Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

Siste Sürüş Teknikleri

    Leoncino
  1. #1
    alfawings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 1050 SE
    SİSTE SÜRÜŞ PROBLEMLERİ

    Sıcak hava yükselirken nem tutar. Bu uzun yaz gecelerinde daha fazladır. Bu sebeple çabuk oluşur dağılması ise zaman alır.
    Siste sürüş, bilhassa geceleri motosiklet sürüşünün en sıkıntılı anlarından biridir. Yol işaretlerini göremezsiniz hatta yol çizgileri dahi görünmez olur. Yön duygunuz kaybolur. Çok yavaş gitmekten başka çare yoktur.
    Motosiklette kaskın içinden görmek başlıca problemlerimizden biridir. Siste kaskın vizörü görüşü daha da kısıtlar. Hatta hiç göremezsiniz. Bu yoğun yağmurdaki durumu andırır. Vizörün(camın) dışı su damlacıkları kaplanırken içi nefesinizden buğulanır. Bir bezle vizörü silmek genellikle çamuru, yağı iyice sıvamakla sonuçlanır. Vizör cilaları vardır. Dıştan kullanılması yardım eder ama içerden nefesinizi sürekli tutamazsınız. Tükürüğünüz işe yarar ama sonuç kesin değildir. Havalandırmalar ise alt süratlerde hep yetersiz kalır.
    Sis ayrıca sizin üşümenize de sebep olur. Siste hava sıcaklığının düşmesine ilaveten sizi nemlendirmesi de üşümenizi çabuklaştırır. Bu sebeple yağmur giysilerinizi giymeniz faydalı olacaktır.
    Sisle nasıl baş edeceğiz?
    Yola çıkmadan önce hava raporlarını dinleyin. Uyarılmış olmak hazır olmaktır. Sabahları yola çıkarken sis genellikle geç dağılır. Gün ortası görüş düzelir ama bu tip günlerin gece dönüşleri de sisli olur muhtemelen.
    Lastik havalarınız tam olsun ve kumandalarla yumuşak olun. Nemden ıslanan kumandalar kayganlaşacaktır. Bu sebeple ani ve sert hareketlerden kaçınınız. Farlarınızın çalışıyor ve doğru şekilde ayarlı olması çok önemlidir ve camları temiz olmalıdır. Çok aşağıya ayarlıysa ileri görüş alamazsınız. Çok yukarıya ayarlıysa ışık sis içine girer ve kaybolur. Uzunlarınızı sis içinde kullanmayınız. Görüş alanınızı daraltır.

    Yolun nereye gittiğine dair ipuçlarını takip etmeniz gerekir. Normal işaretler görünmez ve bu aslında sizin nerde olduğunuzu algılamanıza bir engeldir. İyi bildiğiniz yollarda bile çevreye olan intibakınızı kaybedersiniz. Çok iyi bildiğiniz yol şartları, birçok defa geçtiğiniz yolların durumu dahi size sürpriz olmağa başlar. Bu durumda görebildiğiniz her şeyi ipucu olarak kullanınız.
    Yansıtıcı gözler çok faydalıdır. Kedigözleri size birer işarettir. Işıkta yansıyarak size yön gösterir. Yol çizgileri düz ise bir yokuştasınız ya da bir dönemece yaklaşıyorsunuz demektir. Kesik çizgiler düzlükte olduğunuza işaret eder. Kırmızı renk geçilmemesi gereken taraftır. Beyaz hatları ayıran renktir. Kedigözlerine ve görebiliyorsanız yol çizgilerine dikkat ediniz. Mümkünse hattınızda güvenli pozisyonunuzu korurken gözlerinizle yolun kenar çizgisini değil orta çizgiyi takip etmeğe çalışın.

    Siste diğer bir sorun arkanızdaki trafiğin durumudur. En ciddi tehlike arkanızdan gelir. Siz önünüzle ilgili olarak takip mesafenizi ayarlayıp kontrol yapabilirsiniz ama ya arkanız.
    Bu durumlarda aracınızda yansıtıcı plakaların olmasında fayda vardır. Siste araçlar kısalarını ve aracın altına doğru yerleştirilmiş sis lambalarını kullanacaklarından, sizin de bu yansıtıcıları olabildiğince motorunuzun aşağı kısımlarına takmanız yerinde olacaktır.
    Siste yol tutumu zayıflar. Araçların teker izleri daha kurudur ve boyalı yol ayrım çizgileri, demir mazgal kapakları fren yaparken uzak durmanız noktalardır. Yumuşak lastikler kullanıyorsanız bu lastikler soğuk ve rutubetli yola doğru dürüst ısınmayacakları için tutunamayacaklardır.
    Siste genellikle yapılan diğer bir hata çok yakın takiptir. Bu durumda takip ettiğiniz araç eğer yan yola saparsa sizde saparsınız. Bu sebeple kendi sürüşünüzü yapın. Önünüzdeki aracın sürücüsününkini değil. Yine çok yakın takip, zemin ıslak, daha uzun durma mesafesi gerektirirken sizin bu mesafe gereksiniminizi olumsuz yönde değiştirmektedir. Ayrıca arkanızdan gelende aynı problemi yaşar.
    Hızınızı düşürün. En önemli kural olan; net görebildiğiniz alanda durabilecek hızda sürüş yapmak, kuralını uygulayın. Güvenli bir takip mesafesinde ve pozisyonda olun.
    İki türlü sis vardır. Birincisi alçak bulutların neden olduğu sis ki bu tepelerde sorun olur. İkinci sis türü soğuk havadan oluşan ve genellikle açık geçen bir günün sonunda düzlüklere çöken sis türüdür. Birde deniz kenarlarında kıyıya doğru esen rüzgârın denizin üzerinden aldığı soğuk ve nemli havayı kıyıya sis olarak taşımasıdır.
    İki tekerli araç olan motosiklette sis bizler için yaratacağı en büyük sorun ise beynimizin yer yüzeye hangi açıda, dik mi, 20 derece mi vs. durduğunu bilemez, algılayamaz duruma gelmesidir.
    Yollarda yakalanan sis dışında sisli havalarda yola motosikletle çıkmaktan kaçınılmalıdır. Aniden bir sis tabakasına daldığınızda bu tabakanın kalınlığını bilmeniz mümkün değildir bu sebeple hem sis farlarını yakmanız ve ara sıra korna çalınması sis içinde diğer araçlar için bir uyarandır.

    ALPASLAN kUZUCAN
    cbr125cbr, GokhanUzun, reis007 ve 8 diğerleri bunu beğendiler..
    Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
    alfamotosiklet.blogspot.com


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Haziran 2012
    Faydalı bilgiler teşekkürler.

  3. #3
    cbr125cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul-Beylikdüzü
    Motosikleti
    CBF150'2011 Kırmızı
    Elinize sağlık teşekkürler..

  4. #4
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    bilgiler için teşekkürler şu başlık eğitim amaçlı değilde o motor mu bu motor mu karşılaştırması olsa yada geyik için açılsa milyon tane bakan olurdu ve cevap yağardı 230 görüntüleme ve ben dahil 3 cevap

  5. #5
    dftuzlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    kentkart
    teşekkürler
    Bazıları hızlı gitmeyi seçer, siz yaşamayı seçin.

  6. #6
    engin_deniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    fazer800+xmax250
    güzel paylaşım tşklr
    Motobike jeans.
    www.motobikejeans.com

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2013
    Şehir
    bursa yenişehir
    Motosikleti
    mondial z-one 150
    sabah erken saatte tarlaya gidip geliyorum. (sera kapaklarını açmaya)Ova olduğundan aşırı sis içinde gitmek zorunda kalıyorum. Çareyi çokta soğuk olsa bile kaskın camını aralayarak yavaş ,asla fren yapmadan olabildiğince dik konumda sürekli arkayı kollayarak ve aniden önüme çıkan ( ki mutlaka bir yada birkaç ışıksız lambasız traktör oluyor) bir vasıtaya çarpmayacak uzaklıkta kalmaya dikkat ediyorum. Köy yolunda Orta çizgi olmadığından sağdaki banket çizgisinden 1-1.5 metre içerde kalacak şekilde kendimi ayarlıyorum. Bu bana virajlara girerken dik konumda olma fırsatı veriyor. Lastikler çok önemli zira yerler sabun gibi kayıyor. Şimdiye kadar kaza yapmadım inşallah bundan sonra da olmaz..


    BLUE MOTOR - Benelli - RKS - KUBA
    Leoncino
    Daelim Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler