Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motosikletlerimiz İle İlgili Özel Terim Açıklamaları (alıntıdır)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    MOTOSİKLET EGZOZ MANİFOLTLARININ RENKLERİ NEDEN DEĞİŞİR ? (KARARMA-MORARMA-GRİLEŞME-SARARMA)

    Motosikletlerimizin egzozları neden kararır ? morarır ? grileşir ? sararır ? Biraz araştırma yaptım sizinle paylaşmak istedim.

    soldaki 2 ekzoz zaman içersinde renk değişimine uğramış ekzozumuz



    bu resimde de sağdaki 2 ekzoz çıkışı özel solüsyonla temizlenmiş ekzoz çıkışları



    soldan 2 manifold işlem görmemiş olanlar (3-4 saat daha önce sadece kromaj cilası ile işlem yapmıştım) sağdaki 2 manifold zımpara ve cila ile işlem görmüştür. 30 dk bu sonucu aldım. 1-2 saatlik bir çalışma sonucunda fabrika ayarlarına geri döneceğimi düşünüyorum
    sonuç:



    notlar..


    Not Mesajı: Konu benimde canımı sıktığı için kapsamlı bir araştırma yapmıştım; bir ingiliz cbf 1000 ci bana egzoz borusunun metalinin aslında fabrika çıkışlı olarak çok kaba granüler bir mikroskopik yapısı olduğunu bunun 2000 grid tarif edilen "zımpara" kağıdı ile ve metal parlatıcı herhangi sıkı bir şekilde temizlemenin bu kaba yapıyı düzleştirdiğini sonuçta müteakip polish uygulamalarının daha etkili olduğunu yazmıştı (kaynak "www.cbf1000.com") . Benim zımpara mı! :shock: tarzındaki ilk tepkime ısrarlı kendinden emin cevap gelince şöyle gözden uzak arka kısımlardan birinde bölgesel bir uygulama yapmaya karar verdim sonuç inanılmazdı . Hakikaten daha sonra 4 çıkışa da uyguladım ve şu anda hafif renk değişikliklerinde metal polish yeterli oluyor; yalnız dikkat; 2000 grid incelikte olacak ve metal için kullanılan zımpara olacak...risk kendinize ait olarak nacizane çözümüm budur

    notları dikkatle okuyun

    Not Mesajı: Genelde o bölgedeki renk değişiklikleri, metalin, çok kısa sürede çok yüksek ısı değişimine maruz kalmasından olur...yani, motora ısınması için zaman vermeden çok yüksek devire çıkıp seyir etmek böyle bir durumun birinci şüphelisidir...
    2. el motor bakarken, motor sahibinin motorunu ısıtmak ve ilk bir kaç km sakin kullanmak gibi bir alışkanlığı olmadığına yorarım...




    Not Mesajı: Bahsettiğiniz kısımlara manifold deniyor,
    motordan çıkan yüksek sıcaklıktaki gazlar bu manifoldu okadar çok ısıtıyor ki zaman geçtikçe üzerindeki nikelaj önce sararıyor sonra da dışardan gelen toz ile birleşerek kireçlenme tabir ettiğimiz şekle dönüşüyor, bundan korunmak için mütemadiyen manifold borularını temizlemek gerekiyor.
    Bir çoğumuz üşendiğimiz için manifoldlarımız bir süre sonra kireçlenmeye sebebiyet veriyor.
    Bir zararı yok elbette sadece görselliği gidiyor.
    2-3 ayda bir özel temizleme solusyonları ile temizlenirse kireçlenme yada sararma falan olmaz.


    önce:



    sonra:



    okudugunuz için teşekkürler yeni mesaj atabilmem (her mesaj için karakter sınırlaması oldugundan) araya sadece 1 tane teşekkür mesajı atınız. teşekkürlerinizi özel mesajla da iletebilirsiniz
    cennetkizi bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Süvarİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    TvS_ApAChE
    kardeş çok çok teşekkürler gerçekten çok faydalı bir konu olmuş hakettiği yerede gelmiş zaten tüm konularının böyle faydalı olması dileğiyle
    ..::Gülmek bir mükafattır, ağlayan gözlerin gördüğü::..

    ..::Mağlubiyet; kimine göre galibiyetden bir adım öte::..

  3. #23

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    Alıntı Süvarİ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeş çok çok teşekkürler gerçekten çok faydalı bir konu olmuş hakettiği yerede gelmiş zaten tüm konularının böyle faydalı olması dileğiyle
    teşekkürler süvari. gereken her bilgiyi buraya topluyorum

    yine ilginizi çekecek bir konuyu buraya ekliyorum:

    SCOOTER'LARIN KAVRAMA VE HAREKET SİSTEMLERİ

    Dünya piyasaları üzerinde zaman içersinde birçok motosiklet markası oluştu. Bunlar yine zamanla çeşitli motosiklet tipleri icat ettiler. Bun tiplerden birisi de " KÜÇÜK MOTOSİKLET" kelime anlamıyla SCOOTER 'lar.Telafuzunda çoğu zaman zorlanan arkadaşları gördüm. Okunuşu SKUUTIR şeklindedir. Peki nedir sooter ? nasıl hareket eder ?

    Scooterlar bazı milletler arasında ve bizim de tabir ettiğimiz gibi TAM OTOMATİK VİTESLİ motosikletlerdir. Fakat buradaki otomatik kavramı, otomobillerdekinden farklıdır. Çoğunuzun bildiği gibi otomodillerdekinde vites kolu üzerindeki bir mandal'a basarak yine de bir vites değiştirme hareketi vardır.Motosiklerde ise bu tamamen yoktur. Motosikletimizin gaz kolu'nun çevrilmesiyle artan motor devri sayesinde motosilkletimiz yani SCOOTER'imiz hareket etmeye başlıyor. Firmalar teknolojik gelişmeler neticesinde 50cc'den 800 cc'ye kadar güçte scooterları halen üretmektedirler.

    işte Gilera GP 800:



    http://www.motosiklet.net/forum/yeni...-gp-800-a.html


    Şöyle:


    ve misketler ya da dieğr ismiyle burçlar.


    By digi_boy26 at 2009-01-03

    Resimde görülen animasyonda 4 adet konik kasnak ve 1 adet triger kanallı V tipi kayışımız görülüyor. Animasyondaki silindirik kısımlar vardır. Öndeki sarı şeritli olan kısım motosikletimizin motorundan aldığı hareketi aktaran kısımdır. İçersinde rulmanlar (bilyalı bilezikler) burçlar(misketler) ve miller vardır. Arkadaki silindirik parça ise motosikletimizin arka jantına yine rulmanlar ve ana dingil mili yardımıyla hareket edebilecek şekilde tasarlanmıştr.

    Animasyondaki LOW GEAR (düşük vites) anında; motosikletimizin motoru RÖLANTİ devrinde (çoğu motosikletlerde ~1000 rpm/min'dir) çalışma esnasındadır.



    Aksi bir durum yoksa motosikletimiz hareket etmiyor olmalıdır. Aksi durum demişken

    motor rölanti ayarı yüksekse az da olsa kavrama olacaktır ve motor siz üzerindeyken gitmeye zorlanacaktır ve debriyaj balatalarını aşındıracaktır, siz üzerinde değilken orta sehpadayken ise arka tekerleğin döndğünü göreceksiniz ve hatta ani bi şekilde yere değerse maddi hasarlı kazaya sebebiyet verebilir. yan yatarak çizilme vs...

    Animasyondaki HİGH GEAR (yüksek vites) anında; motosikletimizin motoru sürücüsü sayesinde bilinçli bir şekilde hızlandırılmıştır yani devri artırılmıştır.



    Artan devir sonucunda, ÖN VARYATÖR.... ? varyatör nedir ?

    -VARYATÖR animasyondaki çalışma prensibine sahip bir sistemdir. daha sonraki cevaplarımda açıklayacağım...

    devam edelim

    Artan devir neticesine hız kazanan motor ve gücü aktaran ön varyatör mili üzerindeki helisel (silindir üzerindeki açılı) kanallar ve misketler sayesinde dıştaki konik kasnak içindeki misketlerin etkisiyle MERKEZ-KAÇ kuvvetnin de etkisiyle, içteki konik kasnağa yaklaşmak isteyecek ve bu sırada da arka varyatördeki kasnaklar da açılmak isteyecek. (low gear'dan high gear anına geçmek). Ve fizik kuralları gereği ve vitesli bisikletlerimizdeki sistemlerde oldugu gibi arka dişli yani arka kasnak çapı azalmaya başlamasıyla motosikletimiz hız kazanmaya başlıyor ve hareket sağlanmış oluyor. Çok basit

    Bizim scooter kullanıcıları olarak; burada kullanılan kayışın bir çok motosiklet ustalarının tavsiyeleri üzerine her ne kadar kaliteli olursa olsun max en fazla 15,000 km'de bir değiştirilmesi gerekmektedir..

    Harley Davidson marka motosikletlerin kayış aktarımlı modelleri mevcuttur ve bu firma mühendisleri de ürettikleri motosikletlerin manual vitesli olmasına rağmen bu teoriye riayet etmektedirler.

    Önceki cevaplarımı okuduğunuz halde ulaşamadığınız bir bilgi, araştırmamı istediğiniz bir bilgi olursa bu mesajın altına herhangi bir cevapta yazabilirsiniz.

    Sağlıcaklar kalın.

    NOT: BU KONUDAKİ RESİMLERİ HARİCİNDE HİÇBİR ANLATIM ALINTI DEĞİLDİR.

  4. #24

    Üyelik
    02 Ocak 2009
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    kanuni popcorn
    çok faydalı bişi olmuş sağolun

  5. #25

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    FREN BALATASI HAKKINDA BİLGİLER

    Alıntı Makine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle fren balatasının çalışma mantığı kinetik enerjiyi sürtünme ile ısı enerjisine dönüştürerek kinetik enerjiyi düşürme yoluyla frenleme dediğimiz işlemi gerçekleştirir. Ek bilgi olması ve yazının ilerleyen kısımları açısından fren sisteminin mekanizmasından da basitçe bahsedeyim.

    Fren düzeneğinde fren balataları bir kafes yani kaliper içinde bulunur. Bu kaliper tekerleğe bağlı olan diskin iki tarafına balatalar konumlanacak şekilde diski içine alarak monte edilmiştir. Kaliper, itme pistonları, pistonları çevreleyen sızdırmazlık keçeleri, ve kaliper içi sıvı basınç odasından oluşur. Bu oda bir yol ile dışarı açılır ve yüksek basınca dayanıklı plastik bir boru ile sıvı pompasına bağlıdır. Bu pompa da elimizle sıktığımız fren maneti ile kontrol edilir. Bu düzenek içindeki sıvı yüksek basınca ve ısıya dayanıklı özel bir yağdır. Adı da fren hidrolik yağı olarak geçer. Bu sıvının teknik özellikleri DOT olarak adlandırılan bir tanımlama ile belirlenir. Şu an en yaygın kullanılanı DOT4 fren hidrolik yağıdır.

    Fren balataları tüm bu düzenek içinde çok önemli bir yere sahiptir. Çünkü yüksek sürtünme, basınç, sıcaklık, çevresel etkilere daha çok maruz kalmaktadır. Her balatanın belli bir çalışma sıcaklığı vardır. Örneğin Sintered metal (yüksek ısı ve basınçla yapıştırılmış metal parçaları) yol motoru balatasının devamlı çalışabileceği sıcaklık değeri 450 C dir. Maksimum olarak kısa süreliğine bu değer 650 C olabilir. Bazı modellerde 800 C'ye kadar bu ısıya dayanıklılık söz konusudur. Bu değerler üretici firmalar tarafından ürün broşüründe belirtilmektedir. Bu değerler balatanın üretim teknolojisine göre değişiklikler gösterebilirler.

    Peki nedir bu üretim teknolojisi veya kullanılan materyaller?

    Firmalar içeriklerini ve kullanım oranlarını tam olarak paylaşmazlar ancak genel olarak bahsedecek olursak organik bileşikler, asbest, seramik, karbon ve metal parçacıklar olarak bahsedebilir. Günümüzde daha çok yarı metal üretim tekniği kullanılmaktadır. Örnek verecek olursak seramik lif ile birlikte bakır lif karışımının metal lifler arasına girdirilmesiyle oluşturuluş bir balata yüksek ısıya dayanıklı, yüksek sürtünme oranı sağlayarak frenlemede az kaydırma ile etkili frenlemeyi sağlar. Diğer taraftan daha sessiz bir frenleme gerçekleşmesini de sağlar. Bu sessizliği sağlayanda içerdiği seramik liflerdir. Seramik lifler ses titreşimini emerek çıkan sesin insanı rahatsız etmeyecek düzeyde kalmasını sağlar. Ayrıca iyi bir sürtünme, ısıya dayanıklılık ve kullanım ömrünü arttırmasıyla da öne çıkar.

    Fren balatalarının ilk nesillerinde yüksek ısıya dayanıklılık sebebiyle asbest kullanılıyordu. Ancak asbestin ciddi sağlık sorunlarına (akciğer kanseri) neden olması sebebiyle artık kullanılmamaktadır. Asbest yerine günümüzde mineral lifler, selüloz, polimer, aramid diğer adıyla Aromatic Polyamide (yüksek ısı dirençli, dayanıklı sentetik fiberler), kıyılmış cam, bakır ve çelik ile harmanlanarak kullanılmaktadır. Yeni nesil balatalarda çok daha özel materyaller kullanılmaya başlanmıştır. Seramik, Kevlar (hafif, güçlü para-aramid sentetik fiber) ve bazı plastik bileşikleri bunların başlıcalarıdır.

    Tüm bu bahsettiğim materyallerin kullanım oranlarına ve balata şekline göre frenleme gücü ve dayanıklılığı değişiklik gösterir. Formüller ve farklı şekillendirmeler ile kullanım yerlerine göre balatalar üretilir. Örneğin çamurlu ve sulu ortam için hazırlanmış bir balatayı pist yarışı balatası olarak kullanamazsınız. Yani her araç için ayrı bir formül ve şekil ile balatalar üretilir.

    Balataların dayanıklılığını, ısınmasını ve frenleme gücünü etkileyen unsurlardan biride fren diskleridir. Fren balatasına uygun disk veya diske uygun balata kullanımı ile etkin frenleme ve uzun ömür sağlanabilir. Bu nedenle fren balatası alınırken mutlaka kullanım yerine ve disk yapısına göre seçilmelidir. Son nesil fren disklerinin bazıları karbon - sermik içerikli yüksek sürtünme ve ısıya dayanıklı üretimlerdir.



    Merak edenler için fren balatası kesiti.


    Yazan : Hasan Alp iNAN (Makine)

    UYARI: Her hakkı saklıdır. Bu yazının izinsiz her türlü kullanımı yasaktır.
    izninden dolay Hasan Alp abime teşekkür ederim

    sende sağol motor18 kardeşim

  6. #26
    beykurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ocak 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar NS200 2016
    ellerinize sağlık çok faydalı oldu

  7. #27

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    cillop gibi bi konu olmuş, teşekkür ederim kendi adıma

  8. #28

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    Alıntı beykurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ellerinize sağlık çok faydalı oldu
    motosikletin olduğunda okuman ve faydalanman dileklerimle

    Alıntı asfalt meleği adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cillop gibi bi konu olmuş, teşekkür ederim kendi adıma
    cillop gibi konulara layıkız da ondan

    ZİNCİRLERİMİZİN BAKIMI

    Eyong kardeşime sevgilerle

    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet zincirleri özenli bakım ister, hem uzun ömürlü olmaları hemde kopma kırılma gibi süprizlerle karşılaşmamak için 250-300 km de bir yağlanmalı ve yeteri kadar kirlendiği ve yağ tabakasının kalınlaştığı (zamanla kir ve toz toplar) görüldüğü zamanda temizlenmelidir.

    İyi bir bakım ile zincir ömrünü iki katına çıkarmak bile mümkün.

    Önce temizlikden başlayalım;

    Zincir temziliği için en iyi madde gazyağıdır, bir çok üretici zaten kullanım kılavuzunda "zincirinizi kerosen ile temizleyin" der. Kerosen bildiğimiz Gazyağıdır. Kerosen bulacağım diye uğraşmayın, gerçi günümüzde büyük şehirlerde gazyağı bulmakda kolay değildir. (Yazının sonunda İstanbul için nereden gazyağı temin edebileceğinizi yazdım)

    Temizlik için çoğu kişi (özellikle tamirhaneler) mazot ve benzin kullansalarda bu yanlıştır, mazot ve benzin yağlı bölgeler için iyi bir temizleyicidir fakat yüksek çözücülükleri nedeni ile zincire özellikle O-Ringlere zarar verirler. Asla bu iş için benzin ve mazot kullanmayın, gazyağı bulma imkanınız yoksa kaliteli bir bulaşık sabununu suya karıştırarak sabunlu su ve fırça ile temizleyebilirsiniz. Zor olsada aslında en sağlıklı yöntem sabunlu sudur, ama hem O-Ring ve zincire zarar vermediği için hemde kolay temizlik sağladığı için biz gazyağını rahatlıkla kullanabiliriz. Ki zaten üreticilerde bunu tavsiye ediyorlar.

    Ne Lazım?

    Bize lazım olan şeyler ; Gazyağı, Küçük bir Fırça, Küçük Bir Kap ve eğer yerimiz müsait değil ise pisliğin yere akmaması için Bir Leğen.



    Motorumuzun orta sehpası varsa orta sehpaya, yoksa arka tekeri kaldıran arka sehpaya, o da yoksa benim gibi takoz üstüne alıyoruz
    Gazyağını küçük kabımıza biraz doldurup (fırçayı batırabileceğimiz kadar) başlıyoruz zincirimizi temizlemeye, zincir yağdan arınıp parladıkca keyifleniyoruz tabi Bu arada gazyağımızı azar azar dökersek elimizdeki gazyağının hepsi birden kirletmemiş oluruz. Kullanacağımız fırça yüksek ihtimalle kalitesiz yada eski olacağı için kopan kılların zincir arasına girmemesinede dikkat edelim, dikkat edeceğimiz diğer bir nokta ise kirlenen gazyağımızı çevreye zarar verecek şekilde boşaltmamaktır.

    Temizlenen zincirimizi suyla yıkayıp duruladıktan sonra kuruması için ya bekleyeceğiz yada elle müdahele edip kurutacağız.

    Yağlama :

    Yağlamaya geçmeden önce dikkat etmemiz gereken şey lastiği ve cantıda aynı anda yağlamamaktır. Bunun içinde bir karton yada gazete kağıdından yardım alabiliriz.

    Yağlamaya hazır ve temizlenmiş zincirimiz :



    Zincir yağlamak için en ideal ve kolay bulunur olan Castrol Chain Wax'ı tercih ettim, sizde heryerde kolayca bulabilir ve kullanabilirsiniz. Hediyesi 15-17 YTL.



    Bir yandan tekerleği çevirip zincirin tur atmasını sağlayıp diğer yandanda zinciri bu sprey ile güzelce yağlıyoruz.

    Şöyle bir hal alıyor :



    yağlama işlemi bittikten sonra dişlideki ve etrafa sıçrayan fazla yağı temizlemeliyiz.

    Zinciri yağladıktan sonra donup gerekli yerlere yapışması için 1-2 saat (mevsime göre) beklemeliyiz. Eğer yağlamadan sonra hemen hareket edersek zincirdeki yağ etrafa sıçrayacaktır.

    Zinciri yağlarken karton yada gazete kullanmaz isek cantımız şu görüntüyü alır :



    Gerçi onuda gazyağı ile temizlemek mümkün ama ne gerek var.
    Cantın temizlendikten sonraki hali:



    /////////////////////////////////

    Merak edenler için gazyağını nereden temin ettiğimi de yazayım, haftalardır bütün İstanbul ' u alt üst tmeme her önüme çıkan benzinciye sormama , bütün biziklet ve motosiklet forumlarını aramama rağmengazyağını nereden temin edeceğimi bulamamıştım. Tek öğrendiğim gazyağını Petrol Ofisinin ürettiğiydi, bende petrol ofisinin internet adresinden istasyon telefonlarını bulup civarımdaki bütün istesyonları aradım ama yok yok. En son bir PO istasyonunu aradığımda bana ancak olsa olsa "sanayi mahallesindeki eski PO istasyonunda" bulabileceğimi söyledi. Bende kalktım gittim, o da ne neredeyse çıkmaz sokak diyebileceğim bir yerde çok eski bir istasyon. Pompaların sayaçları bile manuel eski tiplerden ve harabe. Ama gazyağı vardı çok şükür, hemde benzin verir gibi pompadan basıyorlardı götürdüğünüz kaba

    Nerede olduğuna gelince; 4. Levent ten Sanayi Mahallesine giriyorsunuz ve aşağı doğru iniyorsunuz. Yolun sonlarına doğru bir meydan var ve tam ortada büyük bir cami, yol burda çatallaşıyor. Siz sağdan aşşağı inmeye devam ediyorsunuz ve yolun sonuna doğru sağda dediğim istasyonu görecekseniz.
    Anadolu yakası için tavsiyem eski ve ücra köşede kalmış benzin istasyonlarına bakmalarıdır.

    Kazasız günler...

  9. #29
    canercamalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2008
    Şehir
    -AVCILAR-
    Motosikleti
    GT-250 ЯЯ
    teşekkürelerr ;)
    ۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR

  10. #30

    Üyelik
    02 Haziran 2009
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Gt250r
    emeğinize sağlık

  11. #31

    Üyelik
    02 Haziran 2009

    aranıyor

    100 tl civarı mobilet arıyorum ilgililer lütfen msj atsın

  12. #32

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    Alıntı antigs45 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100 tl civarı mobilet arıyorum ilgililer lütfen msj atsın
    modlar mesajı silebilirmi acaba rica etsem ?


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler