Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yolculu Sürüşlerde Frenleme

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    YOLCULU SÜRÜŞLERDE FRENLEME

    Motosikletteki ekstra ağırlık yolcu olsun, yük olsun motorun atıl kütlesini ağırlaştırdığı oranda hareket yönü doğrultusunda dengelenmesi gereken bir ekstra hareket enerjisi verecektir. Daha da önemli olarak ilave ağırlık arka tekerin yere tutunma gücünü artıracaktır ve ön arka ağırlık oranının değişimi de değişik frenleme tekniği uygulanmasını gerektirecektir. Tıpkı iniş yada çıkışlarda değişik frenleme tekniklerinin uygulanması gibi.

    Yolcunun ağırlığı genellikle yüksektir ve motora hareket yönünde daha fazla ileri hareket enerjisi verecektir. Sıkı ön fren hala mümkündür ancak yolculu durumda arka frenin daha sıkı kullanımı gerekir.

    Burada ölçü yolcunun frenleme esnasında ne kadar ağırlığını sürücüye aktaracağıdır. Artçı ani duruşun farkında olmayabilir çünkü artçı ileriyi sürücü gibi göremez ve sürücü sert fren yaptığında yolcu sürücünün sırtına abanır. Daha doğrusu motor sürücüyü geriye, yolcuya doğru iter. Bu noktada sürücü yolcunun atıl kütlesi tarafından tankın üzerine doğru itilir. Sürücü burada motorun kontrolünü kaybetmemek için frenleri gevşetmek durumundadır.

    Touring tipi bir motorda yolcuda varsa ağırlık 600kg a kadar çıkabilir. Arka/ön ağırlık dengesi belki 60/40 olabilir. Frenlemenin başlangıcında arka frenleme 350kg ve ön 250kg gücünde olabilir. Ama frenleme mevcut yer tutunma gücünün mesela %80nine yükseldikçe frenleme güçleri arka/ön 130/350 civarında olabilir.

    Bu yüzden arka fren yolculu sürüşlerde toplam frenleme üzerinde olumlu katkı yapar. Yağışlı havalarda da olumlu etkisi vardır. Yokuş inişlerde bu durumun yolcunun atıl kütle etkisinin çok fazla olmasından dolayı fazla avantaja döndürülmesi fiilen mümkün olamaz. ABS sistemlerde ise sistem birleşik yada ayrıda olsa fiilde bir avantajı olmaz. Sadece daha sert fren yapılabilir.

    Alfa.

    Kaynak.: Proficient Motorcycling/David Hough.
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    shrek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2007
    Şehir
    KOCAELİ-Gebze
    Motosikleti
    Renault Premium 440dxi Truck
    paylaşım için tesekkurler
    O BİR HAYATTIR

  3. #3
    darksilence - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    izmir/menderes
    Motosikleti
    '07 SUZUKI GSR 600 siyah
    teşekkür ederim güzel bir bilgi paylaşımı olmuş...
    As The Years Go Passing By...

  4. #4
    kıllıtarkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul/AVCILAR
    Motosikleti
    ALMAYACAĞIM!!!!!!!
    çok teşekkür ederiz çok faydalı bilgiler bunlar
    BU ALANA REKLAM ALINIR

  5. #5

    Üyelik
    12 Mayıs 2007
    Şehir
    DaTÇa
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 600
    mantıken doğru arkada yolcu var iken arka frenin biraz daha fazla kullanılması bilgileriniz için teşekkürler.
    *** Hayatta En Güzel Şey Özgürlüğün Tadını Doyasıya Çıkarmaktır ***
    Hayat sadece ölüme giden yoldaki bir rüyadır...

  6. #6

    Üyelik
    21 Şubat 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MZ 301 - MaCiT - Tiger
    Paylaşım için teşekkürler. Bilinmesi gerekir


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)