek görüş kaybına sebep olacaktır.

    Saygılarımla
    Aynen katılıyorum.Çizimler baştan aşağı yanlış ve adeta bir cinayet.Bu yazılıp çizilenlere site yönetimi nasıl müsade ediyor anlamadım.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  11. #11
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Evvela kendinizi tanıtın. Bu işe ne kadar zamandır yapıyorsunuz, motor tecrübeniz nedir, sonrada lütfen cinayete engel olmak için doğrusunu neyse çizin bizde öğrenelim. Aksi taktirde, bunu yine bu sonradan türedi boş eğitimcilerinin yeni bir karalama kampayası olarak kabul edeceğim.

    Olayın geleceği yer belli esasen. Bende şunu söyleyeyim BWWGS ile 2000 li yıllardan sonra motorcu olanlar bu konuda hiç ahkam kesmesinler. Yeni başlayanlar için başlık koyduklarım hariç diğer yazdıklarımı anlamak için bazı sürüş merhalelerinin aşılmış olması lazım. Her ne kadar iki boyutlu çizimin yanlış anlaşılabileceği, olayı birebir ölçekte yansıtamayacağı ihtimali olsada bu tür bir cevap da insani terbiyeden yoksun.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  12. #12
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    V Strom 650,Honda CBF 150,bws,pejo,mobilet
    Alıntı alfawings adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evvela kendinizi tanıtın. Bu işe ne kadar zamandır yapıyorsunuz, motor tecrübeniz nedir, sonrada lütfen cinayete engel olmak için doğrusunu neyse çizin bizde öğrenelim. Aksi taktirde, bunu yine bu sonradan türedi boş eğitimcilerinin yeni bir karalama kampayası olarak kabul edeceğim.

    Olayın geleceği yer belli esasen. Bende şunu söyleyeyim BWWGS ile 2000 li yıllardan sonra motorcu olanlar bu konuda hiç ahkam kesmesinler. Yeni başlayanlar için başlık koyduklarım hariç diğer yazdıklarımı anlamak için bazı sürüş merhalelerinin aşılmış olması lazım. Her ne kadar iki boyutlu çizimin yanlış anlaşılabileceği, olayı birebir ölçekte yansıtamayacağı ihtimali olsada bu tür bir cevap da insani terbiyeden yoksun.
    Yazıları siz yazdığınıza göre esas açıklamayı yapması gereken sizsiniz.Titriniz nedir?Hangi eğitmen sertifikalarınız bulunmakta?
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  13. #13
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazıları siz yazdığınıza göre esas açıklamayı yapması gereken sizsiniz.Titriniz nedir?Hangi eğitmen sertifikalarınız bulunmakta?
    Demek ki pek fazla bir tecrübe yok. İyisi mi saldırayım diyorsunuz. Ama beni herkes yeterince tanıyor.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  14. #14
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    V Strom 650,Honda CBF 150,bws,pejo,mobilet
    Alıntı alfawings adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Demek ki pek fazla bir tecrübe yok. İyisi mi saldırayım diyorsunuz. Ama beni herkes yeterince tanıyor.
    Kusura bakmayın tanıyamamışım
    Ben sadece 32 senedir motosiklet kullanıyorum,acemi sayılırım henüz
    Ama siz hangi eğitmen sertifikalarınızın olduğunu hala belirtmemişsiniz
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  15. #15
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    On yerden aynı soruyu sorarsanız cevabını göremezsiniz. Cevap verildi. 32 senede bu mudur? Şimdi üzüldüm çünkü eski motorcular benim için başka bir konumdadır.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  16. #16

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Hiç mi U viraj almadınız,şekli küçük yarıçaplı bir U viraj olarak algılayın,arada ne ağaç var ne ev geniş düşünün.
    Alparslan Abi teşekkürler.

  17. #17
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç mi U viraj almadınız,şekli küçük yarıçaplı bir U viraj olarak algılayın,arada ne ağaç var ne ev geniş düşünün.
    Alparslan Abi teşekkürler.
    Verdikleri grafikler burada hocam. Bu site. Buyrun: http://www.motosiklet.net/forum/alpa...s-teknigi.html

    Biliyormusunuz ben bunu da yaşadım. Bazıları benim yazılarımı alıp kendisininmiş gibi yayınladıktan sonra bir zaman içinde acaba gerçek yazan o mu yoksa alfa mı diyede bir soruştumaya maruz kaldım. Vallahi pes. Ama gerçekten bu yabancı menşeli eğitim kuruluşlarında ciddi bir sorun, gerçek bir beyin yıkama var. Allah sonunu hayır etsin.

    Şimdi siz ve diğer öğrenmek isteyenler için ilk grafiki biraz açayım. Dönüşün üç safhası vardır. Bu sadece yarışda değil heryerde ve her zaman böyledir. Hız faktörünü hariç tutuyorum. Dönüşe başlama noktası. Grafikde bu gösteriliyor. Burada artık frebnleme, hız ayarlama ve konumlanma işi bitirilip yatışa geçilir. Ha diyelim yoğun trafikdesiniz, hız çok düşük ne yapacasınız? Herhalde yatmayacak belkide ayaklarınızn birini yere koyacak, dur kalk yapacak ve dik konumda yavaş yavaş döneceksiniz. Bu konu dışı burada.

    Dönüşe başlama noktasında dönemecin durumuna göre yattınız az veya çok, o nokta veriliyor. O nokta dönüşün içini, ilerisini en iyi, en uzak, derin olarak göreceğiniz noktadır. Görebileceğiniz en derin nokta. Kör dönemeçse ne yapalım. Hız kesin. Yatmayın. Olabildiğince geniş ama karşı hattıda kollayarak dönün tabi. Sonra apeks noktası o da gösteriliyor. Bu nokta geometrik bir nokta değildir. Yani geometrik olarak dönüşün tam orta noktası değildir. nedir peki? Geometrik olan orta noktanın biraz ilerisidir. Yani en fazla yatış açısından tekrar yüklselinmeye başlanılan noktadır. Bu nokta genellikle geciktirirlirki ilerisini iyi görelim artı sağa dönüşlerde dağ yamacına sürtmeyelim yada başka bir engele ve sola dönemeçlerde karşı yönden gelen araçlara çok yaklaşmayalım, karşı hatta geçip arabaların altında kalmayalım ya da uçurumdan aşağı uçmayalım. Sonra doğrulurken çıkış noktası yani tekrar gazlayacağımız ya DA BİR SONRA Kİ VİRAJ İÇİN HIZIMIZI AYARLAMAK ÜZERE FREN YAPACAĞIMIZ DÖNÜŞÜN SON NOKTASI. o DA GÖSTERİLİYOR. sONRA DİĞER ARDIŞIK DÖNEMECİN DÖNÜŞE BAŞLAMA , APEKS VE ÇIKIŞ NOKTALARI GÖSTERİLİYOR.

    Bunu motora başlayacak her şahıs teorik olarak bilmelidir. Burada yanlış nerede???

    Doğrusu budur diye verdikleri grafiklerin bana ait olduğu ve ilgili yazının adresini yukarıda verdim. Baksınlar. Orada ne anlatılıyor: Sağa dönerken orta kenara fazla yaklaşmamaya özen gösteriniz. Sola dönerken yine dış hatta fazla yanaşmamaya özen gösteriniz. Tamam da burada ne başlama noktası belirtiliyor, ne apeks ve nede çıkış. Sunu başka.

    İstenirse bir seminer yapın gelip yüz yüze de anlatırım. Yine Uğur un talebesi arkadaşa telefonumu veriyorum 05332964484 İstanbul a gelince arayabilir.

    Sizlerede gösterdiğiniz destekten dolayı teşekkür ediyorum. İnan elimde fotoğraf ve video bu kurslarda yapılan yanlışlar, yanlış öğretiler birikti yani tepemi attırıyorlar artık. Size özelden bununla ilgilide bir rapor sunacağım.

    İyi sabahlar.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com

  18. #18
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Sanırım mesajı yanlış yere attınız.

    Tartıştığımız topic bu değildi. Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Doğru bilgileri de verebiliyormuşsunuz bunu da gördük. Burada işin başında tartıştığımız konuya geliyoruz. "YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN VİRAJ ALMA TEKNİKLERİ" başlığında siz o ilk çizimi veriyorsunuz. Bu detayları yazmıyorsunuz. Yeni motosiklete başlayan arkadaşlar bu çizimlerin her koşulda uygulanabileceği sanrısına kapılmayacaklar mı bu konuda ? Siz şimdi şu şu koşullarda şunları yapmayın diyorsunuz. Diğer topikte bundan bahsetmemişsiniz. Yeni başlayan arkadaşların bu detayları bilmediklerini atlıyorsunuz.

    Attığınız mesajın bu haline diyecek bir şeyim yoktur. Bilgiler için teşekkürler istanbul a dediğim gibi şubat ortasında gelceğim büyük olasılıkla da motorla gelirim orada bir çayınızı içer daha detaylı konuşuruz. Bu arada ben Mert Ersel

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:18 ----------

    DipNot:Sanırım trajikomik bir yanlış anlama olmuş. Çizimlerin yönleri konusunda farklı düşünmüşüz Alparslan hoca ile. Ben onun çiziminde sağdan sola gidildiğini var sayıyorum. O soldan sağa gidildiğini var saymış anladığım kadarı ile. Bu durumda o topicteki itirazımı da kaldırıyorum çünkü aynı şeyi söylemiş oluyoruz. Alparslan hocam kusura bakma. Lütfen bir yön oku çiz ama o şablona
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  19. #19
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE

    Yukarıda en aşırı bir keskinlikte dönen yarışcının başının bedenine neredeyse dik konuma geldiği görülmektir. Burada motosikletin ön lastiğinin gösterdiği yönle sürücüsünün çenesinin işaret ettiği yöne bakarsınız aradaki açının derecesinden grafikle de ilgili bir kanıya varabilirsiniz.

    Dönüşü ne kadar keskin alacaksanız dönüş yönünüze doğru başınızı o kadar fazla döndürmek gerekmektedir. Burada önemli olan hız değil dönüşün keskinliğidir. Esasen başımızı ne kadar çevirirsek o kadar fazla bedenimiz ve takiben motoru da o yöne çekmiş oluruz. Deneylerle sabittir.

    Altta ise yine örnek olsun diye trafikteki sürüşlerde beden pelvik hattı ile motor merkez hattının bir tutulduğu keskin dönüşte bakış açısı görülüyor.


    Fotoğraflar sportrider dergisinden alınmıştır. Olayı tasvir edebilecek bulduğum en iyi örneklerdir. Bu sebeple lütfen bunlara gereksiz yorumların yapılmamasını rica ederim.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com


    Leoncino
    Daelim Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler